Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minkä ikäinen lapsi mielestänne voi matkustaa yksin metrossa, jos molemmissa päissä on saattajat (= mennessä joku ohjaa metroon ja loppupäässä odottaa vastassa) ja lapsi on tottunut liikkumaan ko. matkaa aikuisen kanssa kerran vkossa (kyseessä on säännöllinen harrastus, johon kuljettu metrolla).

Edellyttäen, että lapsi itse suostuu/haluaa.

Kommentit (7)

mutta metro on asia erikseen! itselläni sattuu olemaan huonoja kokemuksia metrosta ihan päiväsaikaan. enkä sitäpaitsi ymmärrä minkätakia lasta ei voi viedä perille asti harrastukseen. kyllä minua ainakin lapsena kuskattiin harrastuksiin ja haettiin sieltä noin kymmenen vuotiaaksi ja jos harkat oli myöhään niin 10 ikävuodenkin jälkeen oli joku vastassa...ja siitä huolimatta että matkani harrastuksiin ovat olleet aina turvalliset itsenäistyin varhain..joten ei lapsesta sen vuoksi mikään nössö tule jos äiti taiisä haluaa pitä huolta jne....

ymmärrän itse asian paremmin kun kerrot että kyse on pikkeusjärjestelystä... jos teidän lapsenne on mielestänne valmis kokeilemaan yksin kulkemista niin voittehan te sitä kokeilla... jos tosissaan on toinen vanhempi ottamassa vastaan, niin eiköhän sie ihan sujuisi. se on aina niin lapsen luonttestakin kiinni milloin voin enempi antaa vastuuta yms. ehkäpä rupesin " jauhamaan" liikaa jotenkin vaan heti ajattelin että kyse on 5-6 vuotiaasta. mukava kuitenkin kuulla että muulloin aina viette lastanne harrastuksiin..onhan sekin tavallaan sitä yhdessä oloa=)

henk.koht. en itse uskaltaisi mennä yksinään metroon varsinkaan iltasella vaikka ikää onkin jo lähemmäs kolmekymmentä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minkä ihmeen takia? Jos lapsella siis saattaja ja vastaanottaja? Aika vainoharhaiselta kuulostaa. Osaako ap lapsi itse jäädä pois oikeassa paikassa vai pitääkö sinun muistuttaa että nyt jäämme pois. Jos osaa itse jäädä pois niin silloin antaisin lapsen mennä yksin.

Olisi menossa päätepysäkille, jossa isä laiturilla vastassa. Lapsi itse on asiasta innoissaan, mutta taidamme vielä odottaa vuoden tai pari.

Kutoselle tiedoksi, että kyse olisi poikkeusjärjestelystä. Yhteensattumien (lääkärissäkäynti, ainoan mahdollisen lapsenvahdin sairastuminen ym.) takia harrastus uhkaa tältä viikolta jäädä väliin, mikä harmittaa kovasti lasta ja hän itse ehdotti tällaista ratkaisua.

Yleensä lapsi kyllä kuskataan harrastukseen (metrolla silloinkin, mutta vanhemmista jompikumpi mukana kotiovelta kerhon ovelle).

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat