Vierailija

Vauva syö viisi minuuttia ja nukahtaa, herätän ja sama toistuu mutta enää m,uutama imu.ö Lopulta en saa häntä enää hereille vaan nukkuu kuin tukki.Sängyssä herää kuintenkin jo tunnin kuluttua.Ikää vaavilla 1 viikko

Kommentit (8)

Nukkuu 2-4 tuntia kerralla ja nukahtaa hyvin jos syöttää pullolla, mutta rinnalla ei rupea kunnolla imemään vaan nukahtelee ja se on ongelmamme. Eli mitä olette tehneet jos vauva nukahtelee rinnalla?

Ole onnellinen, että vauva nukahtaa tyytyväisenä. 1-viikkoiselle tunnin syöttöväli ei ole katastrofi vaan suht normaalia. Yöt selviät kyllä, kun otat vain vauvan kainaloon syömään ja nukahdat itse samantien. Kyllä se väli siitä pidentyy kun vauva kasvaa ja jaksaa tankata enemmän kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä on niin, että rinnalta saa syötyä saman määrän (näin luulisin) kuin pullosta paljon nopeammin.

välillä kun olen menossa ja olen lypsänyt vauvalle maitoa, niin mieheni kertoo, että ovat syöneet ainakin 15-20 minuuttia. Rinnalla meillä tullaan kylläiseksi jo 5-10 minuutissa.

Aluksi mietin, että saako neiti tarpeeksi maitoa, mutta kun kerta on ollut hyväntuulinen ja kasvaa niin mielestäni kaikki on ok.

En minäkään koskaan imettänyt kuin korkeintaan 10 minuuttia kerralla, maitoa tuli niin hirveät määrät, että vauva imi kaiken tarvitsemansa siinä ajassa. En yhtään olisi huolissani jos 1-viikkoinen nukkuu tunnin kerrallaan, semmoista se on. Eihän sillä mitään unirytmiä vielä ole, nukkuu ihan miten sattuu. Älä herättele vauvaa väkisin syömään, vaan anna nukkua silloin kun nukuttaa.

Okei. Ekana jätä se pullo pois, koska kohta lapsesi ei enää huoli rintaa, samoin maidontulosi vähenee väistämättä, jos lapsi ei ime rintaa moneen tuntiin noin alkuvaiheessa.

Jos lapsesi heräilee kuitenkin 1-4 tunnin välein syömään rinnasta, se riittää. Tiedäthän, että rinnasta lapsi syö huomattavasti useammin kuin pullosta?

Jos sinua huolettaa lapsen maidonsaanti, sovi neuvolan kanssa aluksi punnituksent vaikka 2 kertaa viikossa. Samoin vauvan aukile painuu selkeästi kuopalle, jos vauva on nälkiintynyt. Mutta näin ei todellakaan helposti käy.

PS. ap. MEillä oli ihan samanlainen vauva. Nukkui suurinpiirtein ekat 2 kuukautta, tuntui että söi tosi vähän, siis imi aina vain lyhyitä aikoja paitsi iltaisin nukkumaan käydessään. Itse olin tosi epävarma maidontulosta, kun rinnat eivät yhtään edes pakkautuneet tms. Mutta niinpä poika vaan kasvoi reippaasti, joten uskottavahan se oli, että maitoa piisasi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat