Seuraa 

Onko mahdollista, että oireeton alkuraskaus merkkaa tuulimunaa tai keskenmenoa?

Onko kenelläkään kokemuksia suuntaan tai toiseen? Siis ollut täysin oireeton alkuraskaus ja silti kaikki mennyt ok? Onko kukaan aavistanut keskenmenon jo ennen sen toteamista lääkärillä?

Kommentit (13)

toisenlainen kulku:

Eli esikoisesta raskausoireita ei pahemmin ollut, terve tyttö syntyi.

Keskenmenon sain nyt syyskuussa, keskeytynyt keskenmeno rv 12 ja sitä ennen oksensin pari kuukautta useita kertoja päivässä ja kaikki muutkin raskausoireet olivat todella voimakkaat, jopa senkin jälkeen kun oli mennyt kesken (noin rv 9, mutta sain siis itse tietää vasta lääkärintarkastuksessa rv 12, kun ei ollut vuotoa tms.)

Joten eipä kannata suotta murehtia, jos kuitenkin muutoin on ihan ok. Jokainen kun on kuitenkin yksilö myös raskauksien ja niiden oireiden suhteen.

Ihan ekaksi sanon, että olen lukenut monistakin, joilla on todellakin ollut oireeton alkuraskaus ja kaikki on mennyt hyvin!

Mutta, mulla on yksi onnistunut raskaus ja yksi keskenmeno. Vaikka en ollut kovin pahoinvoiva esikoisestakaan, tässä km-raskaudessa kunnon etomista kesti vain pari päivää (rv4). Samaten rinnat eivät ollee läheskään yhtä kipeät, ei ollut yhtä vilu, alavatsaa ei jomotellut yhtä kovasti. Mulla siis km-raskaudessa oli selvästi lievemmät oireet, mutta täysin oireeton en ollut. Ainoa asia, mikä vieläkin ihmetyttää, on se miten vatsani oli melkoisen turvonnut vielä km:a edeltävänä iltana.

Aavistelin km:a jo ekoista raskaustesteistä lähtien, koska viivan vahvistuminen kesti viikon. Toisekseen nämä raskausoireet mietityttivät. Olin alkuraskauden ultrassa rv7+1, jossa näkyi hento syke ja pieni alkio, mutta se oli jo jäänyt selvästi mitoista. Lopulta km tuli vasta rv9+2 (ultralla todettiin pienen tuhrun takia) ja alkio oli kaiketi kuollut heti tuon ekan ultran jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onko kellään HYVÄÄ kokemusta siitä, että rv 4+3-5 on jotain lieviä oireita, ja sitten loppuvat kokonaan, ihan kuin mitään ei olisi koskaan ollutkaan, ja sitten taas kauhee kuumotus ja joitain hentoja rintatuntemuksia rv 5+2-4. ?

...voisin allekirjoittaa tuon kokemasi km:n omiin nimiini. Mulla oikeestan rivilleen käynyt niin kun sulle...tosin tämä on toistunut jo kaksi kertaa. ;-( Ainut ero sen ekan ja tän tokan km:n välillä oli se, että tässä toisessa raskaudessa se viiva siinä testissä kesti sen viikon ennenkun siitä hentosesta vahvistui kunnolliseksi ja siinä ekassa se tuli muutamassa päivässä. Mitään en toivo enempää kun, että pian tulisin uudelleen raskaaksi ja että se kolmas kerta menisi onnistuneesti. Pelottaa ihan vietävästi. Mutta niin kai meitä kaikkia km:n kokeineita vähän hirvittää. Ei nää ole kivoja juttuja ollenkaan. = /

Minulla oli lieviä alkuraskauden oireita: pahoinvointi, väsymys jne. Oireet loppuivat yhtäkkiä n. kahdeksannella raskausviikolla, mistä osasin arvata, että kaikki ei ole kunnossa. Keskenmeno alkoi spontaanisti v.12. Jos alkuraskautesi on sujunut kokoajan oireetta, mutta raskaus kuitenkin edennyt, niin en olisi kovin huolissani. Kaikilla vaan ei ole oireita. Onnea raskauteen!

ja kun mitään pahoinvoinnin poikastakaan ei ollut viikolle 7 mennessä ilmaantunut, ni pelko alkoi hiipiä. Ja niinhän se oli: tuulimuna ja kaavintaan.

Minun kohdallani oireeton alkuraskaus merkitsi keskenmenoa, mutta on tietysti mahdollista, että se oli vain sattumaa. Esikoisesta voin todella huonosti alkuraskaudessa (voimakas pahoinvointi alkoi n. 7. rv:lla), enkä edes osannut pelätä keskenmenoa, koska oireet olivat niin voimakkaat. Tässä keskenmenneessä raskaudessa pelkäsin keskenmenoa alusta asti, koska: raskaustestin viiva pysyi hentona melko pitkään, minulla ei ollut juurikaan pahoinvointia eikä muitakaan oireita ja ekassa ultrassa rv:lla 7+0 sikiö oli pienempi kuin piti olla (tosin sekin saattoi johtua mittausvirheestä). Kaksi viikkoa myöhemmin aloin vuotamaan, mutta sikiö oli yhä elossa ja tässä vaiheessa kasvanutkin hyvin. Siitä huolimatta viisi päivää vuodettuani sikiöpussi tuli ulos ja raskaus keskeytyi :(. Toivottavasti kohdallasi kuitenkin on kaikki hyvin!

Minulla oli siis km-raskaus elokuussa. Sitä sanottiin aluksi tuulimunaksi, mutta yksityinen sanoi sen olleen km (mahdollinen sikiökaiku oli havaittu). Tuo tapahtui vk 9+4 ja huomattiin vasta, kun vuoto alkoi ja menin naistenklinikalle. Tuossa raskaudessani minulla ei ollut muita oireita kuin kipeät rinnat, väsymys sekä alavatsan nipristelyt.

Nyt testasin plussan uudelleen. Menkkojen mukaan olisin nyt vk 6+2. Etovaa oloa on ollut (???) ja olen ollut todella väsynyt. Lämpöä oli testausviikolla ja sitä ennen 37,2. Lisäksi sain lievän nuhataudin. En uskalla uskoa näitä raskausoireiksi. Enhän todellisuudessa tiedä, miltä raskausoireiden kuuluisi tuntua. Rintaniivät ole kipeät, kuten ensimmäisellä kerralla ja alavatsaa on nipristellyt tälläkin kertaa.

Pelottaa... pelottaa niin vietävästi. Haluaisin todella tämän lapsen (olisin halunnut sen edellisenkin). Olen niin huonon tuurin omaava, että tietenkin minulle käy juuri niin, että tälläkin kertaa menee pieleen. Miten kestän tämän epätietoisuuden???

Eli seitsemän raskautta takana,viisi lähes täysin oireetonta,joitten tuloksena ihan terveet,täysiaikaiset vauvat ja kaksi kesken mennyttä,joissa sitten oireita ollut.Eka kesken mennyt oli kaksosraskaus,että saattoi senkin takia olla voimakkaammat oireet.Tää toinen kesken mennyt oli ensimmäinen raskaus,kun todella kärsin pahoin voinnista.Kaikki lohdutteli,että sehän on hyvä merkki,siitä tietää että kaikki on hyvin.Mutta niinpä vaan np-ultrassa löytyi eloton vauvan alku :(

Haluaisin vielä lisätä, että jos raskautesi on ihan alussa, niin oireet eivät ole välttämättä vielä alkaneet. Mm. pahoinvointi alkaa monesti vasta muutaman (4-5) raskausviikon jälkeen.

Mulla ei oo ollu koko raskauteni aikana mitään oireita, ennen kuin nyt viikolla 28 alkanut närästys ja mielialan suuret muutokset...

KAIKKI on ollu kokoajan hyvin.

Olin itsekkin alkuun huolissani, kun jokapaikassa toitotettiin pahoinvoinnista jne, eikä mulla mitään sinne päinkään! Kuulut kans varmaan vaan niihin onnekkaisiin, joilla ei oireita oo... :)

Kyllä tää kivempaa on!!

Ilona rv29+6

MunaTuuli

Kyllä ite oon ainaki maannu nyt viikon ja yökkiny vaik on tuulimuna sisällä, viikon pääst otetaa poikke. Oksettaa kaikki, hirvee nälkä, mut jos syöt ni tulee huonompi olo.. limaa kurkussa. ihankun aiempi raskaus, jollon synty täysin terve tyyppi. hormoonitasot on alhasemmat kokeissa kun pitäs, siitä äkkäsivät..

Tähtisade

Minulla ei ollut minkäänlaista pahoinvointia tai tuntemuksia raskaudesta. Ainoastaan viiltomainen kipu alavatsassa kesken rakastelun, sai minut aavistelemaan mahdollisesta raskaudesta. Seuraavana päivänä tein kaksi testiä ystäväni kanssa ja vahvat plussat tuli kumpaakin. Lääkärissä sain tietää, että olin 6-7 vkolla. Koko raskauden ajan olin ilmaan minkäänlaisia oireita. Vatsa ja rinnat kasvoivat, pissatti muksun kasvaessa enemmän. Muita oireita ei ollut, enkä osannut niitä kaivata. Saatikka sitten pelätä, että jotain olisi pielessä.

Saapa nähdä miten pikku kakkosen kanssa käy =) Kunhan vain saataisiin se plussa ensiksi testiin.

Aina oireettomuus ei ole pahasta. Silloin täytyy osata nauttia raskaudesta ja elää mahdollisimaan normaalia elämää.

Kaikille odottajille valtavasti onnea <3 

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat