Seuraa 

En tiedä onko tämä ihan hölmöä, mutta minä olen miettinyt että mitähän lintuinfluenssaan sairastuminen tekee sikiölle....Itse olen niin alkuvaiheessa raskautta että jos pelätty influenssa tulee Suomeen se voi ihan hyvin tulle kun minulle vielä vauva mahassa...

En löytänyt googlettamalla mitään, mutta oisko jollain tietoa??

Ja ne rokotteet, voikohan niitä ottaa normaalisti kun on raskaana?

Nämä on varmaanki niitä turhia pelkoja, mutta ajattelin neuvolasta kysellä...mutta mulla eka neuvola vasta joulukuussa...

Kommentit (2)

laita sanaksi lintuinfluenssa ja näet täällä käydyt keskustelut aiheesta. Muutama fakta nyt kuitenkin:

- tavallinen influenssarokote ei suojaa LI:lta, joten suomalaiset hamstraavat sitä aivan turhaan tälläkin hetkellä

- tablettilääkkeet kuten Tamiflu eivät millään tavalla paranna tautia, tavallistakin influenssan oireistoa lyhentävät päivän tai pari jos hyvin käy, joten lääkkeen etukäteen ostaminen on turhaa

- pandemian puhkeamisella on peloteltu jo kymmenen vuotta, ei ole mitään takuuta että kyseessä on juuri LI, pandemian on aiheuttanut mm. sikainfluenssa aiemmin

- influenssavirus on niin mutaatiokykyinen, että pandemian puhjetessa ja taudin kiertäessä maapallon ympäri on mutaatioiden takia todennäköisesti kaikki rokotteet ja lääkkeet tehottomia

- tauti ei tartu ihmisestä toiseen tällä hetkellä

- suomalainen odottava nainen ei ole todennäköisin sairastuja jos tauti puhkeaa, suurimmat tuhot tapahtuu kyllä alhaisen elintason ja huonon hygienian/terveydenhoidon maissa

... jos vielä mietityttää mutta sanon sinulle ihan maalaisjärjellä ajateltuna että unohda koko lintuinfluenssa. Asiasta kyllä tiedotetaan sitten jos on ajankohtaista joskus. Aiheesta uutisoidaan nykysin niin paljon että väistämättäkin saattaa mietityttää. Mutta muista että tartuntatapa jo ensinnäkin on vaikea ja maassamme ei ole löytynyt yhtään tapausta. Joten ole huoleti ja nauti raskaudestasi! =)

Ammi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat