Seuraa 

Ostin matkalle mukaan Muksun vadelmakaurapuuroa ja hämmästyin lukiessani purkista, että puuro sisältää maitoa. Katselin sitten huvikseni myös muita valmisruokia ja huomasin, että hyvin moneen vauvanruokaan sisältyy maitoa tai rasvatonta maitojauhetta. Tietääkö joku, miksi vauvojen ruoissa on maitoa kun alle vuoden ikäisille ei saisi antaa maitoa? Saako sitä siis käyttää ruoanlaitossa? Tarkoittaako suositus vain, ettei maitoa saisi antaa vauvalle " raakana" juotavaksi?

Kommentit (4)

Taitaa olla lastenruokateollisuuden kikka saada ruoat maistumaan vauvoille ja rahaa lisää. ;) Korvikettahan tuo onneksi taitaa olla, mutta lehmänmaitoa silti. Itse olen katsonut tarkasti, että en anna alle 10 kk vanhalle vauvalle mitään lehmänmaitoa sisältävää, sen jälkeen olen ollut vähemmän tarkempi. Korvikkeet ja vellit olen kuitenkin suosiolla jättänyt kaupan hyllylle, ettei mennyt vaivalla käyntiin saatu imetys puihin niiden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

..tähän maitoasiaan miten hassua kun nykyään nää suositukset on muuttunut..

itse olen syntynyt v80, ja silloin saanut 2kk iästä 5kk:een ehtaa lehmänmaitoa (olen maalaistalosta kotoisin), joka keitetttiin. 5kk eteenpäin maitoa ei tarvinnut keittää.korvatulehduksia ei ole ollut. 2kk iässä annettiin pottua lisäksi. itse olen miettinyt että annan pojaleni " aitoa lehmän maitoa" , kun sen aika on, enkä rasvatonta maitoa mitä suositellaan, jospa korvat pysyisivat terveenä..??

Yritin hiljattain etsiä pojalle jotain valmispuuroa matkalle mukaan. Maidotonta vaihtoehtoa ei löytynyt. Olen keittänyt poikani puurot itse joko riisi tai maissijauhoista. Hyvin maistuvat. Kaupan maitoista valmispuuroa poika ei suostunut kuin maistamaan.

Menna+poika 6 kk 3 vko

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat