Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

" Tomera Hanna-äiti pitää omien sanojensa mukaan perheen järjestyksessä ja mainitsee työajakseen 24 tuntia vuorokaudessa. Hän on kahden lapsen kotiäiti ja aktiivisesti mukana Savonlinnan mammapiireissä."

¿Shoppailu on täysin intohimoni: pörrään ja pyörin kaupoissa, mutta eniten kuitenkin netissä. Paikat ovat täynnä tavaraa¿, Hanna sanoo. Perheen lapsilta, 4-vuotiaalta Jeremiaalta ja 2,5-vuotiaalta Juliannalta, ei tosiaankaan puutu päällepantavaa tai leluja."

Siis niin tyypillistä kotiäitipuhetta: " työtä 24 tuntia vuorokaudessa!" . Siis tuo on maailman typerin, kulunein klisee ja tuskin pitää paikkaansa kenenkään kotiäidin kohdalla. Vai ettekö te nuku yöllä minuuttiakaan? Lasketaanko kauppakeskuksissa kiertely ja netissä surffaaminen TYÖKSI? Kun vielä yhtälöön lisätään se, että kyseinen " raskaan työn raataja" ei siivoa tai laita ruokaa, niin jokainen voi vetää johtopäätöksensä.

Mikä ihme teitä kotiäitejä vaivaa, kun luulette tekevänne töitä silloinkin, kun surffaatte netissä?

Kommentit (13)

Hänellä todella vilkas ja vaativa lapsi. Itsellä kiltti ja rauhallinen lapsi, joten kotona olo on aika helppoa ja kevyttä. Riippuu tapauksesta. Jollakin kotiäidillä raskasta(esim. yh, monta lasta, joista 1-2 vammaisia yms.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei mulla ainakaan kotonaollessa jatkuvasti olisi ollut aikaa roikkua netissä tai juosta kaupoissa shoppailemassa! Kyllä mä lasteni kanssa olin, siivosin, keitin ruokaa ja pesin pyykkiä.

Uskomatonta, että ton Hannan rahat riitti noihin vaatteisiin??!

Varmaan joillakin monen lapsen (ehkä vielä erityislapsen) vanhemmalla, jotka tosissaan paneutuvat lastensa kanssa oloon, siihen itse äitiyteen ja aktiiviseen " työhön" kuluu kaikki aika. Tunnen itse esim. perheen, jossa äiti hoitaa oppivelvollisuudetkin (kaiken normaalin kodin- ja lastenhoidon lisäksi), lapsia on viisi, joista kahdella diagnosoitu aspergerin syndrooma. Itse en todellakaan koe olevani " töissä" kotonani, vaikka jotakin freelancea muka koetankin välillä tehdä tässä ja itse kotini siivoankin. Mutta jos joku saa ylimääräiset naurut siitä, jos joku kotiäiti nimeää shoppailun työkseen, niin mikäs siinä - nauru pidentää ikää.

Kysymyksessähän on se eilisen ohjelman Hanna, joka edustaa minimaalista osaa KAIKISTA ihmisistä.

Olipa muuten harvinaisen erikoinen tyyppi. Mies oli niin kiltti ja sopeutuvainen.

Molemmissa perheissä oli työttömyyttä ja muutenkin pienet tulot. Mietin vaan, että asuivat aika kivoissa asunnoissa harrastivat " kalliita" harrastuksia, miten se onnistuu niillä tuloilla.

Hannahan tietty käytti myös äitinsä tiliä...

Kyllä alkaa ymmärtää heidän kotiinjäämisensä todelliset syyt. Mitenkähän he kestäisivät ihan oikeassa palkkatyössä, kun kotona löhöillessään kokevat tekevänsä hulluna duunia? :D

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat