Seuraa 

En vielä löytänyt pinoa, joten ajattelin aloittaa. Ihan kamala päivä, mulla on ultra tänään. Viikkoja 7+2. JÄNNITTÄÄ!!! Oireita on ollut vaihtelevasti, mutta vuoto on pysynyt poissa. Tämä työpäivä matelee... Ultra aika on vasta illalla.

Mielialat on menneet vuoristorataa, välillä on toiveikas mieli ja välillä pelottaa ihan hillittömästi.

Sivut

Kommentit (50)

Kylläpä voi väsyttääkin. Valvoin taas osan yöstä tuon yskän kanssa ja se kyllä tuntuu nyt, vaikkakin nukuttiin sitten loppujen lopuksi pojan kanssa puoli kymmeneen asti tänään! En tiedä oltaisko nukuttu pidempäänkin, mut ovikello herätti. :-)

Kyllä se on uskottava nyt, että ei tämä yskä tästä laannu ilman lääkettä. Täytyy käydä tänään ostamassa. Nyt on ihan voimaton olo ja pitäs vielä vähän siivotakin. Kummipoika (3v.) tulee tänään yökylään meille, joten lepoa ei ole ylenmäärin luvassa...

Anninelle pahoitteluni ja voimia! Toivottavasti kolmas kerta sanoo toden teidän kohdalla. Kuuttarelle myös tsemppiä. Itsellä ei ole omakohtaista kokemusta ko. asiasta, mutta pidän peukkuni pystyssä, että saisitte sen toisen vauvan pitää.

Viikonloppuja kaikille.

Sonnette & hippu 36+2

Hermoilen täällä. Oireet tuntuvat olevan tänään erittäin vähäisiä aiempiin verrattuna. Rinnat ovat vain hieman arat painellessa. Tosin yleensä rinnoissa tuntemukset alkavatkin vasta illansuussa. Kuinka pitkään teillä muilla ne alkuraskauden oireet ihan oikeasti kestivät?

Olen nyt oireillut viikolta 5/6 ja nyt menossa 8+5, eli viikko 9 ja välillä tuntuvat vähenevän¿

Toisaalta, onhan tässä jo useamman viikon ehtinyt etomista ja muuta kokeakin. Väsynyt olen yhä. En kuitenkaan läheskään yhtä väsynyt kuin toissa viikolla. Mies oli sitä mieltä, että täytyyhän näiden oireiden jossakin vaiheessa vähentyä joka tapauksessa ja tyypillisesti kadota kokonaan.

Ja sekin jännittää, että tänään on taas ultra. Pelottaa, sillä päivä on laskujeni mukaan sama kuin viime heinäkuussa istuin täristen ja turtana Kättärin päivystyksessä verta vuotaen.

Ja sitten kävin tietenkin äsken hölmö lukemassa tuolla haahujen puolella kuinka jollakin oli 9+ jotakin ja km ja vielä samalla viikolla oli ultrassa ollut kaikki hyvin. Tämä on aika kaameaa, ettei saa hetkenkään rauhaa peloiltaan. Olen siis käynyt läpi kaikki kauhuskenaariot siitä kuinka tänään ultrassa ei sydäntä näy ja kasvua viime viikosta ei ole tapahtunut. Miikukon pelot ja hermostus ovat siis liiankin tuttuja. Olet kuitenkin jo niin paljon pidemmällä (siltä se tuntuu ainakin).

Tämä ultra on nyt jo kolmas ja olen vasta viikolla yhdeksän. Ensimmäisessä kun ei vielä oikein mitään näkynyt, paitsi möykky ja hentoinen syke, viime viikolla jo kasvuakin oli tapahtunut ja syke näkyi. Nyt sitten pitäisi kai näkyä jo jotakin järkevämpää¿ Ja silti pelottaa, että vaikka mitä voi vielä tapahtua. Vaikka lääkärihän kyllä sanoi, että elä sen mukaan, että tällä hetkellä faktojen mukaan kaikki on hyvin. Seuraavaksihan on kai luvassa np-ultra jossakin viikon 13 paikkeilla. Miten ihmeessä voin kestää 4 kokonaista viikkoa?!?!

Ja tänään ja eilen on ihmeellisesti pistänyt rintaa. Lieneekö vain tätä hermoiluani¿

Ihanaa, että muilla, teillä kaikilla, on ollut hyvä ultrakokemuksia ja -kuulumisia. Onnea kaikille tasapuolisesti niistä.

Anteeksi kun olin näin omanapainen. Vielä pitäisi kuitenkin jaksaa kolme tuntia¿ miksi nyt pelottaa niin kaameasti¿

Aapeli 8+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ensin anteeksi omanapainen viesti.

Tervisiä ultrasta, juu. Näkyi yksi vauva ja syke, mikä oli aivan ihanaa nähdä siinä ruudulla! Mutta näkyi toinenkin sikiö, mutta ei sykettä! Samassa sikiöpussissa! Käsittämätöntä! Ei osannut lääkäri muuuta sanoa, kuin että tämmöinen on harvinaista, ja teemme kaikkemme toisen pelastamiseksi, mutta juuri nyt ei ole mitään tehtävissä kuin odotella.

Lähete taysiin meni, johon ultra aika noin viikon päähän.

Mä olen aivan mäsänä, kuten kellonajasta voi päätellä. Kaikki voimat menee itsensä koossa pitämiseen.

Kuten kellonajasta voi päätellä.

Ja voi hyvänen aika!

Onko kellään tietoa, tai kokemusta, että toinen vauva onkin niin sitkeä, että voi olla vielä toivoa? Ja miten se toinen vauva voi siellä vahingoittaa sitä toista..

Miksi meitä rangaistaan! Tällähetkellä siis mulla on 4 vauvaa, joista elossa 1..

Jonka hoitokaveriella on muute vesirokkko, joten kohta se on meilläkin. Minä olen sen kuulemma sairastanut lapsena, onneksi. Masentaa..

Antakaa anteeksi, ja parempaa huomista kaikille!!!

Mulla on kyllä tasan tarkkaan viikon, kun ultra tai sydänäänien kuuntelu saa mielen levolliseksi ja sitten taas alkaa se, että veläköhän tuolla on kaikki kunnossa. Meinasin jo soittaa neuvolaan, että ehtiskö jossain välissä kuunnella, mutta sain hillittyä itseni. Viikko sitten maanantaina siis edellisen kerran olin neuvolassa... Alkais nyt tuntuun ne liikkeet!

Viime yön näin unia välillä siitä ettei sydänääniä kuulunut ja välillä siitä, että vauva oli jo syntynyt ja me mietittiin missä asuttais. Oltiin miehen kans ihan eri mieltä ja yritin käännyttää sitä, että meillä on kuitenkin omakotitalo niin siinä on niin helppo asua vauvan kans, mutta ukko halus keskustaan kerrostaloon. Hassuja nuo unet.

Iltaisin mun maha on ihan ihmeellinen. Parina yönä on nyt nukkuminenkin ollut vaikeampaa, kun tuohon navan kohdalle tulee ihan ihme pallo. Kohtu on siis alempana vielä, mutta tuo on kai jotain lihaksia tai mitä lie sisäelimiä. Vatsalihasten tekeminen sai sen aivan mahdottoman kovaksi ja isoksi, mutta sen jälkeen en toki ole vatsalihaksia tehnytkään ja silti tulee joka ilta. Vaikea kysyä neuvolassakaan, kun sitä ei oo aamulla tai päivällä niin ei voi näyttää, että katso ja kokeile nyt mikä tuo on. Monet on ihmisen vaivat...

Kaikille oikein mukavaa keskiviikkoa ja pysykää te toiset hermoilematta...

miikuko rv14+6

Olen kyllä käynnyt silloin tällöin lukemassa kuulumisianne, mutta omassa navassa ei ole tapahtunut sen kummempia, että en oo ees viittinyt kirjoitella tänne.

Olipa mukava lukea positiivisia ultra-kuulumisia. Onnea! Muistan itsekin ekan lääkärikäynnin toukokuulla ja sen jännityksen määrän. Kun lääkäri sitten totesi, että hyvin täällä sydän sykkii. Helpotus oli niin suuri etten osannut enää kysyä mitään. Siinä oli sillä hetkellä tärkein: sisälläni kasvaa oikea vauva!

Nyt menossa rv 37 eli loppusuoralla ollaan. Tämä raskaus on kohdallani ensimmäinen, takana on ainoastaan km. Jotenkin tuntuu, että olen ollut raskaana siitä keskenmenneestä raskaudesta asti eli kesästä 2004. Sillä keskenmenoani hoidettiin todella pitkään, lähes tähän onnistuneeseen raskautumiseen asti. Tämä raskaus on siis tuntunut todella pitkältä, mutta ompahan saanut rauhassa totutella asiaan, että meille on todellakin tulossa vauva ja että me ollaan pian 3 henkinen perhe. Ihanaa!

Vauva myllää mahassa tasaisen rauhallisesti. Hän herää aamuisin samaan aikaan kun me mieheni kanssa. Tänäkin aamuna meitä kumpaakaan ei nukuttanut klo 4.40, joten rupattelimme siinä tunnin verran. Välittömästi myös vauva heräsi ja osallistui keskusteluun työntämällä pyllyä navan oikealle puolelle ja kutittelemalla minua käsillään mahan sivuun. Sitten kun me nukahdimme uudestaan, niin hänkin rauhoittui ja heräsi uudestaan vasta aamukahvipöydässä parin tunnin päästä.

Eilen oli ohjelmaa lapsettomuudesta muistaakseni teema tms. kanavalla. Jotenkin aihe vetää minut aina vakavaksi. Olemme mieheni kanssa usein tässä miettineet, tulemmeko saamaan vielä lapsia, kun tämänkin ensimmäisenkin teko on ollut niin hankalaa...Kokeili parisuhdettamme ihan tosissaan.

No, nyt nautimme tästä raskaudesta vielä muutamat viikot ja sitten kaivatusta ja nyt jo niin rakastetusta vauvasta!

Voikaa hyvin!

Maaria rv 37

Nostellaas tätä meidän pinkkaa vähän.

Ultrakuulumisia eiliseltä: kaikki hyvin! Kaveri esitteli itseään ultraajalle niin että tämä nappaili innoissaan kuvia ja totesi että harvoin näin selvästi näkee kasvonpiirteitä yms. Kaikki oli siis OK, sukupuolikin näkyi - toinen poika tulossa! Tätä osattiinkin odottaa, kummallakin oli aivan poikaolo. Nimikin on jo pojalle valmiina, tytölle ei oltaisi keksitty millään sellaista mistä päästäisiin yhteisymmärrykseen.

Bojo kyseli mitä miedän esikoinen meinaa tehdä kunhan jään kotiin. Todennäköisesti otan kotihoitoon, vaikka onkin pph:ssa mennyt ihan hyvin, viihtyy ja hoitaja on kiva jne. Mutta tuntuu hölmöltä kuskata poikaa vieraaseen kotiin kun omassa kotona olisi äiti ja pikkuveikka :) Vaikka aika raskastahan se varmaan alkuun on. Ikäeroksihan tulee sellainen 2 v 5 kk.

Toive06 kyseli kuuluuko sydänäänet viikoilla 10 +. Saattaa hyvin kuuluakkin, mutta riippuu laitteesta ja sen käyttäjästä! Eli ei kannata odottaa liikoja, ettei paniikki iske... Meidän neuvolassa kuunnellaan ekan kerran vasta NP-ultran jälkeen eli kun viikkoja on 14+ . Tällöin kuuluu varmasti. Ennen ei edes suostu yrittämään...

Hauskaa päivää kaikille!

Täällä laiskuri taas kirjoittelee kuulumisia.

NERONJALLE suuren suuret halit! Mä olen niin pahoillani. Toivottavasti pääset pian tälle puolelle takaisin.

VAKUUTUKSESTA, meillä on esikoiselle otettu odotusaikana Tapiolasta ja niin otettiin myös tälle toiselle. Hakemus on hyväksytty ja laskukin tuli jo. Sehän pitää ottaa 3kk ennen laskettua aikaa eli ei kannata kovin myöhäiseksi jättää.

SELKÄKIVUT alkaa olla välillä aika sietämättömiä. Ja iskiaskin vaivaa. Viikonloppuna jo meinasin, että menen maanantaina lääkäriin, mutta niin vain töihin raahauduin. Perjantaina olisi neuvola, jospa sinne kuitenkin jaksaisin, niin voisin sitten kysellä vähän jatkosta. Ei tuo viikonloppu oikein auta levon kannalta. Pitäisi pitempää levätä, mutta vielä ei kantti kestä kovin pitkään sairaslomaan.

Katsoiko joku eilen sen keskosdokumentin? Minä katsoin, onneksi siinä oli molemmilla perheillä onnellinen loppu. Toisessa perheessä vauva syntyi jo viikolla 25 ja toisessa kolmoset viikolla 31. Täytyy muistaa se toinen osa ensi maanantaina.

Oma napa kasvaa ja heppu potkii päivittäin ja alkaa näkymään jo ulospäinkin vaikka istukka edessä. Eipä ole tarvinnut neuvolassa käydä sydänääniä kuunteluttamassa. Silti aina välillä mieleen iskee pelko, että mitä jos jotain tapahtuu, ennenaikainen synnytys tai jotain.

Kai siinä tärkeimmät kommentit olivat, nyt töiden pariin.

Tiitiäinen ja kirppu 21+4, jolle pitäisi keksiä uusi nimi, kun ei ole ihan kirpun kokoluokkaa enää :)

Eka viesti tuli siis perille, sori siis toisto, kone temppuili kotona, ja luulin et ekaa viestiä ei koskaan tullut perille.

Anteeksi.

Ja yöllisestä viestistä huomaa, kuinka sekaisin sitä voi olla..

AApelille kiitos tsempityksestä!

Mä en vain nyt suostu uskomaan, että kävisi huonosti. EI!

Mä tiedän, mun on nyt pakko luottaa siihen että pikkuinen on todellista taistelija ainesta!! Muuta mä nyt en hyväksy. En! Se pysyy siellä ja sillä siisiti! Sitten kun on tarpeeksi vanha, kerron kuinka hänellä oli myös sisarus..

Millä hakusanalla voisi googlettaa tälläistä juttua? Tuntuu et mikään ei vastaa..

Anteeksi taas kun vaivaan teitä!!

Lämmöllä teitä ajatellen

kuutar 7+6

[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]

[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]

[b][color=6959cd]Nette: [/b][/color] Minä -72, mies -71, lapset -00 ja -02. Km 3/05. [color=red] LA 14.3[/color]

[b][color=6959cd]riax: [/b][/color] Minä -77, mies -72, tyttö 4/03. Km 10/04, 2/05 (kohdun ulkoiset) ja 5/05. [color=red] LA 20.4.[/color]

[b][color=darkviolet]Mauku75: [/b][/color] Minä -75, mies -69. Km 10/04. [color=red] LA 26.5 [/color]

[b][color=6959cd]ranki: [/b][/color] Km -04. [color=red]LA 24.4[/color]

[b][color=darkviolet]Melike77: [/b][/color] Minä -77, mies -73. Espoossa asutaan. Km 9/04 ja 1/05. Esikoinen tulossa, [color=red] LA 27.3. [/color]

[b][color=6959cd]_siru_:[/b][/color] Minä -74, mies -76. Pojat 9/00 ja 5/03, km 10/04. [color=red]LA 25.11.[/color] Koti Keski-Pojanmaalla

[b][color=darkviolet]miusumausu: [/b][/color] Minä 25v, mies 28v. Km 3/05. [color=red] LA 11.3[/color]

[b][color=darkviolet]rouva80: [/b][/color] Minä 25v, mies 25v. Km 3/05. Oulusta ollaan. [color=red]LA 10.1 [/color]

[b][color=6959cd]Miikuko: [/b][/color] [color=red]LA 4.5. [/color]

[b][color=darkviolet]n.1979: [/b][/color] Km -97, sen jälkeen 2 lasta. [color=red] LA 19.3 [/color]

[b][color=6959cd]IinaMiio:[/b][/color] Minä -71, mies -70, tyttö 1/99, poika 9/00 ja poika 6/03. Km 1/05. Ruotsissa asutaan. [color=red] LA 22.11[/color]

[b][color=darkviolet]Pilkukas: [/b][/color] Minä 25v, mies 30v. Km 9/04. Asustelemme Turussa. Esikoinen tulossa, [color=red]LA 1.12[/color]

[b][color=6959cd]Minttuli79: [/b][/color] Minä 26v, mies 31v. Km 7/05. [color=red] LA 17.5. [/color]

[b][color=darkviolet]Sonnette: [/b][/color] Minä -73, mies -69, esikoispoika 3/03. Km 11/04. Kymenlaaksosta. [color=red]LA 7.12[/color]

[b][color=6959cd]tiitiäinen05: [/b][/color] Minä 26v, mies 29v, esikoinen 7/03. Km rv 16 5/05. Espoossa asustellaan. [color=red]LA 17.3.[/color]

[b][color=darkviolet]joanna04: [/b][/color] Minä -75, mies -74. Km 10/04 ja 7/05. Esikoisen [color=red] LA 30.4.[/color]

[b][color=6959cd]maaria73:[/b][/color] Minä 31v, mies 32 v. Helsingistä. Km 10/04, alkuraskauden km 2/05. [color=red]LA 30.11[/color]

[b][color=darkviolet]hilarius-hiiri: [/b][/color] Poika 2v4kk. [color=red]LA 7.12 [/color]

[b][color=6959cd]Bisquit: [/b][/color] Tyttö 2/03. Km 3/05 ja 6/05. [color=red]LA 12.5[/color]

[b][color=darkviolet]Bojo: [/b][/color] Minä 34v, poika 3/03, km 10/04. [color=red]LA 17.12[/color]

[b][color=6959cd]inkulaattori: [/b][/color] Minä 32v, mies 34v, tyttö 10/03. Km 8/04 ja 1/05. Savossa asustellaan. [color=red] LA 2.1[/color]

[b][color=darkviolet]Emmasophia: [/b][/color] Minä 27v, mies 29v. Km 12/04. Ruotsissa asutaan. [color=red]LA 14.1[/color]

[b][color=6959cd]Wilkuna-72: [/b][/color] Minä 33v, mies 32v, poika 2v3kk. Km 2/05 ja 5/05. [color=red]LA 4.4[/color]

[b][color=darkviolet]Viiru74: [/b][/color] Minä 31v, mies 35v. Poika -03, Uudeltamaalta. [color=red] LA 30.3[/color]

[b][color=6959cd].kati.:[/b][/color] Minä 31v, mies 35v, esikoinen 6/03. Km 10/04 ja 4/05. [color=red] LA 25.3 [/color]

[b][color=darkviolet]jaipur: [/b][/color] Minä -74, mies -74. Km 4/05. Esikoisen [color=red] LA 10.4 tai 14.4 [/color]

[b][color=6959cd]Fiona80: [/b][/color] Lapsi 11/04. Km 4/01 ja 12/03. [color=red]LA 29.5[/color]

[b][color=darkviolet]Toive06: [/b][/color] Tyttö 2v., Km rv 6+ [color=red] LA ??.6. [/color]

[b][color=6959cd]Aloevera1: [/b][/color] minä -79 ja mies -72, esikoinen 06/04, km 12/04, km 04/05, km 08/04. [color=red]LA ??.6.[/color]

[b][color=6959cd]uba-aba: [/b][/color] Minä 24, mies 26. Poika 00, tyttö 02, tuulimuna rv 11+ 12/04 ja km rv 21+5 05/05 . [color=red]LA ??.?.[/color]

[b][color=darkviolet]Aapeli_77: [/b][/color] Minä -77, mies -66, km rv9+ 07/05. [color=red] LA ??.6. [/color]

[b][color=6959cd]Kengu76: [/b][/color] km 04/05 rv 8+4 ja 07/05 rv 6+?. [color=red]LA ??.6.[/color]

[b][color=darkviolet]kuutar-74: [/b][/color] minä- 74, mies -65, esikoinen 030203 tyttö, km 05/05 spontaani rv 6+5. [color=red] LA 24.6. [/color]

[b][color=6959cd]Ninni-78: [/b][/color] [color=red]LA 29.6.[/color]

[b][color=6959cd] LA:t aika järjestyksessä [/b][/color]

[color=darkviolet]

IinaMiio [b]22.11[/b]

_siru_ [b]25.11[/b]

maaria-73 [b]30.11[/b]

Pilkukas [b]1.12[/b]

hilarius-hiiri [b]7.12[/b]

Sonnette [b]7.12[/b]

Bojo [b]17.12[/b]

inkulaattori [b]2.1[/b]

rouva-80 [b]10.1[/b]

Emmasophia [b]14.1[/b]

miusumausu [b]11.3[/b]

Nette [b]14.3[/b]

tiitiäinen05 [b]17.3.[/b]

n.1979 [b]19.3[/b]

.kati. [b]25.3[/b]

Melike77 [b]27.3[/b]

Wilkuna-72 [b]29.3[/b]

Viiru74 [b]30.3 [/b]

jaipur [b]10.4 tai 14.4[/b]

riax [b]20.4[/b]

ranki [b]24.4[/b]

joanna04 [b]30.4.[/b]

Miikuko[b]4.5.[/b]

Bisquit [b]12.5[/b]

Minttuli79 [b]17.5.[/b]

Mauku75 [b]26.5[/b]

Fiona80 [b]29.5[/b]

Toive06 [b]??.6.[/b]

Aloevera1 [b]??.6.[/b]

uba-aba [b]??.?.[/b]

Aapeli_77 [b]16.6.[/b]

Kengu76 [b]??.6.[/b]

kuutar-74 [b]24.6.[/b]

Ninni-78 [b]29.6.[/b][/color]

[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja: [/color][color=6959cd] ♥[/color]

[color=6959cd][b] Emmiimi [/color][/b] 24.5 [color=blue]poika [/color], 3260g, 49cm

[color=6959cd][b] tirppana-78 [/color][/b] 25.6 [color=red]tyttö [/color], 3930g, 52cm, hattu 37

[color=6959cd][b] Rilla78 [/color][/b] 9.7 [color=blue]poika [/color], 3685g, 53cm

[color=6959cd][b] Authr [/color][/b]

[color=6959cd][b] Bella_Bambina [/color][/b] 5.8 [color=red]tyttö [/color], 3750g, 51cm, hattu 35,5cm

[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm

[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8 [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm

[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8 [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm

[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9 [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm

[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5

[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm

[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9 [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm

[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm

[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm

[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]

En jaksa nyt sepustaa noita samoja asioita tänne kuin mitä olen tänään tuonne haahuihin kirjoittanut. Käykää lukaisemassa sieltä. Välillä olen ihan ok ja reipas, välillä sitten apeampi. Nyt on taas apea vaihe meneillään.

Onnellista odotusta teille kaikille muille! Toivottavasti kenenkään teistä ei tarvitse ex:istä poistua muuta kuin nyytti kainalossa!!! Mä en taida tällä puolella itsestäni ilmoitella ennen kuin sikiö ja syke on varmasti ultrassa näkynyt, sitten joskus, ehkä.

Joten Sonnette, voisitko poistaa minut listalta.

neronja :´(

Tules Juanita jo kertomaan ihania ultrakuulumisia! Omaan seuraavaan ultraan melkein kuukausi ja mukavaa lukea toisten iloisia kertomuksia vauvan kurkkimisesta.

Voi Neronja VOIMIA teille! Oliko siis mitään mahdollisuutta, että sittenkin jotain muuta kuin keskenmeno vuotoa? Pidän käteni kyynerpäitä myöten ristissä, että miehesi ennustukset toteutuvat ja näemme pian täällä! Odotamme sinua!

Aapelille kovasti rauhallista mieltä ja pelkoja puhaltelen kauemmas (samalla kun itseltäni...)

Bojo ja Sonette menee jo ihanaa(?) loppuvaihetta. Hitaasti perässä tullaan. Mutta tuo on taas se vaihe, jossa aika menee yhtä hitaasti kuin alussa, joten kärsivällisyyttä ja mukavaa jännitystä lähestyvästä synnytyksestä sinne. Oikein innoistuin luettuani Sonnetten kirjoitusta sängynsuojasta ja kävin kirjastosta lainaamassa käsityölehtiä, että pääsen jo kohta aloittelemaan jotain pientä kutomisjuttua vauvalle. Esikoista kauan sitten odottaessani tein vaikka ja mitä, jospa se sama innostus taas löytyy tässä matkan varrella.

(.) täällä maha pullottelee. Eipä tarvinnut silloin nuorena tyttönä tuota " ekaa satsia" odottaessa tässä vaiheessa suunnitellakaan vielä äitiysvaatteita vaan nyt on menny normaali farkkuja ja tiukempia paitoja laatikollinen kellariin odottamaan aikaa jolloin ehkä eivät taas purista. No nyt sitten törsään äitiysvaatteisiin edellisten raskauksienkin edestä, kun tuo käyttöaikakin tulee niin paljon pidemmäksi. Monta kertaa on jo äitiyshousut ollut jalassa. Kuinkahan iso loppuvaiheessa oon?!

miikuko rv14+4

Neronjalle vielä tälläkin puolella lämmin rutistus!! [color=red][size=4]♥

[/quote]

Voimia kovasti sinulle!!

Mitäs muille exille kuuluu? Mites Juanitan ultra meni? Toivottavasti tuot hyviä uutisia...

AAPELI kyseli rintojen toispuoleisesta arkuudesta ja mulla sitä ainakin ilmeni... Vasen oli kipeämpi kun oikea!! Esim silloin pahimpana pahoinvointi aikana kun oikein ykkäilytti, niin vasemmassa rinnassa kävi aina sellainen viiltävä kipu!! Oikeassa ei koskaan... Onnea sinullekin jo etukäteen keskiviikkoiseen ultraan!! Kivasti on sullakin jo muuten viikkoja kasassa...

SONNETTE joko olet muuten äippälomalla? Vai oletko hoitovapaalla tms? Olen pahoillani kun en ole tuollaista huomannut... Mä odotan jo kovasti omaa äippälomaa ja että saa ruveta laittelemaan tavaroita valmiiksi vauvalle!! Onhan tuossa vielä " jokunen" viikko mitä odottaa... ;)

BOJO: No jo on sitkeä tauti sulla... Pikaista paranemista!!

Vitsit MIIKUKO, sullekin on jo " salaa" tullut noin paljon viikkoja!! Vautsi!! Mites, onko siellä päästy km-peikoista jo?

Nyt sitten omasta (.) napsukasta... Mä olen täällä koko päivän tuulettanut puoliväliä tässä raskaudessa... Siis vieläkin on niin uskomaton fiilis, että MÄ olen raskaana ja nyt todellakin näyttää, että loppuun asti... Oon ihan onnesta sekaisin, kun TÄNÄÄN tollasen hokasin... ;) Ai, mäkö hidas? Tänään oli neuvola ja siellä kaikki mallillaan!! Vauvan sydänäänet olivat 150-160, verenpaine 130/75, hb 137, sf-mitta 17cm, pissa puhdas jne. Tuo sf-mitta menee kuulemma vähän keskikäyrän yläpuolella, mutta oli terkan mukaan vaan merkki hyvästä kohdun kasvusta.. Mutta vieläkään ei ole vauvamasua pahemmin!! Oon niin kovin malttamaton saamaan kunnon vauvamasun... Kohtu kuulemma on vielä 2cm navan alapuolella tässä vaiheessa!! Mutta mikä on aivan valloittava juttu, niin potkut tuntuu nyt päivittäin ja vauvalla on selkeä päivärytmi... Heräilee aamulla tossa 8-9 ja tänäänkin potkiskeli miltei koko ajan klo 11 asti ja sit taas veteli hirsiä iltapäivän ja nyt taas tuntuu satunnaisia potkuja, mutta yleensä klo 23 villiintyy (tietty kaikkia potkuja en edes tunne vielä)... Rakenneultra meillä on keskiviikkona ja rv22 mennään Brunolle 3/4D ultraan!!

Onkos täällä muuten ketään kuka olisi 3/4D:ssä käynnyt? Kenellä kävit ja miksi... Itse varasin just Femedasta 3D-ultran... JEE!!! :) On 22.11. eli silloin saamme tietää onko meidän vaavi (Pupunalle tekonimeltään) tyttö vai poika (eli pupu vai nalle :) Jee! :) Oon ihan innoissani :) Yksi kiintopiste lisää matkalla JOULUUN! Itsellä ei ollut noista minkään sortin kokemusta, joten kaverin suosittelemana päädyttiin Brunoon!!

Nyt on sitten KYSSÄRIN vuoro... Ootteko hankkineet vauvalle jo sellaisen " vauvan oman kirjan" (siis sellasen mihin kerätään tietoja vauvan ekoista vuosista)? Ajattelin vaan kertoa, että löysin kirjakaupasta sellasen aivan ihanan kirjan siihen tarkoitukseen... Nimi on " KULTA PIENI" ja kirjoittaja on ALICE MARTIN!! On siis niin söpö että... Siihen voi kerätä jo raskausajalta tietoa ja sitten lapsen ekoista vuosista ja ne kuvat on niin valloittavat!! Kirjaa myydään Suomalaisessa, mutta nyt ainakin se on loppunut...

Sitten toinen KYSSÄRI enempi loppuvaiheessa olijoille... Kyselinkin jo aiemmin tätä... Eli oletteko ottaneet vauvalle syntymättömän lapsen vakuutuksen? Mistä ja millä perustein? Alkaa tuo pian olla itselle ajankohtainen asia miettiä ja olisi kiva kuulla kommentteja muilta...

Mitäs kuuluu PETJU, JOANNA ja RIAX?

Juups, mutta nyt mukavaa illan jatkoa kaikille!!

Lovella Mellu rv20+0 [color=red][size=4]♥

[/quote]

Terveisiä etomislandiasta.

Melike sanoi, että pelko hävisi kun liikkeet alkoivat tuntua ja samaa sanoi minulle lääkärikin. Sitä ennenhän ei voi ¿olla ihan varma¿. Ihanaa, että sinä olet jo saanut ¿rauhan¿ : ) ja voit nautiskella raskaudesta.

IinaMiiolle onnea matkaan ja pikaista eroon pääsyä noista tukalista tuntemuksista. Jos näin voi sanoa ;)

Juanitalle, en osaa suurella kokemuksella sanoa, paitsi pari viikkoa sinua edellä menevänä : ) Väillä vatsassa jotenkin kiristää ja repii, viiltää kuten sanoit. Ja välillä tuntuu sellaisia pidempikestoisia pallomaisia tuntemuksia. Pari kertaa on tuntunut tuolla selänkin puolella sillä tavalla ¿menkkamaisesti¿.

Kuuttarelle lohtuhali ultrakuulumisten vuoksi. Täältä olen kyllä lukenut useita kertomuksia samankaltaisista tilanteista kuin sinulla. Ja hyvällä menestyksellä on raskaus jatkunut. Pidän valtavasti peukkuja ja toivon pelkkää parasta sinulle ja sitkeyttä pikkuisellesi.

Miikukon tapaan luulen minäkin ravaavani neuvolassa myöhemmin sydänääniä kuuntelemassa. Onnea sydänäänten kuulumisesta.

Yksityinen lääkärini evästi minua eilen neuvolan lääkärintarkastuksiin sanoen, että JOS ja KUN päättävät kuunnella ne sydänäänet ja mikäli niitä ei kuulu, on vaadittava ultra-aika. Sillä sen pelon ja hermostuksen kanssa ei jaksa kukaan olla varsinkin kun edellisestä km:sta on vain 4kk (sama kai se o kuinka kauan). Siis mikäli mitään ei kuulu.

Muistan kesällä kuinka lääkäri sanoi, että ¿kuunnellaan, vaikkei sieltä mitään kuulu¿ ja ihan omasta tahdostaan. Ja eipä kuulunut, ei, kun lopulta selvisi, ettei ollut mitään kuunneltavaakaan enää niillä viikoilla :(

Onko tällaista ¿mallia¿ tarjottu teille muille? Ajattelin pyytää noin. Tai siis sanoa, että kuuntelee vain, jos haluaa, mutta jollei mitään kuulu haluan ultran. Mitenköhän suhtautuvat? Muutoin olen taas aivan paniikissa.

Ja se siitä oireettomuudesta. Keksinpä loistavan asian ja pesin hampaat tänään ihan ensimmäisenä tekonani aamulla ja siitähän sitten saikin syöksyä oksentelemaan. Ja aamulla tuli syötyä tavanomaista hiukan enemmän ja päivällä vähemmän ja iltapäivällä sitten taas kaikki ulos. Nyt alan jo epäillä tuota ensi keskiviikon töihin menoa. Oireista ei siis epäselvyyttä :)

Ja lisäksi minä, joka olen vältellyt kypsentämättömiä juustoja, kalaa yms. olen syönyt pakastemarjoja kilokaupalla viimepäivinä. Ja APUA, niissähän on suurempi listeria-riski kuin missään. Niitä on kaapissa 5kg! vadelmaa ja mansikkaa, eikä mitään itse poimittua, jotain unkarilaista varmaan. Perhana, nyt on ryhdyttävä keittämään niistä kiisseliä ja unohdettavat nopeat marjapirtelöt ja ihana kylmät aamujuomat.

Sillä tuolla marjamäärällä mitä niitä olen syönyt (700g/pvä) tuskin ainakaan riski vähenee¿ Vaikka olen sitä mieltä, että mozzarellaa yms. syödään kyllä ympäri maailman ja lapsia syntyy sielläkin¿ että siis tuskin näistä kannattaa mitään paniikkia ottaa. Paitsi noista monen kilon pakastemarjamääristä, otin jo :)

Terhakkaa torstai-iltaa kaikille

Aapeli ja papu 8+6

Kiitos taas ymmärryksestä ihanat ihmiset! Joanna, meillä on tosiaan aivan sama aikataulu. Minä sitten soitin äsken neuvolaan, ku Mellukin lupas ;-) ja pääsen 13.45 käymään äänien kuuntelukäynnin. Nolotti vähän soittaa, mutta pakko ajatella mies parkaakin, kun kuuntelee mun hermoiluja illat pitkät. Saa taas parin päivän rauhan, jos äänet kuuluu...

Siihen uskon kans, niinku Mellu sanoit, että liikkeet sitten helpottaa tätä pelkoa. Mulla taitaa olla tuo kohtu jotenkin taakse päin, kun äänet on ollut aina vaikea löytää (molemmat kaks kertaa kun on ehditty kuunnella) joten se kai voi vaikuttaa siihenkin, että liikkeet tuntuu myöhemmin. Yks ilta luulin jo, että vauva potki, mutta tais olla jotain muuta, kun ei sen jälkeen oo tuntunu. Ja IHANAA, että teidän rakenneultrassa kaikki oli hyvin! Enää vajaa kuukausi meillä siihen rajaan.

Aapelille ONNEA hyvistä ultranäkymistä. Voisinpa sanoa tosiaan, että kohta se hermoilu helpottaa, niinkuin monilla ihan oikeesti tekee, kun ultrassa on käyty. Mutta omalla kohdalla se on helpottanu tuoksi maagiseksi viikoksi jostain syystä joka kerta. Mies onkin jo monta kertaa kysynyt, että olisko siitä haittaa, jos varattais likkeiden tuntemiseen asti viikon välein se ultra. No rahaa menís ainakin, enkä kyllä kehtaa edes mennä sinne enää, kun kolmesti on jo tähän mennessä käyty.

Eihän uskois aivan vähästä kummasta, että kolmatta odotan?! Kyllä tuo keskenmeno vaan jälkensä jättää! Ei ollut mitään tälläisia pelkoja, kun tyttöjä odotin! Toki välillä mietti onko kaikki hyvin, mutta ei käyny mielessäkään ylimääräiset äänien kuuntelut, saati sitten ultrat! Ja mies raukallenihan tämä on toinen raskaus ja ensimmäinen meni siis kesken, joten eipä ole helppoa tällaisen vaimon kanssa ensimmäistä lastaan odottaa...

Tulipa taas omaa tilitystä, mutta iltapäivällä ehkä uudelleen.

miikuko rv15+0

Kirjottelin pitkän tarinan omaa napaa ja ennekuin ehdin kirjautua sisään kävin kuitenkin kurkkaamassa tuon haahupinon. Voi miten pahoillani neronja sun puolesta olenkaan. Iso hali sulle, pidetään kuitenkin pientä toivon kipinää yllä ja tule kertomaan miten etenee vaikka heikoltahan se vähän tuntuu/näyttää. Surkeeta ja harmillista! Paljon jaksamisia!

Sitten se oma napa lyhyesti:

Meno hidastuu loppua kohti. Yllättävän hyvin oon saanu nukuttua (sen mitä flunssa antanu myöten) eli niitä loppuajan nukkumisvaikeuksia ei oo ainakaan vielä. Nyt olisi kyllä aika rajoittaa tätä netissä roikkumista - mä näin jo unta teistä viikonloppuna ; ) Tosi hassua!!! Mutta toisaalta - eilen oli niin p***kanen fiilis tämän raskauden ja sairastamisen kanssa, että sainpahan pitkiin aikoihin parhaat naurut kun kävin lukemassa kohtalotovereiden valituspinon täältä. Löysin itseni, tunnistin oireeni ; )

Kurkkukipu alkaa muuttaa muotoaan - nyt on nokka tukossa ja hieman pientä yskää alkamassa. No samapa se. Viimeisiä viedään ja nyt on jo aika nauttia pöydän siivoamisesta. Meinasin heittää rojut isoon kassiin kanssa ja pakata omat tavarat kotiin varastoitavaksi (nostan kaiken työhön liittyvän sinne ylimmän hyllyn kauimmaiseen nurkkaan).

Ihana ajatella, että ens maanantaina ei työviikko mulla enää alakaan - ehdin rauhassa kahvitella muutamien mammiksella olevien kavereiden kanssa ja nauttia rauhasta & hiljaisuudesta.

Toivotaan, että Juanita tuo meille vielä hyviä uutisia tämänkin pimeän päivän keskellä!

B 34+2

Tänään oli neuvola. Ja kaikki hienosti. Painoa tullut kaiken kaikkiaan 5kg, sf 19, hb 135->120, paineet normaalin alhaiset. Kelan paprut sain ja niitä sitten vain täyttelemään. Sain myös lähetteen fysioterapiaan tämän selän takia. Sen kummemmin ei th kommentoinut sitä. Täytyy vaan sitten varailla lääkärille aikaa, jos alkaa tosissaan ahdistaa.

Ultrassa olleille onnea! Minä jo unohdin ketkä kaikki siellä kävivät, mutta tasapuolisesti kaikille onnea.

Anninelle suuret halit surun keskelle. Toivottavasti pääset pian takaisin.

Melike, eipä tosiaan kovin usein tule tuonne maaliskuisiin kirjoitettua. Ei millään riitä aika eikä oikeastaan sitä kommentoitavaakaan ole päivittäin. Täällä on kiva, kun vaikka ei päivittäin ehdi, niin pysyy silti kärryillä.

Loppusuoralaisille paljon supistuksia ja pian varmaan kuullaan vauvauutisia :)

Nyt täytyy lopetella ja tehdä vielä töitäkin.

Tiitiäinen ja kirppu 22+0

Voi vitsi, vieläkin leijailen ihan pilvissä!! :)

Eli meillä oli siis tänään rakenneultra... Kaikki on vauvalla loistavasti, lapsivettä normaalisti ja koko vastasi päivälleen viikkoja (ultraaja sanoi, että tämäpä ihme, että harvoin enää tässä vaiheessa vastaavat)!! Meidän pupunalle nukkui ensiksi, mutta heräsi sitten siinä painelussa ja oli NIIN söpö, että... Imi peukkua, heilutteli käsiä ja jalkoja, availi suutaan, venytteli kaulaa jne. Äidille tuli oikein kyynel simäkulmaan sitä pientä ihmettä katsoessa!! Painoarviota ei saatu, mutta sukupuoli selvisi 90% varmasti... Se jääköön kuitenkin vielä salaisuudeksi!! ;)

Nyt voi sitten ruveta odottelemaan tätä vauvaa ihan tosissaan (keskenmenojen takia kun olen tässä ollut ihan hermoheikko ja pelännyt ties mitä)... Ostoksiakaan en ole vielä tehnyt, mutta nyt kyllä pelkään hurahtavani täysillä kauppojen valikoimaan!! Huomenna ajateltiin lähteä ekaa kertaa lastentarvikkeeseen katsastamaan vaunuja...

IIK, mä voisin huutaa koko maailmalle kuinka onnellinen olen, että vauvalla on kaikki hyvin!!

Terkuin Mellu ja Pupunalle rv20+2 [color=red][size=4]♥

[/quote]

Kovasti siellä pieni sydän jumputti ja ekaa kertaa löytyi äänet sen enempiä etsimättä. Nyt taas tuntuu, että enhän oikeasti voinut edes pelätä ettei niitä kuuluis... Ja meidän neuvolan täti on ihana! Sanoi, että älä sinä huolehdi ja öitä valvo, kun eihän tässä mene kuin pari minuuttia kun nämä kuuntelee niin tuu vaan niin usein kuin tuntuu tarpeelliselta. Kyllä me Joanna kuule ens kesänä nautitaan vauvan kans ihanasta ajasta pienen kans, kun ei tarvi edes vaatteita pukea kovasti, että voi lähtee ulos. *haaveilee jo*

IinaMiiolle supistuksia ja nopeasti ja helposti kuluvia loppu metrejä ennen pikkuisen syliin saamista!

Energiaa puhkuva miikuko, joka aloittaa nyt siivouksen, kun sai mielenrauhan

Tänään jo vähnä parempi olo. Ja sitäkin pelokkaampi tietenkin.

Onko teillä muilla ollut tuo rintojen arkuus toispuoleista?

Välillä tuntuu, että vain vasen rinta on arka ja kipeä, välillä toisinpäin.

Välillä tuntuu, että jotenkin " teen" nämä oireet itselleni. Sillä kun mikään ruoka tai muukaan ei maistu niin huono olohan siitä tulee kun liian vähän saa energiaa. Ja kun on väsynytkin alati.

Keskiviikkona on taas ultra. Se on se päivä kun kesällä kävi huonosti... Sitten seuraava ultra onkin varmaan np, ja siihen on sitten aikaa. Vielä ei ole tullut kutsua. Jos se sattuu viikolle 13 ajattelin, että voisin kuitenkin mennä viikolla 11 vielä kerran yksityiselle...

Juanitalle onnea ultraan. Odotus on piinaavaa. Jaksamista päivääsi siis :)

Neronja, tulethan heti kertomaan miten ultrassa on mennyt!

Jännitän puolestasi valtavasti.

Kirpeää maanantaita

Aapeli 8+3 (jips, viikko yhdeksän jo menossa)

Yskä herätti taasen, joten päätinpä tulla koneelle hunajavesimukin kera. Bojolle vaan tsemppiä flunssaan - samaa mennään täällä kai jo kolmatta viikkoa... Yskä tuntuu olevan tosi sitkeessä, kun nyt taas tuntuu oikeastaan aktivoituneen uudelleen.

Mellu juu viime viikolla mulla alkoi äippäloma, mutta tuo viikko hurahti ihan tyystin kylkeä ja selkää potiessa. Esikoisen kanssa touhutessa meni aika, kun molemmat opeteltiin taas tätä kotona oloa. Eilen muuten piti olla sitten se esikoisen eka kerhopäivä, mutta eihän tuo suostunut sinne jäämään. On nimittäin samoissa tiloissa kuin avoin päiväkoti, jossa ollaan yhdessä käyty. Nyt sitten juteltiin ja lupasi keskiviikon kerhoon jäädä. ;-) Saapa nähdä miten käy. On kyllä niin äitin poika tuo esikoinen, että voi olla viime kädessä kova paikka toisen lapsen syntymä hänelle.

Vakuutuksista vielä sen verran, että meillä on sekä esikoiselle, että nyt tulevalle vauvalle otettu vakuutus jo odotusaikana Tapiolasta, kun meillä on siellä muutkin vakuutukset. Esikoinen on ollut todella terve, mutta on ollut mukava mennä huoletta heti yksityiselle lääkärille, jos jotain tautia on ollut. Tällä hetkellä ollaan varmasti häviöllä noissa vakuutuksissa, mutta parempihan se on että poika on ollut vaan vähän kipeänä. Koskaan kun ei tiedä miten lapsi sairastaa.

Neronjalle sen verran, että poistan tietosi seuraavassa päivityksessä. Voi miten toivon, että voisin sinut vielä takaisin listalle laittaa tämän raskauden kuluessa!

Ja Juanitan ultrakuulumisia edelleen odotellen...

Sonnette & hippu 35+6

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat