Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei vaan!

Tänne ei kuulu kovin hyvää, äsken vessassa käydessäni tuli hieman tuhrua. Ja tuo tuhru on aina mun kohdalla tiennyt menkkojen alkua, vaikka on luget käytössä niin nyt sitä tuli siitä huolimatta. Tosin hyvin vähän. Kyllä tämä inssitie on kuljettu nyt loppuun enkä usko luomuunkaan. Aavistelen, josko olemme mieheni kanssa yhteensopimattomia, että tapahtuu jotain hyljintää.

Jos päästään vuoden päästä muuttamaan niin olishan se ihanaa, jos olisi jo pikkuinen tulossa siinä vaiheessa.. Mutta vaikeaa uskoa, että itse olisi joskus raskaana.

Mitäs teille kuuluu?

Kommentit (9)

Mikä on tilanne? Vieläkö jännittelet vai joko peli on selvä? Peukut ja kaikki muutkin ulokkeet ovat pystyssä, että homma olisi kuitenkin kääntynyt positiiviseen suuntaan ;)

Omaan napaan sen verran, että menkat taas alkoivat - eikä se ollut mikään yllätys. Kun kysta viime kierrolla puhkesi, niin kesällä alkaneet tuhruvuodot ja kivut, tai tuntemukset, ovat kaikki jääneet pois. Jäivät siis jo viime kierrolla. Kyllä ne harmittomat kystatkin saavat kaikkea aikaan. Kierto on pysynyt tosi hyvän pituisena, menkat ovat helpot jne. Tähän saumaan, kun elämässä on hieman liikaa vauhtia, ei raskaus olisi ollut paras mahdollinen, mutta ei katastrofikaan. Kyllähän siinä ehtii sitten laittaa asiat kuntoon, jos joskus onnistaisi ;) Mutta siis.. Kesällä saatiin lähete nkl:lle ja Diacorista sekä NKL:stä selitettiin, että kun olette selittämättömitä, niin voihan se olla, että ennen ensikäyntiä raskaus onkin alkanut. Nyt on enää tämä alkanut kierto mahdollista, mutta en tosiaan itse usko siihen. Onneksi en missään vaiheessa uskonutkaan, olisin muuten varmaan ihan siipi maassa. Solutasolla, tai missä lie, on jotain ongelmaa, kun mitään ei vain tapahdu. No, ehkä se selviää sitten joskus :)

Johanna, oletteko tehneet nyt päätöksen ja rupeatte rakentamaan omaa taloa? Onnea päätökselle jos olette! Kuulostaa aivan ihanalta, oon niin kyllästyny tähän kerrostaloelämään ja kaksiossa olemiseen, että olisi aivan ihanaa saada tilaa ympärille. Ehkä sitten joskus...

Voi ei, jos se inssi ei taaskaan tuonut tulosta! No, mutta toivoa on niin kauan kun menkat alkaa. Tosin mäkin tiedän aina tuhrusta että sieltä ne tulee, eipä sitä enää toivo viimeiseen asti kun tietää että sieltä ne tulee kuitenkin. On se vaan niin perseestä, ei voi muuta sanoa. Toivotaan, että päästään kaikki pian IVF hoitoihin, kyllä tämä odottaminen alkaa käymään niin hermoille että räjähdän siellä suunnittelukäynnillä jos sanovat ettei päästä vuoden alusta hoitoihin. Silloinhan hoidot pitäisi toteuttaa ostopalveluna, niin sen hoitotakuun pitäisi toimia.

Viikonloppu meni rauhallisissa merkeissä, tuli nukuttua niin paljon että eilen oli vaikeeta saada unta ja tänään sitten oltiin molemmat silmät ristissä töissä. No, eiköhän aika rupea kohta menemään nopeammin, joulu tulee ja kaikkea... ja pikku lomakin kohta edessä.

Jaksamista Johanna, ja Viuhti, tulehan kertomaan mikä teidän tilanne on kun tiedät enemmän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tosi ikävää kuulla. Olisihan se ollut nyt kiva ylläri, että vika inssi olisi tuonut sen kaivatun plussan.

Itselleni ei kuulu sen kummempaa, olin viikonlopun reissussa. Mukavaa vaihtelua sekin.

Mustakin tuntuu, että meillä on miehen kanssa vähintään solutasolla jotain " ongelmaa" , kun ei mitään muuta estettä ole löytynyt. Ehkä luonto on katsonut, ettei meidän geenit tuota terveitä jälkeläisiä eikä siksi voida lisääntyä. No, ehkä löytyy joku keino sitten kiertää tuo ongelma..

Mun kysta selvisi ultrassa. Mulla oli siis heinäkuusta alkaen joka toisessa kierrossa aika paljon tuhrua ja sitten epämukavia tuntemuksia. Viime kierrossa seksi teki ikävää, ja oikea munasarja tuntui ihan käsin koskettelemalla. Kävin sitten ultrassa ja kas, kysta oli juuri puhjennut. Eli se teki kaikki ne oireet. Puhkeamisen jälkeen mitään tuntemuksia ei ole kyllä ollut, eli aikamoinen pirulainen sekin. Muistutti aika paljon niitä juttuja, mitä endosta lukee - vaikka siis kaikki tuntemukset olivat ihna lieviä.

" Ongelmahan" voi olla periaatteessa vaikka missä. Esim. mun follikkelit voivat olla tyhjiä, miehen simot eivät läpäise kuorta, mun munatorvista voi puuttua värekarvat eikä munasolu pääse etenemään, tai sitten tapahtuu jotain solukuolemaa tms. Ivf-hoidossahan ne sitten selviävät. Mekin ollaan oltu kohta 1,5 v ilman ehkäisyä, tosin mun elimistö on pelittänyt reilun vuoden, mutta sen ajan tosi hyvin. Ja seksiä on joka kierrossa ihan riittävästi, useimmiten myös ihan oikeaan aikaankin. Miehenkin tuotteen pitäisi riittää ihan mainiosti, vaikka epämuodostuneita onkin hieman normaalia enemmän. Määrä ja liike ovat kuitenkin niin hyvät, että ei pitäisi olla esteenä. Mutta kun ei. Eipä mulle noi menkkojen alut ole kevään tai alkukesän jälkeen tuntuneet oikeastaan miltään, kun sitä on niin asennoitunut siihen, ettei itse voi tulla raskaaksi. Olen vain ollut tyytyväinen, kun kierto on pysynyt hyvin kuosissa, eikä ole tullut mitään kadonneita ovulaatioita tms. Koskaan en ole joutunut edes jännittämään, sillä kierto on tosiaan niin ennalta tunnistettava, etten ole antanut elimistön huijata mua.

Mä en oikeastan kuule raskaus-uutisia. Olen miesvaltaisella alalla, joten mahoja ei näy missään. Kavereista lähimmillä ei ole lapsia, eikä ilmeisesti juuri kenelläkään ole suunnitelmissakaan. Tai siis en ainakaan tiedä. Multa harvoin kysytään mitään, kaipa aika moni pitää mua ei-lapsirakkaana ihmisenä - ja sellainenhan mä periaatteessa olen. En ole sellainen perinteinen " kaikki lapset ovat ihania ja suloisia" -ihminen.. Tänään tosin yksi työkaveri, mies jolla on 2 pientä lasta, kyseli, että " koskas teillä aloitetaan vauva-touhut?" . Mun mielestä ehkä jotenkin mauton kysymys ja vastaankin niihin vaan, ettei ole ehkä ihan mun juttu. Eivät sitten kysy enempää :)

Koitahan Johanna kestää niitä raskausuutisia. Ei se elämä pelkkää auvoa ole odottajillakaan tai perheellisillä. Kaikissa asioissa kun on ne omat hyvät ja huonot puolet. (Pitää repiä itselleen jostain psyykkausta ja uskotella näin).

Mä olen tän vuoden aikana kuullut jo 5 raskaus-uutista, huh. Ja muutama on just tullut samoihin aikoihin, kun on todennut jälleen hoidon epäonnistuneen. Eipä ole mieliala ollut kovin korkealla silloin. En kyllä koe itseänikään miksikään super-lapsirakkaaksi, vaikka tykkään lapsista. Mutta en ihastele jokaista näkemääni lasta, vaan tykästyn enempi lapsiin, jotka ovat tuttuja. Mä olen kyllä nyt lähimmille ystäville kertonut, että ollaan käyty hoidoissa. On se helpompi sitten, etteivät utele. Mutta en halua kyllä kertoa, että missä vaiheessa hoitoa milloinkin olen.

Joo, näin on. Työpäivän jälkeen ei tarvitse väsyneenä leikkiä lapsen kanssa vaan saa vaan olla..

No meillä on tällä hetkellä pankkien kilpailutus menossa, mutta varaus tontista on kyllä tehty. Aiotaan tilata sellainen Älvsbytalo, jos kaikki menee hyvin. Ollaan molemmat kans tosi kyllästyneitä asumaan ahtaassa kerrostalokaksiossa.

Joo, toivottavasti päästään nopeasti tositoimiin. Kyllä masentaisi, jos mulle sanottaisiin, että päästään ivf-hoitoon vasta syksyllä.. hoh hoijaa. Mielenkiinnolla odotan, miten nopeasti pääsette hoitoon. Siinä paperissa luki, että ajoittaisen ruuhkan takia kaikki eivät pääse tiettyyn kiertoon hoitoon tai jotain sellaista.

Kiitos vertaistuesta, olisi vaikeampaa ilman teitä ja tätä palstaa muutenkin. Tuhru vaan on lisääntynyt, joten kyllä ne menkat sieltä tulee. Solutasolla varmaan jotain häikkää, koska taas kerran lääkärin mukaan kaikki oli tosi hyvin. Simpoissa oli paras tulos tähän mennessä ja mulla vielä kaksi isoa munarakkulaa. Mutta ei mitään. No tämän pettymyksen olen ottanut jotenkin helpommin, kuin viimeksi olevan inssin, jolloin pistokset oli ekaa kertaa mukana. Sillon odotti tulosta enempi, kun oli sentään lääkkeet mukana. Ivf:n kans käy varmaan kans niin, että odottaa tulosta ekan kerran tosi paljon .

On tämä palsta kyllä ihan mielettömän hyvä asia, kun jos en olisi täällä ahkerasti palstaillut, niin en osaisi varmastikaan pitää meteliä suunnittelukäynnillä jos sanovat ettei hoitoja aloiteta heti vuoden alussa. Kiitos siis Viuhti! =) Tuo on totta, että silloin tapahtuu kun pistää tapahtumaan, emme aio kiltisti hyväksyä sellaista että katsotaan päästäänkö hoitoihin ennen kesätaukoa. Pitää sanoa tarkka aika hoitojen aloittamiselle tai jos ei sanota, niin erittäin hyvä syy sille, ettei ostopalveluja käytetä. Nimittäin luin juuri hoitotakuusta ja siinä sanottiin hyvin yksiselitteisesti, että jos kuuden kuukauden sisällä ei hoitoa aloiteta, niin täytyy hyvin tarkkaan asiakkaalle kertoa koska aloitetaan ja jos asiakas sitä vaatii, niin yrittää aloittaa hoito ostopalveluja hyväksikäyttäen. Eli pidetään meteliä tytöt, ja vaaditaan niitä hoitoja heti!!!! =)

Oma talo olisi aivan ihana. Kerro Johanna sitten että mitä tapahtuu, alkaako teillä talon rakennus! Jos ja kun mekin siihen hommaan joskus ryhdytään, niin otetaan kyllä avaimet käteen-periaattella, käydään vaan itse valitsemassa materiaalit ja joku muu saa asentaa kaiken paikalleen. Meillä vaan sekin on " ongelma" , että pitäisi myydä tämä asunto varmaan ensin ennenkuin uuden lainan ottaa, missäköhän sitä sillä välin asuisi... no, tuollaiset asiat pitää miettiä sitten kun on ajankohtaista...

Onkin pitänyt laittaa teille viestiä, menkat alkoi sitten tiistaina. Tuhrupäivät jäivät tällä kertaa tosi vähiin verrattuna normaaliin, nyt vaan 2 päivää tuhrua, kun normaalisti vkon ajan ennen menkkoja (johtui varmaan lugeista). Tällä kertaa on ollut tosi " helpot menkat" , kun ei ole tarvinnut syödä särkylääkkeitä yhtään eli ei mitään kipuja. Eikä mahakaan turvonnut palloksi tällä kertaa. Mutta muuten ihan runsas vuoto, joten ei mitään epäilystä, että olisin raskaana.

Tähän päivään asti otin asian melko neutraalisti, vaikka tottakai masensi, mutta tänään taas sain " kuulla" kaksi vauvauutista. Yks kaveri odottaa toista ja sitten satuin huomaamaan, että yks työkaveri odottaa. Maha pullotti siihen malliin, on muuten tosi hoikka. Aina vaan muille vauvoja, mutta ei meille. Tuntuu niin väärältä, ettei tule edes sitä yhtä. Mulla menee aina jotenkin fiilis ihan huonoksi, kun kuulen ystävien vauva-uutisia.

Kurja, että sielläkin taas menkat alkoivat. Näkyikö sulla muuten se kysta normaalissa tarkastuksessa?

Epäilen itsekin tota solutason ongelmaa, kun kaikki on muuten ollut niin hyvin tähän asti. Tosin sex-life on aika vajavaista välillä, mutta kun aikaa on kulunut, niin kyllä jotain olis pitänyt tapahtua. Ja kuusi inssiä jo tehty.

Itse aion pitää ainakin kovaa meteliä, jos meinaavat vielä 6 kk:n jonotuksen jälkeen, että ihmetellään toiset 6 kk, jolloin onkin kesätauko. Kyllä se hoitotakuu saa nyt luvan toimia, ja jos ei muuta niin ostopalveluna. Niin karulta kuin se kuulostaakin, niin usein ne, jotka pitävät kovaa meteliä asiasta, pääsevät hoitoon nopeammin. Henkilökunta ei jaksa ikään kuin " kuunnella" sitä ja pesevät kätensä. Mä en ole saanut mitään noista papereista, kun se joku kesäsijainen oli varannut meille tutkimusajan. Vaikka siis kaikki tutkimukset on tehty. Hoitaja kuitenkin vakuutti, että ollaan samalla tavalla ivf-jonossa kuin muutkin. Mutta mun tuurilla varmaan käy niin, ettei mihinkään jonoon olla vielä edes päästy. Olen siis jo henkisesti valmistautunut tekemään valitusta potilasasiamiehelle, jos niin kävisi :) Tyypillistä mua, pelkään pahinta ja toivon kuitenkin aina parasta.

Talon rakennus kuulostaa kyllä ihanalta :) Meillä ei ole nykyisessä kodissa tilanahtautta, ja muutenkin talo on pieni eikä seinänaapureita ole kuin kylppärin seinän takana. Rauhallista siis :) Asutaan ylimmässä kerroksessa ja meillä on ekstrana vielä iso kattoterassi, joka on suurempi kuin osan kavereista yksiöt. Eli tilaa riittää :) Olishan se oma talo silti aivan eri juttu, mutta kun en yksinkertaisesti ole valmis lähtemään Hesasta pois.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat