Seuraa 

Eli siis tuntuu reilusti navan yläpuolella vaikka sen pitäisi olla navan kohdalla siis tämän korkeimman kohdan..Mietin vain mistäköhän tämä voi johtua ja tämä vatsan iso koko? Moni luulee että meille tulossa kaksoset tai että läskettu aikani on enskuussa vaikka se on vasta maaliskuussa. Olen oikeesti todella iso. Kolmas vaúva tulossa ja ikäeroa vauvalle ja kuopukselle tulee 3 vuotta aika tasan. Voin myös väittää että liikkeet tuntuvat myös reilusti navan yläpuolella joten melko varma siitä olen että kohtu on paljon korkeammalla kuin mitä pitäsi tässä vaiheessa olla. Eli miksiköhän tämä kohtu niin kovasti kasvanu jo nyt?

Oli pakko tulla kysymään kun ärsyttää nuo ihmisten päivittelyt masun koosta..

Kommentit (4)

siinä missä vauvat ja raskaudetkin. Usein esikon kohdalla vatsa pysyy pienenä kauan, mutta seuraavien kohdalla pullahtaa nopeasti esille johtuen vatsan kudosten ja kohdun kannattimien venymisestä edellisten raskauksien myötä. Sidekudos kun antaa helposti periksi eikä enää palaudu entiseen kuosiinsa. Toisekseen sf-mitta voi olla iso niinkin banaalista syystä, kuin että vauva tykkää oleilla kohdun yläosassa. Itsellä on tämä tilanne, vauva on " pikkuinen poika" kuten jokainen ultraaja on sanonut, painoarvio täysin normaali ja lapsivettäkin ihan normaali määrä, vaikka sf-käyrä huitelee ihan omissa lukemissa käyrien yläpuolella. Tietysti maha voi olla iso, jos on esim. sokerit pielessä ja vauva kasvaa siksi isona, tai lapsivettä on paljon tms. Mutta nämäkin asiat korostuvat vasta loppuraskaudessa. Alussa ja keskivaiheilla maha on se mikä on, yksilöllinen röllykkä meillä jokaisella =)

Viikolla 20 oli kohdunpohjan korkeudeksi merkattu 21 cm. Mullakin tuntuu ihan selvästi kohdun yläreuna reippaasti navan yläpuolella ja potkujakin tulee sinne ylös ihan niinkuin sullakin. En sit tiedä olisko sillä vaikutusta, niinkuin tuossa yllä joku kirjoitti, että vauva tykkää oleskella kohdun yläosassa. Välillä nimittäin näkee oikein kuinka vauva möllöttää siinä ylhäällä, vatsa menee epäsymmetriseksi ja tuntuu kuinka vauva siinä muljuaa .

Mulle ei sanottu neuvolassa muuta kun että on ihan normaalia ja ultran mukaan lapsivettä normaali määrä, vauva vastaa tasan viikkoja ja kaikki normaalisti. Ei oo sokerit tms pielessä, masu vaan on isompi kuin toisilla.

Ja maaliskuussa mullakin LA.

lyytikki:

Lainaus:

Eli siis tuntuu reilusti navan yläpuolella vaikka sen pitäisi olla navan kohdalla siis tämän korkeimman kohdan..Mietin vain mistäköhän tämä voi johtua ja tämä vatsan iso koko? Moni luulee että meille tulossa kaksoset tai että läskettu aikani on enskuussa vaikka se on vasta maaliskuussa. Olen oikeesti todella iso. Kolmas vaúva tulossa ja ikäeroa vauvalle ja kuopukselle tulee 3 vuotta aika tasan. Voin myös väittää että liikkeet tuntuvat myös reilusti navan yläpuolella joten melko varma siitä olen että kohtu on paljon korkeammalla kuin mitä pitäsi tässä vaiheessa olla. Eli miksiköhän tämä kohtu niin kovasti kasvanu jo nyt?

Oli pakko tulla kysymään kun ärsyttää nuo ihmisten päivittelyt masun koosta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla oli kohtu navan kohdalla neuvolakäynnillä 15+2. Arveli neuvolantäti että voipi olla, että laskettuaika muuttuu ultrassa. Saapa nähdä (ultra 24.11). Itse uskon lasketunajan pitävä paikkaansa koska on ollut säännölliset kuukautiset ja molemmat lapset syntyneet la:n jälkeen. Tosin molemmat ovat olleet yli 4 kiloisia. Varmaan joku jättiläinen tulossa =) Oli kyllä jo np-ultrassa viikkoa isompi koon mukaan kuin pitäisi. Ei silloin muuttunut la. Juuri sen sanoi syyksi kun on kaksi isoa lasta ja molemmat syntyneet la:n jälkeen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat