Vierailija

Olen perin pohjin kyllästynyt tähän pohjolan perähikiään. Ollaan muka moderni ja tehokas IT kaupunki ja täynnä menestystä.

Turhaa puhetta. Kunnon kahviloita ei ole. Ruokaravintolat rajoittuvat ketjuihin ja pizzerioihin. Kaljapubeja on joka kulmalla, mutta todelliset siistit ja trendikkäät paikat puuttuvat.

Onnela saatiin, se taitaa olla bilekansan pelastus, sillä paikalliset junttilat ovatkin sitä sorttia, että niihin ei viitsi lähteä pitkästymään.

Miten voi iso kaupunki olla näin ISO, RUMA ja TYLSÄ!? Ja oululaiset itse ovat kyllä erittäin ylpeitä kaupungistaan, tätä tursuu kaikki paikallislehdet ja kanavat. Kärpät on rautaa... huh! Junttius jäytää, sanon minä.

Itse olen täällä työn vuoksi, saan onneksi matkustaa mielin määrin. Mutta arki ahdistaa. Tämä on peltomiesten ja mauttomien naisten ehdoton mekka. Tänne siis kaikki maaseutupitäjien ihmiset, sopiva kaupunki kun on niin maalainen tunnelma.

Kommentit (15)

Turhaa puhetta. Kunnon kahviloita ei ole. Ruokaravintolat rajoittuvat ketjuihin ja pizzerioihin. Kaljapubeja on joka kulmalla, mutta todelliset siistit ja trendikkäät paikat puuttuvat.

***Miten niin ei ole? Kahviloita löytyy kyllä, samoin hyviä ravintoloita, esim. Matala, Pannu, Amarillo, Franzen...Ota asioista selvää.

Onnela saatiin, se taitaa olla bilekansan pelastus, sillä paikalliset junttilat ovatkin sitä sorttia, että niihin ei viitsi lähteä pitkästymään.

***Tämä kyllä pitää osittain paikkansa. Toivottavasti Onnela saa vipinää muihinkin baareihin.

Miten voi iso kaupunki olla näin ISO, RUMA ja TYLSÄ!? Ja oululaiset itse ovat kyllä erittäin ylpeitä kaupungistaan, tätä tursuu kaikki paikallislehdet ja kanavat. Kärpät on rautaa... huh! Junttius jäytää, sanon minä.

***Miksi emme olisi ylpeitä? Pitäisikö pohjois-suomalaisten nöyristellä ja mielistellä hesalaisia asuinpaikan suhteen? Mikä juntti itse olet kun et hallitse alkeellisia käytöstapoja?

Itse olen täällä työn vuoksi, saan onneksi matkustaa mielin määrin. Mutta arki ahdistaa. Tämä on peltomiesten ja mauttomien naisten ehdoton mekka. Tänne siis kaikki maaseutupitäjien ihmiset, sopiva kaupunki kun on niin maalainen tunnelma.

[/quote]

***Eikös sieltä pääkaupunkiseudulta löytyisi työtä yllin kyllin? Mitä saat aikaan tuolla tyhjän valituksella? Käytä sekin energia harrastuksiin ja uusiin tuttavuuksin niin elämäkin näyttää paremmalta.

***ja jos jonkun elämänsisältö koostuu H&M:n vaatteista, ei voi kuin ottaa osaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Muutettiin Helsingistä tänne käpykylään (jossa on suomen pienin keskusta- yksi onneton katu jonka ympärillä muutama kauppa). Mutta jään tänne asumaan lasten takia - Helsingin seudulla aivan liian pitkät työmatkat.

Miten niin H&M:ään ei tuli Stellan kokoelmaa ??

Aivan sama minkä nimisiä mallistoja on valikoimissa. Nyt ei tarvitse lähteä joka kerta muihin kaupunkeihin vaateostoksille, vaan löytää ehkä haluamansa lähempääkin.

ja siinä mielessä samaa mieltä kuin ap että Oulun keskusta on kyllä harvinaisen näivettynyt paikka. Paljon paljon pienempien kaupunkienkin keskustat ovat laajemmalle levinneitä ja elävämpiä. Oulun keskusta on kooltaan noin 20.000 asukkaan kaupungin kokoinen- käytännössä vain Rotuaarilla ja Isokadulla on kauppoja. Et voi mitenkään väittää muuta. Sitä paitsi Oulu on ainoa suurista tai edes keskusuurista kaupungeista joissa EI OLE katettua kauppakeskusta kaupungin keskustassa. Kiva rämpiä lasten kanssa loskassa... siksi en käykään juuri koskaan Oulun keskustassa - ja en ole muuten ainoa. Keskitän vaateostokset työmatkoille.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat