Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (37)

mä laitan sämpylöitä pakastepusseihin ja pakkaseen. Muutamia jätän pussiin syötäväksi, mutta montaa ei kannata koska itetehty leipä menee äkkiä pilalle. Kiva että sulla onnistu sämppärit :)

[color=red]Voi äiti, mikä päivä töissä! Huh-huh! Ei siitä sen enempää...

LUMIINA: Itse laitoin sämpylöihin " vain" 5,5 dl vehnäjauhoja. Ohje ois seuraavanlainen:

Ruissämpylät

5 dl maitoa

50 g hiivaa

3 rkl siirappia

1 rkl Pirkka-suolaa

1 dl öljyä

6 dl Pirkka-ruisjauhoja

6 dl Pirkka-vehnäjauhoja

Liuota hiiva kädenlämpöiseen maitoon. Lisää mausteet, öljy ja jauhot. Alusta taikina tasaiseksi. Kohota taikina lämpimässä paikassa kaksinkertaiseksi. Leivo taikinasta sämpylöitä, n. 20-25 kpl. Kohota sämpylät ja paista 225°C:ssa, uunin keskitasolla n. 10 min.

MIITSU: Onnea ekasta neuvolakäynnistä! Se on aina niin ihana käynti! Tulee kaikki todellakin konkreettiseksi ja voi kuinka monta kertaa sitä äitiyskorttia tulee raplattua ;)

JJ 26+6 kera Tuutin ♥

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pikasesti ehdin tänä iltana kirjottaa..

Oli kyl tosi söpöjä vauvoja tuolla Jorvin nettisivulla. Ja mun ukko katteli vieressä niitä hymyssä suin ja ihan vapaaehtosesti tuli kattoo ku näki vauvoja.. onks pehmenemistä ilmassa?

G: Vaunut ja turvakaukalon ehkottomasti ostan uudet. Mut muita sit voin ostaa käytettynäki, kunhan ei ole ihan loppuu kulunu. Vanhoja vaatteita varmasti saan kavereilta ja sukulaisilta.

G: Kyl mä annan mun lapsen mieluummin imee tuttia ku peukaloa. Tutista on sit tulevaisuudessa helpompi vierottaa.

Kellä oli poskiontelontulehdus? Kannattaa sanoa lääkärille, et sä et halua punkteerattavan, et voisko viel yhden antibioottikuurin antaa sitä ennen? Mulla on nimittäin joskus toinen kuuri auttanu. Eikä multa ole onneks koskaan jouduttu punkteeraa, vaik hirveitä kierteitä on ollut.

Huomena pitäis alottaa taas uus pilleriliuska. Ei millään tekis mieli alottaa. Yritin tuossa vähän taas äijää pehmittää, et eihän enää. Mut sano, ei seksiä, jos ei pillereitä. Et se siitä;( Kai se on sit popsittava taas vaan niitä..

Mut nyt mun täytyy valmistautua spinningiin. HYVÄT ILLAN JATKOT KAIKILLE!!

sen verran, ettei mun mies saanut niistä mitään kauheita kiksejä.. Sanoi vaan että kyllä meillekin sellainen tulee ja antoi poskipusun =) Kai pitäis iloita.

Käyn nyt nukkumaan, huomenna aamuvuoro. Öitä muille ja jaksamista niille jotka valvoo töissä!!

Nyt tulee vaan omaa napaa kun en oo malttanu lukee teidän kirjotuksia viel:

[color=darkpink] Neuvolakuulumisia: ihan mukavalle vaikutti täti ja täyteltiin siellä kaikenmaailman lappuja! Otettiin verikokeet, pissakoe ja verenpaine: vielä en tuloksia saanu mutta verenpaine ja pissa ok...

Sain [b]äitiyskortin[/b] vitsit että tuntuu todelliselta tää odotus enemmän kun aamulla!! vaikka esim sydänääniä ei ees yritetty kuunnella!! viiminen päivä ois sitte neuvolalääkrille aika ja silloin ääniä kuunnellaan. Kovasti nyt mietityttää haluunko sinne ultraan ennen rakenneultraa (tammikuussa) toisaalta haluis nähdä vauvan mutta toisaalta sitten haluis viel olla tietämättä mistään häikistä...no katotaan mitä mies sanoo....

Nyt alan lukee pinoja ja noita kaikkia ihania opuksia jjoita sain

LA laitettiin muuten korttiin 17.6 eli päivää aikasemmin kun sen oulunlaskurin mukaan???,mut olkoon mikä on, mä oon nyt vaan niin onnellinen!! :D

rv8+1 tai 8+2

[color=red][b]Luumuhillo:[/b]Kivahan tuota juttuas oli lueskella... Mä alan olla ihan toivoton... oon taaas täällä kyräilemässä. Oon onneks kyl muutaki saanu aikaan tänään. Tunnin kuluttua mies tulee töistä, hmm pitäsköhän sille näyttää ihan viattomana tuota Jorvin vauvapinoa, ite oon ne jo aikasemmin nähny. taidan käydä uuestaan kurkkaamassa ku onhan niitä viime kerran jälkeen taas syntyny =) Mäkin kovasti yritän pitää hiljaiseloa tällä saralla, mutta vaikeetahan tuo on... varsinkin näin vapaapäivinä. Sitten kun on töissä on taas muutaki ajateltavaa!!!

Joo, nyt koitan olla kauemmin täältä poissa. Vaikka iltaan asti ;)

-Thunderi-

[color=blue]Kyllähän meillä, [b]Thunderi[/b] on aikataulu. Viime kesänä mies sanoi että vuoden päästä ja nyt aikaa on siis jäljellä vielä 8 kk!

Mulla on tapana aina joskus kiusata/pehmitellä miestä silittelemällä sitä ja höpöttämällä että " kyllä sää rakas vielä saat sen vauvan, kun maltat vaan ottaa, ei sinne enää niin pitkästi ole..." ;o)

Hei ja tota säästämishommaa suosittelen kyllä kaikille! Sehän nimittäin on oikeastaan mieheltä jo sitoumus tuohon hommaan vaikka ei vielä mitään tapahdukkaan ja sitten toisaalta jos tuhat euroakin on sitten jemmassa kun vauva vihdoin tulee niin kyllä se kovasti helpottaa vaunujen ostossa ym.

Mikähän mulla on ku on koko ajan nälkä? =) Voi ku ois vaikka oireita raskaudesta.. mut se on kyl mahdottomuus!! Täti vieraili just ja pillereitäki on syöty säännöllisesti. Ei voi ainakaan sanoo et sairastelu veis multa ruokahalun.. Päinvastoin se ilmeisesti vaan lisää sitä.. =)

älä Thunderi kovin kauaa oo pois ku sit joudun täälä yksin kurkkimaan palstaa..;)

[color=CornflowerBlue]Tottahan toki Dorinda viestisi luetaan, minä aina illalla viimeiseksi toimekseni tarkastan vielä Puolukkapinon! (riippuvainenko:)?!?!) Luulen myös että miehet ei oikein sitä raskausaikaa sillä lailla ymmärrä, kun eivät siihen pääse samanlailla osalliseksi, varsinkaan alussa. Odottele Miitsu vaan rauhassa sitä ultraa, miehet varmaan haluu jotain konkreettista merkkiä että siellä joku tosiaan on:) Eikös ne vauvelit jo aika ihmiseltä näytä siinä noin 12 viikolla?

Hannele, pakko tunnustaa että mä oon kanssa tuota tissijuttua käyttänyt, tähän asti ainoa asia alkuun saattamisen lisäksi joka miestä innostaa.. Ja sitten nuo kaikki pelit ja autoradat on kanssa semmosia mistä se on innostunut ja puhunut että mitä kaikkee pojalle sitten ostetaan. Vaikka tietystihän meidän vauva tulee olemaan tyttö;) Tuliko sulle muuten mitään oireita tisseihin liittyen pillereiden lopetuksesta? Kun mulla nää on edelleen aika arat, luulen et voisi johtua oman hormonitoiminnan palautumisesta.

Tuli mieleen yksi päivä, että aattele jos saadaankin kauheat koliikkivauvat?! Täytyy sitten lueskella näitä viestäjä vaan ja muistella kuinka elää suurempi se vauvakuume oli:)! Kun nyt vaan pian saisimme ne koliikkivaavelot...!

JJ, olisiko kauhean työlästä sun kirjoittaa niiden ruissämpylöiden ohje:)? Kuulostivat niiiin herkullisilta!

G: Uutena tahtoisin vauvalle turvakaukalon ja vaunut, sekä pinnasänkyyn uuden patjan (ettei ole homeitiöitä). Muu voi mielellään olla käytettyä.

Pakko vissiin ruveta imuroimaan, vapaapäivä kun on...

Hauskaa päivää Puolukat!

naistenklinikalta taitaa olla suora tunneli lastenklinikalle. siellä on muutenkin paremmat kriisivalmiudet äidinkin kannalta ja on siinä ihan meilahdensairaalan vieressä.

siellä siis pitäisi olla valtakunnan parasta hoitoa! ja ehkä onkin jos jokin menee pahasti pieleen, mutta noin tuttavien kokemuksista tiivistäen " normisynnytys" hoituu mukavammin kätilöopistolla jossa ollaan vähän uudenaikaisemmilla linjoilla.

kätilöopistolla on kai enempi synnyttäjä/perhekeskeistä hommaa ja naistenklinikalla sairaalatouhua. itse viimeisen synnärikertomuksen kuulleena totesin että jos helsingissä synnytän niin kätilöopistolla. tosin jorvistakin olen kuullut paljon hyvää.

onpa tylsä luento. saattaa jäädä kurssi kesken kun oli alunperinkin harrastusmielessä aloitettu.

onko muualla suomessa valinnan varaa synnytyssairaaloiden suhteen?

-luna

Pikkupiru: En le lääkäri, mutta olen koko lapsuuden ja teiniajan kärsinyt poskiontelontulehduksista. Kerran yritetty muakin punkteerata, eipä onnistunut kun pyörryin (varmaan pelosta, ei tehnyt kipeetä) ja lääkäri sanoi että minunlaiselleni se pitää tehdä nukutuksessa, siihen ei tietenkään lähdetty. Sitten leikattiin kitarisan ja suurennettiin nenäkäytäviä (vinon väliseinän vuoksi ilma ei kulkenut ja se synnytti tulehduksia). Nykyään huuhtelen nenäni päivittäin sillä kannulla, jota on mainostettukin ja limakalvot pysyneet kunnossa einkä allergialääkkeitä yms tarvinnut tarvinnut vähään aikaan. Kyllä tavallisen poskiontelotulehduksen pitäis lähteä antibioottikuurina. Olen kyllä kuullut hyviä juttuja punkteerauksesta, että auttaa hyvin ja vaikutus kestää!! Ehkä kannattaakin kokeilla, siellähan ne puuduttaa eikä sen pitäis sattua.

Kestovaipoista sen verran että ajon ainakin kokeilla. Vaipoista tulee nimittäin aivan liikaa jätettä ja nykyään kun pesukoneitakin on melkein joka lapsiperheessä. Olen ollut kesällä kiinassa ja siellä lapsilla on sellaiset reijät jalkojen välissä jotta kaikki pissat ym erittyis suoraan maahan. En ryhdy ihan selaiseen. Mutta ajatelkaa jos kaikki Kiinan lapset alkais käyttää kertakäyttövaippoja niin miten paljon jätettä syntyis?? Se kun ei oo mikään pieni maa.

G: mä kun oon vauvakuumeillut 15 v asti. niin melkein kaikki tavarat vauvaa varten on jo hankittu, pinnasänky, vaunut, vaatteet, rintareppu, puuhamatto, valtava kasa leluja ja kirjpja, kuumemittari, tuttipullot, kahvamukit, jopa vaippoja löytyy. Turvakaukalo puuttuu vielä. Kaikki tavarat on käytettyjä ja olen lainaanut niitä jopa mun kavereille joilla pieniä lapsia. Eikö ookkin säälittävää :/ Mutta nyt on vauvanteko lähellä, joten ei haittaa. =)

G: itse en imenyt tuttia enkä peukaloa enkä mitään muutakaan. Paitsi tissiä ja tuttipulloa. En tiedä, toivon ettei munkaan lapsi imis mutta eihan sitä tiedä, jos on koliikkivauva ja tutti rauhoittaa niin toki hankin tutin. Kaipa sen näkee sit kun pikkuinen on jo keskuudessamme.

Lähden kohta töihin. Täytyy vielä lukea tenttiin ennen sitä. Hyvää pävänjatkoa.

Galtsu: Toivon vaan ettei mitää punktiota tarvi tehä.. Minäki varmaan pyörryn pelosta ja kauhusta ennen ku edes pääsen toimenpide huoneeseen..=)

Nukuimpa tuossa sit pienet aamu-unet ja nyt vois alkaa juomaan kahvia. Päänsärky tuntuu et pahenee vaan. Panadoliaki oon ottanu. Oon siirtyny panadoliin et jos sit ihan yllärinä mies suostuuki vauvantekoon niin ei sit tarvi erikseen käydä ostaan panadolia mulle..;) Vaikka useesti mies on tuonut töistä särkylääkkeitä joissa uhkaa päiväykset mennä umpeen tarkistaessaan lentokoneiden ea-laukkuja.. Mut neki on onneksi ollu panadolia.. =)

Nyt kahvin keittoon ja sit vois katella ton päivän postin..

Tulipas sitä tekstiä paljon! Pitää yrittää pinoutua viikonloppuisin vähän ahkerammin niin en kyllästytä kaikkia piiitkillä jorinoillani... *häpeää*

Puolukoissa oli muistaakseni joku lääkäri..Tai saa muutki vastata tietenki.. Onko poskiontelotulehduksen hoitoon ja parantamiseen mitään muuta keinoa ku punkteeraus???!! Siis ku oon nyt yhen lääkekuurin syöny ja lekuri meinas et jos se ei pure niin sit ois punktio.. Nyt pitäs sit mennä keskiviikkoaamuna käymään arvauskeskuksessa sen lekurin luona. En halua mitään punktiota!! Enkö vois saada vaikka toista lääkekuuria, vaikka jotain vahvempaa? Mua ei oo koskaan tarvinu punkteerata enkä halua et nyt se ois muka ainoa vaihtoehto.. Onko joku joutunu punkteerattavaksi? Hyi, oliko se ihan kauheeta??

Niin minä täälä ekaa kertaa ensimmäisten joukossa pinoutumassa heti aamusta.. No se siis johtuu vaan siitä et oli aamusta alkaen niin kamala päänsärky ja kävin taas yökkäileen vessassa et soitin sit töihin et tänään sairastan kotona. Harmittaa nyt et oisko tää poskiontelotulehdus mennyt ohi jos oisin ottanut viime viikolla lekurilta sen tarjoaman sairasloman ja sairastellut rauhassa kotona. Tänään makaan kyllä vaan vällyjen välissä ja lepään. Ja tietenki pinoudun aina välillä..;)

G: Haluaisin et vauvamme söis tuttia ennemmin kuin peukkua. Tutista vierotus käy niin paljon helpommin. Itse olen antanut tuttini joulupukille ollessani n. 2v. Äitillä oli iskeny paniikki ku pukki oli lähteny niin nopeaa eikä äiti saanutkaan tutteja varalle et jos yhtäkkiä niitä kaipaan. Mut empä kaivannu kun olin päättänyt et joulupukki saa tutit.

G: Vaunut ja turvakaukalon haluan uutena. Muita tavaroita kelpuutan käytettynäkin. Vaatteita tulee varmaan osteltua aika paljon mut jotain vanhojakin on tiedossa tulevaksi..

Nyt lähen nukkumaan pois tätä päänsärkyäni..

Mukavaa päivää kaikille!!

-Pikkupiru-

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat