Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tarkoitus olis palata työelämään/opiskelemaan ensi vuoden puolella.

Pelottaa kuitenkin se sairastelun määrä. Tuleeko töistä ja opiskeluista

mitään jos lapsi sairastaa lähes joka viikko? Vai onko se vaan liiot-

telua?

Kommentit (15)

Päiväkodissa oltiin tarkempia tuon asian kanssa ja näin sairasteluakin vähemmän. Esikoisella ei ollenkaan (aloitti suoraan päiväkodissa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sen jälkeen sairastanut kolme korvatulehdusta, ennen päiväkotia ei yhtään. Rehellisesti sanottuna harmittaa, että en sittenkin harkinnut vakavammin PPH:ta vaihtoehtona. Tilanne tietysti voisi olla sama, vaikka olisi hoidossa missä, sitähän ei voi koskaan tietää.

Ne, jotka omahyväisesti " tietävät" , että sairastelun määrään voi itse vaikuttaa siten, ettei suojele lapsia pöpöiltä, puhuvat ikävä kyllä potaskaa. Tämä meidän 3-vuotias on kuopuksemme, joka on saanut osansa isompien sisarusten, heidän kavereiden sekä omien kerho-ym. kavereiden pöpöistä, mutta sairastelu silti alkoi meillä kun vasta kaksi viikkoa oli hoidossa ollut.

Olen miettinyt tuota AP:n kysymystä paljon, mutta kaipa kyse on niin yksilöllisestä asiasta sekä monien sattumien summasta, että edes ennustajaeukot ei tiedä, miten käy.

ja ollaan päiväkodissa oltu nippanappa enemmän kuin kotona. Meillä tosin kotiinjäämisen kynnys matalampi, koska olen opiskelija ja pystyn aika paljon joustamaan. Mutta tuntuu jokatapauksessa lapsi saaneen jokaikisen pöpön, mitä liikkeellä on. Nyt vaikuttaisi jo helpottavan tosin. :o

kuitenkaan ollut siinä määrin, että poissaoloja olisi tullut kovin usein. Tänä vuonna näyttää olevan helpompaa, edes nuha ei ole vielä alkanut ; )

Tuo sairastelu on yksilöllistä, riippuu paljon vastustuskyvystä :-)

Sama juttu on sitten edessä koulun aloituksessa, kun pöpökanta muuttuu. Eli jossain vaiheessa sairastuu kuitenkin vaikka kuinka olisi pöpöiltä kotona varjeltu ;-)

oli kipeä vuoden verran noin kerran kuussa. Nykyään (4v) pieniä nuhia silloin tällöin. Ei kipeyden takia ollut poissa, kun ei ole sairastellut. Itse olin päiväkodissa alle 3-vuotiaiden ryhmässä, jossa ei tervettä päivää nähty, se lisää sairastumisriskiä kun vanhemmat tuovat lapsensa päiväkotiin todella kipeinä, kun ei ole ollut kuumetta vaikka lapsi on todella tukkoinen ja yskäinen.

on sairastanut yhden kunnon räkätaudin heti alussa ja sen jälkeen pariin kertaan ihan hiukan valunut nenä. Ei kuumetta tai erityistä tukkoisuuttaa ole noilla kerroilla ollut. Eli olen ollut kaksi päivää pois töistä yhteensä!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat