Vierailija

meillä on sellanen tapa jos käydään sellasissa missä harvemmin kun joka viikko niin vien mukanani jotain yleensä itse leivottua.

Kommentit (7)

kahvipaketti, kukka, iso kynttilä tms. riippuen vuodenajasta. samoin pitkänmatkan kyläpaikkoihin, joissa yötä ollaan niin niihin yllensä viedään hieman enemmänkin jotain naposteltavaa ja mahd myös sitä viiniä.. =)

Jollekin kaverille, jonka luona käydään usein, ei tietenkään raahata jatkuvasti tuliaisia. Ja mä vien kukkia tai jotain kahvileipää yleensä, joulun alla jonkun kauniin kynttilän.

Ja sille, joka kyseli, pitääkö aina viedä viinaa ja pitääkö aina juoda, vastaus on ei. Kuka niin on sanonut? Mutta jos tietää ystävänsä pitävän hyvästä viinistä vaikkapa ruoan kanssa, miksei häntä saisi ilahduttaa sellaisella lahjalla? Tiedoksi sinulle, että alkoholipitoisia juomia voi käyttää myös nautintoaineena, ei niillä tarvitse päätään sekoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mummoille voi joskus viedä. Ystäville viedään viiniä, kukkkia, suklaata tms jos on jokin syy esim uusi koti, uusi vauva (vauvalle tietty oma paketti)tai joku vuosipäivä. Joskus on tullut vietyä ihan muuten vaankin, mut harvemmin. Itse en odota ystävieni tuovan yhtään mitään. Anoppi tuo aina jotain halpis kanhia eikä meillä juoda kuin presidenttiä... Tois mieluummin vaikka kukan jos jotain pitää tuoda.

kovin harvoin käydään tai sen verran kauempana että yöksi jäädään niin kyllä me jotain viedään. Viemiset sitten riippuu ihan kyläpaikasta ja vierailun pituudesta. Saatetaan viedä kukkia tai viinipullo tai kahvipaketti tai jotain herkkuja tai ruokaa. Yleensä jos viikonloppuvieraaksi mennään niin soitetaan ja kysytäään että mitä tuodaan kaupasta.

täytyykö aina olla niin hieno että vierään viiniä.

mulle tuotiin joskus kossupullo ja sanoin suoraan mitä mä kossulla kun en edes juo.

pitäisi viedä kahvia kun sillä spurgulla ei ole varaa keittää sitä kuin itselleen.. Omia viinoja en uskalla viedä, koska ne juodaan siellä ennen kuin kerkeän laittaa ne jääkaappiin. Niin voishan sitä varmaan leipoa joskus jotain...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat