Seuraa 

Eli meille tulee uuteen taloon liesikupu terästä ja varren pituus on 900mm, mutta meillä on nouseva sisäkatto ja katto on siis juuri siltä kohdalta mihin kupu tulee 3m10cm korkea, miten olette jatkaneet kupua tai kuka sen on tehnyt ja onnistuuko ylipäätään? tähän ei ainakaan ollut mitään jatkopalaa :( varsi on neliönmuotoinen ja tulee siis nurkkaan laitettuun taustalevyyn kiinni.

Kommentit (9)

Minulla on koneella tallennettuna sen talon esittelyvideo ja katsoin sen juuri uudelleen. Keittiö oli valkoinen, huuva oli keskellä pitkää sivua. Huuva oli kolmionmuotoinen ja varren yläosassa katonrajassa oli kolmionmallinen levennysosa. Mielestäni näytti ihan hyvältä. En nimittäin muuten edes muistaisi koko huuvanvartta ja sen pituutta, mutta kun olemme rakentamassa omaa taloa ja siksi on tullut katsottua em. video tosi monta kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä oli sama ongelma. Ollaan rakentamassa taloa, jossa sisäkatto on viistosti korkea. Lieden kohdalta taitaa olla vielä korkeimmillaan, 360 cm. Keittiöliikkeessä joku meinasi ettei sitä liesikuvun vartta ainakaan niin pitkänä saa ylös saakka. Olisiko kotelointi ratkaisu? Voisiko varsi mennä ylakaappian tasolle ja siellä " levy" vaakatasossa johon varsi siis päättyisi. Sitten siitä putki jotenkin huomaamattomasti (?) koteloituna kohti seinää ja siellä se hormi? Jos vieressä on esim. KHH/sauna tms.

Varmaan tuohon on jokin ratkaisu. Kysy keittiökalusteliikkeestä ja pyydä piirtämään tai näyttämään kuva. Tuollaisia itse mietin, mutta koska täysin tyydyttävää vastausta en saanut ja ei jaksettu enää pähkäillä, valitaan kai jokin perinteisempi (ja tylsempi) liesituuletinmalli. Ollaanpa me luusereita!

lehdissä oon nähny et teräsosa loppuu yläkaappien yläreunaan ja jatkuu siitä kotelointina seinävärillä.Vaihdoskohdassa voi olla vaikka joku puuhylly kaappien välissä. Itse varmaan tekisin ennemmin niin kuin mitään teräsputkea kattoon asti. Mutta saahan niitä levyseppäliikkeistä jatkoja siihen teettämällä.

Sanna

Lähes kaikilta tuuletin merkeiltä löytyy malliin sopiva jatkohormi. Jos taas kyseessä on saarekemallinen tuuletin on jatkohormin löytäminen huomattavasti vaikeampaa. Tälläisiin malleihin olemme teettäneet asiakkaille jatkohormin paikallisessa peltiliikkeessä. Se on pintakäsitelty normaalia tuulettimen materiaalia jäljitellen. Kipilevyllä kotelointi kuulostaa aika kömpelöltä ratkaisulta joten sitä en ainakaan itse suosittelisi tekemään. Ehkä tuulettimen myyjä osaisi auttaa teitä asiassa tai kenties keittiömyyjä on jo huomioinut asian(tai ainakin toivon niin).

Meillä on kotona keittiössä ja muissa " matalissa" tiloissa korkeutta 2900. Meillä on Lapetekin Aluline tuuletin jatkohormilla. Hormi ei näytä mitenkään raskaalta joten tuskin se näyttää 20cm korkeammassa tilassa pahalta. Yhdellä asiakkaalla oli keittiössä korkeutta 3500. He eivät halunneet raskasta hormia joten tuulettimen putki käännettiin viereiseen seinään ja koteloitiin. Ei kovin kaunis ratkaisu joten korkea ja suora hormi olisi minusta ollut kauniimpi.

Tuulettimen merkki on minulle aivan outo! Olethan tarkastanut sen imutehon sekä desibelit. Hinta on todella edullinen ja halvalla kun ei tapaa saada mitään hyvää. Onko tuulettimessa halogeenit vai ormaali lamput. Sekin tekee hintaan eroja.

Ihan mielenkiinnosta kysyn sinulta, joka olit taloesittelyssä käynyt, että oliko se 3-metrinen huuvanvarsi mielestäsi hyvännäköinen, tai edes siedettävä? Me kun ollaan myös mietitty tuota huuvan laittamista, mutta varsi mietityttää.

myyjällä ei ollut muuta jatkoa tuohon tarjota, sanoi että ehkä siihen onnistuu jokin laittamaan jatkon! satuttiin vain löytämään tämä edullinen liesikupu 399e ja 900mm leveä sellainen jossa lasinen se vaakatasossa oleva juttu! muualta ovat olleet todella kalliita yli 700e.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat