Seuraa 

Eli vauvani on 3,5 kk ikäinen, rintamaidolla ollaan kokoajan menty. Välillä olen maidon pumpannut (ainu-pumpulla) pulloon jos olen mennyt esim. salille tms. Pumppaus on aina onnistunut hyvin ja olen kerralla pumpannut n.1dl verran pelkästään jo toisesta rinnasta. Nyt jostain syystä maitoa ei tulekaan pumppaamalla kun hikiset 40 ml molemmista yhteensä.. Vauvalle kyllä maitoa riittää kun hän itse rintaa syö, herää edelleen korkeintaan kerran yössäkin syömään joten maidon ehtymisestä ei voi olla kyse. Mistä siis voi johtua että rintapumpulla homma ei toimi?

Kommentit (4)

Itse en ole juuri pumppaillut kuin alussa tasapainottamaan olotilaa. Nykyään silloin tällöin aamulla pumppaan lähinnä soseiden ja puuron löystykkeeksi. Itse olen huomannut, että tuosta vaan pumppaamalla ei maitoa enää alkuvuolauden jälkeen tule. Silloonkin kun vauva alkaa syömään tunnen usein vasta pienen hetken jälkeen kun " hana aukee" ja selvästi maitoa alkaa tulla enemmän. Parhaiten pumppaus sujuu aamulla tai kun vauva syönyt toisesta rinnasta, niin toisesta saattaa irrota. Joskus maito tuntuu " herahtavan" ajatuksen voimallakin tai kun kuulee että vauva esim herää itkien päiväunilta. Varmaan se kaurapussi auttaisi ja yleensä pieni rentoutuminen ennen pumppaamista. Jossain taisi olla vinkkinä myös hartioiden hieronta.

Minulla oli vähän sama ongelma jokin aika sitten. Vauvan synnyttyä pumppailin minäkin noin desin määriä kerrallaan, mutta nyt (vauva hieman yli 3 kk) ei tule tipan tippaa. Silti vauva kasvaa kilon kuukaudessa ja voi hyvin. Eli uskoisin, että maitosi riittää mainiosti vauvallesi, mutta siitä ei riitä enää pumppaamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vauva 5kk ja rintamaidolla mentiin 4,5kk:ksi asti ja edelleen imetän. Hiljattain toinen rinta oli vähän kipee ja kun yritin sitä lypsää, sain hikiseen puolessa tunnissa ruokalusikallisen tiristettyä käsin ja käsikäytösellä koneella!!! Ja toiset pumppailee tosiaan 7 desiä kerrallaan, uskomatonta. Mutta uskon et oma maitoni riittää, vauva on ainakin tyytyväinen. Samoin kun oon soseisiin mausteeksi ja ohenteeksi omaa maitoa puristanut, se on ollut työlästä. En siis usko et maito ehtyy, pumppaaminen tai lypsäminen ei oo niin tehokasta kuin vauva ja varsin mitä isommaksi vauva kasvaa, sitä tehokkaammin lyhyessäkin ajassa vauva saa imaistua tissin " tyhjäksi" .

Joo siis en olekaan huolissani vauvan maidon saannista kun hän on hyvin tyytyväinen lapsi aina syötyään eikä syöntivälit ole tihentyneet. Eli tiedän että maitoa on mutta kun en saa pumpattua sitä. Tänäänkin vauva yön jälkeen söi toisesta rinnasta ja sitten yritin sen jälkeen siitä täydestä rinnasta pumpata mutta pari pisaraa vain. Ja rinnan oli pakko olla " täynnä" koska vauva oli siitä syönyt viimeksi n. 5 h sitten. Sitten tämän jälkeen kävimme kaupassa ja kun tulimme, vauva nukkui edelleen kaukalossa joten yritin taas pumpata samasta rinnasta uudestaan niin sitten siitä tulikin yht´äkkiä yli desi, ja olisi tullut enemmänkin..

On kyllä kummallista kun välillä tulee ja välillä ei. Tuli kyllä itselle mieleen sellainen että jos pitäisi lämmintä kaurapussia rinnan päällä ennen pumppaamista niin sehän auttaa..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat