Seuraa 

Joo, elikkäs alkaa olla jo itselläkin unensaantivaikeuksia kun typy, kohta 6 kk, aloittaa heräilynsä aina kun itse oon illalla nukahtamassa, joskus jo aiemmin.

Typy menee siis nukkumaan 20-21 aikoihin ja usein ehtii pari kolme kertaa herätä ennen kun itse meen nukkumaan 23 aikoihin. Kello 23 alkaa sitten heräily 10 min välein, mikä kestää 01-02 asti yöllä. Tällöin simahtaa, nukkuu 03 asti, jolloin syödään, sitten syödään vielä 05 ja tästä nukutaan vähän yli 7 asti. Tuon 10 min heräilyn aikana rauhottelen vaan, sillä oon päättänyt et tuolloin en enää rintaa anna.

Täs välissä oli sentään päikkärit parempia, mut nyt mennään taas tätä puoli tuntia-tunti kerralla linjaa. Oisko kellään vinkkejä koska helpottaa ja onko mitään tehtävissä? Kiinteitä on saanut jo pari kuukautta sekä kuukauden verran ilta- ja aamupuuron.

Kommentit (4)

Meillä on myös puolivuotias poika, joka syö ilta ja aamupuurot, sekä lounassoseen. Olen todennut, että helpoimmalla päästään, kun annan hänelle tissiä vielä iltaisin nukkumaan mennessäni, mikäli poika siihen herää. Sinun pitäisi kyllä mielestäni yrittää vierottaa vauvasi tutista. Muutenkin voisi olla unikoulun paikka. Tuskin tuo tilanteenne ihan " itsestään" helpottaa.

ja toi tutin yöllinen nostelu oli ongelma meilläkin joku aika sitte kun tyttö oppi liikkumaan. Mäkin mietin jo tutista vierottamista, mutta todennäkösesti yöt ei olisi rauhottuneet silti. Taitaa kuulua ikään. Otin tytön viereen, että passaaminen on edes helpompaa. Nyt yöt on taas rauhottuneet ja neiti nukahtaa omaan sänkyyn joka on " sivuvaununa" meidän sängyn vieressä ja nukkuu siinä koko yön. Nyt riittää tutin nostaminen kolmesti yössä, öisin en ole syöttänyt noin kuukauteen.

Päiväunet myös pidentyneet viikossa. Meillä ainakin päiväunia saa jatkettua kun työnnän ulkona vaunuissa.

En tiedä helpottaako yhtään, mutta aika auttaa. Aika muuttuvia on vielä tän ikäisten tavat ja rytmit. Koitahan jaksaa!

mallu ja tytsy 26.4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuo tutista vieroittaminen tosiaan vois tepsiäkin meillä mut saas nähdä miten onnistuu kun oon tutin avulla just onnistunu keskiyön syötöistä pääsemään irti... Luulen et tyttö alkaa pelkällä paijailulla huutamaan naama punaisena ja huudatus-unikoulua en kyllä ala pitämään. On käynyt kyllä mielessä pistää isä rauhoittelijaksi ja siirtyä itse vähäksi aikaa toiseen huoneeseen mut en tiedä voiko tytöltä vielä jättää kaikkia yösyöttöjä pois. Nyt niitä on siis aamuyöstä 1-2. Tyttö saa kyllä tosiaan 3 ateriaa päivässä ja kohta 4 mutta kun on aina ollut niin pienikokoinen (5,5 kk:n iässä 6 kg), pelkään ettei hän pärjää vielä kokonaan ilman yösyöttöä!?? Vaikea tilanne... Lisää kokemuksia, erityisesti unikoulun pitäneiltä ??

On muutenkin hyvä tehdä se ennen mahdollista 8 kk ikäisen eroahdistuskautta. (ja mitä myöhemmin sitä vaikeampaa se on)

Muutama yö menee hankalammin, mutta sitten ovat nukkuneet kuin enkelit :) Eikä teillä nytkään kuulosta yöt hyviltä, eli tuskin pahenee ;)

Vauvan imemisen tarve vähenee 4-6 kk iässä ja tuolloin moni vauva onkin valmis luopumaan tutista. Vanhempien pitää vain huomata tämä herkkyyskausi. Ja itse asiassa jotkut vanhemmat eivät halua luopua tutista, vaikka vauva olisikin siihen valmis - ironista :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat