Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meille oli kerrankin tulossa Joulu ihan vain oman perheen kesken, asia jota olen odottanut jo vuosia. Meillä on ollut tapana viettää Joulua aina joko minun tai mieheni vanhempien luona, siten, että sisarukset ovat myös paikalla. Meille valmistui vähän aikaa sitten oma talo ja olemme sopineet niin, että vietämme nyt ensimmäistä Joulua ihan vain oman perheen kesken täällä uudessa kodissamme. Tästä on puhuttukin monta kertaa, sanottu jo talon valmistuessa, että ensimmäistä Joulua vietämme sitten omassa kodissa.

No, nyt miehen sisko sitten vaan ilmoitti miehelleni, että he tulisivat meille Jouluaatoksi. Ja mies vaan toivotti tervetulleeksi, kysymättä asiaa minulta. Olen niin pettynyt ja toisaalta vihainen. Meillä on vielä keskeneräistä kodissamme ja koen sen hirvittävän stressaavana, että meille tulee vieraita, en ole erityisen läheinen tämän mieheni siskon kanssa. Hän ei kaiken lisäksi ole yhtään Jouluihminen, jota taas minä olen, minusta tuntuu, että se on juuri se syy tulla meille, kun hän ei itse viitsisi tehdä jouluruokia ym.

Hirmu kurja tilanne, koska en pääse tästä ongelmasta muuten kuin ilmoittamalla itse, että he eivät ole meille tervetulleita ja samalla teen itsestäni pahan ihmisen, joka hylkää toiset Jouluna.....

Sivut

Kommentit (107)

kun pistät siskon perheelle listaa heidän huolehdittavistaan asioista niin samoin listaa myös miehelle niin että mies näkee mitä asioita odotat hänen hoitavan ja vertailun vuoksi vaikka omat velvollisuutesi viereen että näkee mitä kukakin saa tehdä yhteisen joulun eteen. suunnittele myös miten saat vieraat pois ajoissa etteivät jää koko pyhäksi vieraaksi. kerro esim. joulupäivän ja tapanin suunnitelmista toisten sukulaisten luona tms.

Vierailija:

Lainaus:

Ymmärrän sen että haluaa olla jouluna kotona, mutta en sitä, että haluaa erakoitua! musta on ihanaa kun jouluna on rakkaita ihmisiä ympärillä (joihin myös anopit, siskot ja serkut kuuluu...)

pelkästään oman perheen kesken saa viettää kyllä muutenkin aikaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kunhan kirjoitin tunteeni tänne. Eikö tämä vähän sitäkin varten ole tämä palsta, vai oliko tällainen aihe kielletty?

Kuten sanoin, en aio asialle mitään tehdä, vaan nielen pahan mieleni ja yritän asennoitua niin, että tästä tulee kaikesta huolimatta ihana joulu. Juuri tällä hetkellä en pysty niin tuntemaan, mutta toivon, että näin vielä käy. Olen pahoillani, jos ärsytin viestilläni. Tämä on minulle ainoa keino purkaa tunteitani loukkaamatta ketään.

pyydä miestäsi perumaan, se ei ole huonon kuuloista jos sanoo vaikka että " sopisiko sinulle joulupäivä paremmin, ajateltiin olla ensimmäinen joulu omassa kodissa ihan keskenään" .

Vierailija:

Lainaus:

Jos hän ei kehtaa, niin ilmoitat itse tosiaan siskolle, että olitte sopineet oman perheen joulusta.

Ja suku ei kyllä ole perhettä!

ap: olisin itse aivan samoissa fiiliksissä, enkä pidä itseäni outona, jokainen saa itse määritellä että missä porukassa haluaa pyhänsä viettää, ja senkin että miten Joulun kirjoittaa... ;)

Hauskaa joulunodotusta.

Jos nyt annat periksi saat joka joulu passata muita.

Huomaavat että teille voi tulla jopa joulunakin suoraan

ruokapöytään pasattaviksi vain soittamalla ja kutsumalla

itse itsensä...

Meille eka joulu uudessa kodissa oli myös mummin viimeinen joulu. He kävivät meillä syömässä ja mummi vielä käveli itse ja tuli fiinisti turkki päällä jne. Sitten kesäkuussa kuoli pois. Ja alle 65v. :(

Ei siitä pitäisi kenenkään suuttua ja jos suuttuu, niin häpeä on siinä päässä.

Älä pilaa elämääsi nielemällä pettymyksiä ja olemalla salaa katkera tai surullinen. Sun elämä, sun perhe. Ja miehellesi nyt KERROT mitä tunteita hänen tekemisensä sinussa herätti. Kerro tuo, että koet ettei hän arvosta teidän perheen omia traditioita. Voi olla, ettei mies ole tullut koskaan ajatelleeksi asiaa siltä kannalta!!!

t. Eräs, joka on juuri käynyt keskustelua miehensä kanssa siitä, että jouluja vietetään tasapuolisesti molempien vanhempien (lasten isovanhempien kanssa). Miehen perhe kun luulee, että tullaan taas tänäkin jouluna sinne... ja kukas onkaan se paha miniä, joka evää heiltä lapsenlapsen jouluna... huoh!

Minussa ei ole sellaista lujuutta, että voisin heille ilmoittaa, että eivät olekaan tervetulleita, valitettavasti. Siksi minua asia harmittaakin niin paljon. Miehenikin tietää, että minä en halua leimautua pahaksi ihmiseksi, joten tulen asian jotenkin sietämään.

Mutta en voi sille mitään, että paha mieli tuli, tosi paha, koska olin jo odottanut tulevaa joulua (isolla tai pienellä, se ei asiaa muuta) todella paljon. Nyt tilalle tuli pettymys sekä tilanteeseen että mieheeni, joka ei näköjään osaa pitää kiinni meidän sovitusta linjastamme, kun joku ehdottaa muuta.

Olen varmaan sitten kans tosi pinnallinen, mutta kyllä minuakin harmittaisi tuollainen tilanne ihan mielettömän paljon. Tässä on jouluun onneksi vielä kuitenkin aikaa, joten minun mielestäni voitte miehenne kanssa vielä tälle sisarelle sanoa, että tämä joulu on nyt vain ja ainoastaan teidän perheen joulu. Kyllä teillä ja sinulla on siihen oikeus, eihän tuolla tavalla voida vaan kutsua itseään toisille jouluksi.. Vaikka olisi kuinka lähisukulainen!!! Kyllähän se nainen siitä suuttuu, sehän on selvä, mutta eiköhän lepy viimeistään seuraavaksi jouluksi ;)

Vierailija:

Lainaus:

Minussa ei ole sellaista lujuutta, että voisin heille ilmoittaa, että eivät olekaan tervetulleita, valitettavasti. Siksi minua asia harmittaakin niin paljon. Miehenikin tietää, että minä en halua leimautua pahaksi ihmiseksi, joten tulen asian jotenkin sietämään.

Mutta en voi sille mitään, että paha mieli tuli, tosi paha, koska olin jo odottanut tulevaa joulua (isolla tai pienellä, se ei asiaa muuta) todella paljon. Nyt tilalle tuli pettymys sekä tilanteeseen että mieheeni, joka ei näköjään osaa pitää kiinni meidän sovitusta linjastamme, kun joku ehdottaa muuta.

Minusta miehesi velvollisuus olisi nyt korjata töppinsä eli ilmoittaa siskolleen, että vietätte joulua vain oman perheen, niin kuin olitte suunnitelleet jo aikoja sitten. Ehkä sisko tuntee miehesi niin hyvin, että tietää tämän heikon kohdan; ei voi kieltäytyä siskon kutsuessa itsensä kylään. Röyhkeää käytöstä siis siskolta.

Jos tuo ei onnistu, etkä itse tosiaan saa itteäs tsempattua soittamaan, niin sitten tuo ruokavastuu on jaettava kuten täällä on jo ehdotettu.

Joka tapauksessa, älä ajattele joulun olevan pilalla! Sehän on vasta tulossa. Kortit meni nyt vähän sekaisin, mutta älä anna sen pilata fiilistäsi. Mukavaa joulunodotusta!

Älä kuule ap ole niin nössö!

Jos kerta haluat joulusi viettää oman perheesi kesken uudessa kodissanne niin sulla on siihen täysi oikeus.

Jos mun mieheni ois ollu noin torvi et ois yhteisen sopimuksen jälkeen " pilannu" kaiken ni se sais kyl kuulla kunniansa.

Etkö vois millään jutella sen miehes kans, kertoo et sua niinkö harmittaa se et miehes meni toivottaan tervetulleiks siskonsa väen ja et eikös ollut puhetta joulusta ihan vain oman perheen kesken. Mä oon varma et jos sun miehes ei ihan täys tampio ole, niin se tajuaa jujun ja junailee asiat niin että saatte joulun keskenänne. En minäkään aatoks miehen siskoo tänne huolis, ehei. joulupäivänä tai tapaninpäivänä voisivat ehkä syömäs käydä mut koko joulua en niitä ketsistis se on iha vissi.

Ja aika tampio se on miehes siskoki jos ei aio mitään apua sulle tarjota vaan olettaa et valmiiseen pöytään saapi tulla... Huoh..

NYt otat vaan ittees niskasta kiinni, lopetat sen valittamisen täällä ja hoidot sen asian kuntoon miehes kans!

uuteen taloonsa.....rakentaminen on kestänyt yli vuoden ja myös he ilmoittivat kaikille pitävänsä ekan ns. OMAN joulun vaan perheensä kesken.

Nyt vaan soitat miehesi siskolle ja kerrot että olette jo aikaisemmin sopineet että vietätte joulun oman perheenne kanssa. Jos ei ymmärrä niin sitten ei......Jokainen voi kyllä itse päättää miten joulunsa viettää vaikkakin olisi kuka vaan sukulaisista kysymyksessä.

Hyvää joulun odotusta sinne täältä Atlantin toiselta reunalta

Pahoittelen, mutta lupasimme lapsille, että joulupäivät ollaan kerrankin perheen kesken ja haluamme ensimmäistä kertaa viettääkin joulun ihan vaan keskenämme, mutta olette tervetulleita käymään Tapaninpäivän ajelullanne meillä jouluaterialla/riisipuurolla tms. Seuraavana jouluna voidaan sitten sopia jotain muuta, mutta tämä joulu oltaisiin ilman yövieraita ja stressiä.

tilanteessa auta kun sanoa suoraan, että haluatte viettää joulupyhät oman perheen kesken. Voivathan nuo loukkaantua, mutta sinulla on täysi oikeus päättää itse, miten joulun vietätte. Ei ole kyse edes siitä että miehesi sisko olisi jotenkin yksinäinen ihminen, jonka toinen vaihtoehto olisi olla yksin kotona eli ei tarvitse kokea huonoa omatuntoa.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat