Seuraa 

Meillä siis käytössä tällä hetkellä Emmaljungan Crossway-rattaat ja matkarattaat. Nyt olemme alkaneet suunnitella yhden vaunun järjestelmää ;-). Olen suunnitellut hankkivani mahdollisesti kolmipyöräiset, jotka menisivät käytössä myös tämän taaperoiän (poika melko isokoikoinen). Rattaiden pitäisi olla siis kevyet ja pieneen tilaan menevät (farkkuauton perälle matkarattaiden tilalle).

Nuo Crosswaythan ovat kevyet, joten teenköhän vika ostoksen hävittäessäni ne ja ostaessani uudet menopelit. Kokemusta siis ei ole aikaisemmin muista vaunuista, mutta mietin löytäisinköhän mistään kivoja rattaita kävelylenkeilleni ja kauppareissuille. Hinta ei tietenkään saa olla korkea :-). Katselin netistä hieman rattaita mm. Teutonia Y2K, Traxx ja Brion Tridem.

Kommentit (14)

Mikäli olet Teutonian Y2K -rattaista kiinnostunut, minulla on sellaiset edullisesti myynnissä. Rattaat ovat sinisävyiset, 2005 -mallistoa, ostettu syyskuussa ja niitä on käytetty vain 5 kertaa eli ovat todellakin kuin uudet. Hintaakin rattailla on vain 250¿, ostettaessa tarjouksessa maksoivat 399¿, rattaiden ovh on 448¿. Ostokuitti, takuutodistus ja käyttöopas löytyvät, samoin jalkapeite ja käyttämätön Teutonian sadesuoja pussissaan. Minulla on ilmoitus rattaista Vauvan Osta&Myy -palstalla, joten tarkemmat tiedot löytyvät halutessasi sieltä ja kuvia rattaista saa suoraan sähköpostista kyselemällä=)

T. Jonna

jkarjula@kolumbus.fi

Mistähän noita läpinäkyviä suojia saa esim. tilattua. Entäpä Emman jalkapeitteen istuvuus? Sopiiko rattailla menemään kauppojen kassojen läpi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä isompi Comfort malli nyt kohta kolme kuukautta käytössä.

[/quote]

Pistin juuri tilauksen näistä vauvuista sisään. Ebaylla oli niin edullinen tarjous, etten malttanut enää olla tilaamatta, vaikka entiset rattaat pitäisikin myydä alta pois.

Oletteko selvinneet näillä ainoastaan vai onko teillä kuitenkin esim. Gracot käytössä ostoksilla? Oppiiko kasausmekanismin nopeasti ja onko oikeasti kevyt nostaa autoon?

Olen kyllä tutkinut vaunut yhdessä myymälässä tarkkaan, mutta käytössähän kaikki pikkuasiat vasta huomaa.

Mielellään kuulisin myös muita käytännön vinkkejä ja kokemuksia. Onko teillä lämpöpussi tai adapteri turvaistuimelle? Tuon adapterin hankkimista mietin vielä.

miten nuo esim. Brion rattaat tai Scootterin - ovatko liukkaat esim. talvella. Nyt on käytössä ilmakumit ja hyvät ovat (tosin ilmahan niistä vähenee aina pikkuhiljaa). Meillä tuota lunta pukkaa olemaan aika paljon. Mietin myös sitä, miten saadaan lapsen kasvot suojattua tuulelta ja tuiskulta kun kasvot ovat menosuuntaan. Kaulaliinaa ei saa laittaa suun eteen meidän pojalla.

katselin netistä noita mainitsemiasi rattaita ja mietin:

- ehdottomasti sinuna vaihtaisi crosswayt pois ja miettisin muita ratkaisuja

- traxxit eivät näytä kovin kevyiltä ja ketteriltä

- brio tridemit ovat myös kovin suojattoman oloiset

- Teutoniat varmasti hyvät, mutta miten hintakriteerisi?

Mites olisi:

- Teutonian Timmyt lämpöpussilla (hintaa n. 249e tarjouksessa)? Löytyy esim. vaunuaitan sivuilta

ovat kyllä kivan näköisetkin. Hinta saa minun rattaissa olla sellaisen 300 euron kieppeillä. Onko muuten millaiseksi nuo Crosswayt osoittautuneet isompien lasten käytössä? Nyt ne tuntuvat ihan hyviltä, mutta ajattelen tässä ihan jällenmyyntiarvoakin sillä meillähän seisoo siis kaikki lisävarusteet tuolla ihan käyttömättömänä. Eli nyt niistä vielä saisi varmaan myydessäkin ihan hyvän hinnan.

Nehän on aivan loistavat vaunut! Itsellä tuo kolmepyöräversio ja en kyllä muihin vaihtaisi. Kevyet ja näppärät, tosi huiput. Ulkoilen paljon ja lenkkipoluilla on aivan mainiot kulkupelit, kaupassa ovat tosi näppärät pyöritellä hyllyjen välissä. Menee pieneen tilaan kun irrottaa renkaat. Ne on pikalukituksella kiinni joten eipä mene montaa sekuntia niiden kanssa ährätessä. Traxxeja voin ainakin minä suositella, muista vaunuista mulla ei kokemusta olekaan enkä kyllä kaipaakaan sillä niin tyytyväinen olen ostokseeni!! :)

Niillä ainakin pääsee lumessakin, meillä oli käytössä yhden talven. Niistä perusrenkaista ei kokemusta.

Scootterit jalkapeitolla hieman suojaisammat ja topatummat. Ja vaikka makuuasento ei olekaan niin vaaka kuin kuomurattaissa, näissä nukkuu myös ihan hyvät unet, esim. ystäväni reilu 1-vuotias ihan päivittäin.

Ajattelin siis alunperin kolmipyöräisiä yhdistelmien tilalle mutta koska ovat kuitenkin aika isokokoisia niin hautasin ne.

Meillä on reilu 1-vuotiaalla Brio Racet (neljä pyörää) ja olen aivan mielettömän tyytyväiset. Ovat tosi kevyet ja menevät aika pieneen tilaan autossa. Käydään paljon kaupoissa ja kävelyllä ja molemmissa toimii tosi hyvin. Suosittelen!

Mutta jos kuitenkin haluat kolmipyöräiset niin sitten ehkä ei.

Läpinäkyvän sadesuojan ostin Töölössä sijaitsevasta vaunukaupasta (siinä Mannerheimintiellä ratikkahallien jälkeen, ostin sieltä itse rattaatkin), luulisi että sadesuojia saa Hauckia myyvistä liikkeistä (voi olla muillakin merkeillä). Emman jalkapeite on tarkoitettu nelipyöräisiin, mutta sen saa ihan kätevästi kolmipyöriinkin, sopii mun mielestä oikein hyvin. Ja rattaat mahtuu hyvin kaupan kassojen välistä ja ties mistä, ainoa, missä meillä leveys on ottanut vastaan on vanhat ratikat. Mutta muuten ollaan siis mahduttu joka paikkaan, ja varsin ketterästi (ihan toista kun nelipyörillä tai mulla kolmipyörillä). Ja niin, maastossa ovat loistavat sen liikkuvan etupyörän ansiosta.

Meillä on Traxxin Marlin 3:set ja ovat aivan huiput! Aikaisempaa kokemusta mulla on halpis-yhdistelmistä ja Teutonian Y2K:sta esikoisen kanssa, tällä kuopuksella on ollut käytössä Emmaljungan kuomarit ja matkikset ennen kuin myin molemmat pois ja hankin tilalle Traxxit. Plussaa on keveys, ketteryys, iso tavarakori, kestävyys ja tietysti ulkonäkö. Miinusta tulee ainoastaan leveydestä, mutta se on kaikkien kolmipyörien ongelma. Meillä on Traxxeissa käytössä Brion rattaiden hyttyssuoja, Hauckin läpinäkyvä kolmipyöräsadesuoja sekä Emman rattaiden jalkapeite. Vauva-aikana käytössä oli Traxxin oma pehmeä kantokoppa, josta otan nyt kovikkeet pois ja teen talveksi lämpöpussin. Jos yksivuotiaalle ostaisin, niin en ottaisi kantokoppaa vaan ostaisin esim Emman tms lämpöpussin talvinukkumisia varten.

Kyllä kaksausmekanismnin oppi helposti. Se on jopa aika näppärä, kun toimii rattaita " lyhentäen" . Ei tarvitse niin kauheasti kurotella.

Meillä on varusteina vain lämpöpussi, joka saatiin kummeilta lahjaksi.

En ole samantyyppistä pussia muuta nähnyt. Ne on kuin housutyhtenä versiona ja toisaalta aukeaa täysin matoksi ja saa myös pussiksi.

Sitten vielä ne lahkeiden pidennykset on tosi kätevät. Vetoketjuja siinä on vähän joka suuntaan. Meni hetken aikaa ennenkuin tajusi kaikki käyttömahdollisuudet.

Noita Traxx rattaita on pitänyt käydä kyllä useasti katselemassa tuolla vauvattaren sivuilla. Miten olette ratkaisseet ongelman kun lapsen kasvot ovat vasten viimaa ja tuiskua yleensäkin lähes kaikissa isoimmille lapsille tarkoitetuissa rattaissa? Eihän tuo sadesuojakaan suojaa kasvoja - parhain olisi varmaan läpinäkyvä suoja?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat