Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Nyt on mediassa ollut taas näitä surkutteluja isien kurjista kohtaloista.. äideistä on leivottu hormonihirviöitä jotka pilaavat koti-ilmapiirin.. seksiä ei heru ja lapsenhoitoon odotetaan isänkin osallistuvan. Kurja :(

Lähipiirissä ainakin tulimme siihen tulokseen, että asiat eivät todellakaan ole noin mitä annetaan olettaa. Moni äiti, itseni mukaan lukien, kärsivät ennemminkin seksin puutteesta kuin ylitarjonnasta!! Isien haluttomuudesta ei puhuta mutta liittyykö se sitten tuohon ahdistukseen??

Äidin ahdistuksesta ei puhuta kuin vain synnytyksen jälkeisen masennuksen yhteydessä. On paljon vaikeampaa olla synnyttänyt äiti, joka on kuitenkin kehonsa orja: Imettää, valvoo, kantaa raskauden aikaisia pahkuroitaan... samalla miehen ympärillä pyörii munahaukkoja jotka nyt tuonkin tutkimuksen varjossa varmasti saavat lisäpontta siihen, että pienten lasten isit ovat herkässä tilassa ja tarvitsevat " HOITOA" .. hmm....

Mitä ihmeellistä siinä on, että myös isi reagoi uuteen tilanteeseen? Mitä ihmeellistä siinä on että seksi sitten olisi vähäisempää? Eikö miehellä ole vastuuta siitä että pitää vaimostaan hyvää huolta että hän jaksaisi olla kiinnostunut seksistäkin?

Meillä ei siis nuo asiat paikkansa pidä. Seksiä mies saisi jos huolisi ja ahdistunut olen enemmänkin minä kuin mies!! Ja meillä perhe-elämä on olosuhteisiin nähden erittäin hyvää ja olemme onnellisia.

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija:

[quote]

Minun käsitykseni mukaan NAISET ovat niitä, jotka useimmissa perheissä joustavat. Pidetään han itsestäänselvänä, että pikkulasten äidillä ei ole mitään omia harrastuksia tai menoja. Mutta auta armias, jos se pirttihirmu yrittää rajoittaa esim. miehen urheiluharrastusta pariin kertaan viikossa ja baari-iltoja joka toiseen viikkoon...

Vierailija:

Lainaus:

Kuka teille on antanut oikeuden määrittää, milloin miehen pahan olon ilmaisu on turhaa? Mitäpä jos mies sanoisi teille, että ruikutatte väsymystä ja masennusta ihan turhaan? Varmaan alkaisi ulina henkisestä väkivallasta ja uhkailu avioerolla...

Voitte pirttihirmuilla vaikka maailman tappiin asti mutta te ette voi määrät, mitä mieltä mies asioista on ja miten hän perheolosuhteet kokee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta,mutta,asioissa on puolensa. Joskus tuntuu,että minä saan joustaa enemmän kun aikaa menee harrastuksiin suht paljon ja näin ollen sitä perheenaikaa on sitten vähemmän... Jos harrastuksissa alkaa mennä 8 tuntia,niin kyllä sekin alkaa ottaa päähän

Minua taas kiinnostaisi tietää mihin näitä lukuja verrataan? Jos nyt niin ja niin moni perheenisä on rasittunut ja harkitsee avioeroa, niin mitenkäs sitten lapsettomat? Tunnen myös monta lapsetonta pariskuntaa jotka ovat rasittuneita ja harkinneet avioeroa. Alkoholin suurkulutustakin esiintyy. Epäilen että tässäkin tapauksessa kysymyksessä on nollatutkimus, eli jos tutkittaisiin suomalaisia miehiä yleensä niin luvut eivät paljon eroaisi näistä luvuista. Ja kun puolet avioliitoista päätyy eroon niin täytyyhän sitä aika monen harkita (myöskin lapsettomista tai jo lapsensa vanhemmaksi kasvattaneista). Höh.

Jos nyt miehet sälyttävät pahaa oloaan naisen syyksi, niin eikös naiset ole tehneet samaa jo vuosia? Kaikkeen on aina syyllisenä mies, jos nainen lihoo se on miehen syy, jos nainen on haluton on se miehen syy, jos nainen on ilkeä on mies ahdistanut hänet nurkkaan jne jne.

Mun mies ei ainakaan tajunnut sitä. Kun odotimme ekaa saimme käydä sellaisen neuvolapsykologin luennolla, ja hän (mies) luennoi siitä kuinka seksi yleensä vähenee ja unenpuute vaivaa ja vaimo voi muuttua ja plaa plaa. Puhuimme siitä sitten mieheni kanssa eikä hän ainakaan sitä tajunnut. Piti sitä paskapuheena, että muka joku vauva voisi seksielämää muuttaa....

No nyttemmin kun lapsia on jo 2 ja 3:s tulossa niin eiköhän mieskin pikkuhiljaa tajua mistä tuolloin oli puhe... Ei se elämä sitä samaa enää ole, vaikka se hyvää nytkin on, mutta toisella tavalla. Kai se miehilläkin vie aikansa ennen kuin tajuavat mitä se perhe-elämä on. Jotkut tajuaa sen, jotkut ei ja haluavat jatkaa esim. juhlimista vauvan jälkeenkin.

Onneksi mieheni sentään ei ole mikään baareissa viihtyvä. Harrastuksiaan hän on vähentänyt, mutta miksi ei? Ei niihin ole enää aikaakaan samalla tavalla, ja selvästi lapset sitten kärsivät jos mies harrastaisi kuten ennen. Olenhan itsekin muuttanut elämääni, miksi sitten ei mieskin joutuisi?

Olen vain huomannut sen, että usein miehiä säälitään liikaa, esim. anoppi sääli miestäni tosi paljon kun hän on joskus joutunut raukka nousemaan yölläkin...Minähän NAISENA tietysti en kärsi vaikka joutuisin heräämään joka toinen tunti... mutta mies sitä enemmän varmaankin.

Esim. juuri anoppini tarjoutui AINA tulemaan lastenhoitajaksi heti kun kuuli, että olin lähdössä jonnekin ja miesparkani joutui olemaan yksin lasten kanssa... Heh. No onneksi mieheni on niin fiksu, ettei ottanut aina apua vastaan vaan sanoi ystävällisesti että kyllä hän pärjää. Mieheni ei itsekään pitänyt tuosta " säälimisestä" , uskon, että hän koki sen loukkaavana.

Ovat omatkin vanhempani tuohon sortuneet. Aina kuin ikäänkuin pitävät jotenkin kummallisena ja jotenkin niin ihailtavana jos mies tosiaankin viettää aikaa omien lasten seurassa. Vähän jopa ihmettelevät sitä, että kuinka hän nyt jäi heidän seuraan ja minä (=huono äitikö) lähdin esim. pois kotoa? Ärsyttävää...

Toivon tosiaankin että nämä asenteet muuttuisivat tässä parempaan suuntaan seuraavaan sukupolveen mentäessä. Että me äidit osaisimme paremmin tukea poikiamme heidän isyydessään emmekä yrittäisi riistää sitä heiltä. Jotenkin siltä se on tuntunut kun anoppiakin seuraa, että ikäänkuin hän pitää aina itseään parempana lastenhoitajana kuin lapsen omaa isää.

26

että naisten kiukuttelut tunnistetaan ja siten niistä voidaan naisia myös syyllistää... miehellehän ei tapahdu juuri mitään synnytyksen jälkeen

ja toiseksi, kun äiti on väsynyt niin äiti on väsynyt.... se on homman nimi, mitä hankki lapsia ja miten onkaan psyyke niin heikko jne...

mutta kun isä on väsynyt niin jo on kaikki hoitamassa ja hoivaamassa, eikö se vaimo voisi yhtään... no anoppipa auttaa vähän pikkupoikaansa.. miehen väsymystä ei juuri kukaan pysty sietämään ja kokemaan " normaalina"

itse olin myös se joustavampi ja mies taas ei pystynyt edes astioita laittamaan tiskikoneeseen, kun oli NIIN raskasta

mutta kuten todettua nämä toimivat molemmin päin...

silloin oli paljon vaikeampaa, sinun isoäitisi synnytti pellolla jne. Miehistä en ole kertaakaan kuullut että kukaan olisi viitannut isoisiin, että millaista heillä mahtoi olla. Muutenkin tuo viittaaminen entisaikoihin on silkkaa vallankäyttöä. Vaikka niin sanoisi vanhempikin ihminen, niin voisihan hänellekin tokaista takaisin että kuule ennen eivät sinun ikäisesi enää edes eläneet, ole onnellinen että saat elää terveydenhuoltomme ansiosta näin kauan (ja terveydenhuollon rahoittavat työssäkäyvät)

Olen pirttihirmu kauhistus,

kavereille mollataan.

En päästä ulkoilemaan,

kaljaa naukkaamaan.

Omasta puolesta saisi mennä,

saanpahan vapaata nalkutuksesta.

Seksiä ei saa,

näinhän sitä luullaan joo,

viimeksi eilen jälleen otettiin tuokio kahden aikuisen.

Puhtaat vaatteet,

valmis ruoka,

mitään ei häneltä puutu.

Hellä sydän ja lämmin syli,

kuuntelija löytyy aina.

Olen itsekin perheenisä.

On totta, että useimmat isäksi tulleet kaverini valittavat seksin vähyyttä ja vapaa-ajan vähyyttä. Luulen, että valittavat turhasta, sillä tarkemman kyselyn jälkeen on selvinnyt, että saavat molempia. Ongelma tuntuu olevan siinä, etteivät tunnu hyväksyvän uutta muuttunutta tilannetta, johon kuuluu vähentynyt seksi ja vähentynyt vapaa-aika. Koko ajan kaverit vertailevat siihen, mitä oli ennen lapsen syntymää. Oikeastaan minusta tuntuu, että miehet marisevat enemmän kuin naiset. Naisilla olisi mielestäni yleensä enemmän syytä marista, sillä heillehän lapsi on paljon rankempi mullistus kuin miehelle.

Vaan onhan tämä ihan yksilöllistä. Tunnen miehiä ja naisia, jotka ovat lapsiensa kanssia iloisia, sallivat toisilleen tasapuolisesti vapaa-aikaa, eivätkä tuhlaa voimiaan turhaan marinaan. Sitten on näitä miehiä ja naisia, joilla on kova tarve päästä edelleen baariin, vaikka elämäntilanne ei ole enää sama kuin 20-vuotiaana. Heidän suustaan marinaa tulee kaiken aikaa.

T.Hugo

Naapurin pariskunta juoksi yhdessä baarissa joka perjantai ja lauantai. Sitten syntyi lapsi. Mies jatkoi baarireissuja, oli välillä tuskaisesti viikonlopun kotona ja joi vain siellä. Lapsen ollessa allen vuoden ikäinen, vaimo ja lapsi lähtivät. Naapurin mies juoksi taas baarissa joka perjantai ja launtai. Puoli vuotta sitten se löysi uuden naisen itselleen ja nyt se juoksee tämän uuden naisen kanssa joka viikonloppu baarissa. Toivon todellakin, että tämä uusi vaimoke ei erehdy tekemään lasta tuon miehen kanssa. Lopputulos on aivan selvä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat