Seuraa 

Kommentit (20)

Päästäis me loputkin jo täältä kirjoittelemasta ;)

Kuulostaa SINILAINEN tuo sun kärvistely kyllä tosi turhauttavalta! *hali* Kovasti tsemppiä huomiseen, että käynnistäisivät nyt jo!

Mulla taas on täällä toisenlainen kärvistely päällä, kun ei ole sitten minkäänlaista tuntemusta, että vois olla synnytys edes lähelläkään. Ei yhdenyhtä supparia!! :( Ajattelin soittaa synnärille tänään kun mullon ollut tätä kamalaa päänsärkyä jo tiistaista asti. Panadolia menee kuin karkkia! Muutaman päivän se nyt ei varmasti haittais mitään vaikka näin sitä napsinkin, mutta kuitenkin jo kuusi päivää! Tää lapsihan on ihan Panadol-riippuvainen, kun lopulta tulee ulos. Enkä usko, että itekseen tulee, vaan käynnistämällä. Ja sekin menee varmaan tuonne 14.11 saakka! Käynnistäisköhän ne tämmöisen perusteella? Vaikka ei tää päänsärky ole kivaa, niin kyllä minä sen kestän, mutta kestääkö vauva jatkuvan Panadolin syönnin?!!?

Oiskohan joku meistä jämistä päässyt yöllä tositoimiin? Toivottavasti!

Kielo 41+0 (näitä tasiksia en halua juhlia...)

Eilisen saunan jälkeen supisteli 5 tuntia säännöllisesti 10 min. välein. Ja niissä oli jo jotain tuntuakin, piti silmät kiinni irvistää ja puuskuttaa, ku sattu niin perk...sti!

Soitin synnärille yhdeksän jälkeen ja kerroin tilanteen, kätilö sanoi, että jos siltä tuntuu ni, tule käymään, ainahan täältä pois pääsee. No, ajattelin katsoa vielä vähän aikaa miten käy. Ja niinhän ne loppuivat sitten... MIKSI ne aina loppuvat yöksi????????????????????? Toisaalta hyvä kun saa nukkua, mutta kuitenkin!!!

Huomenna saan sit soitella ja varata tota ya-kontrolliaikaa, jee jee!

Nyt ei juttu luista, kun ottaa pattiin NIIN paljon!

onni:)ilona rv 41+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sain itseni vihdoin rekisteröityä tänne - ei järjestelmä ole hyväksyny mua aiemmin...

Samoilla lukemilla ollaan kuin Dem@ eli 41+2 ja huomenna olis Kättärillä ya-kontrolli. Muuten sujunut aika hyvin, paitsi ei supistele ollenkaan :) Silloin tällöin maha kovettuu hieman, muttei mitään kipua...

Vauveli pitää kyllä kovaa meteliä varsinki illalla 19 ja 22 maissa - tosi säännöllistä potkunyrkkeilyä aina samaan aikaan. Reppana yrittää päästä pihalle, mutta kun ei.

Onneksi täällä on muutama muukin tuskissaan jo turvotusten ja päänsärkyjen kanssa, joita kyllä löytyy myös täältä.

Saa nähdä miten huomenna käy, sirkkuliina 41+2

Minulle sanottiin Kättäriltä, ettei voi tietää mikä on ya-kontrollin jälkeen tilanne. Passitetaanko vielä kotiin vai onko vauvan tilanne jo se että jäädään sisälle... Jotenkin on aika orpokin olo, kun ei tiedä mistään mitään. Koko raskausaikana esim. kukaan ei ole kertonut mahtuuko vauva syntymään ja kokoarviotkin ovat olleet aivan hatusta vedettyjä tyyliin eiköhän se ala kolmikiloinen olla.

Sitä toivon kyllä huomiselta ya-kontrollilta, että kerrotaan mitä ensi viikolla tulee tapahtumaan. Kyllä ne laittavat kuulemma jotain suppoakin voimistamaan supistuksia, auttamaan avautumista...

Ihan kyllä jännät paikat mennä Kättärille huomenna, meillä ei paniikkia siinä mielessä ole kun asutaan muutaman kilsan päässä, tosin vaan meinaa pitkäpinnaiseltakin hermot loppua jo aivan kokonaan odottamiseen.

Ja kun ei olis unissaankaan uskonut, että vielä tänään ollaan kokonaisena masun kanssa.

Mutta ei enää ensi sunnuntaina - Sirkkuliina

Huomenna taitaakin olla täällä sit aika hiljaista. Tulkaahan kertomaan, jos jouduttu vielä ya-kontrollista kotiin. Itseki mietin, et otanko sinne jo laukun mukaan vai en. Tientenkin käy niin, et jos otan mut passitetaan kotiin ja jos en ota joudun jäämään. Taidan kuitenkin valita tuon kakkosvaihtoehdon:) Jotenki musta tuntuu, et Kättärillä aika harva sinne oikeesti jää suoraan sisään. No huomenna saadaan sitte kokemusta kahdesta tapauksesta ja itse menen sit keskiviikkona. Jotenki kuitenki lohduttaa, et ei tää vauva voi enää masussa olla ku viikon:)

Supistelut on jatkunu taas koko päivän ja alkaa kyllä jo hermo mennä. Olishan se kiva olla isänpäivänä jo kotona. Laskinkin, et jos viimeistään torstaina pääsis tositoimiin niin sitte sunnuntaina olis lasten kanssa kotona miehelle aamupalaa laittamassa ja ehtis vielä omanki isin luokse.

Tuota samaa olen miettinyt itsekin. Jos meinaavat huomenna käännyttää muutamaksi päiväksi vielä kotiin niin meinaan todellakin nostaa älämölön. Mikä h*lvetti siinä on että kun viikkoja on jo näin paljon, käännytetään kotiin (tai aletaan syöttää mömmöjä) pariksi päiväksi ja sitten vasta käynnistykseen. Varmasti eri synnytyssairaaloilla on jotkut kaikkia koskevat säädökset, mutta hermo menee jo pelkästä ajatuksesta että huomenna käännyttäisivät kotiin vielä 2 päiväksi. Uskaltakookin yrittää niin tulee sellainen metakka että siinä on oksat pois ;)

Minä taas

kyllä täälläkin vähän itkua on väännetty.. illalla oli pientä suppailua, mut niiiin pientä, et tiesin jo itekin et siihenhän ne loppuu ku nukkumaan menen.. Eilen otin kahdet päiväunet, kun oli veto ihan pois, ja yön sain silti yllättävän hyvin nukuttua.. Pari kertaa tietty heräilin, mut äkkiä sain taas unen päästä kiinni.. huomenna on mulla se ya-kontrolli, ja tosiaan aion sille reissulle jäädä, jos ei muuten niin sillä perusteella, että mies tosiaan ehtii olemaan synnytyksessä mukana ennen sitä reissua... tänään olis vielä hyvä päivä syntyä, kun olis sit liputuspäivä..

vähiin käy loppua kohden lokakuiset, hyvä niin, kohtahan meillä kaikilla on jo ne kauan odotetut nyytit kainalossa..

dem@ 41+2 (henk koht rv enkka, hip hei)

pakko oli tulla tsemppaa teitä,noh ei luulis kenelläkään enää olevan montaa päivää jäljellä,olette niin hyvillä viikoilla kaikki!ja jokaisella jotain merkkiä lähdöstä,itselläni ihan samat fiilikset pari viikkoa sitten ja nyt tuskaillaan kun ei saa oikein nukuttua, en muistanutkaan kuin raskaita nuo yöheräilyt sit olikaan.no eipä tuo teitä varmaan lohduta hirveitä..mut kuitenki ja ainiin paljon onnea vallulle & muille vauvansa saaneille!

tyttilii ja poitsu 11vrk

huomenna sitten kumpikin ollaan kontrollissa, ja kuten olen täällä puhellut, en aio sieltä enää kotiin tulla ilman vauvaa... toivon vaan että ei tarttisi kovin asiasta " tapella" vaan olisivat ymmärtäväsiä tän tilanteen suhteen... nytkin tosin ollut pientä suppailua, mut se nyt on tätä samaa mitä ollut pitkään ennenkin, pientä toivonkipinää vaan.. jospa sitten olis paikat kypsät huomenna.. :)

Tais olla joku pohjanoteeraus tuo eilinen pino ;/ No joo..alkaahan meitä kieltämättä olemaan aika vähän ja hyvä niin. Eikä viikonloppuna oikein tule niin hirveästi norkoiltua koneella kun on mieskin kotona. No jospas tässä sitten sellaiset terveiset teille välittäisi, että ei me todellakaan mitään turhaa Kättärireissua jaksettu tehdä. Mulla supistukset loppuu ku seinään öisin ja aamulla alkaa uudestaan. Huomennahan on jo ya-kontrolli, mutta sitten aion pistää kaikkeni peliin oli 3cm:n sääntö tai ei ;)

Alkaa kyrsimään tää että ei öisin voi nukkua kun joka paikkaa vihloo ja kolottaa. Viimeyönä kolmasti vessaan ja nouseminen sängystä sattuu :( Enää tää odottaminen ei ole hauskaa. Jalatkin oli niin turvoksissa että nestepallot oli nilkkojen tilalla.

Toivon että teillä muilla mieli korkeammalla. Piristävää päivää kaikille!

Sinilainen 41+4

päivä olisi puolessa välissä, ja väsyttää taas ihan hirmuisesti.. vois vähän syödä ja sitten ottaa pienen lepotuokion.. olen koittanut vaan ajatella, että kyl huomenna sit tapahtuu, kyllä niitten täytyy ymmärtää tää tilanne, ja kuitenkin ollaan jo sen verran yli, et luulis ettei käynnistyksen kanssa tulis ongelmaa... ja onhan tässä vielä päivää ja yötä jäljellä, et jos ihme tapahtuis ja vauveli tuliski itekseen.. vielä jaksaa toivoa.. ;)

mut nyt syömään, iltasella viimeistään tuun viel kurkkimaan pinoa..

suppareita kaikille!!!!!

Täällä kans edelleen kärvistellään. Nauratti jo aamulla kun en tiedä näinkö unta vai heräsinkö oikeesti tosi kipeeseen suppariin:) Täällä kans yöt menee tosi huonosti ja päivisinki alkaa jo toi kävely olla aika hankalaa. Selkä eikun pahenee ja sit siihen lisäks vielä liitoskivut niin olo on kyllä tosi juhlaa.

Synnytyksen käynnistämiseen tuntuu aika paljo vaikuttavan se mikä on alakerran tilanne. Saa olla aika hyvä syy, jos kohdunsuu ei ole yhtään auki, et ne alkais käynnistelee. Jotenki toivon itse, et olis kohdunsuu auki pari senttiä niin ne vois todennäköisesti alkaa jo torstaina käynnistää. Ihme on jos mitään ei ole tapahtunu näillä reilun viikon suppareilla!

Palaillaan!!! SUPPAREITA!!!!!!!!!!!!!

Hennajo 41 tasan itkun kera

Jonkinmoista supistelua ollu illan mittaan ja vauva porannut päätä alaspäin. Mutta aika laimeaa on masun kovettuminen ilman kipuja. Toisaalta monella synnytys käynnistyykin sitten vasta h-hetkellä kipeillä supistuksilla, joten no hätä!

Meidän tulokas rakastaa autokyytiä ja musiikkia - alkaa aina kamala hämmentäminen kun ajellaan. Juuri tultiin Helsingin yöstä ja vaavi taas rauhassa. Tosin masu kovettuu välillä - oliskohan ne niitä supistuksia?

Katsellaan miten huomenna menee kättärillä :)

sirkkuliina 41+2 (huomenna ya-kontrolli)

Suppaillu taas koko illan. Vauva aloitti vaihteeks ton niin ihanan jäytämisen tonne alas.

Onkos kellään tullu mitään ihottumaa? Mulla on koko maha ihan täynnä jotain näppylää, mut terkka sanoi että olis ihan vaan hikinäppyjä. Hassua vaan ettei niitä ole muualla ku mahassa.

Soitin tuossa synnärille päänsärystä ja sanoivat siellä, että Panadol on kuitenkin sen verran mieto lääke, että on sitä turvallista syödä. (3*2 tabua päivässä kuuden päivän ajan?!) Sanoivat, että yritähän pärjätä ja jos tuntuu liian pahalta, niin soita uudelleen. Odotin jo kuusi päivää ennen kuin soitin, joten enköhän nyt pärjää sinne tiistaihin kun on seuraava neuvolakäynti. Sieltä sitten varmaan laittavat tutkimuksiin, että mistä tuo päänsärky johtuu :( Jos ei ala Panadolit auttaa niin määräävät kuulemma vaan jotain vahvempaa särkylääkettä, ei siis käynnistystä. Mikä v*ttu siinä on, että kyllä pumpataan äiti ja lapsi täyteen mömmöjä, mutta ei voida käynnistää vaikka on näin paljon viikkoja?! Minä vaan ihmettelen!!!!! En kyllä varmana ala syömään mitään vahvempaa enää. Mieluummin vaikka kärvistelen sinne viikon päähän kunnes saavutan sellaiset viikot, että käynnistävät.

Huooohh, tällaista omanapaista rutinaa vaan!

SIRKKULIINA tervetuloa joukkoon vielä viime metreillä! :)

aika lailla samoja ajatuksia taitaa olla meillä monella.. just toi et miksei sitä sit voida vaan käynnistää mietityttää kans, mut kuten sinilainen, myös minä aion pitää sellaisen metakan, jos miettivätkin kotiin lähettämistä.. täällä meillä päin silti ei taida käynnistäminen olla niin kiven alla.. toivotaan että tulee tosiaan ymmärtäväinen tyyppi siihen, onko siinä muuten lääkäri vai kätilö vain? Mulla heti tasan kahdeksalta aika, tosiaan hyvä, että niin aikaisin.. vähän tuntuu siltä, että mitähän ensi yönä nukkumisestakin nyt sitten tulee, kun on tarkoitus huomenna jäädä synnyttämään... toisaalta vähän jänskättääkin, vaikka ihan KYPSÄ olen kyllä henkisesti vauvan tuloon.. nyt on vaavi kyllä ollut koko päivän TOSI rauhallinen, sen verran on liikkunut, että ei tarvi huolestua...

Suunnittelen tässä lähteväni kuopuksen kanssa kävellen äitini luo reilun 3km:n päähän, kun ei oikein tämä odottelu kotona ole kuin kirjaimellisesti ODOTTELUA... Mut eihän sitä siskot kalliit tiedä, vaikka jo yöllä lähtisi homma käyntiin.. HAH, tuntuu vitsiltä, mutta who knows.... ihmeitä voi tapahtua..

hiukan pientä suppailua täälläkin, mut ei sanottavaa.. toivon vain et yöllä lähtis itekseen, mut taitaa olla turha toivo.. noh, yks kaverini lupas tänne sitten laittaa terveiset puolestani jos niikseen on.. ja on, kun en muuhun suostu.. ;) pitää yrittää vielä jotenkin saada unta kalloon.. mitenhän onnistuu... tsemppiä kaikille viime metreille!

Huoh! Kylläpä päivä osaakin madella! Tuntuu että ilta ei tule ikinä. Sitten pääsis edes nukkumaan ja oltaisiin taas päivän lähempänä! Kitoksia vaan EMPPU ja TYTTILII sekä muut jo jakautuneet, jotka jaksatte tsempata meitä jämiä täällä ja luoda uskoa tulevaan. Kyllähän mä (ja varmasti muutkin) tiedän että se vauva syntyy hyvin pian, mutta jotenkin silti tää ODOTTAMINEN!!!! Aaaargh!

Tässä on yksi siis joka kanssa menossa Kättärille ya-kontrolliin huomenna aamulla! SIRKKULIINA kenties ollaan siellä samaan aikaan?? Mä menen jo aamusta 8.35. Onneks me osutaan kanssa vaan 10min ajomatkan päässä niin ei silleen tarvi kovin aikasin valmistautumaan. Vaikka nnyt tuntuukin että mitä aikaisemmin, sen parempi!! Siispä DEM@ ja SIRKKULIINA huomenna sitten vihdoinkin edes JOTAIN meillä kaikilla :)

KIELO valita ihmeessä päänsärystä! Mitähän siinä on taustalla kun noin särkee?? Kyllä taas tavallisen pulliaisen maalaisjärki sanoo että jotenkin siihen reagoisivat, että rohkeasti vaan avaamaan sanallinen arkku!!!!

ONNI:)ILONA sitä samaa kysyn minäkin: MIKSI IHMEESSÄ NE SUPPARIT AINA LOPPUU YÖKSI?????????? Ei voi ymmärtää. Päivällä tulee välillä niin lupaavasti, mutta sitten ei mitään. Kyllä mä kiroan ja paljon jos huomenna selviää etteivät mitään ole kohdunsuulla tehneet!!!!

Olo edelleen sama kuin aamulla. Välillä suppailee mutta ei tarvittavaan " tappotahtiin" . Sormet ja jalat aivan turvoksissa ja yleisv*tutus päällä! Onneksi tämä vaavi ainakin tulee ensiviikolla... se on oikeasti aika hyvä lohtu :)

Hyviä vointeja kaikille

Sinilainen 41+4

Voi Sinilainen sinua :-/ Toivottavasti sitten huomenna viiiiimeistään pääsisit tositoimiin, varmasti todella uuvuttavaa tuollainen. Voimia kovasti sulle loppuodotukseen, toivottavasti et ihan viimeiseksi Marrasklubilaiseksi jää *bd* Montakohan teitä muuten vielä kaikenkaikkiaan on?

Emppu *odottaa loppuja kavereita Vauva-puolelle vaikkei siellä ehdikään oikein koskaan olemaan*

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat