Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

En ymmärrä itseäni...

Elin vuosia sinkkuna mutta pari vuotta sitten tapasin upean miehen. Rakastuimme ja suhde eteni aika vauhdilla. Asumme nyt saman katon alla ja suunnittelemme yhteistä tulevaisuutta, perhettäkin sitten kun sen aika on.

Mieheni on ihana, hellä, rakastava, puhuu ja pussaa, seksi sujuu mainiosti. Hän on tasa-arvoinen, osallistuu kotitöihin ja kannattaa muutenkin tasa-arvoista suhdetta ja elämää - kuten minäkin, ainakin periaatteessa...

Muutaman kerran hän on leikillään sanonut jotain " mies on perheen pää" , " täällä huushollissa tarvitaan kuria ja järjestystä" , " täällä määrään minä" tms. Kyse on oikeasti ollut ihan leikillisistä kommenteista. Olen kuitenkin huomannut nauttivani ihan mielettömästi siitä ajatuksesta, että mieheni määräisi miten meille eletään ja asettaisi minulle sääntöjä ja rajoituksia. Hämmentävintä on se, että ajatus kiihottaa myös seksuaalisesti. Fantasioin siitä, että mieheni kurittaisi tai rankaisisi minua " pahoista" teoistani...

Olen aika hämmentynyt näistä tunteistani ja tuntemuksistani. Olen aina ollut aika itsenäinen ja kaikkea muuta kuin alistuva parisuhteessa. Nyt nautin aivoin täysin rinnoin kun koen että rinnallani on oikea aikuinen mies. Ja toivon että mies ottaisin vahvasti perheen pään roolin meillä. En ole koskaan aikaisemmissa parisuhteissani tuntenut itseäni näin NAISEKSI, sekä henkisesti, fyysisiesti että seksuaalisesti.

Onko kellään vastaavia kokemuksia siitä, että itsenäinen nainen haluaakin yhtäkkiä alistua miehen vallan alle?

Ps. Tämä ei ole mikään provo - asiallisia vastauksia siis, please.

Sivut

Kommentit (45)

varmasti toisensa. Kahden tasa-arvoisen ja toisiaan kunnioittavan ihmisen välillä voi olla ja on intohimoa, ei sillä ole mitään tekemistä naisen alistumisen kanssa.

Vierailija:

Lainaus:

ei vastuun kantamatta jättämisestä tms. vaan himosta ja intohimosta kahden vastakkaista sukupuolta olevan aikuisen välillä! Tätä on juuri se sisäinen kauneus ja seksuaalisuus. Jos joku ihmettelee miksi mies jätti kuin rukkasen vaikka vaimo oli hyvännäköinen ja otti rumemman naisen tilalle. Voi olla että " ruma" nainen oli ymmärtänyt jotain paljon suurempaa ja kauniimpaa intohimoista ihmisen välillä!

Miettikää tätä te miehiänne tyrännisoivat ämmän kauhistukset - ja vapauttakaa miehenne oikeaan suhteeseen ihanan, miestä kunnioittavan naisen luokse.

ja meillä mieheni ainakin kunnioittaa minun mieleipidettäni asioissa. Mutta tunnen suurta turvallisuutta siitä, että mieheni on johtaja kotona.

MInusta on ihanaa kun mieheni päättää asioista. Kyllähän välillä menee ajatukset ja tahdot ristiin, mutta kertaakaan ei minun ole tarvinnut todella tärkeissä asioissa tehdä kompromisseja -tosin ei miehenikään. Molemmat joustaa tarpeen tullen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siis hyi, että mulle tuli paha olo kun luin tätä ketjua. Ei olisi pitänyt edes avata. Aikuiset naiset vikisee, että on se hyvä kun joku muu tekee niitä päätöksiä.. Lykätään vastuu asioista toiselle. Entä jos mies tekee huonoja päätöksiä? Alistutaan kuin pikkuiset hiiret vikisemään keittiön hellan viereen. Ei ap, en todellakaan haaveile moisesta, eikä mieheni edes halua itselleen naista, joka ei kykene olemaan aikuinen ja tekemään päätöksiä itsenäisesti. Pohjimmiltaan kyse on siitä, onko ihminen aikuinen= halukas tekemään päätöksiä ja kantamaan vastuuta, vai onko lapsi=vältellen vastuuta ja kykenemätön päätöksen tekoon. Onnea lapsi-aikuinen-suhteellesi.

Itsekin nautin niistä hetkistä, kun tunnen, että mies on turvallinen, tietää, mitä tekee, ajattelee minua ja lapsia. Silloin olen valmis antamaan itseni kokonaan hänelle, myötäilemään hänen tahtoaan, kunnioittamaan. Tämä näkyy auttamatta myös sängyssä.

Kovin harvassa vain valitettavasti tuntuu olevan kunnollisuus nykyajan miehissä: juodaan, käydään baareissa iskemässä muita naisia, ollaan muuten lapsellisia. Ei sellaiselle " miehelle" nainen halua itseään antaa.

Mitä tarkoittaa ihan käytännössä se, että mies tekee päätökset? Siis millaiset päätökset? Kaikkiko? Eikö teillä naisilla siis ole halua tai valtaa päättää? Antakaa konkreettisia esimerkkejä! :)

Kysyn ihan ystävyydellä, sillä minun on vaikea kuvitella, mitä tämä tarkoittaa.

Itse en voi käsittää, mitä kiksejä nainen saa siitä että mies " pistää hiljaiseksi" . Minä saan paljon suuremmat kiksit siitä että minua kuunnellaan ja arvostetaan.

Puhu ihmeessä miehesi kanssa asiasta kun löydät vain oikean tavan kertoa siitä. Voitte kehittää siitä ehkäpä jotain lisärikkautta petielämäänne. Ja se lisää luottamusta toisiinne. Kyllähän sen niin on että naaras naisessa huutaa miestä turvaksi ja johtajaksi. Nykyisin ku on paljon suhteita joissa nainen on se pomo ja mies vikisee, kukaan ei ole onnellinen sellaisessa tasa-arvossa. Itse ainakin olen vahva nainen ja nautin omasta (henkisesti ja fyysisesti) vahvasta miehestäni, joka osaa olla joustava mutta sopivasti piirun verran voimakkampi kuin minä. En voisi elää pehmeän heikon miehen kanssa. uskon että biologialla on tarkoituksensa tässäkin asiassa.

Toisaalta vielä pahempi olisi väkivaltainen tyranni mies - sellaista kavahdan pahasti, olen tosi herkkä sen suhteen ja onneksi mieheni tunnistaakin tämän herkkyyden ja osaa säädellä voimakkuuttaan sen mukaan ettei linttaa minua henkisesti eikä fyysisesti.

AP tarkoittaa ihan tavallisia asioita esim. mitä tehdään, minne mennään, koska lähdetään, mitä syödään... Tuntuu taivaalliselta että mies päättää ja kehottaa tekemään jotain.

Fantasioissani mies sitten päättääkin ihan kaikesta ja alistaa mua ihan täysin. Ja antaa vaikkapa piiskaa kun olen " tuhma" . Mutta fantasioita ei koskaan pidä sekoittaa tosi elämään. Mieheni ei ikinä oikeasti tekisi mitään tuollaista.

Olen kyllä aika sekaisin näiden tunteideni kanssa...

Ovatko naiset näin alistuvaisia? Ihan kuin olisi aikakoneella kiidätetty 1800-luvulle. Että mies on johtaja ja nainen alamainen? Luulin, että tuollainen epätasa-arvo olisi jäänyt jo aikapäiviä taakse, tai ainakin että vain miehet sellaista uhoavat. Mutta että naiset haluavat ehdoin tahdoin tulla kohdelluksi epätasa-arvoisina, voi ei.

Tulee kyllä vähän mieleen, että nykypäivän pullamössösukupolven naiset eivät ole todellisia epätasa-arvon tuomia ongelmia kohdanneetkaan, ja siksi haikailevat tuollaista patriarkaalista " onnelaa" . Mutta en silti tajua motiiveja siihen. No, minulta kai sitten puuttuu jotain ymmärrystä, tai ehkä olen putkiaivo...

Sen sijaan tarvitsen vastuullisen miehen, joka pitää perheen tarpeista huolta, ja on johtaja, kyllä, mutta positiivisessa mielessä! Hyvä johtaja ottaa kaikkien perheenjäsenten tarpeet ja mielipiteet huomioon, niin ettei tule ristiriitoja. Annan mielelläni lopullisen päätösvallan miehelle esim. isoissa taloudellisissa ratkaisuissa, niin akateemisesti koulutettu nainen kuin olenkin. Juu, ja sängyssä tykkään kyllä, että mies on jotenkin tilanteen johdossa ja ilmaisee selvästi, mitä haluaa, tässäkin tietenkin ottaen huomioon sen, mistä nainen pitää/ei pidä.

Olen siis tämän ketjun aloittaja... en ole ollenkaan ajatellutkaan että tämä voisi liittyä perheemme kristillisiin arvoihin. Mutta kenties sittenkin?

Tämä on ehdottomasti paras, hellin ja rakastavin suhde jossa olen ollut. Turvallisuus-aspekti on ehdottomasti myös ihan keskeinen juttu tuossa " miehen johtajuus" -asiassa. Tuntuu tosi turvalliselta ja rauhoittavalta kun mies päättää jotain ja itse voin vain suostua ja toimia kuten hän päättää.

Haluan vielä painottaa että suhteessamme minua ei mitenkään alisteta. Jos haluan tehdä jotain toisin kuin mieheni niin hän kuuntelee ja kunnioittaa mielipidettäni. Mutta taivas miten nautinkaan siitä, että voin vain antautua hänen päätöksiensä mukaan.

joo nro 1!!! olet TÄYSIN oikeessa. Lisäisin vielä että miehellä on paljon isommat AIVOT, joten luonnollisesti miehen tulee määrätä tahti elämässä. Seksissä, jokapäiväisissä asioissa, arjen työssä! Mies voi sitten delegoida naiselle sellaisia juttuja mitkä on enempi rutiininomaisia suoritutason hommeleita ja semmoisia tehtäviä, missä mies pitkästyy nopeasti, koska hänen aivonsa vaativat koko ajan enemmän haasteita!! Mieten esim. Lesboparit pärjää kun on kaksi vajaatehoista aivoa yhdessä? Jussi.

ettei lause " mies on perheen pää" ole mitenkään yksiselitteinen! En tunne yhtään uskovaista pariskuntaa, jossa mies jotenkin pomottaisi ja nainen alistuisi. Tosin tunnen kyllä naisia, jotka toivovat mieheltä juuri ap:n kuvaaman kaltaista kaapin paikan näyttämistä. Jotkut ystäväni ovat myös sanoneet, että miehen täytyy pitää heidän " kurissa" , koska muuten mies joutuis heidän tossunsa alle.

Itse en kyllä allekirjoita kumpaakaan noista jutuista. Mielestäni meillä on hyvin tasa-arvoinen suhde ja se sopii varmasti meille parhaiten. Olen hirveän allerginen yleensäkin (muussakin elämässä kuin avioliitossa) sellaiselle, että miehet päättävät ja pomottavat ja naisten osa on vikistä. Pimahtaisin varmaan kotona, jos mies yrittäisi laittaa minua ruotuun. Meillä kumpikaan ei määrää eikä päätä asioista yksin, vaan kaikista isommista jutuista neuvotellaan ja tehdään yhteinen päätös. Pienemmissä ja toista koskemattomissa asioissa voi toki päätöksiä tehdä yksinkin. Mielestäni kuuntelemme ja kunnioitamme toisiamme molemmat.

En siis todellakaan tiedä, mitä sen perheen päänä olemisen pitäisi käytännössä tarkoittaa! Ellei sitten ajattele niin, että mies on pää ja nainen sydän...;) Vaikka ei se noinkaan meillä mene. Molemmilla toimii sekä järki että tunne.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat