Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kertokaa minulle, miten teidän 8kk ikäiset vauvelit osaavat? Konttaavatko jo? Istuvatko?

Kommentit (7)

Ryominyt jo 1,5 kk.

Nousee konttausasentton muttei konttaa.

Istuu.

Heiluttaa ja taputtaa pyynnosta.

Jokeltelee kovasti.

Ei nouse seisomaan.

Konttausta on harjoiteltu jo pian 2 kk, eikä vieläkään etene. Peruuttanut on n. 5 kk ikäsestä asti. Ryömitä ei, mutta ihan pikkasen edetään ns. breakdance-mittarimatotyylillä. Istuu syöttötuolissa, mutta meillä ainakin on pehmuste vielä, ilman pehmustetta ei jaksa kovin kauaa istua selkä suorassa vaan valahtaa vinosti selkätukea ja käsinojaa vasten. Lattialla istuu tuetta jonkin aikaa, mutta jos alkaa puuhastella jotain tai tavoitella jotain sivulla olevaa, kaatuu suurella todennäköisyydellä sinne suuntaan. Mutta onneksi ei vielä etene, jotta mä saaan vielä hetken nauttia siitä, että tyttö melkein siinä mihin hänet jätin tai ainakin jossain ihan lähituntumassa. Eli eipähän tarvitse kovin perässä juoksennella. Ja onneksi ei myöskään osoita minkään valtakunnan kiinnostusta seisomaan nousemista kohtaan. En sitten tiedä, ollaanko meillä hitaita oppimaan vai mitä. Mun mielestäni meidän tyttö kullä kehityyy ihan normaalitahtiin.

Ai niin, ja pinsettiotettakin löytyy, koska eräänä päivänä kun olin solminut erään hänen lelunsa syöttötuolin etupienaan kiinni siksi ajakasi, että saisin tiskattua rauhassa, niin kun katsoin jossain vaiheessa, mitä tyttö puuhasteli, niin enkös nähnyt maailman puhtaimman pinsettiotteen, kun rusettia avattiin kaksin sormin nauhasta vetämällä.

Hampaita on kaksi ja niillä järsitään kaikkea mahdollista eteen sattuvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Muumi71- teidän vauvelihan on nopsakkaan kehittyny, saa äiti ihan tosissaan jo juosta perässä :)

Niin meillä tyttö kohta 8 kuukautta ja

ryömii kovaa kyytiä (oiskohan kohta 2 kuukautta ryöminy)

nousee konttausasentoon mutta ei vielä liiku kontaten

nousee polviseisontaan sängynlaitaa yms. tukea vasten

Juuri äskettäinkin piti käydä pelastamassa kiikkutuolista rimpuilemasta.

Hymy on vielä hampaaton.

Hirveästi on aina juttua ja välillä tulee " oikeita sanoja oikeaan aikaan" kuten äiti, en, eiei, mutta liekö sattumaa.

Äippä ja tytsi 7,5 kk

Juu, monenlaista on meidän pikkumies oppinut. Eikä olisi todellakaan tarvinnut kaikkea oppia noin nopsaan. Siinä tulee monen monta kuhmua ja mustelmaa, kun muksahtelee. Kun ei siellä päässä vielä oikein ole ymmärrystä, että milloin sattuu ja milloin ei. Lattialla olevat kukkaruukut on lopulta siirretty toiseen huoneeseen olohuoneesta, kun kummasti tuo multa ja kasvin lehdet kiinnostivat niin kovasti ja välillä, kun ei muistanut pitää kiinni ruukun reunasta, saatettiin muksahtaa pää edellä lattialle. Mietittiin jopa konttauskypärän hankkimista, mutta neuvolassa lääkäri sanoi, ettei poika opi aikoihin, jollei välillä " kolise" . Niinpä meillä sitten äippänä juoksen pojan perässä sen minkä ennätän (aina ei vain millään ennätä, kun vauhtia piisaa)

Meidän pikkumies täyttää tällä viikolla 8 kk ja osaa

- istua tuetta (6 kk)

- ryömiä, kontata (6kk)

- nousta tukea vasten seisomaan (6kk)

- kävellä tukia pitkin pöytää ympäri (6kk)

- pinsettiote

Nyt viikon verran on harjoitellut kyykystä seisomaan nousua ilman tukea. Ei kyllä vielä tarttis moista opetella. Tulee liikaa kuhmuja...

Kahdeksan hammasta löytyy suusta, neljä ylhäällä ja neljä alhaalla.

Meillä kehitys on todella aikalailla samansuuntaista kuin Lehtovi kirjoittaa. Tyttö on 7, 5 kk. Jokainen kehittyy omaa tahtiaan ja jokainen lapsi on ainutlaatuinen.

heippa! meillä poika on kontannut kuin duracellpupu noin 7 kuukauden vanhasta, ei ryöminyt oikeastaan lainkaan (paitsi takaperin). Nyt on muutaman viikon noussut tukea vasten seisomaan ja todella innoissaan ottaa askelta molemmista käsistä taluttaessa. saa nähdä käveleekö jo jouluna... lattioilta poimii myös kaikki pienet hippusetkin, joten lattiaharjalla on käyttöä ollut. tosin olen pannut merkille, että esim kengissä kulkeutuneet puunlehdet, jotka häntä suunnattomasti kiinnostaa, eivät ENÄÄ yhden syönti/yrjöämisen jälkeen ole menneet suuhun. olisiko poika ottanut opiksi? mene ja tiedä. mutta paljon ton ikäisten päässä jo liikkuu!!! kun kysyn " missä lamppu?" , poika luo heti katseen lamppuun. tietysti olen opettanut tälle että missä se lamppu oikein on. Ai että, on tää mukavaa aikaa kun niin paljon tulee uutta koko ajan!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat