Seuraa 

Siis mulle o ilmaantunut tälläinen uusi vaiva..Haukon henkeä ku kala kuival maal. Eilen jo isäntäkin sano illal et hengitätpä sä raskaasti. Olokin on raskas. Muista raskauksista en tääläist muista..

Turvotusta on, verenpainat ei ollu ainakaan viime viikol ja pissiki oli ok.

Vinkkejä siihen mitä tää on? Mitään hengityselin sairautta ei oo.

Hormoonihirviö ja Himpula rv 37+

Kommentit (14)

Selailin aikaini kuluksi täälläkin =) vaikken odottaja olekaan.Mulla on esikoista odottaessa ollut KE ja olin kotona oireideni kanssa 1kk.Nää emboliat oli mikro luokkaisia, ja ajan kuluessa niistä tulee massiivisia jotka ovatkin sitten niitä surullisen kuuluisia tapauksia.Joku tossa aikaisemmin sanoikin et yksi harvinaisista raskauden riskeistä.Totta, olin hyvässä ja tarkassa hoidossa nkl ja seuraava raskaus hoidettiin hepariinillä kunnialla loppuun saakka.

Käy ensiavussa tarkistuttamassa oireet, riski selviää yhdellä ainoalla verikokeella, dimeerillä.Raskauden loppuvaiheessa se on norm. hieman kohonnut, mutta selkeän tulpan yhteydessä se kohoaa kyllä aivan toisenlaisiin lukemiin.

Toivotaan parasta että ei ihmeellistä!

keuhkoveritulppa tuli mieleen.Sehän taitaa olla harvinainen raskausajan komlikaatio.Soita omaan terveysasemaasi ja kerro sinne sama kuin tänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sinuna menisin omaan terveyskeskukseen (sairaalan ea), edes tulpan poissulkuun.Muistankin toissaviikolla (?)kun laitoit aloituksen tästä että suonikohju räjähti.Keuhkoveritulpan oireet saattavat olla samanlaisia kuin paniikkihäiriössä, monet saavat ensi diagnooiksi sen... valitettavasti kohtalokkain seurauksin.

Aika kummallista että eivät tutkineet sua ihan loppuun saakka.Siis keuhkokuvat tai spiraali TT.Mulla ei jalkojen laskimoista löytynyt paikkaa josta se olisi alkunsa saanut.Keuhkoissa näkyi jäljet emboliasta ja oireiden ja niiden kvien perusteella klexane hoito aloitettiin.

Aika iso vastuu annettiin sulle, milloin oireet ovat sitä luokkaa etä lähdet uudestaan näytille.

Ai niin, mulla oli silloin rv 16+ eli onnekas kuulema olin , että röntgensteet eivät niin palon vaurioita kun 16 rv oli joku " maaginen" raja.Kyllä mä siellä silti itkin ja pitelin vatsaani ja pyysin vauvalta anteeksi ...

Mä kävin eilen lääkärissä, sain oikein nenäsuihketta. On kuulemma vaan flunssaa. Illalla levossa sydän alko jyskyttelee 130-150krt/min, kesti parisen tuntia. Mikä tuo jyskytys kohtaus mahto olla?? Neuvoja? Tuntu et sydän tulee kurkusta ylös.

Hormoonihirivö ja Himpula rv 37+

viikko sitten. muistona mustelma vieläkin. Soitin synnäril, tää on kuulemma korvien välissä. Ei aihetta huoleen, vaan mulla on kuulemma psyykkisiä oireita. Ok, olkoon sit niin. Sinne en ainakaan enää soita kerran hullun leiman sain heti.

Pelkään kuulemma synnytystä tai jottain. Aha. Kiitti hei.

Eli tiedoksi muillekki et vikaa on yläpäässä, ei muualla. Vähän pisti vituttaan. Kyl mä nyt sen tiedän etten sekopää oo tai pelkää synnytystä.

Mullakin oli hengenahdistusta tossa muutama kuukausi sitten. Neuvolalääkäri passitti psykiatrille, psykiatri totesi etten ole masentunut tms. Kävin sitten työpaikkalääkärillä ja sain astmalääkkeet (turvallisia raskauden aikana). Ne auttavat ahdistuskohtauksen tultua (otetaan vain silloin kun ahdistaa). Kohtauksia ei ole kyllä tullutkaan kuin pari sen jälkeen kuin sain lääkkeet. Jos kohtaukset jatkuvat vielä synnytyksen jälkeenkin, menen tarkempiin tutkimuksiin.

T:neitsytäiti 38+4

p-fidd sama kuin dimeeri.Muistatko paljon sulla oli se arvo? mulla oli hoidoista huolimatta raskauden aikana noususuhtaisesti arvo 2 ja jotain.Normaalisti kuulemma loppuraskautta kohden kohoaa.

Kannattaa todella lähteä, jos hiemakin huolestuttaa.Itse ravasin muutaman hätäisen kerran toisessa raskaudessa tarkistuttamassa tuon arvon.Mulla tosin embolia vaurioitti keuhkoa ja flunssan tullessa alkoi samat oireet... ja sekös aina pelästytti.

Nkl lääkäri Kaaja saa täydet 10 hoidostaan.Ilman tätä miestä, en minäkään tässä kirjoittelisi :=)

Sinuna menisin lääkäriin siitä.Kerroitko eiliselle lekurille sun oireistas? Mulla oli lepopulssi tuo sama , saattoi kohota 160 esim syödessä tai vessassa käydessä.Olin sairaalassa monitorissa kiinni koko ajan.

Sydän kompensoi kasvattamalla pulssia, koska vajaatoimintainen emboluksen takia.

Mä en halua saada paniikkia aikaseks, mut noi sun oireet ei kuulosta hyvältä.Ja tosiaan ea polilla se selviää verikokeella ja ehkä ekg:n ottavat.

sen piti vielä tulla sanomaan, että mulla pulssi nousi hurjasti.Saattoi tykytellä tosi roimasti pelkästään istuessa.

Tuuhan hormoonihirviö kertomaan , kävitkö näytillä ja mitä sanoivat.

mitään yhtä syytä en ole asiaan saanut. Perjantaina lääkäri sanoi, että voi johtua alhaisesta hemoglobiinista. Jossain vaiheessa aattelin, että kohtu painaa keuhkoja, koska toisissa asennoissa erityisesti ahdistaa esim. autoa ajaessa. Tai makuulla, mutta nenänkin limakalvot ovat jotenkin kuivat, joten niiskutan älyttömästi ja vetelen illalla kaikenmaailman dropit, jotta saisin unen päästä kiinni vaikka nenä tuhisee ja on hankala hengittää - varsinaista nuhaa ei ole. Ja tietty supistellessa ahdistaa. Tätä esiintyi jo kesällä heinänuha-aikaan; aivastelin, supisteli, henki ei kulkenut. Ja tosiaan hemppa on ollut läpi raskauden alhainen. Tämän hengen ahdistuksen + mielettömien suonikohjujen takia alettiin jo tutkimaan laskimotukosta. Mutta siitäkään ei liene kysymys... Sitten välillä kun oikein keskittyy vetämään henkeä, tuntuu että alkaa hyperventiloimaan. Saa nähdä kauanko uskaltaa vielä autoa ajaa, jos täytyy pelätä, että menee taju ja aiheuttaa paitsi itselle myös muille pahimmassa tapauksessa vahinkoa. Kurja vaiva tämäkin. Mun mies on siirtynyt nukkumaan arkena eri huoneeseen mm. tämän hönkimisen ja tuhinan takia, (lisänä tietty tuhat kertaa yössä kyljen kääntö ja vessassa käynti, niin vesisänky heilui siihen malliin, että sen unet häiriintyi). Nyt en muista, että olitko jutellut aiheesta neuvolassa? Lääkäri otti kohjujen yhteydessä varsin vakavasti ja lähetti verikokeisiin, jotka mun tapauksessa tukivat tätä tulppa-ajatusta ja pari päivää asiaa tutkailtiin jne. mutta lopputuloksena tulppa ei ollut todennäköinen.

Hippomama 34+5

Kätilö oli sitä mieltä et jos ois keuhkoveri tulppa niin olisin jo kuollut siihen!! Lohdullista! Ei kuulemma pysty viikkoo kotona olee.

Siks hän teki päätelmän et oon " vaan" hullu ja pelkään synnytystä.

Mulla nimittäin se veriarvo (puhuivat FID-arvosta, en tiedä kuinka kirjoitetaan) oli paljon koholla ja siinä vaiheessa olin ehkä rv 28; sitä sitten ihmeteltiin. Jalkojen laskimot ultrattiin, mutta keuhkot olisi pitänyt katsoa röntgenillä, joten haluttiin säästää vauvaa tältä säteilyltä eli mitään varmaa tulosta ei tullut. Päättelivät ainoastaan yleiskunnostani, että keuhkoissa ei todennäköisesti ole emboliaa. Käskivät tulla jos olo heikkenee, ja täällä kyllä otettiin ihan vakavasti eikä mitään korvien väli -juttuja esitetty - itselle ei ollut tullut mieleenkään keuhkoembolia, pelästyin aikalailla. Mutta hyvä tietää että sulla kesti noinkin kauan kuin kuukauden eli sellainenkin mahdollisuus on että pikkuhiljaa etenee. Toivottavasti tietenkin ei, mutta hyvä kuitenkin olla tietoinen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat