Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (37)

Pikkupiru: eikös sulla kuitenkin ollut se antibioottikuuri?? Tuli mieleen niistä sun nälkä-oireista että, sehän voi vaikuttaa e-pillereiden tehoon, alentavasti.. =) Ainakin olen muistaakseni joskus lukenut jotain sellaista, myös alkoholi voi vaikuttaa.

Miitsu: kysymys siitä rakenneultrasta, että onko se maksullinen ja missä sellaista tehdään?? Kivaa että raskaus on konkretisoitunut sulla, kai se iso asia kun pitää jo papereita täyttää yms.

Luumuhillo: Minunkin mies sanoo että vauva on tervetullut jos tulee, ei vaan haluu vielä sitä.

Ja sitten vielä oma uutinen. Mies sanoi että voisi vaikka parin viikon päästä käydä luovuttamassa verta niin näkee sen verityypin. Mä kun on Rh (reesus) negatiivinen, niin olis kivaa tietää mikä reesus silläkin on.. Onko teista kukaan kohtalotoveri??

Kiitos jorvin vauvavinkistä, ihania vauvoja :) Laitoin miehelle just viestin että käyppäs kattomassa erit elo- syysvauvoja, että meillekin saattaa tulla sellainen ens vuonna.. jos nyt aloitettais. Toivottavasti siihen iskis vauvakuume, vaikka turha toivo taitaa olla.

Mukavaa sunnuntai-iltaa.

Galtsu

Joo mulla tosiaan on antibioottikuuri menossa. Ja Lääkkeen ohjelappusessa oli erikoismaininta siitä et saattaa heikentää pillereiden tehoa..;) Arvaa oonko maininnu siitä ukolle..=) en! ;) Eli puhdas vahinko ois jos oisin raskaana.. mut ei tää kuitenkaan taida olla sitä.. Ainahan voi kuitenki toivoa..;) Aattelin tässä anopille soittaa siitä punktiosta et kuin kamala se on ku anoppi on erikoissairaanhoitaja.

Nyt jatkamaan vauvatossujen tekoa.. Vaikkaki koko on sopivampi n. vuoden ikäselle..;) Pitää äkkiä saada ne valmiiksi et pääsen neuloon vauvan villahousuja..

Mukavaa illan jatkoo kaikille!!

-Pikkupiru-

ps. JJ: Joko ootte vaunut ostanu, ku en ainakaan muista et oisit puhunu et oisitte ostanu?? muistelen et kävit katsoon joitain vaunuja jo joitaki viikkoja sitten..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

[color=dodgerblue]Taas uusi viikko alkaa. Eilen olinkin viimeisiä jotka kirjoitteli joten nyt ei mitään uutta asiaa taida olla... Kyllähän [b]Dorinda[/b] se sun juttusi luetaan. Minä ainakin ruukaan aina kattoa ensin edellisen päivän pinon koska onhan sinne voinut tulla uusia tekstejä ja useinmiten onkin!

Joskus ollaan varmaan täälläkin mietitty että mitä konkreettista hyötyä siitä vauvasta olis millä miehen sais suostumaan... Tosiaan se kaveri kun yritti minun miestä suostutella niin se mietti pitkään että mitähän sanois että sais suostumaan. Ja sitten yhtäkkiä että " NYT MÄÄ KEKSIN! Saat yheksäksi kuukaueksi kuskin!" Että muistakaa tekin käyttää tätä suostutteluissa...

Eilen ilmaantu kyllä toinenkin hyvä juttu tässä vauva-asiassa mikä mieheen teki vaikutuksen. VAikka oon olettanut että kaikki sen jo tietää, mutta näköjään mies ei ihan varma ollut. Pyöritteli illalla minun rintoja käsissään ja sitten yhtäkkiä kysy että kasvaako ne sitten kun olen raskaana. Minä sanoin että kasvaa tosi kovasti, ainakin kahelle kupilla, niistä tulee aivan valtavat! Voi sitä säihkettä niissä silmissä, ja mies kysy moneen kertaan että " ihanko oikeasti" Minä sitten sanoin että mutta sitten ne rupsahtaa takasi pieniksi kun lopettaa imetyksen, niin mies sano että et kyllä sitten lopeta imetystä ja minä että no voinhan mää imettää niin kauan että tuun uudestaan raskaaksi niin pysyy rinnat " isoina" . Ja mieskin että joo, pitäskö laittaa ne heti kasvamaan... =o) =o) Juu, että niitten on kans sitten parempi kasvaa ettei mies luule että oon valehellu sille!!!

No mukavaa alkavaa viikkoa!

... on Espoossa ja kaikki (?) espoolaiset vauvat syntyy siellä. Helsingin vauvat syntyy Kätilöopistolla tai Naistenklinikalla.

Täti tuli ajallaan eli uutta kiertoa mennään. Jospa tässä kuussa paremmalla onnella (ja aktiivisemmalla puuhastelulla)...

Vetäs tosissaan tajun kankaalle: makasin tossa sohvalla useamman tunnin ihan veto pois mutta nyt suihkun jälkeen herkuttelen mansikkarahkalla. nams... vähän jäisiä mansikoita niin ihanan kylmälle tuntuu!!

Pikkupiru: miehellä tuli armeijassa homeen takia poskiontelutulehdus ja vieläkin sillä usein poskiontelot täynnä räkää eli se syö antibiotteja useamman kuurin vuodessa että saa ontelot tyhjiksi: välillä useamman kuurin peräjälkeen:punkteerattu on ainoastaan kerran silloin inttiaikana. Et kaippa voi useamman kuurin syödä... riippuu varmaan lekurista. Se on kuulemma inhottavaa se punkteeraus,mutta jos se helpottaa oloa niin kai se kannattaa kestää!!

G: tuttia annan vauvelin ehdottomasti syödä jos se vaan haluaa: tosin sillä että jos vaan mahdollista et ois pelkkä uni(lohdutus)-tutti kun kasvaa vähän isommaksi, eikä ipana kulkis sitten tuttisuussa pitkin kyliä.

G: turvakaukalon haluan uutena tai sitten joltain niin tutulta että tiedän sen olevan kunnossa. Meille ostetaan erikseen parvekevaunut kun asutaan hissittömän talon 3 kerroksessa: ne siis käytettynä ja toiset kulkupelit sitten käytettynä tai uutena... kuhan sitten katellaan. Sängyn ja muita tarvikkeita sitten käytettynä tai uutena jos hyviä tarjouksia löytyy! Vaatteita saadaan varmaan sukulaisilta ja onhan niitä ihana ostella itekin!!

Jaanica: mulla ainakin ovisaikaan tuli paljon valkovuotoa: semmosia limaisia klönttejäkin, ja nippailee vatsaa (munasolu irtoaa) ainakin yasmin pillereiden aikana mulla tuntui ovis. Käytätkö sä mitä ehkäisyä? vai ei ollenkaan *anteeksi huonomuistisuus*

No nyt taidan mennä takas soffalle....

Palataan taas viimeistään huomis aamuna... ihanaa vasta torstaina töihin!!!!

Niin, ei mullakaan tää hiljaa hyvää tulee tyyli oikeen toimi kun en osaa olla hiljaa.. Joka päivä päätän et tänään alotan vauvoista puhumattomuuden mut aina päätös kaatuu johonki vauvajuttuun.. tänäänki täytyy nuo Jorvin vauvat näyttää..;) Jorvi on tosiaan Espoossa, mut helsinkiläiset saa valita mihin päin Uudenmaan sairaanhoitopiirin sairaalaa menee synnyttämään. Yleensä helsinkiläiset ja vantaalaiset synnyttävät kätilöopistolla tai naistenklinikalla. vantaalla ei oo omaa synnäriä. Naistenklinikan yhteydessä on lasten teho-osasto (muistaakseni..) eli siinä mielessä hyvä paikka jos joku onki vialla synnytyksessä.. Mut kätilöopistolla on vissiin enemmän perhehuoneita ja siksi aika suosiossa. Mut en siis ihan varma oo.. Et tässä sit tämmönen pk-seudun synnytyspaikka kertomus..;) Mut joku saa kyl korjata jos ihan puuta heinää kerron..;)

Mikäköhän myllerrs on mussa menossa kun tuntuu et musta on tullut hirmuisen hajuherkkä.

oon tossa muutaman kerran kukkia kastellessani ihmetelly et miks ihmeessä jää leijumaan

semmoi ällö mullan haju.ikinä en oo aikaisemmin tämmöstä huomannu. ja nyt viikonloppuna,

mies oli perjantaina ulkona ja lauantaina ihmettelin et mikä ihmeen kestoröökinkatku sen

hiuksiin on jääny ku vaikka oli just tullu suihkusta niin haisi töhkikseltä - tai vielä

tarkemmin töhkiksen ja shampoon sekoitukselta, naminami.. ja sunnutaina sitten huomasin

saman omassa tukassa vaikkei se enää ees yltä nenän eteen.

vauvakuumeisena tietty ekaks alkaa miettimään et josko sitä kuitenkin ois raskaana. heh,

ei toivoakaan. ihan ajallaan oon kerrankin muistanu kaikki pillerit. eikä muuta omituista

ole. mut toi on kyllä kumma juttu. tupakanpoltonkin oon lopettanu jo vuosi sitten joten

tuskin kyse on siitäkään et nyt ois paukahtanu hajuaisti takas.

Luumuhillo: missä päin italiaa asustatte, jos saa udella? ootteko pitkälläkin komennuksella?

niin se aika kultaa muistot. nyt kun tarkemmin muistelee niin kyllähän minäkin jo vikat kuukaudet

mun italiassa olosta taisin aikalailla odottella suomeen paluuta. mutta on se ihana maa, ei sille

mitään voi.

hirveästi galluppeja tullut viikonlopun aikana.

G: tuttiasioita en ole vielä lainkaan miettinyt. äkkiseltä heittäisin että mieluummin tutti kun peukku.

G: uutta ja vanhaa.. turvakaukalo uutena, muuten voi olla vanhaakin kunhan siistiä.

mulla ei sukulaisilla oo pieniä lapsia joilta vois vanhaa kamaa saada. paril kaverilla on tosiaan nyt vauvat

mutta veikkaan että säästävät oman romppeet seuraaville lapsosilleen. vaatteilta varsinkin ois kiva saada jostain

käytettynä, ne kun mahtuu niin vähän aikaa.

G. kotityöt meillä jakautuu niin että mulle on jääny pyykinpesu, mies kun on vähän turhan suurpiirteinen se kanssa.

imuroiminen ja isommat siivot kuten ikkunoidenpesu menee yleensä niin et mä mainitsen et pitäs ja sitten tehään yhessä.

tiskit, pöydät ja semmoi järjestelysiivous menee aikatasan.

tulikohan siinä kaikki gallupit..

Miitsun neuvolakuulumisia täälläkin odotellaan.

Hannele, toi kuskiveto ois hyvä. jos tästä muutetaan jonnekkin kauemmaksi nii

pitää alkaa tuota käyttämään nyt on valitettavasti kävelymatka kaupungilta kotiin.

Pikkupiru, toivottavasti tehoo antibiootit. punkteeraus tosiaan kuullostaa hurjalta,

vaikka tuskin mitään hirveänkauheaa sentään on.

Thunderi: kestovaippoista mulle pitäs olla tulossa käyttökertomuksia. yhden 2 viikkosen

äiti meinaa alkaa kestoilemaan kunhan saa arjen kulkemaan. tulen sitten kertomaan kun

kuulen. muakin kiinnostaa asia.

nyt ptää jatkaa hommia. pitää yks kirja palauttaa tänään ja siinä on vielä paljon pureskeltavaa.

-luna

[color=00008B]En ehtinyt viikonloppuna pinoutua, koska meillä juhlittiin miehen kolmekymppisiä. Juhlittiin ihan kahdestaan, koska ollaan tällä hetkellä kaukana kavereista ja sukulaisista, eikä mies mitään isoja juhlia ois varmaan muutenkaan halunnut. Mies oli ihana kun yritti päivää ennen varsinaista syntymäpäivää arvailla mitä se saa multa lahjaks, niin loppuviimein se arvas että vauvan. :))) Varsinainen juhlapäivä meni vähän pilalle, koska riideltiin pitkästä aikaa, ei kylläkään vauva-aiheesta. Tuli sitten taas sellainen olo, että v***u mua kiinnosta mikään, ei vauvatkaan. Ja jos mies oikeesti haluaa yrityksen aloittaa maaliskuussa niin sanon sille, että turha toivo. Siinäpähän katuu sitten ettei aloitettu aikaisemmin. No tuo olo meni ohi samantien kun sovittiin riita. Ja mies sanoi sitten illalla että haluaa vauvan (on sanonut noin aina aika ajoin eli tiedän että ei tarkoita, että ois halukas alottamaan yritystä heti). Hetken mietin ehdotanko, että voidaanhan me aloittaa yritys jo aikaisemmin, mutta sitten päätin olla ihan hiljaa. Ehkä sillä pääsee parempiin tuloksiin. *toivoo*[/color]

[color=4B0082][b]Golda:[/b] Meidän kotikunta on Jyväskylä, mutta tosin tällä hetkellä asutaan pikkusen kauempana nimittäin monien palstalaistenkin ihannoimassa Italiassa miehen työn vuoksi. Italia on tosiaan ihana paikka lomailla, mutta pitempään asumista ja elämistä en suomalaiseen byrokratiaan tottuneille suosittele, täällä kun ei mikään tapahdu ajallaan jne.[/color]

[color=00008B][b]Miitsu:[/b] Kerrohan miten neuvolareissu meni? Kiitos muuten kun muistutitte pikkupirun kanssa mua tuosta Panadolista. Pitää hakea täydennystä lääkekaappiin seuraavalla Suomen matkalla. Toivottavasti ei tarvii ostaa muita pillereitä kun särkylääkkeitä...[/color]

[color=4B0082][b]Tapaamis-gallup:[/b] Tavattiin miehen kanssa netin deittipalstan kautta. Pari kertaa kirjoiteltiin ja sitten tavattiin ihan kasvotusten. Ei ollut rakkautta ensisilmäyksellä, mutta varmaan kolmannella kerralla jo. ;) Täytyy sanoa, että en ois voinut aikasemmin kuvitella ihastuvani ulkoisesti sen tyyppiseen mieheen, mutta nykyään en vaihtais maailman komeinta ja muutenkin tietysti ihaninta miestäni kehenkään muuhun![/color]

[color=00008B][b]Kotityö-gallup:[/b] tiskaus on lähes kokonaan mun hommaa, koska mies inhoaa sitä enemmän kuin minä. Mies sitten laittaa meillä puolestaan ruuan (minä tosin hoidan leipomispuolen). Mä oonkin joskus nauranut, että mies ¿sotkee¿ keittiön ja minä siivoan jäljet. Siivoushommissa mies on usein aloitteellisempi kuin minä, mutta pyrin tosin tekemään enemmän kotihommia nyt kun oon kotona ja mies töissä. Vessanpesu on usein mun hommaa. Minä puolestani vihaan silittämistä, eikä meillä oikeastaan silitetäkään kuin miehen puvun paidat. Lakanatkin viikataan niin tiukalle, että on sitten sileitä kun otetaan kaapista. ;)[/color]

[color=4B0082][b]Elokuva-gallup:[/b] Tässä muutamia parhaita: American Beauty, American History X, The Game. Ja Willisin Bruce on kyllä niin kuuma, että sen elokuvia kattoo mielellään. Eli kiitti vinkistä, tytöt![/color]

[color=00008B][b]Tutti-gallup:[/b] Olen ajatellut antaa lapselle tuttia, mutta en tosin kovin pitkään. Itse söin tuttia vissiin kaksi-kolmevuotiaaksi. Äitin kanssa oltiin sovittu jo vähän ennen syntymäpäivää, että silloin jätän tutin ikkunalaudalle, mistä harakka käy sen hakemassa omille poikasilleen. ;) Ei uskaltanut harakka tulla kun kyttäsin vieressä, mutta äiti houkutteli pois ja sillä välin sitten harakka oli sen käynyt sieppaamassa. :D Tätä taidan käyttää omiin lapsiinikin sitten aikanaan.[/color]

[color=4B0082][b]Mitä uutena vauvalle?:[/b] Meillä on jo ¿varauksessa¿ vanha pinnasänky, jossa itsekin olen nukkunut pienenä. Sitä ois sitten kiva hioa ja maalata odotusaikana. :) Vaunutkin kelpuutan käytettynä, kunhan vain ovat siistit ja käytännölliset. Turvakaukalon sen sijaan haluan ehdottomasti uutena, että tietää ettei oo kolaroitu. Kenkiin aion myös panostaa, ettei tuu mitään jalkavikoja.[/color]

[color=00008B][b]Pikkupiru:[/b] Kiva kun muistutit tuosta Jorvin sairaalan linkistä. Taidan laittaa sen miehellekin, jos se vaikka vähän lämpenis... Vaikka meillä vähän samanlainen hiljaa hyvä tulee ¿vaihe meneillään ja mulla oikeastaan ei kauheasti tarvettakaan painostukseen.[/color]

Onnistuivat ensimmäisiksi oikein hyvin...suolaa ois voinu olla enemmän :) Miten noi kannattais säilöä...pussiin ja pussi kiinni? Muutaman varmaan laitan pakkaseen...

[color=darkviolet][b]Galtsu:[/b] sä oot jo kerenny keräämään mahtavan määrän tavaraa!!! =) Vois oikeestaan iteki ruveta vähän jotain pientä ostelemaan. Kaks pientä vaatetta vasta kertyny. On mulla kyl kaks omaa vanhaa pehmolelua, jotka vaaville aion lahjottaa =)

[b]Hannele:[/b] No tuohan 8kk menee nopsasti =) Mekin tosiaan tuo " vuoden sopimus" tehtiin täs vähä aikaa sit, mut se jäi sit siihen että sillon katotaan mikä on tilanne... Miehen mielestä se taitaa olla enimmäkseen kuitenki rahakysymys. Mutta tänään tuo sai uuden työpaikan ja palkka nousee!!! Joten jospa tuota odotteluaikaa vähä helpottas&lyhentäs...

[b]Lumiina[/b]: Minä myöskin tarkista viestit ennen nukkumaan menoa ja heti aamupalan kanssa taas koneelle =) Mua ei nuo koliikki ym jutut tässä vaiheessa " haittaa" yhtään, mut mies pelkää ettei saa enää ikinä nukuttua eikä harrastettua kotona tai muuallakaan mitään. Luulee varmaan että kaikki rahat menee vaaviin. Niin ja että sitten ei ole enää kahenkeskistä aikaa... mut sitä saa kyllä järjestettyä, varmasti innokkaita hoitajia pienokaiselle löytyy[/color]

[color=dodgerblue]Tuosta säästämisestä, mulla on tilillä semmonen sivupaikka johon menee joka kuukaus 30 euroo ja se on ollu varmaan jo vuoden mulla. Eli kerkee tuohon ihan kivasta rahaa kertymään =)

Eilen olin ihan masentunu, mut tänään on parempi päivä. Oon ahkerasti siivonnu jo koko kämpän ja seuraavaks teen kasvislasagnen, toivottavasti tulee hyvää :)

[b]-Thunderi-[/b]

Jorvin sairaala julkaisee siellä syntyneiden vauvojen kuvia sivulla www.hus.fi/jorvinvauvat

Oli ihania kuvia..;) Tänään meillä ainakin istahdetaan yhessä koneen ääreen ja katsellaan vauvakuvia..;) Vaikka mulla onki nyt menossa se hiljanen vaihe eli vauvasta ei puhuta sanallakaan et mies ei ihan totaalisesti hermostu.. ;)

-Pikkupiru-

Olipas kiva huomata, että tänne on tullut monia uusia kirjoittajia ¿ vieläpä aktiivisia. Itse en ole ehtinyt edes pyörähtää palstalla viimeisen viikmon aikana. Töissä on ollut niin kamalasti kiireitä, ettei vapaa-aikaa ole juuri jäänyt. Samanlainen hullunmylly taitaa jatkua tälläkin viikolla, koska meiltä on töistä niin moni pois. Muut joutuvat sitten tietenkin tekemään sairaana olevien työt.

Viikonloppuna ehdin ottaa jo vähän rennommin. Meillä olikin kylässä sisko kuusiviikkoisen vauvansa kanssa. Oli taas aivan ihanaa pitää niin pientä sylissä. Mieheen en kuitenkaan onnistunut tartuttamaan vauvakuumetta.

Me saamme varmasti paljon vauvanvaatteita ja tavaroita lainaksi. Siskollani on siis vauva, ja toisella siskolalni on kolme lasta. Siksi sekä tyttöjen että poikien vaatteita on runsaasti. Vaunut ja turvakaukalon haluuaisin ehkä uusina, mutta jos meille tulisi vauva esim. ensi vuonna, voisin hyvin lainata siskoltani jopa turvakaukaloa, koska se on nyt ihan uusi eikä ole ollut missään kolarissa. Myös minun ja miehen vanhoja vaatteita ja tavaroita on tallessa (mm. pinnasänky ja syöttötuoli).

Joku kyseli, saako synnytyssairaalaa valita muualla kuin pääkaupunkiseudulla. Pirkanmaalla saa ainakin valita. (Saatan olla väärässäkin, mutta ainakin ennen on saanut valita.) Täällä voi valita TAYSin ja Vammalan sairaalan välillä. Muistaakseni Vammalaan ei kuitenkaan oteta ihan kaikkia tapauksia, ja ainakin viikkoja pitää olla tietty määrä. Suurin osa taitaa valita TAYSin, koska siellä on parhaat mahdollisuudet hoitaa myös ongelmallisempia synnytyksiä. Itse ainakin valitsisin sen, koska meiltä on sinne vain 5 min matka, kun taas Vammalaan ajaa vähintään tunnin.

Minäkin antaisin vauvan syödä mieluummin tuttia kuin peukaloa. Minä en ole koskaan syönyt tuttia eikä mieskään. Meillä ei ole lähisuvussakaan yhtään tutinsyöjää. Katselin viikonloppuna, kun sisko yritti opettaa vauvaa syömään tuttia. Ei näyttänyt tutti kelpaavan tällekään vauvalle, koska se syljettiin joka kerta heti ulos suusta.

JJ ja muut jääkarhumyssyn tekijät: Oletteko löytäneet jostakin Palma-lankaa? HHalusin tehdä siskon vauvalle jotain tästä langasta joululahjaksi, koska se on niin ihanan pehmeää. En kuitenkaan löytänyt sitä edes Anttilasta, Vaikka sitä on siellä yleensä myynnissä. Ilmeisesti tänne tulevat uudet Palma-langat myyntiin vasta keväällä. Joka kevät olen nimittäin nähnyt niitten ilmestyvän kauppoihin, mikä on kyllä aika erikista, koska Palma-langasta tehdyt vaatteet ovat kyllä keväällä ja kesällä aivan liian kuumia.

Hannele

Jorvi on espoon sairaala. helsingissä on kätilöopisto ja naistenklinikka, joissa hoidetaan synnytyksiä. mun käsittääkseni helsinkiläiset saa valita kaikista HUS:in eli uudenmaan sairaaloista eli ainakin edellä mainitut, Hyvinkää ja oisko Tammisaari.

mäkin käyn aina välillä noita vauvaja netissä ihastelemassa.

tuli hyvä mieli kun olin saanu yhteen työkyselyyn vastauksen. laitoin viikko sitten avoimen hakemuksen ja mailia perään yhteen firmaan joka kovin kiinnostaisi ja olin jo hernenenässä et ei yhtään mitään kuulu. nyt sitten sain mailia et tyyppi on pistäny mun cv:n eteenpäin oikeelle tyypille. eihän tuo mitään viel sano mut nyppi ku ei voinu tulla ees semmost kiitos ja anteeks -mailia...

-luna

Niin siinä siis taas kävi etten osannu olla hiljaa vauvajutuista ukolle.. Ei halunnut tulla katsomaan mun kanssa Jorvin vauvoja.. Mutta HUOMENNA alotan vauvasta puhumattomuuden.. taas.. =)

Kaktus:Minä tosiaan omistan tän poskiontelotulehduksen.. Olen kans joskus saanut kaksi antibiootttikuuria ja toisella on menny ohi. Toivon et lekuri antas nytki toisen kuurin ja katottas sitte vasta sitä punktiota et onko tarpeen.. Ei oo ikinä tarvinu punkteerata eikä tarvi nytkään, olen sitä mieltä!! nyt otan kyllä vastaan sen sairasloman jos sellasta tarjotaan.. Ärsyttää vaan ku on menos työharjottelu enkä kamalasti viittis olla pois.. Vaikka periaatteessahan jos mulla on oikea sairaslomatodistus niin porukalla ei niin kamalasti oo valittamisen varaa asiasta. ellen sit oo kauheen kauaa pois.. keskiviikkona siis kuulen aamulla tuomioni siitä punkteerataanko vai ei..

Anteeksi taas omaa napaa-jutuista!!!!

Mäkin luen kohta noi aiemmat jutut, mutta nyt on pakko kysästä teiltä... Mua on nyt nipistelly alavatsasta viikon verran ja saman verran suurinpiirtein ollut voimakasta valkovuotoa paljon. Se on ollut sellaista limaista, mutta ei haise millekkään. Lisäks mulla on ollu muutaman viikon lämmöt koholla, mutta onhan mulla keuhkoissa toi tulehdus, joka lämpöä nostaa. Mutta missä vaiheessa kiertoa on tommosta valkovuotoa vai voiko tommonen liittyä raskauteen? Voi hitsi kun olen taas ihan pönttö näiden juttujeni kanssa, mutta te varmaan ymmärrätte :)

Ois ihan kauheaa jos nyt sanottais et mä oon raskaana, oon ollu keuhkojen rtg-kuvassa ja syöny voimakkaita lääkkeitä :( Sitä menis pää sekaisin, kun alkais miettimään, että mitä vahinkoa se lapsen alku olis saanu!

Leivoin muuten äsken kanssa elämäni ensimmäiset sämpylät...kohta maistaa miten onnistu..Ja kohta alan lukemaan maanantain pinoa..huh

[color=hotpink][b]Pikkupiru:[/b] Ei olla vaunuja ostettu. mietinnän alla on vielä. Mulle kelpais halpisvaunut, kun pienen hissin takia niitä kalliita ei sais tänne sisälle turvaan vaan säilytys tapahtus rapussa. En siis mielellään ostais mitään emmaljungia tuonne varastettavaksi. Mies taas ei haluis halpiksia ostaa. Ollaan aateltu että jos ei tuu mitn hyviä tarjouksia ennen joulua, niin ostetaan sitten vuodenvaihteessa alesta.

Hannele: Eiku meil olis alottelu ens syksynä... Jos hyvin käy =)

Näytin äsken miehelle nuo vauvat Jorvista.. ja nyt se lauleskelee tuolla vauvafoorumista =)

-Thunderi-

[color=darkmagenda] Voi ihania Jorvin vauvoja... Siis onko se Jorvin sairaala Helsingissä ja syntyykö kaikki Helsingin vauvat siellä?

[b]Lumiina:[/b] Ei oo ollu mitään tissioireita pillereitten lopetuksen jälkeen. Pahoinvointia kyllä ja millon mitäki valeraskausoireita... ;o)

[b]Thunderi:[/b] Onnea miehen uudesta työpaikasta! Toivottavasti se aikaistaa teiän vauvailua! Jos teiän aikataulu pysyy samana niin tuplaillaanko me sitten yhtä aikaa (eli ens kesänä)?

[b]Luumuhillo:[/b] Että oikeen Italiassa asti asustellaan! Vau... Ootko sää paljon Suomeen yhteydessä? Varmaan ihan mukava näin nettituttavienkin kanssa puhua suomee...

Just tuo turvakaukalo on kyllä semmonen mikä pitää ehdottomasti ostaa uutena että on varmasti turvallinen!

Mulla ei toimi ollenkaan tuo [b]Luumuhillon[/b] ja [b]Pikkupirun[/b] HILJAA HYVÄ TULEE-keino. Mää puhun vauvoista valehtelematta joka ikinen päivä ja jokaisessa mahollisesa välissä muistan vihlailla mutta ei se enää oo semmosta painostamista ja itkeskelyä onneksi. Mutta en osaa olla muutenkaan. Eikä tuo mies valita... Mää en jaksa uskoa että meiän aikataulu muuttuis koskaan, varmasti saa ens kesänä sitten alkaa todenteolla miestä suostuttelemaan tyyliin " sää oot luvannu" . Sittempä sen näkee. Salaa tietysti toivoo että mies oliskin valmis jo aiemmin mutta realistisesti aateltuna niin tuskin tulee käymään! No mutta hei, joulun jälkeen enää 6 kk! Jipii! =o)

Mun joululomakin on näillä näkymin 3 päivää... =o( Huh huh... Ois kyllä varmasti pitemmän loman tarpeessa... Onneksi kohta puolin on itsenäisyyspäivä eli ylimääränen vapaapäivä!!!

[color=darkviolet]Dorinda: Minä luen myös aamulla edellisen illan loppuviestit, kun on niin aikasei tullu mentyä nykysin unten maille =)

Pikkupiru: En tiedä noista punktiosta. Pelottavalta tuo sun sairastelus kuulostaa... =( Toivotaan että paranet, pidän parannus peukut pystyssä bdbdbdbd

Hannele: Sullahan alkaa tuo mies olla pian ihan valmis vauvaan!!! (En muista oliko teil mitää aikatauluu tän homman kanssa tms)[/color]

[color=dodgerblue]Mä eilen taas jälleen kerran selvittelin miehelle, ettei tätä biologista kelloa saa kääntymään. Odottaa se pystyy, mutta tuskasta se odotuskin on (siis odotuksen odottaminen =)) Ennen nukkumaan menoa vannotin sillä, että sitten JOSKUS hankitaan se vauva =) Joskus on vaan liian epämääränen käsite, mut toisaalta mulle se voi tarkottaa että ehkä pikemminkin ja miehelle että siinähän voi pari vuottaki mennä...

Hei muuten tuleeko tuo meidän Puolukat nimi jostain?

G: En oo hirveesti miettiny noita vauvantarvike osoto juttuja. Osa tulee varmasti käyettynä ostettuu, ainaki vaatteita, ehkä vaunut jos löytyy hyvät.

Onko kukaan muuten kokeillu/nähny käytettävän [b]kestovaippoja[/b]?? Mua kiinnostas ne, kun olen tämmönen ekologinen ihminen =)

Mulla on vielä kaks vapaapäivää ja sit takas töihin. Olikin pitkät vapaat mulla =) Tänään onkin sitten ohjelmas siivousta ja ruuanlaittoo. Yks kirje pitää laatikkoon viedä ja aattelin samalla pari arpaa ostaa jos vaikka voittasin vauvarahoja ;)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!!!!

-Thunderi-

Minä ostin palma-lankaa kesällä monta kerää, kun oli cittarissa tarjouksessa. Käyhän sääkin kattoon cittareista, jos et oo jo käyny. Ainakin täältä oulusta löyty.... tosin se oli kesällä. Nyt en ole edes kiinnittänyt huomiota lankaosastolla palmaan, kun ei sitä tarvitse. Karseita oli ne muut värit paitsi vaalean keltainen ja valkoinen. Tosin makuasioitahan nämä ovat hyvin pitkälle ;) Onnea metsästykseen!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat