Seuraa 

Minkä ikäiseltä pojalta pitäisi esinahka vetää taakse kun pesee pippeliä? Joskus olen kuullut että 2v. ja jostain taas kuulin että vasta 3v. Harmi kun en ole muistanut kysyä tätä neuvolasta. Meillä poika vähän yli 2v. ja häneltä on pippeli pesty niin että olemme vähän vetäneet esinahkaa taaksepäin, niin että " pää" tulee hiukan näkyviin ja sen saa huuhdottua vedellä.

Kommentit (8)

olimme kuumekouristuksen jäljiltä Helsingin Lastenklinikalla ja siellä neuvoivat, että nyt voi jo hyvin aloittaa " kunnon pesut" . Kuulemma heti kun joustaa ilman nyhtämistä on hyvä hiukka huuhtasta.. Tiedä sitten. Nyt poika 3v ja pesee jo itse.

esinahkaa ei tarvitse eikä saa venyttää pieniltä pojilta ollenkaan. Tulee aiheelliseksi vasta murrosiässä, ja silloin lapsi/nuori tekee sen itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

pojan kaksivuotistarkastuksessa, että esinahkaa voi pikkuhiljaa vähän kerrallaan vetää taaksepäin ja huuhtaista pippeli juoksevan veden alla.

Onko syytä huoleen vai antaako olla? Poika kovasti häpeilee venytellä esinahkaa, ja ei muista sitä ilman muistuttelua. Nuorempi 3v poikamme venyttelee koko ajan pippeliään, esinahka nousee ihan ylös asti.

Ohjeeksi olen saanut neuvolasta + sairaalasta, ettei saa venytellä tai vetää taakse. Poika 3v, jolloin todettu kireä esinahka. Ei haise eikä ole ollut tulehduksia. KOP! KOP! KOP! Odotellaan pojan kasvamista. Ohjeena vain suihkutella päältä, eikä vetää esinahkaa. Joskus kouluiässä tai hiukan ennenmin ympärileikataan, jollei luonto ole hoitanut asiaa.

Onneksi uskalsin pyytää mies lastenlääkäriä tutkimaan pippelin, joten en ole enää huolissani.

tuntui että pippeli haisee. Aloin silloin pesemään pippeliä niin että huuhtelin vedellä pippelin aukkoa kun ei pippelin esinahka vielä ainakaan ole mitenkään venytettävissä auki. Auttoi hajuun.

tiukan esinahan vuoksi. Lasten kirurgi sanoi, että jos esinahka on tiukka (mistä sen sitten tietää?Meidän pojalla 2 tulehdusta ollut, mutta ei pissaamisvaivoja.) on hyvä opettaa lapselle, kuinka esinahkaa voi hieman pestessä vetää taaksepäin. Mutta lapsen tulisi tehdä se itse, ettei siitä aiheudu kipua, koska liiallisen venyttämisen seurauksena voi esinahka repeillä ja seurauksena arpeutumista, mikä ainakin tekee esinahasta tiukan. Ja lääkäri vielä sanoi minulle, että jos neuvolassa suositellaan venyttelemään esinahkaa vetämällä sitä taakse, älä tottele, koska sitä ei saa tehdä.

Kun poikani oli melkein kolme vuotias, neuvoin häntä itse varovasti vetämään esinahkaa taaksepäin aina pesujen yhteydessä. Nyt reilu kolme vuotiaana esinahka venyy jo melkein taakse asti. Vajaa kaksi vuotias pikkuveli katsoo mallia veljestään ja on nyt ruvennut venyttelemään esinahkaa.

Mieheni sanoo ettei sitä tarttee noin pienenä vielä venytellä, se kuulema jossain iässä alkaa enemmän kiinnostamaan ja kyllä se sitten venyy.

Mitään haju tai pissatulehdus ongelmia ei ole meillä ollut.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat