Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mun mielestä helluntaalaiset. Teot eri kuin puheet. Mielipiteitä ?

Kommentit (10)

että he kuvittelevat saavansa pahat tekonsa ja ajatuksensa anteeksi Jumalalta pyytämällä. Yksikään uskovainen ei ole koskaan tullut pyytämään minulta anteeksi pahoja tekojaan ja sanojaan. Suurin synti on, että luulee ihmisen olevan paha ja syntinen, ei Täydellinen Jumala luo mitään epätäydellistä, te epäuskoiset! Pimeyden jumala eksyttää teidät väärälle tielle.

Lainaan:

Onko otoksesi ollut tarpeeksi iso antaakseen tarpeeksi luotettavan tiedon? Jos et ole tehnyt luotettavaa tutkimusta, niin älä sitten yleistä että jokin tietty ryhmä on tietynlainen. Katsos kun kyseiset ryhmät eivät ole homogeenisiä.

Minä luin tuon ap:n aloituksen: MIELESTÄSI. Ei siis tutkimusten tuloksia kysellyt tai kertoillut. Eli jokaisen omakohtaisesta näkemyksestähän oli kyseessä. Eli ns. " mututuntumasta" ...

Enkä ole ap, enkä ole ajatellut asiaa tuolta kantilta

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kaikki ihmiset -myös uskovaiset- ovat syntisiä. Uskoivaisuus ei siis tee ihmisestä synnitöntä, se on sula mahdottomuus. Uskova ihminen vain katuu syntejään, pyytää niitä anteeksi ja saa. Ja tietty _yrittää_ olla tekemättä syntiä uudestaan mutta jälleen kerran, se on mahdottomuus sillä ihminen on luonnostaan paha.

Siksi siis tuo sana tekopyhä pistää silmään koska joku voi todellakin tarkoittaa sillä sitä, että olettaa uskovaisen ihmisen olevan synnitön ja kun näin ei tietenkään asia ole, saa uskova ihminen tekopyhän leiman.

Eli mitä puheita ja mitä tekoja? Monestako helluntailaisesta sinulla on

kokemusta? Onko kyse aktiiviseurakuntalaisesta vai esim. hellarin

lapsesta?

Onko otoksesi ollut tarpeeksi iso antaakseen tarpeeksi luotettavan tiedon? Jos et ole tehnyt luotettavaa tutkimusta, niin älä sitten yleistä että jokin tietty ryhmä on tietynlainen. Katsos kun kyseiset ryhmät eivät ole homogeenisiä.

ollakseen " in" ja " oikeauskoinen" olis pitäny olla varmaan joku Malmivaara tai Aejmalaeus suvultaan... Jaiks. Jos körttiläiseksi yrittää ilman " verenperintöä" , niin ei ole yhtään mikään eikä ainakaan uskoltaan aito!

lapsuusystävän koti oli helluntalainen. Äiti oli hyvä, mutta isä esitti niin hyvää ja auttavaista mutta selän takana piruili..jätti minun takintaskuuni pieniä lappusia joissa keljuili minulle ja vihjaili. En koskaan ole uskaltanut tästä kenellekään puhua. Mutta jäänyt ikuinen inho uskovaisia kohtaan. Inho ehkä väärä sana mut en nyt keksi muuta. Muutenkin helluntalaiset on sellaisia ketkä on tehneet paljon syntiä ja uskon kautta hakevat synninpäästön kun pääkoppa ei enää kestä kauheuksia lisää !!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat