Seuraa 

Sivut

Kommentit (28)

Tiedä vaikka törmättäis Kättärillä mukaanlukien sinilainen! Onhan se ihan kiva tietää, ettei siellä ole täysin ehdoton enää se 42+ käynnistykselle. Joten enköhän minäkin saa vauvelin syliin jo tällä viikolla:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä laskeskelin, et jos vauva syntyy torstaina tai sit perjantai aamuna niin ehditään isänpäiväksi kotiin. Ne kun ei uudelleen synnyttäjiä kauaa sairaalassa pidä.

Täältä hirmuiset tsempitykset matkaan kaikille ya-kontrolliin menijöille!!! DEM@LLE, SIRKKULIINALLE JA SINILAISELLE!! Toivottavasti alkavat nyt käynnistellä ja seuraavan kerran kuullaan teistä, kun on vauvat jo masun ulkopuolella :)

Tjaah... onkohan meitä nyt sitten enää ketään jäljellä vai onko muutkin alkaneet jo poksahdella? Onni:)ilona, hennajo, knoppe, arietta, zuzanna.. keitähän mie vielä muistaisin?

Tänne masuun ei edelleenkään kuulu mitään uutta, ei supparin supparia. Alkaa jo usko loppua :( Jos vk 42 tulee täyteen sunnuntaina niin käynnistetäänkö se edellisenä perjantaina vai seuraavana maanantaina (eiiiiiiiiii!!!)? Viikonloppuna ei vissiin käynnistetä?

Jaksamista kaikille!

Kielo ja iilimato edelleen tiukasti masussa rv 41+1

Täällä vieläkin:( Viimeyön nukuin kyl niin huonosti, etten jaksais edes synnyttämään lähteä. Vein just lapset kerhoon ja pitänee itse mennä sohvalle vähäks aikaa nukkumaan.

Mä olen asennoitunu nyt siihen, et keskiviikkona olen menossa sinne ya-kontrolliin. Kättärillä ainakin käynnistellään myös viikonloppuisin. Ajattelin kyl vaatia käynnistystä heti silloin keskiviikkona tai sit torstaina. Muuten musta tulee hermoheikko hullu, tää unen puute ja kivut alkaa tosissaan viedä viimeisetki voimat. Mä luulen et se hemppaki on jossain siellä sadan korvilla.

Toivottavasti kaikki, jotka tänään lähti kontrolliin jäävätki sille tielle ja tulevat takaisin kahtena kappaleena!!! Onnea matkaan!!!!

SUPPAREITA!!!!!!!!!!!Palailen lukemaan kuulumisia myöhemmin.

Hennajo ja itsepäinen neiti 41+1

Nyt ollaan sitten tutusteltu kotona muutama päivä ja kaveri on kyllä niin suloinen että! Kyllä kannatti odottaa :) Painoa oli 3855g ja pituutta 51 cm, synnytys oli nopea ja helppo ja mikä yllättävintä en ollut oikeastaan kovin kipeä missään vaiheessa. Esikoisen synnytys oli paljon kipeämpi. Sain spinaalipuudutuksen ja se toimi hyvin, vaikka ponnistamisen tarvetta ei siinä minulla tuntunutkaan.

Tsemppiä kaikille mammoille, viimeisiä päiviä teilläkin jo kaikilla viedään :)

Joh@nna ja Vili 6pvää

Jos tuo synnytys käynnistetään sitten torstaina viimeistään, niin ei olis hassumpi henkilötunnus vauvalle 111105- :) Ja isänpäivääkin vietettäisiin varmaan silloin kättärillä. Juttelin juuri siskoni kanssa, kun sattui hauska henk.tunnus hänen tytölleen 20.02.2002.

Olishan se hienoa viettää isänpäivää uunituoreen vauvan kanssa.

Tsemppiä kaikille odotuksen kanssa, nähdään kättärillä ketä sinne tuleekin sitten yhtäaikaa :)

heh, ajattelin pitää teitä vaan vähän jännityksesssä, että jokos sitä ollaan jo mukamis synnyttämässä, näääääh täällä sitä edelleen kokoNaisena ballomassuni kanssa!!

Eilen tuli käytyä ya-kontrollissa, mutta mitään ei ollut tapahtunut. Massu oli pari kertaa sydänkäyrissä. Ekat käyrät olivat liian tasaiset ja " tylsät" , toisella kertaa piti juoda vähän makeata mehua, jotta saatiin vauvan sydänäänet vaihtelevaisiksi.

Nooh, käyrien jälkeen odoteltiin ja päästiin (kun vinkumalla toivoin ronkittavaksi) lääkärille mutta " yllätys-yllätys" ei mitään muutosta 3 pv sitten olleeseen ya-kontrolliin. Nyt oli eri lekuri ja sanoin taas ihan oikeesti olevani huolissani koosta ja synnyttämisestä, että meikäläisten puolesta voitaisiin käynnistää. Kuitenkin lekuri sanoi meillekkin, että ei ole mitään lääketieteellistä syytä käynnistää! Vauvalla ultran mukaan on hyvä olla ja lapsivedestä ovat nyt yliaikaisena enemmän kiinnostuneet, jota oli riittävästi. Vähän meinasi tippa tulla linssiin, mutta kun ei tässä muu auta kuin luottaa lääkäriin, että kaikki on hyvin massussa. Kokoarviota ei eilen tehty (vaikka toivoin), mutta lekuri sanoi ettei se vauva kerkeä kasvamaan näinä viimeisinä päivinä hurjiin lukemiin.

Lekuri oli antamassa keskiviikolle ya-aikaa, mutta toivoin että eikö jo aikaisemmin voisi päästä (kävisin joka päivä tarkistuttamassa, jos vain pääsis) antoi sitten huomisaamuksi ajan. Ajanvaraaja sanoi että siksi aamuaika, jos aloitetaankin käynnistäminen :D vähän tuntuu toiveekkaalta, mutta kait se lääkäri sitten lopuksi päättää, että milloin tarvitsee käynnistää...

Joh@nnalle ONNEA VAUVASTA!!!

susanna (rv 42)

Eli siis ya-kontrolli tuli ja meni ja kuullosti teksti kuin suoraan minun suustani DEM@! Mullakin kanavaa jäljellä 3cm (vaikka lääkäri merkkas 35+0 viikoilla 2cm), just just sai sormensa sisään aj mulle ihan samat paasaukset siitä miten vauvan kannalta turvallisempaa että käynnistetään vasta myöhemmin. Mutta mä sain sentään päivän jo ylihuomiselle. Eli ylihuomenna lähdetään sitten osastolle käynnistykseen jos ei itsestään tule ennen sitä.

Supparikäyrässä ei tietenkään yhden yhtä supistusta ja vauva oli tas kerran todella vilkas. Painoarvio oli onneksi vain se 3,7kg nyt eli sitä ei sen enempää tartte murehtia!!! Jess, jostain hyvää. Nyt mulla on paljon rauhallisempi olo kun tietää että viimeistään ylihuomenna alkaa tapahtumaan :)

Täti kyllä sen verran kovasti kohdunsuulla rävelsi että nyt on suppaillut ja vauva on niin villinä että tulee vatsan läpi ulos ihan kohta :/ Sattuu sen verran että menen maate hetkeksi ja palaisen moikkaamaan teitä myöhemmin. Tsemppiä jokaiselle teistä.... pian me kaikki jakaudutaan :)

Sinilainen 41+5

Täällä ollaan edelleen.

Suurimmat sympatiapisteet tänä aamuna ehdottomasti Demalle. Toivotaan, että alkais pirunmoiset supparit tänään ja mies pääsis kuin pääsiskin synnytykseen.

Mä olen kanssa miettinyt tota käynnistysajankohtaa, et onko se sit perjantaina vai ens maanantaina (sitä mietti joku muukin olen niin tosi huono muistamaan noita nikkejä). Jotenkin musta tuntuu, et koska mulla on todella epäkypsä tilanne ni ne odottaa vielä ens viikonlopun yli. Mulla ei ole virallista yliaikakontrollia ollenkaan kun olen yhtä kontrollointia koko ämmä. Menen siis huomenna aamulla taas sinne, jotta voivat todeta, että eipä ole tapahtunut mitään torstain jälkeen, eikä ole puhkeamassa se raskausmyrkytys ja voin tulla kotiin... Mun vauva ei katsokaas synnykään ikinä.

Mun on kaikki raskausoireet (paitsi maha) hävinny johonkin taivaan tuuliin. Seksikin maistuu taas. Eikä silläkään saa yhtään supistusta... Mieskin nauroi taas aamulla, et hän ei äkkiä olis uskonut, että yliajalla on näinkin vilkasta vielä :)

Mä olen hiukan huono pinoutumaan koska silloin kun ei ole raportoitavaa (edes ketutusta), eli melkein aina niin on jotenkin outoa vaan kirjoittaa et on edelleen kasassa.

knoppe 41+1

Ajattelin tulla tänne vielä vähän kirjailemaan ettei pino vallan katoa! Niin ja tietty antamaan vauvaonnittelut TI TI-TYY:lle pienen tytön johdosta ja MISULILLE vielä kerran pojan palleroisesta :)

HENNAJO mulle ei ole sen tarkempaa aikaa vielä sinne kättärille keskiviikoksi annettu, mutta sanottiin että pitäisi soittaa osastolle 4 kello 07 aamulla ja siitä kertovat moneltako pitää tulla :) Että sinne sitten tablettikäynnistykseen jos ei nyt siis aiemmin tule. Voisin vielä keskiviikkoaamuna laittaa tarkempaa infoa jospa vaikka oikeastikin ollaan samassa paikassa samaan aikaan :)

Jaa tulikohan sille SIRKKULIINAlle lähtö. Moneenkin isomasuiseen odottajaan törmäsin polilla mutta en uskaltanut alkaa sen enempää kuikuilemaan kuka olisi kukakin ;)

ZUZANNALLE vielä erityistsempit kun viikkojakin noin mahtavasti kasassa ja toivotaan DEM@ että sinun pikkuisesi lähtisi tulemaan joko heti tai sitten odottaisi sitä isukin paluuta Ruåttin maalta!!!!!! Mullakin tilanne oli tosi epäkypsä tänään, mutta sen lääkärin ronkinnan jälkeen on aika hyvin supistellut koko päivän. En vaan viitsi alkaa innostumaan kun ei nää vielä mitään tapposuppareita ole ja suht epäsäännöllisesti tulee... vaikkakin aika usein. Pieni todennäköisyys siis kai on että lähtö VOISI tulla jo tänään tai huomenna :)

Minä taas :)

Hei!

Ajattelin ilmoittautua, jos joku vaikka listoja vielä päivittelee, että meille syntyi tyttö 25.10.05 vkolla 40+3. Kovasti odottelin, että neiti olis tullut maailmaan jo aikaisemmin, mutta tämäpä päätti odotella yli ajan... No, kotona ollaan ja kaikki sujuu ihan mukavasti. Täytynee tästä siirtyä pikku hiljaa tuonne vauva-puolelle.

Tsemppiä vielä teille lopuille odottajille, kyllä se teidänkin odotus vielä palkitaan, vaikka odottajan aika onkin tässä vaiheessa jo tooooosi pitkä!

Voi Dem@ minkä tekivät! Nyt koita sinnitellä väkisin viikonloppuun. Onhan sekin ihan totta, et jos epäkypsästä tilanteesta käynnistellään niin se voi kestää ties kuinka kauan ja voishan käydä niinkin, että miehesi joutuisi lähtemään keskenkaiken matkalleen:) Mut kyllähän toi on tosi tylsää.

SINILAINEN: Ehkä me nähdään sittenkin Kättärillä, mulla kun on se kontrolli keskiviikkona ja käynnistykselle on noita terveydellisiä syitä. Moneltakos olet menossa? Mulla oli aika tuossa puoliltapäivin. Täytyy nyt kuitenki lähtee asenteella, että käynnistys oliski vasta sunnuntaina:)

Käynnistyksen supparit on kuulemma huomattavasti pahempia kun itsekseen alkaneet. Kyllähän mieluummin menisin sinne sit kun vauva haluaa itse tulla. Viimeyö meni taas kivun kanssa valvoessa ja kokoajan on pelkopehvassa, et mitäs jos se trombi iskeekin tuohon jalkaan kun se särkee. No keskiviikkona ollaan taas paljon viisaampia, voihan se olla että mullakin on kohdunkaulaa jäljellä se 3 cm, vaikkakin Kättärin lääkärin mukaan sitä oli rv 37 enää vain 2 cm.

Tuntuu vaan, et toi vauva on niin alhaalla, että kun synnytys alkaa tulee hirmu hoppu. Eilen illalla tuntu et se kaivautuu ulos ilman supistuksia.

Mitenkähän sirkkuliinan on käyny?

nyt oon vähän sulatellut asiaa.. ei kai tässä mitään hätää sitten ole.. ihan muutama pieni supistus oli päivällä.. tuskin mitään vaikutusta niillä, kun ei kerta tähänkään asti ole mitään vaikuttanut. Välillä en tiedä itkeäkö vai nauraa.. Voin teoriassa saada äitini mukaan synnytykseen, jos nyt muka lähtee itsekseen tulemaan sillä aikaa kun mies on poissa, ja miehen veljen lapsenvahdiksi.. miehen kone laskeutuu suomen kamaralle viiden aikaan perjantaina, ja on täällä kotona 9-10 aikaan illalla.. et sikäli, jos sillon syntyis sitten niin tulis se 111105 alku siihen henkkariin.. olishan se ihan hauska.. niin, ja keskiviikkona mies vielä ehtii klo 9 mukaan siihen seuraavaan kontrolliin kun puolen päivän tienoilla hänen pitää lähteä ajamaan lentokentälle.. kai tämä tästä...

Eli olen ollut taustalukija pitkään ja nyt viimeistään tarvitsen neuvoja ja kanssasisaruksia, tämä aika on niin h--veti. pitkä. Meneillään siis 41+2, ja toinen lapsi tulossa. Mullakin on ya-kontrolli huomenna kättärillä ja olo on todella masentava.

Miten Dem@ ne sulle perusteli että olisi tilanne toinen muutaman pv sisällä, miksi ei voitu edes kypsyttää kohdunkaulaa lääkkeellisesti?

Kuka sulla oli lääkäri jos saan kysyä? Olen itse käynyt sekä jollain Merjalla ja oliko se Sarilla.

Mulla vielä semmoinen tilanne että vauva ultrattiin viime to yksityisellä ja arvio oli silloin 4,4kg. Eli mitä nämä prkl yleislääkärit siellä kättärillä venyttelevät? Onko se sitten parempi että äiti on totaalisesti sekä psyykkisesti että fyysisesti aivan rätti kuin että odotetaan että menee täyteen hitto 42vko????

Kiitti tuuletuksesta, palailen!

Ja tietysti onnea kaikille vauvan saaneille jo, olette todella onnekkaita!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat