Seuraa 

Minä clomien suurkuluttaja olen jäänyt paitsi tiedosta miksi toiset käyttävät kp 3-7 ja toiset 5-9 ,mikä tähän vaikuttaa...kierronpituus? Joku hormonihomma ,vai mikä? Osaisiko joku kertoa?

Kommentit (8)

eli koska mieheni siittiöt ovat tällä olettamuksella (kunnes toisin todistetaan, eli joulukuussa - toivottavasti ei) ihan normaaleja, emme pidä ohjeesta huolimatta mitään taukoja. Ovistesteihin en ole oikein luottanut, koska ne ilmoittavat mulle plussan, vaikka munasolu ei irtoaisikaan. LH-hormonitasohan nousee aina, kun munasolu YRITTÄÄ irrota. Toisaalta clomien taas pitäisi varmistaa irtoamista, joten ehkä sijoitan tikkuihin taas vaihteeksi.

Ihan näin asian vierestä on pakko todeta, että tällä palstalla on kyllä fiksuinta väkeä (siis verrattuna kaikkien muiden Vauva-lehden keskustelupalstojen poppooseen) :) Vastaukset ovat asiallisia eikä täällä olla ilkeitä, näin olen palstaa seuraillessani huomannut!

sanoi minulle, että se on lähinnä lääkärin makuasia, koska niitä määrää popsimaan. Ennen kai suosittiin kp5-9, nykyään kp3-7. Mullekin aikoinaan määrättiin 3-7, mutta myöhästyin vähän ja söinkin vasta 4-8. Plussa tuli kuitenkin, joten ei se ainakaan haitannut (poika nyt jo 10kk)!

Ja Aliinalla: aika jännä, että lääkärisi on niin varma, että oviksesi ajankohta ei muutu... Itse epäilisin, että se voisi vähän aikaistua, mutta..? Onkohan se muutaman päivän selibaatti aivan pakollinen, JOS se ovis sitten meneekin ohi..? Kysy vielä lääkäriltäsi! Tai kannattaisiko seurata tilannetta ovistesteillä?

-Tua

Sisältö jatkuu mainoksen alla

lääkkeillä on parempi vaste, jos ne aloitetaan kp 3. Ja ei kuulema haittaa, jos ottaa aikaisemminkin, kun minä kerran aloitin epäselvän vuodon alkamisen takia kp 1.

että usein clomit kyllä aikaistavat ovista. Niillähän on tarkoitus saada kierto lähemmäs ns. optimia eli 28 kiertoa. Itselläni luomukierto oli aikaisemmin n. 29 ja ovis aina kp16. Clomit olivat parissa inssissä tukena, ja niissä ovis oli kp14. Eli mulla ainakin aikaisti.. Kannattaa varmaan tikuttaa, ettei mene tuhraan hukkaan. Ja oikeastihan pitäisi olla seurantaultra, jossa homman näksisi varmuudella, mutta harmittavan vähän sitä taidetaan käyttää ;(

Minulla ovis vaihtelee (tikutettu) clomien aikana ,vaikka kierto on yleensä sama...no päivän heitto voi tulla. Mut siis ne kerrat mitä olen inssiin mennessäni tikuttanut on ovis sattunut aina eri päivälle kp17 kp18 ja kp19 ,että onko se sit clomien vaikutusta vai mitä ,ota tästä selvää.

Oma silloin tällöin tapahtuva ovulaationi on aina kp 19-22, ja nyt sain clomeja syötäväksi kp 3-7. Aikaistaako niiden syöminen ovista? Lääkäri kyllä sanoi, että ennen kp19 pitäisi olla seksittä neljä päivää ja sitten olla oikein ahkera...Mutta mitä jos ovis tuleekin clomien avulla jo aiemmin? Onko kenelläkään hajuakaan asiasta?

Ja gynen mukaan ajoitus on juuri sopiva.

Ilman clomejakin ovuloin lähes poikkeuksetta joka kierrossa, mutta clomeilla vahvistetaan tapahtumaa ja munasolukin kasvaa isommaksi lääkkeellä.

Gyne sanoi minulle tarkastuskäynnillä, että ajoitus on oikea kiertooni, koska se ei hidastuta luonnollista tapahtumaa. Luonnollinen ovis mulla on ollut kp13, joskus kp14-15. Clomien kanssa se oli nyt ekassa kierrossa kp14, utraus tehtiin kp13..

Ei tästä vastauksesta kyllä apua tainnut olla.. Kaipa tosiaan yritetään katsoa, että ajoitus ja annostus saavat aikaan haluttua toimintaa suht luonnollisessa aikataulussa...

Oon miettinyt samaa hommaa. Mulle on aiemmin määrätty clomit päiviksi 3.-7. mut nyt sitten 4.-8. Tuntuu, ettei touhussa oo välillä mitään logiikkaa:)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat