Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Meidän lapsi on nyt 1,1v ja aateltiin siirtää omaan huoneeseen. Minä kun herään pojan jokaiseen liikahdukseen ja asennon vaihtoon eli luulisin tämän olevan oikea ratkaisu.Vai mitä? Pojalla on ollut levottomia öitä vähän väliä, mutta täytyy sitten vain juosta aina toisessa huoneessa. Ei sekään kyllä helppoa ole.

Kommentit (14)

Oli pakko, kun minulle tuli tuo joka kesäinen allerginen nuha. Kun poitsu heräsi niin minä heräsin ja rupesin pärskimään ja poitsuhan siitä innostui. Minä yritin sitten olla aivastelematta ja niistämättä ettei poika häiriintyisi vaan saisi nukuttua ja itsekin yritin nukkua, mutta kuuntelin jokaista rasahdusta pinnasängyn puolelta.

Molemmat nukuimme paremmin kun olimme eri huoneissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

meillä vanhin poika oli 5 vuotias ja toinen 1 vuoden ku nämä jätkät sit yhdes päättivät muuttaa omaan huoneeseen. onhan iskän ja äidin tullu rampattua useina öinä niiden huoneessa tutti ku tippui suusta tai muuten vaan oli äitiä ikävä :) mutta sit ku koko konkka ronkka sairastaa on iskän ja äitin sänkyyn " lupa" tulla ja siellä sit köllötellään koko porukka (5 henkeä)

alkuyön nukkuu siis omassa huoneessa, ja lopuksi yöksi tulee meidän väliin. ei se ainakaan meitä ole häirinnyt ja saadaan paremmin nukuttua.

huoneessa ( vaikka 2huonetta tyhjana ) siihen asti kun esikoinen taytti 4v ja kuopus oli 2v3kk, lapsilla tietty omat sangyt. Nyt ovat samassa huoneessa ja katotaan joskus 3-5v paasta et millon sitten omat huoneet:)

Mama-Njogu

nukkuu samassa huoneessa, lastensängyssä, joka on meidän sängyn ja seinän välissä. On ollut tosi hyvä ratakaisu meille. Mun ei tarvii laiskana ihmisenä juosta toisessa huoneessa ja lapsella on hyvä ja turvallinen olo vieressä. Samalla kuulen jos lapsi on kipeä; flunssa tms. Ja pystyn helpottamaan oloa heti.

Pikkukakkonen on tuloillaan. Varmaan ratkaisemme asian niin, että tytön sänky siirtyy iskän puolelle sänkyä ja pinnasänky kiilataan seinän ja mun väliin. Tai sitten vauva saa nukkua perhepedissä ja esikoinen jatkaa samassa paikassa.

Seksiä voi tosiaan harrastaa muuallakin kuin makuuhuoneessa! ;) Meille tämä on ollut paras mahdollinen ratkaisu, kaikki nukkuvat hyvin ja levollisesti.

Meillä tyttö oli noin 9kk kun näin tehtiin ja kyllä kannatti! Meillä oli nukuttu huonosti 9kk, yöllä tyttö heräsi monen monituista kertaa ja kyllä minuakin pelotti, että sitten pitää alkaa juosta vielä toisessa huoneessakin...Pelko osoittautui kuitenkin turhaksi, muutama yö meni ja yöt rauhoittuivat, kaikilla kolmella.

olisko ollut jotain 9kk tai jotain sinnepäin... Yöt rauhoittuivat pojalla tosi paljon. Varmasti häiritsimme pojan unta yhtä paljon kun hän meidän. Poika ei piitannut järjestelysta mitään ja näin saimme kaikki nukkua täydet yöt. Suosittelen!

Tapoja näyttää olevan monia ja parashan kaikkien onkin valita itselle paras vaihtoehto. :)

Meidän poika muutti omaan sänkyyn puolivuotiaana. Siihen aikaan heräili enää pari kertaa yössä, joten ajattelimme että jaksamme jo tarvittaessa yöllä kävellä vähän kauemmaskin rauhoittelemaan. Omaan huoneeseen vaihtaminen rauhoitti tilannetta. Poika vähensi ensin heräilyt yhteen kertaan ja muutaman yön jälkeen alkoi nukkua jo kokonaan läpi yön heräämättä. Olin tainnut siihen mennessä vähän liian herkästi hypätä katsomassa miten poika voi. Kun oli vähän pitempi matka, ei jaksanut nousta ihan heti jokaisen unisen inahduksen takia. Olimme häirinneet kaikki toisiamme pyöriskellessämme unissamme.

kun muutti omaan huoneeseen. Heti ekasta yöstä lähtien nukkunut kuin tukki aamuun asti. (No joo, kyllä nyt joskus heräilee..)

Kun nukuimme samassa huoneessa, minä heräsin jokaiseen tuhinaan ja tuttia piti käydä laittamassa monta kertaa. Yöt rauhoittui ihanasti kun nukutaan eri huoneissa. Suosittelen!

Tytön ollessa 1v muutettiin kaksiosta kolmioon ja kun saatiin tavarat järjestettyä ja lastensänky niin sai oman huoneen. Poika on nyt 1v3vko ja viime viikolla siirtyi siskon kanssa samaan huoneeseen ja samalla lastensänkyyn.

kun muutti omaan huoneeseen. Nukkui alkuun hyvin ja ilman suurempia heräämisiä. Samaan aikaan lopetti myös yösyömiset.

Nyt tyttö on 1v 3 kk ja hänet siirrettiin takaisin vanhempien makuuhuoneeseen n. 1 kk sitten. Syynä tähän oli jatkuva yöheräily, joka meni ohi sillä, että meni tytön huoneen sohvalle nukkumaan. Nyt kun on nukkunut meidän huoneessa, nukkuu tosi paljon paremmin. Taisi olla jokin ikävaihe, eli en tiedä pelkäsikö olla yksin vai mitä.

omaan huoneeseen about 11kk ikäisenä muuton yhteydessä ja yöt rauhoittuivat huomattavasti. Yösyönnit jäivät itsekseen pois ja vihdoin ja viimein meilläkin alettiin nukkua kokonaisia öitä.

Meillä nukkuu 1.5v samassa huoneessa meidän kanssa, omassa sängyssä. Tämä on sopinut todella hyvin meille. Joskus miettii miten herkkäunisia toiset oikein ovat, jos heräävät siihen kun lapsi kääntyilee tai vähän ääntelee omassa sängyssään. Miehenikin kääntyilee varmasti yön aikana vieressäni ja joskus on käynyt vessassakin yöllä ilman, että minä olen tiennyt mitään. Meillä on aina nukuttu hyvin ja joskus jos poika on yöllä herännyt itkemään on pelkkä kädestä kiinni ottaminen riittänyt. Ei tarvi lähteä toiseen huoneeseen rauhoittelemaan. Jos jotain negatiivista voi sanoa, niin ainoa on se, että muille vaikuttaa olevan vaikeaa ymmärtää meidän ratkaisu. Aina kysellään, että milloinkas teidän poika siirtyy omaan huoneeseen. Väitetään ettei opi nukkumaan yksin tai kommentoidaan, että pitäähän vanhemmilla olla oma rauha. Ihan varmaan oppii nukkumaan yksin ongelmitta (itse elävä esimerkki) ja mitä vanhempien omaan rauhaan tulee, niin pakkoko sitä on seksiä makuuhuoneessa harrastaa. On meillä sen verran tilaa, ettei tarvi rajoittua makuuhuoneeseen. Meistä on oikein mukavaa nukkua kaikki samassa huoneessa. Koiratkin nukkuvat jalkopäässä :-)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat