Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Yleensä sanotaan että alakautta synnyttämisestä toipuu paljon nopeammin, mutta kaikissa tapauksissa mitä olen kuullut on asia juuri toisinpäin.

Sivut

Kommentit (33)

..ja molemmista toipunut todella hyvin. Toinen sektio viikko sitten ja kaksi yötä olin sairaalassa, eka ilta ollut mulla pahin kipu. Sitten lähtenyt nopeesti paranee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sillä istuin jo salissa. Ekasta meni pari viikkoa.

Kälyni on kokenut molemmat ja sanoi, että sektio on miljoona kertaa helpompi ja hän toipui nopeammin siitä.

ja erikoinen maku sulla jos paikallaan makaamista laverilla pidät mahtavana kokemuksena,eihän siinä voi todellakaan sano synnyttäneensä:DDD

Mutta kuten sanottu, jokainen synnytys on yksilöllinen eikä koskaan voi etukäteen sanoa kuinka pian siitä toipuu.

Itse olin sektion jälkeen niin pian kunnossa, että saisi olla todella hyvin mennyt alatiesynnytys jotta pystyisin samaan. Mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Varmasti positiivinen alatiesynnytyskokemus on mahtava, vaikken siitä itse mitään tiedä. Omalla kohdallani voin sanoa silti että tähänastisessa elämässäni tuo jalat pitkällään laverilla makaaminen on hienointa mitä minulle on tapahtunut!!! En tiedä saanko ikinä kokea yhtä ihanaa tunnetta kuin siinä. Pelko lapsen menehtymisestä vaihtui hetkessä terveen lapsen rinnalle saamiseen. Se helpotus oli niin suunnaton etten osaa katkerana jäädä muuta kaipaamaankaan...

Mutta sektio on kuitenkin varsin massiivinen kirurginen toimenpide missä leikataan auki kaikkien/monensuuntaisten vatsalihasten verkko ja kohtulihaskin.

Itse saanut kummatkin lapseni alakautta ja toipunut jokseenkin heti kun ei ole tullut repeämiä/episiotomiaa.

Toivuin nopeasti. Kävelin n. nelisen tuntia leikkauksesta jo vähän. Seuraavana päivänä kipupumppu pois ja lääkkeet lievempiin. 4 päivässä kotona ja hoitelin lastani normaalisti.

Vuotoja on kai niinkuin alatiesynnytyksessä, muistelen että joitakin viikkoja jatkui.

mutta kaikki joihin sairaalassa tutustuin (siis sellaiset, jotka olivat kokeneet molemmat), sanoivat, että alatiesynnytyksestä toipuu paljon nopeammin ja varsinkin pääsee vähemmillä kivuilla.

Eikös se ollut juuri päinvastoin eli suunnitelluissa sektioissa synnyttäjä kuolee 3x useammin kuin alatiesynnytyksissä, aiheestahan tuli ohjelmakin olikohan alkuvuodesta. Komplikaatiot mm veritulppia joihin menehtyy, yllättävänkin suurta verenhukkaa jne.

alatiesynnytyksen jälkeen. Olin heti jaloillani, istuin jne. Olin itse asiassa ihan täysin kunnossa. Sektiosta kukaan ei varmaankaan ole heti kunnossa. Toisaalta voihan alatiesynnytyksestäkin mennä pahaan kuntoon, mutta ohan se aika harvinaista.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat