Seuraa 

Toista lasta odotan 7. raskausviikolla ja olo on ihan karmee. Mitään ei pysty suuhun laittamaan kun meinaa oksennus tulla. Tämä tuska kestää aamusta siihen saakka kunnes menen nukkumaan. Viime yönäkin oli huono olo.

Ekaa odottaessani pahoinvointi jatkui koko raskausajan. Nyt tuntuu ettei enää jaksa vaikka olen vasta näin alussa. Töissä yritän sisulla kuitenkin olla.

Syömisten kanssa on niin että mitään lämmintä, varsinkaan liharuokaa ei voi syödä ollenkaan. Jotain keksiä olen yrittänyt mukeltaa ja namia mutta eipä muuta mene. Onpa aika avuton ja heikko olo nyt. Kunhan tässä vähän puran paineita tänne palstalle kun mitään ei voi, mikään ei auta...

Kommentit (7)

Ihan sympatiasta pitää kirjoitaa kun en taaskaan päässyt töihin kun yrjö kurkussa jo ties kuinka monetta kertaa.. Olen kahdeksannella vkolla ja en pysty tekeen mitään, kaikki kuvottaa. Hajut ja maut ja pian varmaan huonekalutkin oksettaa.

Mulla oli yks raskaus ennen tätä ja sama meininki..En oo keksinyt mitään helpottavaa, tosin pitää syödä mitä mieli tekee silloin kun tekee- tosin yleensä sen syötyä sitä ei enää tee mieli uudestaan..Mulla menee vaan raikkaat salaatit ja hedelmät ja puuro. Toivottavasti olosi paranee!!!!

Pyydä ihmeessä sairaslomaa. Ei kukaan palkitse jälkeenpäin siitä, että kärvistelee töissä ihan kaamean olon kanssa. Ja se vain tekee olostasi vieläkin hirveämmän ja stressaannut lisää.

Itse sain heti sairaslomaa, sillä aamut ovat kaameita ja koska mikään ruoka ei kertakaikkiaan maistu, olen sen parin oksentelukerrankin jälkeen aina vain heikommassa kunnossa. Koko ajan väsyttää ja heikottaa. Iltaan asti.

Olen nyt pistänyt miehen ostamaan pakastemarjoja ja yritän aloittaa aamuni pakastermajoista ja hedelmistä ja mehusta tekemälläni " pirtelöllä" , Fruitieksi kai sellaista kutsutaan :) Tuo on raikasta, kylmää, neutraalia ja siitä saa toivottavasti vähän energiaa.

Kovasti jaksamista.

Toivotaan sormet ristissä, että pahoinvointisi on tällä kertaa

sitä ohi menevää tyypiä, eikä keta koko raskautta.

Aapeli 8+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Banaaniakin maistoin ja sekin meinasi tulla yli. Pitäisi varmaan sitten kokeilla jotain appelsiinia ja omenaa. Varmaankin nuo maístuisi... Täytyy tässä miettiä tuota sairasloma-asiaa. En ole töissä kertonut enkä haluaisi kertoa ennen ekaa ultraa. On vaan vähän vaikea pitää salassa tätä olotilaa :)

Mulla menossa 9+1 ja olo välillä aivan hirveä. Aamulla lentää laatta, mutta päivän aikana syömällä saan pidettyä olon kurissa, illalla taas huonoa olo valtaa kunnolla ja syöminenkään ei tunnu auttavan. Mulla on pahoinvointi mennyt edellisissä raskauksissa ohi n. 16-20 rv. En kyllä suoraan sanottuna kestäisi koko raskauden kestävää pahoinvointia.

Eikö tosiaan ole mitään turvallista lääkettä mitä saisi ottaa, varsinkin jos koko raskauden ajan kestää tuo pahoinvointi? Ajattelisi että ei se ole vauvallekaan hyvä jos äiti voi kokoajan huonosti. Kysy neuvolasta, muistelisin jonkun saaneen lääkitystäkin.

Vaikka hakisitkin sairaslomaa, ei sairaslomatodistukseen silti tarvitse kirjoittaa mistä oikeasti on kyse. :-D

Olen nyt saanut kolme lääkärintodistusta ja niissä kaikissa on eri syy ja missään ei viitata raskauteen. Pyydä, että lääkäri kirjoittaa sellaisen todistuksen, josta ei käy ilmi mistä todellisuudessa on kyse, jollet halua vielä työpaikalla tiedettävän. Jotakin latinankielistä " selvittämätöntä" vatsakipua tms. kirjoittivat.

Jaksamista

Aapeli

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat