Seuraa 

Vauva painaa todennäköisesti palleaan ja ahdistaa todella paljon.Kun tulee olo ettei saa henkeä tuntuu hetken päästä että alkaa pyörryttää ja heikottaa.Tämä tunne ei oikeastaan häviä eli ei auta vaikka nousisin seisomaan.Haukottelen myös aika paljon vaikka en tunne että väsyttäisi.

Onko kellään mitään niksiä millä olo paranisi vai odottelenko vaan että vauva laskeutuu?Voiko johtua jostain muusta esim.alhaisesta Hb?

Rvko33

Kommentit (5)

tuskaisena! Mulla joskus auttaa kun nostan kädet ylös esim. (jumppa)kepin tai harjanvarren varaan niskan taa. En tiedä auttaako oikeasti vai onko psykologista.

Usein päivän aikana joutuu haukkomaan henkeä kun tuntuu ettei saa happea:/ Mullakaan siihen ei oikeen auta mikään, menee ohi sit hetken päästä. Pahimmillaan tosiaan tuntuu et kohta lähtee taju, mut kun haukkoo vaan happee ja yrittää vaihtaa asentoo niin on menny kyl aina ohi ilman pyörtymistä. Mulla neuvolantäti sanoi et pitää vaihtaa asentoa ja kävellä vaikka muutama askel, no enpä oo huomannu onko tuosta apua vai ei... Jos sohvalla löhöilen niin mielummin haukon siinä henkee kun et alan kinkeen itteeni ylös ja sit alkaa viel supistaan:/

Mulla on hb ollu tosi hyvä koko raskauden (alhaimmillaan 120), joten mulla en ainakaan usko siitä johtuvan. Uskoisin et vauvat jotenkin painavat palleaan tms. Mullahan nuita on tuol kaksi ja toinen on tosi ylhäällä heti oikeiden kylkiluiden alla. Joskus vähän pelottaa et jos oon yksin esikoisen kanssa ja pyörryn, mut täytyy toivoo et niin ei käy!

Taaskin happea haukkova Rölli-peikko ja tylpykät 32+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja perjantaina kuulin ekaa kertaa lääkäriltä, että voi tosiaankin johtua myöa alhaisesta hemoglobiinista. Mulla tuo hengenahdistus liittyy usein supistuksiin ja autolla ajaessa tuntuu välillä, että kohta menee taju. Järkkyä olis, jos todella menis, koska lähinnä kuskailen esikoista eskariin, muskariin, uimakouluun jne.

Mulla on ollu ihan samaa ongelmaa, on tosin nyt vähentynyt aika paljon. Välillä tosin tuntu, että varsinkin makuulle mennessä sai haukkoo happee ku kala kuivalla maalla.. Ikävää, mutta on tosiaan nyt helpottanut aika paljon. Maha on ainakin laskeutunut hiukan viime aikoina ja helpotus johtunee siitä. Nimittäin meidän vauveli majailee pikkupikku pyllynsä kans ikävästi tossa oikealla puolella kylkiluiden kohdalla, ja luulen että on vaan painanu sopivasti keuhkoja tms.

Lizzbeth ja myyryskä 33+5

Oton asian puheeksi neuvolassa ja siellä sanottiin, että vauva painaa keuhkon jopa puolikokoiseksi, jolloin hengitys voi salpaantua.

Yleensä alkaa helpottua kun vauva laskeutuu, mulla etenkin nukkumaan mennessä, mutta myös istuessa tulee näitä, etten saa henkeä.

Että ilmeisesti se " normaalia" on.

Kikero79 ja pikku bungbung 36+1

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat