Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

miks ihmisen pitää olla niin saatanan köyhä... meil kaks lasta,2v ja 4v

minä ja mies kummatkin töissä. silti palkka päivän jälkeen ei jää paljon mitään käteen, kaikki menee laskuihin ja laskujen rästeihin, tilille ei jää paljoo elämiseen. viimeks mulla jäi kymmenen euroa, ja sillä piti kittuuttaa kaks viikkoa (mul tulee kahen viikon välein palkka) ja kun taas palkka on tullut ne menee laskuihin et ois katto pään päällä ja lämmintä ois ym. ja jos mulle jää ylimäärästä tilille, esim 100 euroo ne menee sit miehen tilille kun miehen tili miinuksilla, niin pitäähän sinne saada äkkiä se raha.

voi kun pääsis joskus ostaan jotain ylimäärästä,en tarkota et törsäämään mitään tarpeetonta, vaan esim lapsille jotain vaatetta välillä... kasvavat.. ei ees kirppareita oo vara kierrellä perkele... sorry kielen käyttö ketuttaa vaan.

baareissa ei olla käyty kesän jälkeen joten rahat ei mee sinnekkään.

TYMPÄSEE!!!! onneks lapset on kuukauden sisällä ollu parissa paikassa hoidossa viikonloppuna niin ovat saaneet syödä siellä ja tarhassa saavat syödä. kyl tietenki kotoakin ruokaa löytyy mut eipä nuo kovin hääppösiä aina oo.... onko muilla näin tiukkaa???

Kommentit (11)

Aika jännää, meillä mies vaan töissä ja saa käteen n.1000e/kk ja minä äitiysrahalla/kotihoidontuella saan n.800e/kk ja itte kaikki maksetaan (ts.ei sossun apuja) ja silti ihan leveästi elellään:)

Toista tosin olisi jos töihin menisin, silloin ei rahaa jäisikään. Lopeta työnteko, ystävä hyvä!!

Meillä tilanne helpottuisi jos minä menisin töihin, mutten halua vielä, joten sitten pihistetään...

Masentaa valmiiksi tuleva joulu, kun ei voi ostaa kun lapsille jotain pientä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kannattaisiko tehdä asialle jotain? Jättää lehtitilaukset pois, vaihtaa kännyyt halvempi operaattori, laittaa netti pois. Muttaa halvempaa vuokrakämppään tai sopia lainamaksuun pienemmät erät...

Käykää kaikki laskut lävitse ja miettikää mitkä kaikki on turhia.

Meillä minä hoitovapaalla ja mies oppisopimuskoulutuksessa. Silti elämiseen on hyvin varaa...

Mitä laskuja teillä noin paljon on? Meillä tulee laskuja näin:

Puhelimet 40e/kk

Netti 20e/kk

Lehdet 15e/kk

Vakuutukset 40e/kk

Sähkö 90e/kk (sähkölämmitys)

Hoitomaksu 200e

Sitten lainanlyhennykset ja vastike.

Molemmat käymme töissä (nettona jää noin 2600e) ja rahat riittää hyvin, joka kuu jää säästöön rahaa. Kuinka pienet palkat teillä on? Ja miten niitä laskuja koko ajan riittää?

Mitä laskuja teillä on niin paljon , että kaikki rahat menee?

Karsikaa KAIKKI ylimääräinen pois! Lehdet, kirjat , ellokset ym.

Ja tehkää kirjallisesti suunitelma budjetistanne! Aikuisia ihmisiä ja rahan käyttö on tota...

meil on nyt velkakierre meneillään ja odotamme milloin se tasaantuu...

ollaan silloin tällöin pientä remppaa tehty taloomme ja yhen rempan yhteydessä sattu pikku vesivahinko, jolloin keskellä yötä meil joutu käymään lvi mies sulkeen veden (naula osui vesiputkeen) siit tuli iso lasku ja lyhyen ajan sisään toinen lvi mies kävi tekeen pikku putkiremontin (eri juttu) ja siitäki tuli iso lasku.. eli kaksi yllättävää isoa laskua. siitä se kierre alkoi, jäi muita laskuja maksamatta (isoja kuten oljy maksu) tai siis alkoi vaan tällanen velkakierre.. nyt yritetään maksella monen kuukauden laskuja pois et pääsis tilanne tasaantuun... ja

lisäys vielä et en tiedä mistä pitäs tinkiä, meille ei tuu mitään lahtiä enkä oo ellokselta/anttilasta tilannu mitään...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat