Vierailija

jossain muussa kyseli joku punasoluista ja hälle vastattiin että voi olla monta syytä alhaiseen hemoglobiiniin. Haluaisin tietää näistä syistä, koska lääkäritkään eivät mulle osanneet sitä selittää!

Omaa tilannettani en tässä ala ruotia, mutta jos jollakin olisi Tietoa todella niin mielenkiinnosta haluaisin kuulla/lukea.

Kommentit (9)

leukemia ja vuodosta johtuva raudan puute.

Tässä jonkinlaista listaa:

-keliakia (punasolujen valmistukseen tarvittavat ravintoaineet eivät imeydy)

-vuodosta johtuva raudanpuute (kuukautiset, kaikki maha-suolikanavan vuodot, niissä menetetään punasoluja ja rautaa, jolloin punasolujen uudismuodostus hidastuu)

-krooninen sairaus (lähinnä pahanlaatuiset, vaikuttaa suoraan punasolutuotantoon)

-foolihapon puute

-B12-vitamiinin puute

-ravinnosta johtuva raudan puute (epämääräisellä kasvisruokavaliolla kärvistelevät)

-luuytimen ja verta tuottavien elinten sairaudet (harvinaisia, ehkä leukemia kannattaa mainita)

-perinnölliset syyt (joillain vaan on matala hemoglobiini ilman mitään syytä)

Tuleeko jollekin vielä lisää mieleen?

mitään ei löytynyt. punasolujen annon jälkeen hb pysyi n kuukauden suht hyvänä, saitten taas lähti alas huitelemaan. ravinto on lääkärien mukaan juuri oikeanlaista, enempää en voi asian eteen enää itse tehdä.

kysyisinkin jos jollakin olisi vaikka jotakin vinkkiä antaa esim luontaistuotteista tms? muuten olen tässä punasolujen-tiputus-kierteessä loppuelämäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

no ei ollut mitään noista ja synnynnäisenäkin se hb ei varmaan tekisi niin kuin mulla eli romahti yhtäkkiä niin alhaiseksi että sain punasoluja äkkiä lisää

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat