Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Missä iässä suositellaan tai milloin olisi hyvä olla mahallaan? Ilmeisesti vatsavaivoihin auttaa...

Kommentit (6)

Tietääkö kukaan miksi mahalleen nukkuminen liitetään kätkytkuolemaan?

Missä iässä kätkytkuoleman vaaraa ei enää ole ja lasta uskaltaa nukuttaa mahalleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sitä en osaa sanoa, mitkä suositukset ovat, jotkut eivät kai suosittele lainkaan.

Meillä on molemmat pojat nukkuneet mahallaan.

Esikoinen nukkui ihan aluksi kyljellään, mutta sitten alkoi unet käydä levottomiksi ja lopulta keksin kääntää hänet mahalleen.

Siihen poika nukahti ja nukkui aamuun asti heräämättä (ikää kaksi kuukautta).

Sen jälkeen tykkäsi nukkua aina mahallaan (jos laittoi kyljelleen tai selälleen, heräili vähän väliä), paitsi vaunuissa.

Sitten kun oli sen verran iso, että osasi itse kääntyä, kääntyi itse mahalleen nukkumaan, vaikka laitoin esim selälleen sänkyyn.

Nyt tällä pikkukakkosella oli jonkun verran mahavaivoja, eikä nukkunut kauaa kyljellään.

Käänsin n. parin viikon ikäisenä mahalleen nukkumaan ja poika tykkäsi siitä myös.

Aluksi seurasin sitä, että jaksaa kääntää pään, mutta se onnistui ongelmitta.

Nukkuu huomattavasti rauhallisemmin ja ilma kiertää hyvin masussa.

poika nukkuu myös vallan mahallaan, paitsi vaunuissa.

Kakkosella on ikää nyt 3 kk ja viihtyy aika hyvin mahallaan myös lattialla ja kannattelee hyvin päätään.

Makuualusta on oltava tasainen, ei mitään karvaa tai muuta höttöistä, jos mahallaan nukkuu. Ettei kasvojen eteen mene mitään.

Juttelin asiasta myös neuvolalääkärin kanssa ja hän antoi hyväksynnän asialle ja kertoi myös omien lapsiensa nukkuneen paljon mahallaan vauvana.

Kaikki eivät uskalla nukuttaa mahallaan ja yhteyttä kätkytkuolemaan on tutkittu.

Mutta meillä on hyvin nukuttu.=))

Silloin vain, kun on kovat vatsanväänteet päällä eli joka ilta..

Nukutuspaikkana on lattialla oleva " pesä" , ja vanhempi vahtii vieressä tv:n ääressä puolisen tuntia kunnes on turvallista siirtää omaan sänkyynsä nukkuva lapsi, tai että anakin omat hermot on levänneet hieman, jos herääkin uudestaan... Tähän asti kyljelleen kääntö on onnistunut hienosti, omaan sänkyyn vielä siirrettäessä saattaa herätä, mutta rinnalle nukutus onneksi on toiminut hyvin melko usein kun vauva on saanut levätä huutamisen jälkeen puoli tuntia ensin.

Esikoinen alkoi itse kääntyä joskus 3kk ikäisenä (muistaakseni?) masulleen nukkumaan ja annettiin niin sitten nukkua. Hänelläkin oli kovat massunväänteet ja heti auttoi kun sai nukkua masullaan, ja nukkui myös niin parisen kuukautta.

Vauvaa voi pitää mahallaan hänen ollessa hereillä ja vanhemman ollessa paikalla. Sänkynukutukset kuitenkin aina selällään. Poika oppi kuitenkin itse kääntymään mahalleen jo 2 kk iässä, eikä ole sen jälkeen juuri selällään suostunut nukkumaan. Alkuun kääntelin nukkuvaa lasta selälleen, mutta melko pian luovutin. Kääntyi nimittäin aina melko pian uudestaan mahalleen.

Vauvaa voi pitää mahallaan hänen ollessa hereillä ja vanhemman ollessa paikalla. Sänkynukutukset kuitenkin aina selällään. Poika oppi kuitenkin itse kääntymään mahalleen jo 2 kk iässä, eikä ole sen jälkeen juuri selällään suostunut nukkumaan. Alkuun kääntelin nukkuvaa lasta selälleen, mutta melko pian luovutin. Kääntyi nimittäin aina melko pian uudestaan mahalleen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat