Seuraa 

Hyvää maanantaita! Elämmekin pitkästä aikaa taas tosi jännittäviä aikoja. Ties vaikka tässä kerralla pompsahdettaisiin tuonne odottajiin!

Mutta nyt toivotaan Emmille parasta! Ja trattiksella ja tetilläkin piina-aika...

Mulla iski taas aamulla vatsakipu, ei sellaista menkkakipua kuin viime viikolla, vaan erilaista kivistystä. Meni sitten onneksi buranalla ja vedenjuonnilla ohi. Mulla on vielä pitkä piina edessä, nythän on vasta pp4, verikoe on ensi viikon keskiviikkona. Tulokset soittavat kai torstaina, mutta olen silloin matkoilla. Ja oli + tai - niin itku taitaa tulla jokatapauksessa, joten pitää pyytää että jättävät viestin vastaajaan. Voin sitten kuunnella illalla kun pääsen kotiin.

Rinnat on vähän kipeät noista lugeista, ehkä ne luget noita vatsakipuja aiheuttaa. Salaa tietysti toivon että ne kivistykset tänään olisi vaikka kiinnittymiskipuja, tunnustan (*punastelee*).

Kuulin juuri yhden kollegan olevan raskaana, hieno homma. Hämmästyksekseni en tuntenut mitään kateudenpiston kaltaistakaan kun kuulin. On niin kiva ihminen että olen iloinen hänen puolestaan.

Sivut

Kommentit (22)

On tämäkin kauheaa, iltavuoroon menossa, ja kotona pitäisi tehdä sitä sun tätä, mutta netti vetää magneetin lailla puoleensa. Oli ihan pakko tulla tarkastamaan onko ketään palstaillut ja sonjaemmahan oli käynnyt kirjailemassa. Vointi siis edelleen ok, ja tuhrua tmv. ei vielä tänään ole tullut, mutta kuten sanoin se alkaakin vatsa n. klo. 11 :)

Sonjaemma hae ihmeessä uutta työpaikkaa, jos siltä tuntuu, itsekkin olen ' hieman ' sillä silmällä katsellut, jos jotakin löytyisi. Tämä oma nykyinen työ on hieman raskaanpuoleista, ja paljon joudun tekemään iltavuoroja, joten ei jaksa kiinnostaa ' työmotivaatio ' zero. Nyt olinkin pitkällä tai 1.5 vkon lomalla ja osittain siis sairaslomalla, ja eilen jo piti aloittaa, mutta siirtyikin vasta tähän iltaan ja ei kiinnostaisi alkuunkaan.

Tämä ala vain kun sattuu olemaan sellaista fyysisesti ja henkisesti rankkaa, ja sama juttu toisenkin koulutukseni kanssa, joten oma vika miksen ajatellut viisaammin, kun aikoinaan tähän leikkiin ryhdyin. Mutta uusi työpaikka olisi kiva tai uuden alan opinnot.

Hei missä ovat meidän tiimin toiset tyttäret ? Kävin lukemassa odotus-puolen +30 palstaa, ja sielläkin cindiä kaipailtiin, eli yksi epäili, että synnäri reissulla olisi. Toivottavsti kaikki menee hyvin.

Sonjaemma minähän olin Gynen vastaanotolla kp17 ja silloin ei ollut tietoa raskaudesta. Mutta heti kp18 kohdalla alkoi sellainen pieni jomotus tuolla alavatsalla, kiinnitin siihen huomioni ja menin jopa terv.aseman th:n luona käymään kun kivut vain yltyivät siisnä kp20 tietämillä, mutta ne kivut taisivatkin olla niitä kiinnittymiskipuja, eikä sen kummempia. Aikaisemmissa km:ssa ei ole ollut näitä kipuja siis kiinnittymiskipuja. Ja muutenkin nyt tuntuu paljon oikeammalta, jotenkin tunnen, että siellä tapahtuu koko ajan jotakin.

Tietääkö kukaan missä web.sivulla oli tämä ' hyvä ' raskauskiekko ?

t.emmi( rv 4+6)

pitkää piinaa elellään siis puolella jos toisellakin.

Mulla siis pp5 ja ei tunnu missään miltään. Ei nippaile ja turvotuskin on hävinnyt.

Toisaalta onneksi niin, tuntui taas housut normaalilta jalassa aamulla. Eikä ole kyllä enää rinnatkaan edes sen vertaa kipeät kun aiemmin. Luultavasti se johtui vain siitä pregnyl-piikin jämistä. Nyt pitäisi alkion/alkioiden kiinnittyä jos on kiinnittyäkseen. Voisiko pliis pliis tuntua edes joltain, olisi edes jotain toivoa että jotain yrittää tapahtua? Vaan ei mitään, tässä istun enkä muuta voi...

Joko Emmi on vuoto loppunut? Olikos sinulla huomenna joku lääkäri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tervehdys sisaret !

Täällä voidaan hyvin ja todennäköisesti ' paksusti ' raskaana edelleen ollaan.. Nyt kahtena päivänä on ollut todella vähäistä tuo tiputtelu, eilen tuli vain yhden wc-reissun yhteydessä ja tänään ei vielä mitään. Ja mikä ihanaa niin kivut tuolla alavatsalla on selvästi lieventyneet. Eilen oli pakko ostaa predictorin r-testi, koska halusin nähdä tuleeko siihen se pallukka, ja illalla kun tein testin niin pallukka oli melkein kontrollia tummempi- ihanaa- Siis selvä muutos viikon aikana, eli ainakin mun hcg on nousussa, mikä on tietenkin mahtava uutinen. Mulla ei oikein noita r-oireita ole ollut, mutta jotakin kuten esim:

- suonenveto

- Jano

- wc:ssä ravaaminen

- Koko ajan sellainen ' pirtsakka ' olo, eilenkin menin klo. 1 yöllä nukkumaan ja heräsin jo klo. 4 ja olin niin pirteä että ..

- kuukautiskivut ja tuo vuoto

- Rinnat hieman arat varsinkin nänninalue, mutta ei liiaksi, ja rinnat ei juurikaan kasvaneet, mutta sellaiset kiinteät ja painavat ovat

No tuossahan oli jo vaikka miten pitkä lista, mutta aikas henk.kohtaisia on tämä r-oireet ja onhan siellä monia joille ei tule oireen oiretta.

Itse alan olla loppu-puhki-kulunnut tuossa työssäni. Kävin yksissä pääsykokeissa tiistaina ja joulukuun aikana saan tietää olenko onnellisien joukossa (20) vai en. Mähän opiskelin siellä nykissäkin sairaanhoitajan- linjalla, mutta niitä opintoja on vaikea rinnastaa suomen oppilaitoksiin, koska se oli ihan yliopisto-opiskelua, eli teoreettista opiskelua koko sen 1.5 vuotta, ei käytäntöä, se olisi tullut vasta myöhemmässä vaiheessa. Mutta työpaikan vaihtokin kiinnostaa, jos ei opiskelupaikkaa heru.

Kaikille onnea .. Sonjaemmalle ensiviikon verikokeisiin, ja trattikselle lauantain testaukseen ja tetille ensiviikkoon. bdbdbdbdbdbd. Ei vielä tiedä miten monta esikko-vauvaa syntyy ensivuonna.

t. emmi

vaihteeksi näin aamutuimaan jo täällä.

niin, olikos emmillä jotain lääkäriä tänään?

kunpa jonkun selvyyden saisi että mikä nippailu on tätinippailua ja mikä voisi olla jotain muuta.... tai selviäähän tuo kun päivät kuluvat. tässä yleisessä huumassa alkaa jo itsekin kaikenmaailman oireita keksimään... jotenkin äklö olo ollut jo muutaman päivän (mikä tietty olisikin raskausoireeksi ihan liian aikasen). no huomenna on jo huominen ja sitä rataa. kp 22 siis tänään.

josko sitten aloittaisin tehokkaana olemisen töiden parissa.

olen seurannut taivaltasi *takavasemmalta* ja ihan jännittelen puolestasi! Pitelen peukkuja sinulle oikein tuhannesti! Ja kaikille muillekin teille.

T.Coco

tuleepahan jännittävä työmatka sonjaemmalle kun ensi viikolla vaan odottaa kotia pääsyä ja vastaajan viestiä... hui!

kyllähän olikin jo aika että tällä palstalla alkaa tapahtua.

täällä siis kp 20. ennen pitkää on varmaan rinnat kipeät jatkuvasta kokeilusta, heh, mutta muuten ei mitään normaalien nippauksien lisäksi. työmatkalla menee ti-ke, joten katsotaan sitten loppuviikosta onko mitään jännitettävää enää silloin jäljellä.

mites teti? kuinka pitkää kiertoa sulla on normaalisti ollut. täällä 24-28 harvemmin ihan tuo 28.

ja tervetuloa joukkoon! Valitettavasti en osaa sanoa noista kiinnittymiskivuista miltä tuntuu tms. kun ei ole kokemusta.

Ymmärtääkseni kiinnittymiskivupuja voi olla silloin kun alkio kiinnittyy kohtuun, mikä tapahtuu kai keskimäärin n. 6 päivää ovulaatiosta tai hedelmöityksestä (en ole varma kummasta). Onko se sitten menkkakipuja, nipistelyä vai repivää kipua?

Minulla iski pp4 alkion siirron jälkeen (joka olisi 6 päivää hedelmöityksestä) aamulla hirvittävät vatsakivut (ennemminkin viiltävää kipua), mutta otin särkylääkkeen ja ne meni myös ohi n. 15 minuutissa. Tietysti toivon että olisi kiinnittymiskipua mutta valitettavasti epäilen että kysymyksessä oli vain noita ivf: jälkeisiä normaaleja kipuja.

Olikos Emmillä kiinnittymiskipua?

tämä viikko on jo voiton puolella ja piina puolessa välissä. PP7, mutta ei mitään uutta. Iltaisin on vähän rinnat kipeät ja muutama pieni nippaus masussa, mutta kun tiedän että lugesta tulee just noita samoja oireita :(

Tuolla lapsettomien puolella oli ilouutinen eli meidän piinapinossa siellä juuri oli joku plussannut. Aina antaa uutta toivoa tällaiset uutiset.

Kohti viikonloppua siis! Verikoe on ensi viikon lopulla, tetihän se kyseli. Taidetaan olla piinatäpinöissä useampikin ensi viikolla.

Ja lauantaina siis testaus? Jännittävää! Hohhoijaa että ottaa pannuun työasiat...vielä huomisen kun jaksaa niin sitten saa kaksi päivää huilia.

Mutta kohta kotiinlähdön aika =)

Mahassa on ilmaa...ne luget...*huokaus*

aamulla heräsin ja ajattelin että kun tämä päivä on ohi niin viikko ollaan jo viikon paremmalla puolella. Työmotivaatio on hukassa, organisaatio sekaisin, ja omat ajatukset muutenkin muualla... Laitoinpa tässä taannoin yhden työpaikkahakemuksenkin menemään. Mukava sekasotku tässä tuleekin jos sattuvat haastatteluun kutsumaan. No, jos niin käy niin varmaan pitkä prosessi edessä palikkatesteineen jne....paitsi jos tässä käy tuuri niin ehkä sinnittelen täällä mammalomaan asti (törkeää mutta sori vaan!)

PP 6 ja illalla pari nippausta vatsasta, aamulla rinnat vähän herkät mutta nämä on niitä lugeoireita, on ollut ennenkin. Vielä viikko verikokeeseen.

Emmille hirveästi edelleen peukkuja. Käy nyt siellä verikokeessa meidänkin mielenrauhan vuoksi =).

Ja tietysti kaikki muutkin. Pitkä aika vielä ensi viikon testiin... Liikutuin viestistäsi Coco ja tulen varmaan nyt poraamaan entistä kovemmin kun testitulos tulee. Jaettu ilo on suurempi ilo ja toisaalta ehkä jaettu surukin on parempi kuin itsekseen kärvistely.

Emmi, tuohan kuulosti hyvältä että predictorilla sait plussaa, se kun taitaa tunnetusti olla vähän nihkeä eli näyttää vasta kun arvot on korkeat. Toivotaan nyt paljon superliimaa sinulle!

Motivaatiovaikeuksia...johtunee maanantaista, säästä, ei oikein työt nappaa ja on nyt muutakin pohdittavaa.

Parin päivän pakollisen poissaolon (työ ja opiskelu) jälkeen kun tänne tulen niin täällähän on täpahtunut mahtavia asioita.

ONNEA Emmille ja toivon kovasti sellaista pikaliimaa millä masu-asukki pysyy kyydissä!

Emmille vastaan kun kysyit tuolla edellisessä pinossa: Olen 36 eli saman ikäinen kun sinäkin. puoli vuotta ollaan nyt yritetty luomusti ja minulla ei ole ollut käytössä edes ovistikkuja eli ihan arvaten ollaan menty. Hoitoihin menosta ei olla puhuttu kun silloin aloittaessa jo mainitsin siitä että jos ei näin tärppää niin... mies torjui sen kokonaan. Olenkin ajatellut että antaa ajan kypsyttää jospa se siitä sitten. Kai miestä eniten se oma tutkiminen ja muu siihen liittyvä kauhistutti. Vuoden vaihteen jälkeen olen ajatellut jos ei ole tärpännyt niin hankin ne tikut että osataan oikeeseen osautua ettei ihan arviosta mennä. ja sitten kevätkesällä sitten tutkimuksiin ainakin nyt aluksi minun puolesta ja jos vaikka aika olisi kypsä myös miehen tutkimiseen.

Nyt menossa kp17 ja yleensä se on siinä 26-29. Jotenkin tuntuu kyllä tässä vaiheessa kiertoa ettei mitään tärppiä ole tulossa vaikka..... niin.

Maha on jo niin arka ja selkää jomottaa että merkit viittaa tätin vierailuun:(

Sonjaemmalla on myös jännät paikat, toivon sinullekkin sitä liimaa joka liimaa ne kaverit kiinni. Täällä onkin oikein jännitystä pitkästä aikaa jospa meilläkin olisi Trattiksen kanssa tässä tulevaisuudessa jännäämistä.

Vapaapäivä tässä jos sitä jotain saisi aikaan täällä kotona muutakuin istuksia tässä koneen ääressä peukuttamassa omille palstalaisille (ihan hyvä vaihtiehto sekin). Jos jotakin kävis tekemässä mut pitäs peukut pystyssä silti bd bd bd :)

kaiken maailman nippailusista; välillä tulee mieleen että tekisi mieli pyytää gyneä piirtämään nuo kaikki vehkeet tuohon vatsan päälle, niin voisi siitä tarkistaa että mistä oikeasti nippailee, sappikivetkö kolisee vai mitä.... jonkinmoinen öklytys jatkuu, tosin ei missään nimessä mitenkään haittaa ruokahalua, vaan tuntuu että tuo kaikki suuhun mikä ei liike -himo joka aina iskee ennen menkkoja iski eilen. rinnat ehkä vähemmän kipeät jne. huominen vielä, niin sitten lauantaina testaan (kun mun lumelugeannostus on määrätty 15-24 kp, niin jotta sen sitten uskaltaa lopettaa).

ja sitten taasen töiden pariin.

Oi kun kivoja uutisia Emmillä, kuulostaa että kaikki hyvin. Ja kiitos oirelistasta, aina näitä kaikki kaipaillaan ;)

Itse en kyllä edelleenkään tunnista mitään mikä ei voisi olla lugen aiheuttamaa, pp8. Vähän nippailee välillä vatsasta, eilen juilaisi reidestä, siinäpä ne...Katsellaan nyt muuttuuko miksikään viikonlopun aikana.

Työsuunnitelmia siis muillakin, minä tässä nyt suoraan sanoen odotan ensi viikon verikokeen tulosta. Se vaikuttaa siihen miten aktiivisesti alan tässä alan miettimään uusia vaihtoehtoja. On kyllä nykyäänkin mielenkiintoisia hommia, kivoja kollegoita, mutta alkaa olla mitta täysi kun muuten organisaatio on sekaisin. Ja toisaalta voisi ympäristön muutos ehkä kasvattaa muutenkin motivaatiota. Mutta katsellaan ja odotellaan...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat