Seuraa 

Toisessa nännissä on ollut viikon ajan valkoinen näppylä. Se on kuin maitopisara (olisiko jähmettynyttä maitoa?) mutta tiukasti kiinni, kun olen varovasti yrittänyt rapsutella. Aluksi se oli ihan pieni mutta eilen suurentui noin 2-3 mm kokoiseksi. Imetykseni on ihan alussa, vauva 3 vk. Tästä rinnasta tulee paremmin maitoa kuin toisesta eikä mitään merkkejä ole rintatulehduksesta. Voisiko maitotiehyt olla silti tukossa? Miten tämän kiinteän maitopisaran voi irrottaa? Aikaisempien imetysten aikaan ei tällaista ole ilmaantunut. Maidontulo ei ole mitenkään runsasta ja olen huolissaan, että voiko tämä " näppylä" vielä vähentää sen tuloa.

Kommentit (3)

Minullakin oli sellainen, kun ruhtinaallisen kk:n imetin.

Se lähti kyllä itsestään pois, enkä huomannut sen vaikuttavan maidontuloon mitenkään :)

Minullakin tuli vähemmän maitoa toisesta rinnasta, jos nyt voi niin sanoa, kun kummastakaan ei tullut juuri mitään.

näppylä jo raskausaikana. Nyt viime viikolla ilmaantui toinen. Raskausaikana näytin näppylää lääkärille ja hän sanoi sen olevan sellainen tukkeutunut talirauhanen, mitä voi olla muuallakin esim kasvoissa. Sen ei pitäisi haitata imetystä ja imetyksen pitäisi sen aika pian puhkaista. Itselläni rinta oli kipeä muutaman päivän imettäessä ja itse näppylä lähti parissa päivässä. Sen ei siis pitäisi tukkia tiehyitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla oli pariin otteeseen sellainen valkoinen piste nännin päässä ja selvästi huomasin että yksi tiehyt oli tukossa sen pisteen lähettyviltä. Itse siis puristin sen pois, ikäänkuin finniä tai mustapäätä puristaen :-) ja samantien maitosuihku alkoi ja rinta tyhjentyi. Minulla oli muutenkin rinnat tulehdusalttiit ja moiset tukokset yritin heti poistaa keinolla millä hyvänsä :-)

Eli jos yhtään tuntuu että rinta pakkautuu maidosta, yritä saada sitä maitopistettä nännistä pois ja sitten esim suihkussa tyhjennät eli puristelet rinnan tyhjemmäksi. Toki voi maidon ottaa talteen myöhempää käyttöä varten...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat