Vierailija

Noissa mitätänäänruoaksi-ketjuissa porukka aina luettelee vaan perunat/pastan/riisin ja lihan/kalan, kovin vähän mitään kasviksia

Kommentit (16)

Puoli lautasellista salaattia on n. 50 gramman painoista, ellei ole tavallista tukevampaa salaattia, niin että kyllä sen lisäksi tosiaan olisi aikalailla paljon muutakin syötävä kuin vain leivänpäällistomaatit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aamulla syön leivän päällä kinkua ja 1/3 kurkkua tai 1/2 paprikaa sekä tomaattia raejuuston kanssa. Lounaalla työpaikalla syön 200-400g keitettyjä kasviksia (vihreitä papuja, parsakaalia, ruusukaaleja, porkkanaa, herkkusieniä), lisäksi riisiä tai sekasalaattia tai vaikkapa tonnikalaa. Välipalana menee helposti omena, banaani tai vaikkapa 2-3 porkkanaa. Laitan usein iltaruoaksi pinaattimuhennosta (esim. kalan kanssa) tai kukkakaali-brokkoligratiinia kanan seuraksi. Illalla telkkarin ääressä napostelen lanttukuutioita, kirsikkatomaatteja tai vihreää omenaa.

Ja joo, todellakin mittailen ja lasken sen verran, että oikeasti tiedän syöväni sen verran. Kasviksia joka aterialla, aina aamiaisesta alkaen.

Arkisin töissä syön lautasmallin mukaan eli puolet salaattia yms. kasviksia. Muuten leivän päällä esim. tomaattia, kurkkua ja lisäksi ruoan kanssa on aina jotain kasviksia, yleensä porkkanoita, herneitä tai kukkakaalia esimerkiksi. Lapselle aina kasviksia lisänä joka aterialla.

mutta aika paljon kuitenkin. Jos minä laitan joihinkin kyselyihin, mitä meillä syödään niin laitan sen ko.ruoan enkä lähde erittelemään salaatteja, porkkanaraasteita, punajuuria ym. Se puoli kiloa tarkoittaa vihannakset, juurekset ja hedelmät eli jos on perunaruokaa niin helposti tulee syötyä pari isoa perunaa, raastetta ehkä jotain muuta ao.ryhmään kuuluvaa. Vielä kun popsii pari omenaa ja banaanin ja leivän päällys vihannekset niin aika lähellä ollaan...



mutta suhteessa syömääni ruokamäärään on kasvisten ja hedelmien/marjojen osuut suht suuri. aina syön salaattia ja leivälle kurkkua+tomaattia+salaatinlehtiä. lisäksi marjasoppaa.



joka paikkaan saa kasviksia tunkea, että tulee tuo määrä täyteen. pitää pienentää esim. pasta-annosta että jaksaa syödä tarpeeksi salaattia jne.

mutta porkkanat ja lantut, sun muut kuuluu...



Meillä varmaan menee lähemmäks kiloon, syön helposti jo 200g pelkästään kun kaalista teen salaattia/ruokaa...



Ja muutenkin. Miehelläni sitten ei taida se puoli kiloa tulla täyteen

Peruna on korkeaenerginen tärkkelyskasvi, jota syödään lähinnä polttoaineeksi. Tuo puoli kiloa kasviksia painottaa nimenomaan vähäkalorisia mutta ravintopitoisuudeltaan monipuolisia ja arvokkaita kasviksia. Peruna ei ihan oikeasti kuulu siihen luokkaan. Muut juurekset käsittääkseni kuuluvat.



Tarkoitus olisi siis saada suomalaiset syömään muitakin kasviksia kuin perunaa.



11/ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat