Seuraa 

en ainakaan nähnyt pinoa vielä...

Kommentit (18)

et me eilen sit raivattiin tilaa makkariin ja tuotiin sinne pinnasänky:)) tyttö oli heti että hänen sänky ja yritti sinne kiivetä, mut ny on komentelun jälkeen oppinut että vauvan sänky ja antaa olla:)

Sit viel pesin kaukalon päällisen ja nyt pyörii pesukoneessa vauvojen sängyn lakanat. Mä kyl petaan sängyn jo ajoissa, petasin esikoisenkin odotus aikana;) Näyttää sit niin ihanalta!!

Jees, kohta pääsee päikkäreille:)

R-P

rauhallinen päivä, tosi synkeä painostava ilma vaan, ei oikeen ole herännyt tälle päivälle.

Tyttö lähti anopin kanssa kirkolle kun siellä on yhdellä toisellakin mummolla pojantytär kylässä, kavereita ovat sitten nuo tytötkin. poika poikkesi naapuriin niin sain muutaman joululahjankin paketoitua!!

Ruokaakin on massu täynnä, paistoin pihvejä ja kyllä oli hyvää!! Tuolla jonkun matkan päässä on sikala ja ite teurastavat ja myyvät lihat, on se vaan erilaista kun kaupasta ostettu. Ennenvanhaan meikä veti useammankin pihvin(eihän sisäfileestä isoja tule) nyt on tekeminen yhdessä, on tuo massu jo valmiiksi aika täys!

Eilen illalla käytiin kylässä kavereilla, maanantaina muuttivat uuteen vastarakennettuun taloon ja kyllähän siellä oli NIIN nättiä, kateeksi käy. Ihanat sohvat ja kaikki muu, keittiössäkin tilaa vaikka miten ja kodinhotohuone ja ja ja ja..Poreamme!!!

Suppaili eilisen koko päivän, hepan tallin kävin putsaamassa niin olin ihan sohvakalua toista tuntia. Koko illan kun oltiin siellä kylässä, lykki supistusta, oikeen kunnon menkkajomotusta jotka meni reisiä pitkin. Vaan sain kuitenkin hyvin nukuttua. Se on tuo sauna hiukan huonoksi kun supistelee mutta en osaa sitäkään jättää, saunominen on niin rakasta eikä pelkässä suihkussa tule edes kunnolla puhtaaksikaan.

Tikrulle tuosta ponnistusasennosta. Pojan ponnistin puoli-istuvasta asennosta. Siitä ponnistuksesta ei jäänyt kyllä mitään mukavia muistoja mutta se ei ollut asennon vika vaan sen, että kätilö laittoi ponnistamaan ennekuin yhtään ponnistuttikaan ja voimathan siinä loppui.

Tyttö kun syntyi niin silloin ponnistutti ihan oikeasti, ja sen ponnistin kontallani tai miten sen kuvailisi. Sängyllä oli säkkituoli, olin polvillani ja nojasin siihen, se oli kyllä hyvä asento, tykkäisin samasta asennosta nytkin, tiedä sitten kestääkö polvet enää. Mutta polvikipua luultavasti sekottuu kaiken muun joukkoon..

Tuossa moni on maininnut, että luottaa kätilöön synnytyksessä. kannattaa kuitenkin varautua edeltäkäsin ja valmistautua, ja pitää sitten puolensa synnytyssalissa jos tarve tulee. kun ei kaikkien kätilöiden kanssa aina välttämäti synkkaa ja vanhemmat niistä voi olla tapojensa orjia. En tarkoita, että suunnittelee synnytyksen kulun, eihän sitä voi, harvoin se menee minkään suunnitelman mukaan, sen voin sanoa " nimimerkillä kokemusta on" , mutta että jotain hajua on mitä siellä synnytyssalissa tapahtuu. Ja ekakertalaiset, harjoitelkaa hengittämistä!! Rauhallisesti nenän kautta sisään ja kevyesti puhaltamalla suun kautta ulos kun supistus tulee. Meillä ei puhuttu oikeasta hengityksestä synnytysvalmennuksessa sanaakaan ja ei se kätilökään vaivautunut neuvomaan, on ikävä tunne kun hyperventiloi synnytyksessä ja vaan koska ei osaa hengittää oikein. Sekin on omakohtaisesti koettua..

Jo vain, mutta pitää pojan kanssa viettää hetki laatuaikaa kahdestaan kun se typykkä on siellä kirkolla.

Hauskaa loppupäivää!!!

Lahja ja kylkiluita hiova Tonttu rv 34+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ekaksi galluppiin vastausta. Mä olen joka kerta ponnistanut puoli-istuvassa asennossa enkä taida uskaltaa nytkään kokeilla muuta (ei kai perätilavauvaa voi muuten ponnistaakaan, en tiedä, kääk... ;)). Ponnistusvaiheet on olleet tosi nopeita, 10 min, 8 min ja 6 min joten ihan hyvä asento toi on ollut. Jokin aika sitten mietin jakkaravaihtoehtoa mutta mun mies sanoi että mitäs jos hän pyörtyy ja mä kupsahdan jakkaralta lattialle... Ei se kyllä viimeksikään pyörtynyt mutta taidan pelata varman päälle ja pysyä turvallisesti sängyllä ;)

Mies lähti taas uuteen kotiin tekemään remppaa isänsä kanssa. Mun piti alunperin mennä myös tytön kanssa purkamaan tavaroita mutta eilen miehillä jäi kaikki työkalut pitkin poikin kämppää niin ajattelin et ehkä on turvallisinta jäädä tuon termiitin kanssa kotiin =) Huomenna menen aamulla tytön kanssa joka tapauksessa sinne kun saadaan uusi liesi ja astianpesukone =)

Tikru: luin just sun viestin yahoosta. Mä en kovin paljoa vielä tunne uuden kodin lähistöä mutta sun äitis uusi koti taitaa tosiaan olla ihan lähellä meitä. Voit tulla sitten samoilla kyläilyreissuilla meillekin vauvan kanssa =)

Yritin äsken ottaa tytöstä tonttukuvia joulukorttia varten. Piti antaa porkkanasämpylä käteen, muuten ei olis onnistunut. Täytyy heti lähettää koeversioita teetettäväksi niin ehtii teettää sitten sopivan kuvan kortteihin ennen joulua. Samalla lähetän teetettäväksi koeversioita muistakin kuvista. Mä tein loppukesästä lähisukulaisille ja muutamalle kaverille mansikkahilloa ja mustaherukkahyytelöä. Ajattelin liimata etiketteihin kuvan tytöstä kun sillä on naama ihan mansikkahillossa ja mustikkasoseessa (muistuttaa eniten mustaherukkaa ;)). Täytyy siis teettää niitäkin kuvia. Kiva saada joululahjat ajoissa valmiiksi kun on toi muutto ja eihän sitä tiedä vaikka olisin jo kohta synnyttämässäkin... Joo, toiveajattelua, vaavi syntyy kuitenkin vasta tammikuussa.

Argh, tekee mieli Mäkkäriherkkuja... Eilen syötiin pizzaa (tosin ihan sellaista pakastepizzaa " vain" ...) ja nyt tekee taas mieli jotain herkkuruokaa. Mun täytyy käydä joka tapauksessa kaupassa tänään ja se hemmetin Mäkkäri on ihan kaupan vieressä ;) Saas nähdä voinko vastustaa kiusausta...

Ai niin, kirjoitin eilen yhteen toiseen pinoon hauskan jutun tosta peppuvaavi-nimityksestä. Kerron sen teillekin. Mä siis tarkoitan sillä sitä että vaavi on tulossa peppu edellä mutta siitä tuli mieleen yksi toinenkin juttu. Toissakesänä kun odotin tyttöä, olin kesällä mökillä saunassa poikien kanssa. Pojat olivat silloin 9- ja 10-vuotiaat. Poitsut katselivat mun isoa masua ja kuiskivat ja naureskelivat keskenään. Mä kysyin että mikäs poikia noin naurattaa. Vanhempi tokas siihen että he miettivät miten se vauva mahtuu tulemaan TAKAPUOLESTA!!! Että eikös se satu ja eikös kakka tule samalla... Voi jee mun miehenalkuja ;) Mun pokka meinas pettää ihan täysin. Pyysin poikia kääntymään mummon puoleen -se kun kerran on sairaanhoitaja ja tietää kaiken, hih... Mummo sai sitten pitää pojille oikein luennon elämän ihmeellisyyksistä =)

Mukavaa sunnuntaita joulukinkuille!

Tansku & peppuvaavi rv 33+2

Täällä yks joka ahtasi isoon mahaansa pitsaa,ähky...=/ mutta hyvää oli ja mieskin ilahtui kun tulin äidiltä kotiin pitsalaatikoiden kanssa.

Jos mulla nyt oliskin alatiesynnytys(tuskin on) niin kokemustahan siitä ei ole mutta ajattelisin että varmaan tapahtuisi jos mahdollista sellaisessa normaalissa puoli-istuvassa asennossa?

Sen opin että ei etukäteen voi suunnitella synnytystä.

Mulla eilen illalla supisteli 15 min.yhteen putkeen ja aluksi otti kipeääkin mutta meni sitten ohi.Ekan kerran noin kauan supisteli,maha vaan oli kivikova koko ajan.*tahtoo jo vaavin*=)

mutta nyt nukuttaa liikaa...eipä tänne kummempia,moikka!!!

äitiliini ja vauveli rv 36+2 tai 37+1 ultran mukaan

Eilen ekan kerran alkoi tuntua sellaista vihlontaa tuolla ihan alavatsalla häpyluun yläpuolella... jokohan jotain kohdunkaulan lyhenemistä alkaa tapahtua... ainakin esikoisen synnytys alkoi samalla tavalla - ja minä silloin luulin, että alapäässä on jokin kamala tulehdus kun niin kovin vihloi ;) Viikkoja on nyt tasan 34, joten voiton puolella ollaan :) Esikoinen siis kun syntyi rv 34+5 niin mua on tehotarkkailtu, ettei tämä vauva nyt ainakaan aiemmin pääse yllättäen syntymään. Nyt on alkanut synnytyskin jo askarruttamaan mieltä. Hyvä synnytys olisi minusta edelliseen verrattuna sellainen, että vauva olisi niin hyväkuntoinen, että saisin hänet heti viereeni. Esikoinen kun sai pisteitä ensin vain yhden (mutta sitten 5-10 min kuluttua jo 9) ja joutui olemaan keskolassa kaksi viikkoa :( onneksi terve poika kuitenkin!

Siitä sukupuoliasiasta: Meille yksi lääkäri sanoi ultrassa noin 26 vkolla, että tyttö tulee. Mutta viikolla 30 olikin eri lääkäri ultraamassa ja kun mies kysäisi, että onkos sukupuoli edelleen se mitä viimeksi sanottiin, niin lääkäri totesi että, juu ju, poikahan se, kivekset näkyvät ;) Me siin sitten oltiin aika hämillämme, että jaa, viimeksi se kyllä oli tyttö ;) Nyt ei sitten yhtään tiedetä kumpi hän on. Joskus kuulemma tytön häpyhuulet voivat erehdyttävästi muistuttaa kiveksiä, jos ovat kovin turvoksissa... vaihdoin kuitenkin ikean pinnasängyn reunapehmusteen varmuuden varalta vaaleanpunaisesta valkoiseen :D

Meillä on jo kaikki vauvan tarvikkeet, paitsi turvakaukalo hankittu. Pinnasänkyä ei ole vielä kannettu makuuhuoneeseen eikä hoitotasoa nostettu lipaston päälle, mutta vaatteet ovat jo pestyinä laatikoissa :) Ja uudet vaunut odottelevat alakerrassa kyydittävää. Niin ja välillisenä kustannuksena huomioitakoon farmari-Volvo, johon nyt sitten mahtuu kolme lasta takapenkille ja vaunut ja koira takakonttiin...

Mutta nyt mun täytyy tehdä vähän rästitöitä, kun ensi viikko on vika työviikko! Mies lähti poikien kanssa Hesaan (täältä Tampereelta) katosmaan Monster Jam -showta eli mulla on todellinen vapaapäivä :)

Mukavaa sunnuntaita kaikille! t. Vanuke 34 tasan!!!

Kylläpäs väsyttää, nyt tulee sit valitusta:/ Yö oli painajaismainen, ei siinä mitään kun on näitä vaikeuksia nukkua, mut sit kun tuo esikko on TAAAAAAS tulossa kipeeksi (nokka vuotaa) niin valvoi sit melkein koko yön!!!!! Meni ajoissa nukkumaan ja nukkui siihen asti kun mä ite menin nukkumaan, no sit olikin hereillä ainakin 2 asti:(( Mä siirryinkin kyl sit 2 aikaan sohvalle jossa sain nukuttua 4.30 asti. Sit nukuin viel omassa sängyssä 7.45 asti kun tuo tyttö päätti jo herätä, miten ihmeessä se voi herätä noin aikasin vaik valvoo puol yötä!!!

Joo semmonen yö, mut ei helpottanu aamulla... Heti tuli kiire vessaan ja vatta ihan sekasin sit olikin semmosia supistuksia etten pystyny ollenkaan seisoon ja tytölle ois pitäny antaa aamupuuro, no menin hetkeksi makaileen sänkyyn enkä meinannu siitä ylös päästä kun repi niin ikävästi alavattasta:( No loppu hyvin kaikki hyvin, nyt ei supistele kun sillon tällön, eikä ne muuta kun vähän kiristä ja vauvat melskaa. Mut taidan kyl löhötä koko päivän kun en kyl viel haluis et vauvat syntyis ja vähän tuo aamuinen säikäytti!

No en mä teitä enempää viitti kiusata valituksilla;)

Tikrun galluppiin, esikoisen synnytykseen olisin halunnut jakkaran, mut eipä ollut edes tilaisuutta pyytää kun alko supistukset niin yhtäkki (käynnistys) ja makasin vaan sängyllä ihan kippurassa. Ja sit alkokin niit piuhoja kerääntyyn hullunlailla, kädessä tiputus, alapäästä ainakin kaks piuhaa ja sit viel epiduraali piuha selässä. Tuntu siltä etten voi edes ylös nousta tai kaikki piuhat irtoo;) Ja kun epiduraali vaikutti niin oli ihana vaan köllötellä, vaikka olinkin ihan jäässä " ufopetion" alla. (jos muuten saatte epiduraalin aälkaa ihmetelkö jos tulee ihan pirun kylmä;)) Sit olikin jo kohta aika ponnistaa, eka ponnistin kyljellään ja sit puoli-istuvassa asennossa, kätilö yritti mua takasin kyljelleen mut en suostunut;) tytön synnytyksestä jäi tosi ihanat muistot ja innolla nyt odotan uutta kokemusta:) eikä kyl yhtään kaduta vaik en mitään jakkaraa saanu! Elikkäs tulevaan synnytykseen en suunnittele mitään vaan katotaan sit mikä on tilanne kun sinne saliin mennään;)

Oho, taas tuli yks synnytys kertomus:)

Taas täyty käydä vessassa, toivottavasti ei oo mitään ennakoivan synnytyksen tyhjennystä, no ei kai nyt sentään;) En mä päästä noita nappuloita ulos tuolta ainakaan 5vko;)

Tänään piti mennä kauppaan, mut mies joutuu nyt yksin kun on tuo tyttö ihan nuhanen ja ite haluan lepäillä (onhan tää koneella istuminenkin lepäämistä;))

no nyt äitikin tossa soitteli ja sano tulevansa tänään käymään, hyvä siillä sinne en ois jaksanu lähtee.

No mutta mukavaa sunnuntaita muorit!

Rölli-peikko ja tylpykät 32+1

Uskallankohan tunnustaa että meidän esikoinen kylpi minun vanhassa ammeessa=) Oli paljon pienempi kuin nykyiset ammeet niin tykkäsin siitä.Suositushan kuitenkin on että vauvalle uusi amme mutta näin meillä...

huh! väsymys jatkuu edelleen ja päänsärkyäkin=( tyttö ei tietenkään suostunut käymään nukkumaan ja huuto oli jo liikaa kipeälle päälleni.Otin yhden panadolin ja söin hieman toivottavasti auttaa.Vielä kun saa hengen kulkemaan niin kyllä tämä synkkä sunnuntai päivä tästä etenee=)

edelleen rvko33(np-ultran mukaan 32+1 ja ylinmääräisen ultran mukaan 31)

Mistäköhän tämä väsymys taas tli =( Hb on alhaalla tai sitten alkaa vaan loppuraskauden väsymys.Olihan tässä jo muutaman viikon oikein hyvä ja pirteä olo.Ei auta muu kuin alkaa taas nukkumaan päiväunia.

Perjantaina oli tyttö mummolla yötä ja minä kävin kaverilla syömässä ja saunomassa.Kyllä oli vaihteeksi mukavaa käydä jossain ihan yksikseen.Eilen sitten vietettiin vielä miehen kanssa aikaa kahdestaan.Että rentouttava viikonloppu kuitenkin takana.

Ulkona on niin harmaata ja synkkää että ei kyllä ulkoilu taaskaan houkuttele mutta kai se on pakko käydä tytön kanssa että saa sitten päiväunillekinn.Juuri herättiin ja minä mietin jo päiväunia=)

Rvko33 ja näin se viikko taas vaihtui...

Mä heräsin taas aikasin..ei vaan uni enää tullu.Alkaa pikkuhuljaa ottaa aivoon noi yöt.On niin katkonaista tuo uni,joka hemmetin kerta kun käännän kylkeä,herään siihen.Ja kauaa ei pysty samalla kyljellä nukkua kun lonkkia alkaa särkeä ja vihloa :// Ääääh..kuinka kauan tätä vielä kestää????Joo joo se valmistaa vauvan kanssa heräilyyn mutta sitten on oikeasti aito syy herätä!!Nyt tää on tällästä nitkuttamista!! *PRKL*

Ja nuo supistelut..hitto niitä tulee koko ajan!!Jatkuvasti maha ihan kivikova ja tuntuu kuin joku vanne kiristäisi.Samalla tietysti ahistaa että joutuu melkeen henkeä haukkoo kun kohtu rusentaa sisuskalut.. *nice,indeed*

Sori muorit että valitan heti aamusta..onneks tämä on se paikka jossa nämä onkhelmat ymmärretään!!

Tänään on ihan kiva päivä tiedossa,Tossa päivällä lähdetään torille markkinoille ja iltapäivällä on ristiäiset.Mulla on suuuren suuri vaateprobleema mutta eiköhän ihmiset ymmärrä vaikka villahousuissa marssisin näyttämölle..sorry kaverit,kun ei mamma vaan yksinkertasesti MAHDU mihinkään niin sallikaa tämä protokollan poikkeus ;)

Anu,mä oon aika huono tulkki noissa sukupuoli asioissa..Kun en mä ymmärtäny siitä kuvasta juuri mitään.Se lääkäri vaan kääns ja vääns sitä laitetta ja mä hoomoilasena pälyilin vieressä.. :D Ja kun ei se lekurikaan ihan varmaks uskaltanu sanoa,Meidän sukupuolitieto on siis ERITTÄIN hatara ja epävarma..Ujo lapsonen..kaino vieno!!

Äitiliini,Huhhei!!!Onpas teidän vaavelilla kokoa!! :DD Ajattele..meillä on n.kilon verran eroa jo nyt ;) Jännä miten lapset kasvaa niin eri tahtiin JO kohdussa!!!Ei taida teillä kauaa 50senttiset releet mahtua :O Hyvä kuitenkin että pääset leikkuriin.Itse en missään nimessä uskaltais noin isoa alakautta yrittää (hannari,tiiän!!)

Nyt tulee G:ne jotka alakautta synnyttävät,Onko teillä joku tietty ponnistusasento mielessä??Tai voi nekin vastata jotka ovat sektioon menossa,Missä haluaisitte ponnistaa jos tilanne olisi toinen..???

Mä oon kovasti tota pohtinu mutta en uskalla sen kummemmin vielä päättää..Katsotaan sitten että mikä ' tuntuu hyvältä' vaikka se tuskin kovin gutaa tekee ;) Jakkara kiinnostaa eniten!!

Tjaa,en viitsi vielä ukkoa herättää..jatkan surffailua hetkitovin :P

Mukavaa sunnuntaita!!

-Tiggr&Nasu 36+3

ps.tänään kootaan pinnis makkariin.Ollaan tuotu se jo ylös mutta ei vielä koottu.En kuitenkaan petaa sitä koska olen taikauskonen ;)

Mistähän ihmeestä johtuu, että meidän 5v tyttömme on alkanut heräillä yöllä, eikä saa enää unta???? Monta kertaa on heräillyt vaikka neljältä ja vasta vähän ennen kuutta nukahtaa takaisin? Taikkka viime yönä heräsi yhdeltä ja kolmelta nukahti.. Ja kun on sellainen, että tulee sitten väliin ja pyörii siinä ja pitää kaikki hereillä.

Patistellaan kyllä omaan sänkyyn, mutta tulee aina takaisin.

Oiskohan joku uuden oppimisen kausi vai mikä ihme...Kenelläkään kokemuksia?

Eilen käväisimme miehen kanssa pippuripihvillä ja kyllä yöllä tiesin pihvin syöneeni...mukavia närästyksiä ja monta rennietä meni. Sekin tietty valvotti. Eli oikein " hyvin" nukuttu yö takana.

Juuri tossa eilen tajuttiin, että hyvänen aika, meillä on luultavasti n. kolmen viikon päästä vauva. Kahden viikon päästä on synnytystapa-arvio ja silloin määrätään päivä. Kaksi ekaa lasta on tulleet ajoissa, eli luultavasti tämä otetaan pois hyvissä ajoin..hui.

Mitenköhän sitä ihmeessä pärjää KOLMEN lapsen kanssa??? Varsinkin kun tämä eka on lievästi kehitysvammainen ja toinen on sitten sellanen Pikku-Myy ettei paremmasta väliä. Kyllä tulee varmasti monta tilannetta että tarvittaisi jotain viisaampaa ratkomaan tilanteita.

HUOKAUS...

Lapset katsoo aamuphjelmia ja kohta tarttis mennä ulos, jotta pysytään hereillä.

Käry 34+1

Yks juttu unohtu,Mulla on ollu joku viikon jo kamala paineen tunne tuolla persuksissa :O Koko ajan semmonen olo kun olis kakkahätä.Ja kauaa ei pysty varsinkaan kovalla alustalla istuu kun alkaa persettä pakottaa ;)

Luulin eka että piru,nyt ne pukamapaholaiset löysi mun pyllyn mutta ' siellä' mitään näkyny lääkärillekään..Vauva on jo niin alhaalla että painaa jo peräsuolta linttaan :D Tosi makoisa fiilis,uskokaa vaan!!

aijaa... en tiennytkään tuollaisesta suosituksesta ammeista :) Jotenkin vaan tunne syyt vetää sen iki-ihanan oranssin ammeen saloihin. Toisaalta onhan se kait puhtaampi, jos siinä ei ole muut " peseytyneet" ennen. Pitänee miettiä tuota asiaa vielä, jos kummikin sais pitää " oman" saunatavara astiansa. :)

Sunnuntaita vaan kaikille!

Lueskelin taas teidan pinot ja olipas iso vauva aitiliinille tulossa! Mulla ei ole mitaan tietoa vauvan koosta ei oo arvioitu kertaakaan eika kukaan oo puhunu en tieda arvioidaanko edes taalla, taidan neuvolassa ensi kerralla kysya?

Eilen saatiin vauvan koppa lainaksi kaukaisilta pikkuserkuilta ja kivahan vauvan on sitten nukkua perinto kopassa oli todella ollut usealla pikkuserkulla ja semmonen 30 vuotta vanha mutta hyvassa kunnossa on. Kannettiin se sitten makkariin jo odottamaan:) on outoa katsella ja ajatella etta ensi kuussa vauva sitten nukkuu tuossa. En aio myoskaan petaa sita viela, sitten vasta kun tulen laitokselta.

Muuten taalla ei ihmeita vauva liikkuu niin kuin ennenkin valilla vaan moyrii, no kunhan liikkuu......

Mulla on jo paa ollut ihan tyhja viikon ajan en tieda mita kirjoittaisi en muista mita te kirjoititte joten paras lopettaa pitaisi vissiin tehda jo muisti listaa kun tuo muisti patkii..

Lahden naukkaamaan suklaata ja katsomaan csi:ta

Morot

Annora ja Maha-asukki 34+3

Niin, mulla tais kahdessa edellisessä olla vaan joku asento, missä vauvan nyt sattui saamaan ulos. Neuvolantäti varoitteli etukäteen tekemään mitään tarkkoja mielikuvia ja toiveita synnytyksest, ettei sitten vaan tule pettymystä, kun kaikki ei menekään niin.

Sanoi, että kuulemma monella käynyt niin, etä tuntee jotenkin epäonnistuneensa synnytyksessä, jos ei menekään niin kunolisi halunnut.

Tiedä sitten pitääkö paikkaansa. Mä tein aika paljon niinkuin kätilö käski ja missä edes vähän oli helpompaa... Ponnistusvaiheet kesti alle puoli tuntia muistaakseni.

Päätin muutaman rivin kirjoitella ennen kun lähetään ravintolaan syömään, jotain " luksusta" mullekkin.

Mietin tossa taas, kun mun kummilla on mun vanha vanna vielä elossa. Ja kysyi tahtoisinko sen sitten vauvalle, ilmeisesti ei haluaisi siitä luopua (hänen nuorin lapsi on jo kolmannella luokalla koulussa). Olis vaan jotenkin ihana kylvettää vauva mun entisessä vannassa, kun se tallella. Meillä ollut aina suvussa tapana kierrättää vaatteita ja hoitotavaroita. Kait mun sitten pitää ostaa vauvalle uus, vaikka mieluummin olisin tunne syistä sen vanhan ottanut.

Onneks vauvalle sitten ristiäisiin (katos mie olen jo ristimässä lastamme, kuhan ensin edes syntyis ) on miehellä ollut kastemekko tallessa :) No se ainakin saadaan, on nimittäin ihan anopin omatekemä.

Mie taas huitasin 11:sta tunnin yöunet, että kyllä mulle uni maistuu :)

Huominen synnytystapaultra jo jännittää, onneks heti aamusta 8.50 (enpähän ainakaan nuku yhteentoista asti niin kun nyt ollut tapana viimepäivinä).

Vauva liikkuu taas hulluna masussa ja olen vähän etukumarassa kun kirjoitan niin tuntuu, etten saa oikein henkeä vähän väliä. Kait se vauva taas niitä keuhkoja lytistelee.

Sitten viimeaikoina oon huomannut sellasta, että itken joka asiasta. Liikutuksesta, ilosta tai siitä että haluaisin jo vauvan syliini... mistä milloinkin, joskus jopa siitä, että olen niin onnellinen :)

Jeps, mutta jos tästä lähtis ettii jotain kivaa päälle, sinne ravintolaan ja naamaa laittamaan vähän " juhlakuntoon" .

Kikero ja pikku bungbung 36+1

Tahtoisin kokeilla ponnistamista kontallaan, seisaallaan tai jakkaralla. Pääasia kuitenkin olisi, ettei häntäluu olisi kiinni alustassa... Olen molemmat muksut ponnistanut puoli-istuvassa, ja kun se selkä pitäisi saada kunnolla pyöristettyä, niin musta tuntuu, että kaikki paino menee häntäluun päälle ja sattuu ihan sairaasti. Tää on siis mulla ihan rakenteellinen seikka. Nyt jos itse en pysty/muista sanoa, niin mies tietää tämän asian huolehtia. Muta erikoistoiveita ei ole, kuten ei aiemminkaan ole ollut.

Mulla on aina ponnistusvaihe ollut kivuliain synnytyksen osa ja ponnistamisen tarve on tullut niin selkeänä, että lähinnä on ärsyttänyt, jos kätilö on hokenut siinä vieressä, että ponnista NYT... Tiedetään, kun tunne on se, etten voi kertakaikkiaan muuta tehdä kuin ponnistaa. Toisaalta se on ollut hyvä, ettei ole tullut sellaista epätietoisuutta, että mitä pitäis tehdä ja koska... ;) Esikoista ponnistin 30min. kun neidillä oli käsi poskella, mutta pikkukakkonen tuli kunnon rytinällä kolmessa minuutissa.

Nyt kiiruhdan iltapalalle ja katsomaan Idolsia nauhalta! :)

[b]Sumunen[/b] rv 32+4

täällä myös samankaltaista painontunnetta ja vihlontaa aivan häpyluun kohdalla ja vähän ylempänä molemmilla sivuilla (munasarjojen kohdalla siis). Välillä pitää ihan sanoa auts tai pysähtyä kun sattuu sen verran. Supistuksia on siis sellaisia että vatsa kovettuu mutta ei siis mitään kivuliaita kuitenkaan.

Mulle pidettiin eilen babyshowerit (vai miten kirjoitetaan) :) OLi tosi ihana yllätys ystäviltäni!!! Oli tosi mukavaa. Vähän olin haaveillutkin vauvakutsuista kun muutamilla ystävillä on niitä ollut. Ystäviltäni tuli veikkauksia sukupuolesta ja poikavoittoiseksi ilta siis tuli ;)

Jeps.. täällä kans väsyttää ja mieli on TOOOOOSI herkkä, hermot palaa herkästi ja itku tulee herkästi. Kuuluu kaiketi asiaan tämä herkistyminen. Se on vain parempi ettei ala kukuta läheisilleen..heh.

t. ison mahan omaava beal rv 33+1

Minulla ei ole mitään suunnitelmia synnytykseen.Teen niin kuin kätilöt sanovat=) ja mikä sattuu tuntumaan hyvältä.

Esikoista synnyttäessä avautumisvaiheessa nojasin nojatuoliin ja heiluttelin takapuolta ja se rentoutti.Ponnistin ensin kyljelläni, jolloin vauva varmaan tuli alemmas tai jotain ja sitten siirryin puoli-istuvaan asentoon.Ei tullut siinä vaiheessa edes mieleen että jotain muuta olisin halunnut.Tottelin siis kiltisti kätilöä.

Kun muistelen esikoisen syntymää niin haluaisin jo äkkiä synnyttämään kyllä siitä niin ihanan palkinnon saa!Minulle on siis jäänyt todella hyvät muistot synnyksestä ja heti kun saatiin tyttö niin oltiin sitä mieltä että saa näitä useampikin tulla=)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat