Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Heips. Mulla alkoi nyt uusi kierto...Menkat alkoi tänään. Eikun uutta putkeen ja täytyy varmaan taas kaivaa ne ovistestit avuksi. Masentava ilma, täällä on satanu vettä koko aamun ja edelleenkin sataa. Mitäs isänpäivä suunnitelmia teillä on? Itse tässä vielä olen kehittelyvaiheessa, saiskos teiltä jotain hyviä idiksiä ;)

Sivut

Kommentit (24)

Vähän kyllä masentaa kun mitään ei tule, ei edes haamuplussia, mutta ehkä meidänkin vuoro on vielä joskus. Tässä kun raskautuminen aina viivästyy niin tulee aina välillä mieleen, että pitäiskö antaa koko asian olla ja tyytyä näihin olemassa oleviin kolmeen...

Mutta sitten aina kun näen isomahaisen naisen tai vastasyntyneen niin ajattelen, että kyllä minäkin vielä kerran haluaisin kokea sen ihanuuden.

Tosin muistan vannoneeni miehelleni kuopuksen syntymässä, että enää minua ei tähän huijata kun ponnistusvaiheessa sattui niin kovasti. Näin ne äkkiä unohtuu ne vannomiset.

Nyt odottelen tuota ukkokultaa kotiin ja että saan lapset nukkumaan niin päästään taas yritystä harrastamaan. Onneksi sekään vaihe ei ole ihan paha juttu.

Plussaonnea kaikille ja onnea kovasti jo plussanneille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kun ei mitään plussan tapaistakaan ala esiintyä.

Onnea leomammalle (toivottavasti meni oikein)!

Mua alkaa ahdistamaan jo sekin, että kohta pitää luovuttaa vauvatarvikkeet eteenpäin, vaunut ja pinnasänky yms. kaikki tavarat jos ei sitä plussaa tule. Olen luvannut ne yhdelle ystävälle kun en kuvitellutkaan enää tarvitsevani. Nyt en oikein voi perua jos sitä plussaa ei vaikka meille tule milloinkaan... Ja jos sitä plussaa ei tule ennen kuin luovutan ne niin sen jälkeenkään sitä ei tarvita, koska ei mulla ole varaa ostaa kaikkia tarvikkeita jälleen kerran uudelleen... Tälle kolmannelle nimittäin hankin kaiken alusta, kun olin hävittänyt jo kaikki... En tiedä mitä tässä nyt tekisi.

Lukenut olen teidän viestejä, ja varmasti luen jatkossakin, mutta kirjoittaminen ei nyt oikein meinaa innostaa...

Hyvää alkanutta viikkoa kuitenkin kaikille ja onnea kaikille plussanneille!

Niin minäkin kuopuksen synnytyksessä avautumis vaiheessa sanoin miehelle että jos nyt tyttö tulee niin saa riittää ja tässä taas ollaan. =) On se niin ihmeellinen tuo ihmismieli. Pitääpä taas nuille pikkuisille antaa jotain purtavaa eikä vaan notkua kokoaikaa täällä palstalla. =)

Ai kun oli ihana huomata että tällainen ryhmä oli perustettu! Viimeksi kun täällä notkuin kolmatta kuumeilemassa yli kaksi vuotta sitten, niin kaikki oli samassa " kasassa" ja sitä jotenkin kaipasikin eenemmän samassa tilateessa olevien läsnäoloa. Etenkin nyt kun lapsia on jo kolme.

Meillä on sellainen perhe johon kuuluu hieman " vanhat" vanhemmat eli minä 36v ja mieheni 41v, ja nuoret lapset eli tytöt 4,5v ja 3v sekä poika 1,5v. Mieheni on " syynä" tähän lapsilukuun, eli hän on aina haaveillut neljästä lapsesta ei vain sattunut sopivaa äitiä kohdalle ennen minua ;)

Minä en ole lainkaan ns hoivaviettinen, eli työ ja opinnot ennen lapsia olivat numeroiden parista. Kun aloimme lasten " tekoon" päätin samalla että lapset hoidetaan kotona kun ikäerotkin tulevat olemaan näin pienet. Ensin ajattelin tuota kolmea vuotta, mutta nyt olen kallistunut siihen että olisin kotona kunnes nuorin, eli nyt kuumeiltava, menisi kolmannelle. Kymmenen kotivuotta siis vielä edessä.

Arki on välillä rankkaa ja yritän keksiä koko ajan keinoja miten oppisin tulemaan sen kanssa toimeen. Välillä juoksemme syksyn kerhoissa ja harrastuksissa, sitten taas pidetään kuukausia taukoa ja sitten taas juostaan. Vaihtelu virkistää. Ja koko ajan yritän opiskella tätä äitiyttä.

Rakastan mm. selviytymisleikkejä: otetaan kolme pientä lasta ja kuljetetaan ne pyörällä tai kävellen (auto ja bussi menisi myös muttei sallita) 2,5 km päähän taajamaan kerhoon, sitten leikkipuistoon ja sieltä lounaalle ja edelleen muskariin ja sitten kotiin, niin ettei etenkään äidillä menisi hermot, niin että eväitä olisi juuri oikea määrä tiukkoihinkin paikkoihin ja niin ettei kukaan katoa tai pahemmiin kolhiinnu matkalla.

Viime aikoina olen myös lintsaillut, eli käynyt viemässä esikoista temppukouluun ja jättänyt nuoremmat hoitajan kanssa kotiin. Todella ihanaa välillä olla vain aivan kahdestaan puheripulisen nelivuotiaan kanssa. Olen myös ottanut kiinni tarjouksesta ja laittanut esikoisen kaverikyydillä kerhoon muutaman kerran kun en millään ole jaksanut pukea koko pataljoonaa vain vienti tai noutoreissua varten.

Tässä tämä lyhykäisyydessään, en varmaan ole kovin ahkera kirjoittaja, mutta olisi kiva tutustua teihin ja kuulla teidän tuntemuksia joten saatan laittaa ilmoille visaisia kysymyksiä silloin tällöin.

Onko muuten odottajien puolella tällaista vastaavaa ryhmää kuin neliapilat? Myös odottaminen olisi mukava jakaa samassa tilanteessa olevien kanssa, vaikka viikot eivät ehkä täsmäisikään. Kuulisi mm. miten pärjää toisten pienten hoidossa raskauden eri vaiheissa, kommentit kasvavasta vatsasta kun vieressä kipittää jo kolme paria pieniä jalkoja jne.

Kaksi haaleaa, mutta selkeää viivaa.

Ihan täpinöissään ollaan miehen kanssa. Hymyilyttaa niin, vaikka tuntuu, että liekö tuo kumminkaan tottakaan ja voiko kaikki mennä nytkin hyvin.

Laskurin mukaan la 16. kiekon mukaan 19. 7. Tuolloin esikoinen ois 6v5kk, toinen 4v2kk ja kolmas 1v10kk.

Toivottavasti muilla asiat selviää ja pääsette pian mukaan odotuspuolelle!

Haleja kaikille!

T@hti (rv 4+6)

Hei vaan kaikille,

piiiiitkästä aikaaa tänne saan aikaiseksi kirjoitettua. Tausalla olen kyllä ollut, mutta elo on ollut sen verran hektistä, ettei aikaa kirjoitella. Työt ovat pitäneet kiireisenä.

Ajatus neljännestä on mielessä päivittäin ja montakin kertaa päivässä. Toinen kierto menossa ja lähipäivinä selviää, onko pikkuinen aikeissa tulla perheeseemme heinäkuuksi. Toivomme toki parasta, mutta en ole tulisilla hiilillä. Ihmettelen itsekin, kuinka rennosti tässä kierrossa otan. Onko tämä vaan joku puolustusmekanismi eli varaudun negaan, tiedä häntä?!?

Toivottavasti muutkin taustailijat innostuvat kirjoittelemaan kuulumisiaan! Mukavaa keskiviikkoiltaa!

Väsyttää. Kuopuksella antibiootit korvatulehdukseen ja tuntuu auttavankin, mutta sitten poika kuitenkin kiukkuaa yöllä ja muutenkin. Liekö kuuri vaivaa masua tai sitten samaan syssyyn tulevat hampaat. En tiedä.

Isänpäiväsuunnitelmat auki. Mies on tavallaan itelleen jo lahjan ostanu, kun on tarvinnu uusia metästyskamppeita. " Olet minulle rakas" -runokirjan varasin, että on jotain antamista ja jos muistan, niin haen vielä raha-arvan lisäksi. Lapset tehnee kerhossa kortit. Muutoin suunnitelmat auki. Mies mielis hirvimetälle, mutta lapsilla meno kirkkoon avustamaan. Eli eipä oo vinkkejä.

Kp 30/30-35. Ei tuntemuksia puoleen eikä toiseen. Ennen lapsia mulla on ollu pitkä ja epäsäännöllinen kierto, joten turha kehitellä mitään kummempaa. Pitää odottaa ja katsoa mitä tuleman pitää.

Tsemppiä kaikille!

T@hti ja lapset 00, 02 ja 04

Tännepä ei kuulu mitään uutta. Mutta pitäähän sekin tulla välillä ilmoittamaan... =)

Isänpäivästä: Me onnettomat sovittiin tuparit ens lauantaille muistamatta ollenkaan koko isänpäivää. No, kun sitten hokastiin tuo, niin ei viitsitty enää vetää kutsuja takaisin. Muksut on siis isänpäiväaamunkin mummilla ja vaarilla. Juhlitaan sitten meidän isiä, kun saadaan muksut kotiin. Lisäksi ollaan sovittu ravintolareissu mun vanhempien kanssa. Lahjasta ei vielä ole hajua. Muksut varmaan kerhoissaan jotain tekevät + kortit. Huomenna aattelin tehdä kauppakierroksen, jos jotain löytyis isille, vaarille ja papalle. Ehdotuksia otetaan vastaan!!

piipero

Tarrasukkia matkaan ja hyvää vointia!!!!

Hiukan kateellisena täältä toivottelen... mutta nyt on kierto hyvässä vauhdissa ja yritystä riittää =), joten jospa mekin perästä tultais, joskus.

Tämä ryhmä on ihana! Täällä kaikki ovat samassa tilanteessa tavalla tai toisella. Kukaan muu ei voi ymmärtää haaveita neljännestä kuin sellainen joka itsekin haaveilee neljännestä kullannupusta.

Kadehdin sinua tavallaan, koska olet pystynyt lapset hoitamaan kotona. Se olisi ihanne ollut minunkin mielestäni, mutta taloudellinen tilanne on sellainen, että jokaisen lapsen jälkeen olen noin vuoden-puolentoista iässä joutunut hänet jättämään hoitoon päiväkotiin ja palaamaan työelämään. Näin on tämän neljännenkin jälkeen, jos sen nyt vielä joskus saamme, mutta silti toivon, että onnistumme vielä tämän raskauden alulle saattamaan...

Tämä ryhmä on lisäksi melko aktiivinen kirjoittelija, joten lähes aina pino on etusivulla ja siellä on uutta lukemista!

Hyvää viikonloppua kaikille, pitää alkaa hankkimaan näitä nuppuja nukkumaan!

Onnea kovasti plussasta, Jaja! Ja onnea toki kaikille muillekin plussanneille!

Totta on, että ekaan yrityskiertoon sitä kuitenkin latasi toiveita, vaikka kuinka yritti ottaa rennosti. Negan jälkeen jotenkin palasi maan pinnalle ja ajatteli, että tulee sitten jos on tullakseen, iliman stressiä! Nyt sitten lähipäivinä nähdään, miten on tällä kertaa käynyt. Oireita ei kyllä ole ollenkaan... oishan se kuitenkin huikeaa saada plussa isänpäivänä :-) !

Pysytään kuulolla!

[bold]ElinaE:[bold/]Tervetuloa mukaan! Sinultaistasi aina kaivataan, laita ihmeessä kysymyksiä sekä kokemuksia! Mulla lapset on 11v, 5v ja 10kk joten kahdesta vaippaikäisestä ei ole kokemuksia.. Nyt tosin toivotaan että tulisi! Ja tosiaan oon itsekin tästä löytänyt sellaisen omalta tuntuvan joukon jossa viihtyy, ja toivon mukaan sit odotuspulella KUN itse sinne pääsee niin voi jatkaa samojen tuttujen parissa odottamista :)

[bold]haavekuva:[/bold]Kyllä se pieni nelonen sullekin vielä tulee :) Pidän tuplapeukkuja sulle!!!

[bold]onnea t@hti!![/bold] ja isosti sulle onnea raskauteen!!! sekä tietysti paljon tarrasukkia!!!!!bdbdbdbddb

Täytyykin nyt käydä rustaamassa kaikkiin näihin pinoihin mihin on tullu mentyä kun kerrankin on hetken rauha. Nyt mullakin on taas kunnon vauvakuume ilmassa, auttoi selvästi siihen tuo viime kierron jännitys. Mullahan oli jo vähän epäilystä koko touhusta mut nyt taas kuumeillaan kunnolla. Aina kun näkee raskaana olevia naisia tai ihan pieniä vauvoja niin ajattelee että vielä mullakin kerran ;) Mut se me ollaan miehen kanssa pääätetty et jos ei nelosta ala kuulumaan tuossa vuodenvaihteen jälkeen viimeistään niin sitten annetaan olla...

Meillä on tällä ja ens viikolla miehen kanssa vuorotellen talkoohommia tytön futisjoukkueen varainkeruujuttuja... Pakkaillaan ilotulitteita. Musta se on kyl oikeestaan ihan hauskaa, saa välillä vähän muuta tekemistä kuin täällä kotona kökkiä. Siinä hommassa kun ei pahemmin tarvi mitään ajatella, saa ihan rauhassa tehdä liukuhihnatyönä eikä kukaan tuu keskeyttämään :D

Joo ja koitetaan pitää pino " pystyssä" !

Minä vähän arvelinkin tuota. Me mennäänkin melkein samoissa kun minulla on kierron mukaan rv 5+0 ja neuvolan mukaan rv 4+5. La siis joko 15.7 tai 17.7. Nostan tuon meidän listan niin jos kehtaat lisätä vielä sinnekin niin päivitän paremmalla ajalla.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat