Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

kuolisi laittomissa aborteissa. Miksiköhän kuitenkin enemmistö lääkäreistä ja gyneogologiyhdistyksestä oli lakia vastaan 70-luvulla??

Kommentit (7)

sivistyneet ihmiset ja lääkärit myös tietävät, että abortissa ei ole mitään väärää

tai tuomittavaa.

Ihan samalla tavalla, jos ehkäisy kielletään lailla, olisiko sekään nyt ihan oikein?

Naisella on valta päättää omasta kehostaan ja ALKIO ei ole ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kieltäytyminen aborttien tekemisestä merkitsi, että Jääskeläinen ei voinut erikoistua gynekologiksi. Osa kollegoista tuki Jääskeläisen valintaa, osa oli vastaan.

Anna-Stina Jääskeläinen:

"Kuulin tietysti monenlaisia mielipiteitä ja ajatuksia. Yks joka mulle jäi semmosena terävämpänä mieleen, oli varsin korkeassa, päättävässä asemassa oleva henkilön kommentti, jonka hän mulle sanoi, että kaikkihan me tiedämme, et aborttien tekeminen on väärin, mutta me teemme niin, koska eduskunta niin määrää."

mutta ei se tekona ole sen kummempi kuin suunniteltu murha.

Ja se alkio on kyllä ihminen, tai ihmistaimi tai ihmisen alku, tai sanotaanko ihmisen mahdollisuus. Joka tapauksessa siitä kasvaisi ihminen, jos ei sitä murhattaisi.

Kyllä mulla ainakin on ollut ihan ihmisvauvoja mahassa jo alkuraskauden ultrassa rv 6 kun sydän on lyönyt ja ihmismuoto ollut havaittavissa.

ovat tosi konservatiivista ammattikuntaa ja varsinkin vielä tuohon aikaan nykyistäkin konservatiivisempaa ja miesvaltaista. Jostain syystähän nimenomaan konservatiivimiehet (kuten vaikka nyt paavi) ovat kaikista innokkaimpia rajoittamaan naisten ruumiillista itsemääräämisoikeutta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat