Vierailija

Olen nautinnolla seurannut yläasteeni pissisten kohtaloa. Jokainen järjestään alikouluttautui, lyöttäytyi yhteen luuserin kanssa ja hankki rivin lapsia. Nyt ne asuvat lössähtäneinä ankeissa lähiöissä mauttoman krääsän keskellä ja vinkuvat kun mies juo ja on epäluotettava.

Ihailin jo yläasteella älykkäitä ja mukavia miehiä, arvostin koulutusta ja sivistystä, mutten kuulunut koulumme idioottirinkiin. Muistattehan ne fritsukaulaiset tyhjäpäät, joiden kauneus oli kukkeimmillaan 15-vuoden iässä?

Minulla on nyt hyvä koulutus, ihana mies, kolme lasta ja varallisuutta niin, että voin olla kotona lasten kanssa ilman, että talous kaatuu.

Sivut

Kommentit (27)

Järkeä touhuihin alkoi tulla lukion ekalla, ja nyt menee ihan hyvin. Ainakin itse olen onnellinen. On akateeminen loppututkinto, vakituinen virka asiantuntijatehtävissä valtiolla, kolme ihanaa lasta, melkein velaton asunto jne.

Ja vahdin haukkana pissiksen elkeitä 10-vuotiaan esikoistyttären käytöksestä;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nämä tyypit tyrannisoivat puolta koulu aja haukkuivat meitä muita. Jätti yllättävän syvät haavat ja nyt minä saan " kostoni" . Ilkeää.

Mulla ei tulis mieleenkään olla kenenkään silloisen kaverini kanssa nykyään tekemisissä. Sen verran eri aaltopituuksilla ollaan.

Jos niitä jossain näen, moikkaan kohteliaasti mutta en tosiaankaan jää juttelemaan sen enempää.

meillä ainakin oli sellaisia " kovis" -muijia, jotka tappelivat, puhuivat rivoja, olivat poikien kesken suosittuja yms. Useat saivat lapsia tosi nuorena ja se koulu jäi pelkkään peruskouluun.

Toisten epäonnesta nauttiminen kielii omasta pahasta olosta. Materia ei tuo onnea.

Itse taisin kuulua noihin 80-luvun pissiksiin. Minulla on korkeakoulututkinto, lapsi ja ihana mies, mutta onnellisin olen siitä, ettei minun tarvitse kilpailla kenenkään kanssa. En kadehdi niitä, joilla asiat on " paremmin" , enkä todellakaan halveksi niitä, joilla huonommin.

Nyt ei menojalkaa vipata enää, on kuule neljä lasta ja ihan kunnon ukko. tekee rehellistä työtä raksalla ja elättää perheensä. Eikä raha oo kaikkein tärkeintä, me viihdytään hyvin vuokraasunnossa.

En myöskään tiennyt, että pissiksen määritelmään kuuluu koulukiusaus. En kyllä ole järjestelmällisesti ole kiusannut ketään, mutta myönnän kyllä, että sellaisia tyhmiä tempauksia kyllä tuli tehtyä, joista muutkin ovat saaneet kärsiä. Näitä asioita on selvitetty kyllä luokkakokouksessakin. Koen kyllä syyllisyyttä lukuisista nuoruudentoilailuista myös perhettäni kohtaan. Menneisyytensä kanssa on vain elettävä - itse kunkin. Tästä huolimatta elän täysipainoista elämää nyt.

8

paljon muusta, pissismi oli vaan hyvä kuori. Sisimpääni en muille hevin näyttänyt. Lukion kakkosella, kolmannella aloin avoimesti opiskella ja olen menestynyt elämässäni kaikin puolin. Vieläkin olen hyvin kiinnostunut SEKÄ pinnallisista ETTÄ syvällisimmistä asioista ja katselen maailmaa avoimin silmin. Myös niitä pissiksiä myötätuntoa kokien...

en ole ketään kiusannut koulussa,mutta pojat ja pussikalja kiinnostivat.se oli sitä nuoruutta,jälkeenpäin ajateltuna aika tyhmää mutta silloin 14-16 vuotiaana en ajatellut kuin aikuinen. lukion kävin hyvin arvosanoin,ja hankin sairaanhoitajan ammatin.Nyt on kiva mies jo 15 vuotta ollut yhteiseloa ja 3 kivaa lasta.ei valittamista!

vähän kiusaustakin (dissaa nörttejä tms.). Sitten asiaan: mun mielestä jo lapsena (yläasteella) koulussa tajusi, ettei niillä pahiksilla ole yleensä asiat ihan kunnossa ja siksi harrastavat seksiä liian nuorena, juovat paljon ja ovat muutenkin itsetuhoisia ja pitävät käsittämätöntä melua itsestään, koska itsetunnon lähde oli muulta porukalta tuleva suosio (vertaa esim. itsensä kehittäminen ja oppiminen, reiluna kaverina oleminen tms.).

Niinpä muistan jo tuolloin puhuneeni kaverieni kanssa, että näillä " suostuimmilla" ei varmaan mene isona kovin lujaa. Onneksi maailma ei ole ihan niin mustavalkoinen ja osalla taitaa olla ihan kiva elämä, mutta valitettavasti jo yläasteiässä usein näkee, minkälaiset eväät elämälle itse kullakin on ja koulumenestymisen myötä erot tuon jälkeen vain kasvavat.

T. teini ysärillä

Ei se hallitse elämääni, mutta pulpahti vaan mieleeni, kun tärmäsin yhteen yläasteen pissikseen hänen kannaltaan ikävissä merkeissä. Pyysi apua minulta ja annoin sitä, mutta mielessäni kyllä kävi miten hän kohteli esim. minua aikanaan.

että katselee vaan niitä luokan fiksuja ja mukavia kundeja, niiden kelkassa elämästä tulee parempaa joka suhteessa. Yläasteen coolit on aikuisiän luusefreita.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat