Seuraa 

Jatkan edelliseen...

Olin tänään Helsingin keskustassa etsimässä kokoa 24 nahkaisia talvikenkiä tytölle aikas laihalla saldolla. Sokoksella ja Stockalla oli molemmilla yksi Tepsun malli, vieläpä sama molemmilla, eikä mitään muuta. Myyjätkään eivät olleet tietoisia, onko lisää edes tulossa. K-kengässä ei ollenkaan nahkakenkiä. Mistä siis etsin seuraavaksi?

Kiitos!!

Sivut

Kommentit (23)

Löysin Kuopion Sokokselta, mutta ne oli jo syyskuussa loppunu melkein. Carlsonilla Kuopiossa on hyvä valikoima Tepsuja ja käsittääkseni Halonen on samaa firmaa. Eli lHaloselta Pitäis löytyä Tepsuja. Sitten Helsingissä on lastenkenkien erikoisliike Pompii, luulisi siellä olevan vaikka mitä nahkakenkiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

hmm.. pitääköhän lähteä käymään ja sovittamaan :)hinta vähän hirvittää kyllä.

meillä on pojalla ollut pionin kengät nyt käytössä. tosi tyytyväinen olen ollut!

Kiitos kaikille vastanneille.Meidän neidille löysin nahkaiset lämpimät kengät sitten Pompiista, missä oli myös aivan ihana asiantunteva myyjä. Taidanpa jatkossakin keskittää kenkäostokset sinne.

Minun näkemäni Kavatin kengät livenä ovat kyllä olleet tosi rumia. Ehkä ovat vihdoin oppineet panostamaan ulkonäköön. Tai sitten sisäänostajissa on vikaa, kun suomen kauppoihin ei noita nätimpiä tilata...

Vuosi sitten ostin täsmälleen tähän aikaan pojallemme Tepsut-talvikengät ja olivat mielestäni erinomaiset. Kävin viime viikolla Sokoksella ja Stockalla ja kaikki olivat loppu, eikä kuulemma ole tulossakaan. Muistan viime vuodelta, että sanoivat, että Tepsuja tilataan koko talven lisää ja niitä myös saa, koska ovat kotimaiset. Niinpä pidin Sokoksella " palopuheen" siitä, että talvi ei ole edes vielä alkanut ja talvikengät ovat loppu. Mielestäni nimittäin talvikenkiä on vaikea ostaa heinäkuussa, niinkuin nykyään näyttää kaikki muut talvitamineet joutuvan ostamaan. Joten pommittakaa te muutkin näitä kauppoja ja vaatikaa niitä tilaamaan. Sokoksellakin vain ihmettelivät, että kyllähän niitä pitäisi olla, kun kuuluvat heidän perusvalikoimaan... Mutta jos ei kukaan vaadi, niin eivät kai tilaa.

E-butikin sivuilla oleva mm mitta pitää aikahyvin paikkansa, eli sen avulla voi hyvin arvioida kokoa ja verrata sitä lapsen jalan pituuteen. Lestistä en sitten kyllä osaa sanoa mitään... Se vaatinee sovituksen...

Oon erehtynyt sieltä kahdet ostamaan, kun siellä on musta ollu niin kivan näköisiä kenkiä ja aika halpojakin mutta ne ei kestä. Ainakaan meidän noin vuoden ikäisellä tytöllä. Kengän päät kuluivat puhki hetkessä.

Itse etsin myös tyttärelleni nahkakenkiä varsinaisista kenkäkaupoista, mutta en löytänyt. Citymarketista löysin Pionin muumi-kengät, eikä hintakaan ollut paha. Itse ostin ilmeisesti viime vuoden mallia, ne olivat tarjouksessa 20 euroa. Tämän kauden kenkien hinta oli muistaakseni n. 45 euroa.

olen myös etsinyt nahkaisia lämpöisellä vuorauksella varustettua talvikenkää kokoa 23. ja ei todella ole tullut liioin vastaan!! Näin myös kyseiset kavat-merkkiset " hirvitykset" , ja muutoinkin todella ankeat valikoimat kenkiä noin pienelle. Mistä ihmiset löytää kengät pikkulapselle jos kauppojen hyllyt on varustettu kivikovilla gore yms. toppanilkkureilla joilla kävelevä pikkutaapero näyttää lähinnä robotilta :) kulkeeko kaikkien 1.5-v vekarat samassa toppahaalari+gorekengät yhdistelmässä kauppa- ja kyläreissutkin automatkoineen!? Eikai! No meille ottaisin mieluusti jotkut " siistimmät" kauppareissukengät joilla terkenee kuitenkin seistä hetkellisesti pakkasessa. Ei uskoisi asuvansa täällä pohjolassa jossa paikoittain on oikesti kylmä, kun tarkkailee kauppojen tarjontaa..

Homma vaan vaikeutuu mitä isommaksi lapsi kasvaa, tai ehkä kohta päästään jo aikuisten kenkiin, jota onneksi löytyy nahkaisena :-)

Nyt odottelen stoccalta soittoa kun sinne Tepsujen Seribonin mukaan pitäisi tulla nahkanilkkureita ainakin isompaa kokoa (29), mutta piti tulla jo viime ma eikä mitään ole kuulunut... Kannattaa varmaan pommittaa valmistajia, jotta tietävät varmasti että kysyntää on. Seribomin numero on 03 780 0111

Lastenkenkien osto tuntuu yhtä vaikealta kuin neulan heinäsuovasta etsiminen..Onnen kauppaa Viime viikolla kävin Stoccalla ihmettelemässä goretexien perään. Kaipasin Reiman goreja, kun kakkoskenkää etsin ja oli 20e halvempi kuin Viking. Eioota myytiin sekä siitä että Vikingin kengässä meidän tapauskessa (jumbon stocca). Jatkoin matkaa Prismaan ja katsos siellä oli kaksikin ihan kivan näköistä Viking gore-mallia hintaan 49 ja 59e eli melkein 20-30e halvemmalla kuin Stoccalla (ei tietty ihan samoja malleja)..

Kavateista toteaisin että meillä ainakin 3,5v käytössä kävelykengät " vahvikkeella" on kestäneet TOSI hyvin. Ei tosin ihan joka päiväisessä hiekkalaatikko hommissa ole olleet, mutta sielläkin käytetty. (tämän tyyppinen joskin kävelykenkämäisempi http://www.kavat.com/host05/2555.htm) Kyseistä e-butikia kokeilin myöskin täälä Ruotsin sisällä ja LOISTAVASTI toimi!!! Suosittelen. toimitus tuli 2pv maksusta. Hinnat täällä on minusta halvemmat kavateissa, joten 5e postimaksu ei luultavasti ylitä suomen kauppojen hintoja. Itse ainakin maksoin 10e enemmän ellenpä enemmänkin kengistä suomesta ostaessani (TYHMÄÄÄÄ...) kun sitten täällä katselin.

miten jotkut pitää niitä hyvin jalkaa tukevia nahkakenkiä vain kauppa- ja kyläilykenkinä. Laadukkaat kengäthän pitäisi olla nimenomaan käytössä pihalla jne. jossa lapsi enemmän touhuaa ja kävelee.

Olen tässä etsiskellyt pojalle lämpöisiä nahkakenkiä (koko 27), mutta ei niitä ainakaan tästä kaupungista tunnu löytyvän. Kenkäkaupoista löytyy tosiaan vain näitä goreja ja kuomia ja sellaiset olen pojalle toki hankkinut pihakengiksi, mutta ei nuo goret kyllä duffelitakin kaveriksi sovi. Sama homma on hattujen kanssa; näitä huppuhattuja löytyy vaikka minkälaisia, mutta tavallisia, hyvännököisiä hattuja ei.

Eli vinkkejä kaipaisin minäkin...

kokoiset kuin heidän sivuillaan on ilmoitettu. Suosittelen etenkin, jos ei ole Kavatia myyviä liikkeitä lähistöllä tai jos oikea koko tms. on loppu.

Mann@:

Lainaus:

johan tuolla aiemmin olit kertonut mistä ostit, sama pää kesät talvet =)

Vielä piti kysymäni paljonko maksoivat Halosella, kun laskeskelin että ovat aika edulliset vaikka tilaisi tuolta nettibutiikistakin postikuluineen.

Noista kengistä taisin maksaa aika tarkkaan 65E. Koko oli mielestäni suht reilua, että ainakin suosittelisin sovittamaan. Tyytyväinen olen niihin kyllä ollut.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat