Seuraa 

Pinoudunpa välistä tännekin, vaikka enemmän tuolla yahoon puolella tykkään pyöriä.

Auttakaa nyt tyhmää. Mulla on kuukautisista tänänään 4kk+1pvä (viimeiset alkoivat siis 6.7.), niin kaiken järjen mukaan olen viidennellä kuulla. Vai? Sillä liberon sivujen laskuri näyttää 4 kk:tta kunnes 20. vko alkaa (joka on minulla siis ensi vkon ke). Ihmiset kyselee, että kuinka monennella kuukaudella olen, enkä tiedä oikeen mitä vastaan =) On mullakin ongelmat. Tuntuu vaan, että ihmiset jotka eivät kauheesti raskaudesta tiedä, ovat lumiukkoina kun sanoo, että viikko se ja se.

On mullakin ongelmat.

Olo on hyvä, edelleen. Eilen kyllä vähän vihloi tuolla kohdun alavasemmassa. Ilkeä fiilis, kun olin töissä, joten turvauduin jälleen särkylääkkeisiin.

Iglu ja Kepa rv17+5

Sivut

Kommentit (16)

Olen ollut nyt viikon saikulla epämääräisten supistelujen ja mahankiristyksen vuoksi. Liikkua ei voi juurikaan kun vatsassa alkaa lähestulkoon heti kiristää. Perjantain kauppareissu oli raskainta mitä sinä päivänä tein (muuten aika onkin mennyt soffalla maatessa), niin koko ajan mahaa kiristi. Eilen sitten olikin vuorostaan menkkakipuja levossa. Sitten välillä tuntuu kuin koko vatsanahka olisi ihan hellänä ja varsinkin tuosta navan yläpuolelta ihan kosketusarka.

En minä tiedä onko nämä oikeita supistuksia vai onko tämä sitä kohdunkasvua? Kurjaa jokatapauksessa. Tänään menen lääkäriin, samoin keskiviikkona, ja perjantaina olisikin rakennneultra. Tällä hetkellä en enää uskalla toivoa että meille tämä vauva joskus tulee :-(. Niin epävarma olo on.

Että kurjissa tunnelmissa täällä. Parempaa viikkoa muille!

Vattumato rv 18+4

Minä vietän viimeistä sairaslomapäivää, huomenna pitäisi sitten olla työkunnossa. Johan tässä on kaksi viikkoa kotona oltukin tämän ylisitkeän flunssan takia. Olo alkaa olla jo parempi, ainoa mikä kyllä vieläkin vaivaa on yskä! Tänä aamuna olen kerran käynyt oksentamassa sen takia. Täytyy nyt ainakin kokeilla tuota töihin menoa, ottaa päähän jo tämä kotona oleilukin. Asiakaspalvelussa se yskä vaan ei ole kovin kivaa, ja koko ajan täytyy jotakin kurkkupastillia imeskellä.

Minusta vaikuttaa siltä, että sitä lapsivettä ei ole enää niin lirahdellut kuin vielä viime viikolla :) Ihanaa! Huomenna aamusta menen neuvolaan niin siellä vielä asiaa tutkitaan. Ja jos ja kun (toivottavasti) kaikki on raskauden kannalta hyvin, niin sen jälkeen iltapäivällä töihin.

Tosin on tässä taas vähän lisää huolta, tunnen liikkeitä todella vähän ja huonosti. Viikkoja on tänään 18+0, ja kuitenkin kolmas lapsi tulossa. Tosin edellisestä raskaudesta on aikaa jo viisi vuotta, mutta liekö sillä merkitystä. Mutta tuntuu vaan siltä että täälläkin kaikki ovat tunteneet liikkeitä jo ties kuinka aikaisin ja voimakkaina, niin vähän huolestuttaa... Onneksi huomenna tutkitaan, minä taidan vaan olla vähän hysteerinen nyt joka asiasta kun on tässä näitä ongelmia ollut viime aikoina.

Mutta on tässä taas ollut hauskoja juttuja, meidän eskaritytön ope kertoi aamulla, että tyttö oli kavereilleen puhunut jotakin meidän agamasta, liskosta siis, mikä meillä on kotona. Opettaja oli sitten kysynyt tytöltä, että minkä kokoinen se meidän lemmikkilisko on, niin tyttö oli siihen vastannut: Ei Neera mikään iso ole, on se krokotiileja pienempi... :) Mikä vastaus antaa hyvinkin olettaa, krokotiilien koko huomioon ottaen, että meidän lisko on jotain puolitoista metriä... Ja sen todellinen koko on alle 50cm, häntineen. Jotenkin niin ihania nuo lasten sutkautukset ja vertailut, vaikka aivan oikeassahan tyttö oli, meidän Neera on pienempi kuin krokotiilit!

Tildalle iho-ongelmista: minulla oli jonnekin viikolle 13 asti myös koko yläkroppa huonossa kunnossa, nyt se vaiva on helpottanut. Ainakin toistaiseksi.

Vattumato: lepää minkä voit, ymmärrän hyvin huolesi, minulla on kanssa ollut tässä kolmannessa raskaudessa milloin mitäkin vaivaa, supisteluja, lapsivettä on välillä lirahdellut jne. Ja sitten tämä monta viikkoa jyllännyt flunssa. Mutta kummasti tässä vaan eteenpäin mennään, ne pienet vauvan alut ovat uskomattoman sitkeitä tuolla masussa :) Ja minä ainakin yritän ajatella asoita niin, että niin ja niin monen viikon ja päivän päästä tämä vauva on jo niin ja niin iso, että vaikka se päättäisi syntyä tai jotakin tapahtuisi, että se olisi pakko ottaa kohdusta pois, niin Suomen keskoshoito on kuitenkin maailman kärkeä, ja täällä jos missä pelastetaan yhä pienempiä keskosia. Ja näin kun lasken, niin päivä päivältä helpottaa. Viime maanantaina viikkoja oli vasta 17, nyt niitä on jo 18 :) Päivä kerrallaan!

Toki toivon, että tämä vauva pysyy sisällä täysiaikaiseksi asti, niinkuin varmasti jokainen odottava äiti toivoo.

Ja Mymlanille, onnea tytöstä! Siitä tuleekin kunnon selviytyjä kun isoveljien kanssa kasvaa, sitä tyttöä ei niin vain pompotella aikuisenakaan!

En tiedä mistä itselläni muuten johtuu tämä päivä päivältä vahvistuva tyttöolo? Jotenkin vain tuntuu siltä että tulokas on tyttö. Tosin minusta on tuntunut kaksi kertaa aikaisemminkin väärin, esikoista odottaessa olin varma, että tulee poika, ja tulikin tyttö. Sitten toinen raskaus oli meilestäni aivan tyttöraskaus myös, ja sieltä tulikin poika! Että jos vanhat merkit paikkansa pitää, tyttöolosta tulee poika:) Aivan sama kumpi, molemmat ovat yhtä toivottuja, pääasia että kaikki menisi hyvin!

Mitenkä teillä muilla muuten, onko jotakin aavistusta sukupuolesta tai peräti vähän tietoakin, niinkuin Mymlanilla?

Taisi tullakin tänään aika pitkä sepustus minulta, saas nähdä kuinka loppuviikosta ehdin kirjoittamaan, kun toivottavasti pystyn töissä olemaan. Käyn kuitenkin aina iltaisin, kun lapset ovat nukkumassa, lukemassa teidän muiden kuulumiset, ei täältä malta pysyä poissa :)

Eusenia 18+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä oli nyt sitten tänään tuo pitkään ja hartaasti odotettu ultra. Kuten olin jo aiemmin kuullutkin, aika kiireellä ne ultrat täällä huitaistaan, kymmenessä minuutissa oli koko touhu jo ohi. Harmi. Mutta kaikkein tärkeintä on, että kaikki oli vauvalla kunnossa. Mitat vastasivat viikkoja, joten siirtynen käyttämään neuvolan antamaa laskettua aikaa. En ollut jaksanut vaihtaa aikaa, kun ajattelin, että ultrassa se voi vielä siirtyä. Eli tänään on sitten viikkoja kasassa 18+4. Olin itse käyttänyt päivää myöhäisempää aikaa, ettei tulisi niin pettymys, jos siirtyy kovasti kauemmas... :) Kaikenlaisia keinoja sitä keksiikin!

Sukupuolta ei meidän vauva halunnut meidän vielä näkevän, oli sitkeästi siten, ettei jalkoväliin päässyt kurkkimaan. Kohtuullisen rauhallisen oloinen oli koko ultran ajan, vain rauhallista liikehdintää. Mutta minusta liikkeitä onkin tuntunut iltaa kohden ja aamuyöllä paljon selvemmin.

Istukka sijaitsee kohdun etuseinässä oikealla, ja lapsivettäkin oli ihan normaali määrä. Sydämen sykkeen näki selvästi, ja kädet ja jalat olivat paikoillaan sormineen ja varpaineen. Kaikinpuolin vauva siis vaikuttaisi kunnossa olevan.

Lähetimme anopille kuvan vauvan ultraprintistä, mummulta tuli heti vastaus, että onpa kovasti isänsä näköinen... Kenties. ;)

Minulla on itselläni ollut tässä jo vähän aikaa poikaolo, mutta se ei kyllä ole saanut minkäänlaista tieteellistä vahvistusta. Ilmeisesti vasta keväällä tiedämme käärön syntyessä, kumman saamme. Ei minusta ole järkevää mennä yksityiselle pelkästään sukupuolta utelemaan, kun molemmat ovat varmasti ihan yhtä rakkaita. Poikaoloa on vahvistanut suolaisen himo, makeaa ei ole oikeastaan tehnyt ollenkaan mieli koko raskauden aikana. Alkuraskaudessa pelkkä ajatuskin makeasta saattoi juoksuttaa minut kiireenvilkkaa vessaan... Toisaalta kertaalleen on vauvan sydämen syke mitattu, ja se oli kyllä korkea, 174 (viikolla 10+6). Se ilmeisesti useammin viittaa tyttöön.

Huomenna on sitten neuvola, silloin saamme kuunnella toisen kerran sydänääniä, mielenkiinnolla odotan sykelukua sitten! Ja jännittää vähän tuo painokin. Tuntuu, ettei paljon ole vielä tullut, mutta vaa' allahan sen vasta oikeasti näkee...

Tänään taas aamulla tuntui masu isontuneen. Kaipa se siitä kohta näkyy jo ihan selvästi, kun niin nopeaa tuntuu kasvavan.

Kissankello 18+4

Et onko kukaan kuullu mitään hermohesseristä??? Onko mulla menny ihan ohi et mitä sinnepäin kuuluu, kun en muista et oisin lukenu kuulumisia sitten sen jälkeen kun tuli se tieto siitä miehestä... Yritin tossa vähä selailla vanhoja viestejä ja hakuakin käyttää, mutta ei tuloksia... Tai siis viimeisimmät jutut oli just niitä mitä liitty siihen miehen tempaukseen.

Aattelin et josko mulla ois nyt menny ohi jotain. Toivottavasti sielä menee hyvin, on käyny vaan usein mielessä toi juttu ja nyt aattelin sit kysellä oisko täällä asiasta paremmin selvillä olevia, kenties hermohesseri itsekin...???

Oli ihan pakko huutaa nuo lääkärikuulumiset, kun olen niin tohkeissani. Kahden pojan jälkeen on tyttö oikein tervetullut meille. Ja itseasiassa koko sukuun, sillä minä olen itse edellinen tyttö mitä isäni puolen sukuun on syntynyt; sen jälkeen onkin tullut 9 poikaa. Että on jo aikakin! Tosin ei se lääkäri osannut ihan 100% sitä sanoa, mutta ultrassa ei sojottanut mitään ja päätteli kolmen viivan perusteella, jotka katsoi alhaaltapäin. Itse en kyllä olisi siitä uskaltanut mitään veikata.

Siellä se meidän tyttö? poukkoili edestakaisin; ei ollut hetkeäkään paikallaan. Lääkäri sanoi, että on oikein paljon mahdollista, että olen jo välistä tuntenut vauvan liikkeitä. Oli muuten harvinaisen söötit jalat ja kädet meidän pienokaisella.

Aika hassua muuten; täällä taidetaan ultrata joka kerta, kun käydään lääkärissä. Olen ollut nyt kolme kertaa, aina 4 viikon välein ja aina on pikaisesti ultrattu jotain. Nyt viikolla 15 katsottiin selkärankaa ja sukupuoli. Ensi kerralla kuukauden päästä menen tarkempaan rakenneultraan toiseen paikkaan. Se taitaa kuitenkin olla ihan tasoultra eikä 3d.

Muuten ei kummempia. Hemppa oli viimeksi 132, joten nyt ei tarvitse aloittaa rautaa, mikä on ihanaa sillä mulla menee masu siitä sekaisin. Virtsassa oli pikkuisen valkuista, mutta taitaa johtua siitä etten saanut tiristettyä kuin tipan testiliukan päälle. Painonnousu 3 kg viime kerrasta aiheutti kulmien kohotusta, eivät ollenkaan huomioineet, että edellisen kerran olin juuri ollut vatsataudissa ja tiputtanut 3kg alle viikossa. Painoa on nyt kokonaisuudessaan tullut +1,2kg lähtötilanteesta. Mikä on odotushuoneen opaskirjasen mukaan juuri sopivasti normaalipainoiselle (1-1,5kg) ensimmäisen kolmanneksen aikana. Tästä eteenpäin pitäisi edetä n. 500g viikkotahtia, niin että kokonaispainonnousu olisi 11,5-15kg. Verenpaine ok, lukuja ei kerrottu. Kalsiumin tarpeen lupasin hoitaa ruokavaliolla, joten vain foolihappoja popsittavana tällä hetkellä.

Kaiken kaikkiaan olo on nyt huomattavasti kohentunut alun pahoinvoinnin ja väsymyksen helpotettua. Oi, kukoistava keskiraskaus!

Viikonloppuna joku taisi täällä ihmetellä missä olen ajatellut synnyttää tämän pienokaisemme. Omaksi kauhukseni vastaus on täällä. Kun on kaksi lasta ennestään ja heidän arkensa ja meidän kotimme täällä kaukomailla, olisi liian rasittavaa kaikille minun tai minun ja lasten lähteä Suomeen synnyttämään. Ihan viimeisillään kun ei voi lentääkään, niin se reissu kestäisi vähintään kuukauden. Onneksi ei asuta missään kehitysmaassa, vaan täällä on kaukoidän parhaat sairaalat. Toistaiseksi en tiedä täällä synnyttämisestä juuri mitään, kerron lisää kun opin itsekin.

Viikko alkoi märästi ja harmaasti ja väsyneesti =/ Mistäköhän sitä repis virtaa, jotta jaksais kahlata töissä perjantaihin asti?!

Luin äskön viestinne, mutta en taas muista niistä mitään... Sen voisin kommentoida, että mulla ihmisvauvat peittoaa koirat 6-0. Mieheni veljen koiralle nimittäin syntyi joku aika sitten 11 pentua eikä ne mussa mitään suuria tunteita herättänyt. Enkä ole oikeastaan ikävöinytkään, vaikka kaikki pennut maailmalle lähtivät.

Mulla on rakenneultra vasta 28.11. raskausviikolla 22. Vielä kolme pitkää viikkoa odotettavana. Sais alkaa tää kaveri jo potkimaan säännöllisemmin, ettei ehtis tuleen ollenkaan sellasta levottomuuden tunnetta.

Kivaa viikkoa kaikille!

nuuppari

Kaikki tosi hyvin, suureksi helpotukseksi. Jännitin jotenkin tätä ultraa, ajatuksella että kun jo on kaksi tervettä lasta maailmassa voiko kolmaskin vielä olla terve?? Kaikki käy mielessä. Mutta nyt on rauha sitten siitäkin.

Eli tämä lääkäri selitti tosi tarkkaan kaikki munuaiset, virtsarakon, vatsanpeitteet ym. Vauvalla kuulemma kaunis päänmuoto ja vastasi viikkoja 19+4. En halua että la:ta muutetaan. Kivempi jos syntyy vähän aikasemmin sitten. Painoa oli 300g. Veikkasi tämänkin tulevan maailmaan saman kokoisena kuin edelliset. Olen kai sellainen 3,5kg:ten synnyttäjä. Eli vauva perusvauvan kokoinen näillä viikoilla, ei pieni muttei isokaan. Sukupuolikin kääntyi siihen suuntaan, mitä itse olen epäillyt alusta saakka. Väliä sillä ei todellakaan ole, varsinkin kun on jo kummatkin. On vaan niin vahva poikaolo.

Meillä miehellä ja vanhemmalla lapsella oksennustauti. Jipii, mullakin alaselkää polttaa jo siihen malliin että jotain tapahtuu ja olo aika hakattu. Yöllä alkaa sitten varmasti.

Näihin kuviin ja tunnelmiin, Lumo 19+0

Me ollaan molemmissa aiemmissa raskauksissa tiedetty kumpiko on tuleman. Ja meillä on siis sekä poika että tyttö :) Nyt ajattelin, että josko malttaisin pitää salassa, enkä ultrasssa kyselisi. Mun mies on varma, että poika tulee. Niin mäkin kyllä luulen. Tosin tytöthän " vie äidin kauneuden" , joten jos se poika on, niin on kyllä sitten nättiä sorttia, sen verran on mun ulkonäköni kärsinyt!!! ;)

tilda

Tildalle: iho-ongelmia on ollut täälläkin, tosin onneksi ei naamassa vaan ainoastaan yläselässä. Kamalia kipeitä finnejä. Viime viikkoinen antibioottikuuri ei tehonnut flunssaan, mutta finnit katosivat - väliaikaisesti ainakin. Viime raskaudessa ei ollut moista ongelmaa, päinvastoin, iho, hiukset ja kynnet kukoistivat vaikka tyttöä odotinkin.

Oikean kankun liitos kipuilee taas muutaman viikon tauon jälkeen. Vaikea löytää sopivaa asentoa työtuolista niin ettei kipu säteile koko reiteen. Muuten vointi erinomainen, ihan kun en raskaana olisikaan :-)

Eilen vietettiin esikoisen 2-v juhlia. Oli ihan liikuttavaa seurata pienen riemua kun tajusi, että juhlat ovat häntä varten. Uusilla leluilla leikittiin koko ilta ja aamulla heti uudelleen.

Illalla olemme menossa katsomaan pariviikkoista vauvaa. Odotan kiinnostuneena saanko yhtään vauvafiilistä... Musta vauvat on ihan söpöjä, mutta vielä näin yhden lapsen äitinäkin mun on pakko tunnustaa, että jos vierekkäin laitetaan koiranpentu ja vauva, koira voittaa ;-) Onhan se oma sitten tietysti eri juttu, siihen suhtautuu ihan eri tavalla.

Nyt töihin ennenkuin joku alkaa ihmettelemään mun surffailuja :-) Kuka keksi avokonttorit...

Pipsukka jo 19+1

taitaa tuo ultraaminen vaihdella tosi paljon paikkakunnittain.ite asun sen verran tuppukylässä ettei täällä ole mitään laitteita neuvolassa.tietenkin sydänääniä ollaan kuunneltu joka kerta kun olen neuvolassa käyny elikkä ne 2 kertaa :)

ultrassa kävin viimeksi silloin ihan raskauden alussa vko 7 ja sen jälkeen en ole sit vaavia nähnytkään.18.11 olis sit kauan odotettu rakenneultra joten odotan innolla että saan näkymää tuonne vatsaan.

liikkeitä on tuntunut jo pari viikkoa.

Eikös ne kuukaudet saada jakamalla viikot neljällä. Näin raskaus kestää siis 10 kuukautta, mikä ei ole siis sama kuin kalenterikuukausi. Minulla nyt menossa 15 viikko eli kolmas raskauskuukausi menossa ja ensi perjantaina alkaa neljäs kuukausi.

podettu jo pidemmän aikaa, ei meinaa helpottaa ei sitten millään. Eilen tuli 15 viikkoa täyteen, ja keskiviikkona olisi taas neuvola - nyt kun vauvan liikkeet eivät vielä tunnu, odotan sitäkin innokkaammin kaikkia tilaisuuksia saada kuunnella ja katsella pikkukaveria. Sukupuolta me emme edes halua tietää etukäteen; onneksi molemmilla oli asiaan heti ihan selkeä kanta, niin ei tartte ruveta siitä kiistelemään. Vaatepuolta hankitaan sitten kun se aika koittaa enemmän neutraaleja värejä... tykkään itselläkin maitokahvista ja luonnonvalkeasta, joten niistä nyt voisi aloittaa.

Raskauskuukausien laskemisesta: koska kaksi ensimmäistä raskausviikkoahan eivät varsinaisesti vielä ole " oikeita" viikkoja, minä laskisin raskauskuukaudet viikot - 2 jaettuna neljällä. Näin ollen oma kuukausimäärä olisi nyt (15 - 2) :4 = kolme ja rapiat. Neljännellä kuukaudella siis mennään. Tällä laskutavalla raskaus kestää sen 40 - 2 viikkoa, mikä on hyvin lähellä sitä vanhan kansan tuntemaa yhdeksää täyttä kuukautta.

No niin, se siitä matikasta. Lähden tästä nyt päikkäröimään hauvan kanssa. Jep, koirafaneja ollaan täälläkin:-) Vauvakuumetta ei ole missään vaiheessa enemmälti ollut, mutta krooninen eläinkuume on vaivannut lapsesta saakka... Mutta kuten joku täällä jo totesikin: onhan se oma lapsi varmasti aikanaan maailman kallein aarre ja pesee sellaisena kaikki muut elävät olennot sata - nolla.

Terveisiä kaikille,

Kisulainen

Pinoudun pitkästä aikaa, varmaan viikko on vierähtäny siitä kun viimeks koneelle kerkesin... Oli viime viikko niin kamalaa kiirusta ja miehen työvuorot meni huonosti mun koneelle pääsyn kannalta.

Mutta nyt on ihan kuulumisiakin. Tänään kävin neuvolassa ja kaikki oli ok, paino oli noussu noin puol kiloo viime kerrasta, mutta vielä mennään ekan kerran painon alapuolella (mulla oli alussa niin paljo turvotusta että painoakin oli sitte eka käynnillä normaalia enemmän). Rakenneultraan varattiin aika se on 12.12 ja mulla on sillo rv20+5. Sydänääniäkin kuunneltiin vihdoinkin ekaa kertaa ja syke oli noin 120. Ennustaskohan poikaa tulevaksin kun tytöillä on ollu 160 hujakoilla syke... Oishan tuo ihan kiva saada kahden tytön jälkeen poika. Aattelinkin kysyy sit rakenneultrassa josko näkyis et kumpi tulossa ku pitää melko paljo enemmän tehdä hankintoja jos ois poika tulossa, meilä kun on kaikki vaatteet niin tyttövaatteita ettei pojalle ois ees kotiutusvaatteita...

Siinäpä nuo neuvolakuulumiset. Meillä oli vko loppuna mun serkku miehensä ja 2,5kk vauvan kanssa kyläilemässä ja kyllä minäkin olen sitä mieltä että ihmisvauva peittoaa monta eläinvauvaa!!! Tällä viikolla ollaanki sitte tyttöjen kans joku päivä menos kattoon mun tätin vauvaa, parin viikon ikäistä!!! tädillä on edellinen ton mun esikoisen ikänen niin mennään vähä leikkiin sinne! Oon kyllä jo pikaseen nähny sen vauvan ja kyllä ne vaan on niin niin sulosia :)

Hyviä vointeja ja odottamisen onnea kaikille!!

toivotteleen flunssainen daisy + vauveli rv 15+5

Igluseni: mä mietin tota aivan samaa tossa pari viikkoa sitten. Mul on ollu edelliset menkat 4.7 ja ymmärtääkseni olen 5:llä kuulla. Juttelin tästä neuvolassakin ja sielläkin sanottiin näin mutta terkka sano myös että nykyisin puhutaan lähestulkoon viikoilla. Ja sä voit aina käyttää samaa ku mä eli nyt tilanteessa 18+5 mä sanon et mul on reilu viikko puoleen väliin...

Oma navel: olo on mainio paitsi selkäsärky palasi. Voi kerpele viime yö oli taas yhtä vääntöä ja nyt aivan tuskaa istua töissä. Taitaa tulla taas saikkupäiviä MUTTA enpä aio kantaa murhetta. Mulle tämä inkkari on huomattavasti tärkeempi joten haen surutta lomaa jos alkaa käydä tuskaiseksi.

Viikonloppu oli ihana, lauantaina löydettiin kirppikseltä hoitoalusta ja pinnasängynsuojat. =) Ja muutenkin oli vallan herttaista miehen kanssa. Ulkoiltiin ja eilen pidettiin kuntoilupäivä.

Ihanaista viikkoa kaikille ja palataan laarille! =)

Annu

..ja sen kiiruisuus kauhistuttaa jo nyt! Mutta etenemme päivän kerrallaan. Kaverin lapset tuli tossa tunti sitten hoitoon, pian pitäsi pakata koko konkkaronkka ulkoleikkeihin. Siellä onkin kuriskelit oikein kympillä.

Omaan napaan ei uudempia. Symfyysikipuilua on hiukan ollut iltaisin, ja juuri nyt väsyttää vietävästi.. Mulla on yleensä kyllä alkanut hemoglobiini laskeilemaan näillä viikoilla, joten sekin voi syy väsymykseen olla. (Tai sit se on vain tää maanantai!) Niin ja iho kukkii yhäkin. Onko kellään muulla tullut iho ongelmia nyt raskausaikana? Mä olen tosi hämmästynyt, kun mulla ei ole ollut koskaan aiemmin mitään. Ei edes murrosikäisenä.

Mutta tämän pitemmittä turinoitta, toivottelen mukavaa alkanutta viikkoa koko mamma-joukolle!

tilda 16+1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat