Seuraa 

Vauva alkaa varmaan painamaan jonnekkin tuonne alakerran seuduille. Nyt on niin kipeä häntäluu että ei kärsi oikeen edes istua. Ja välillä kävelykin sattuu niin prkl:sti...auts... Eilen illalla tuntu että ois pitäny ravata kokoajan vessassa pissalla ja isommalla hädällä. Ai että on ihanaa olla raskaana näine kaikkine vaivoineen=)

mamma03 ja rv 33+4(jos pysyn laskuissa mukana)

Kommentit (9)

Minulla oli rv 10-16 häntäluu todella kipeänä selittämättömästä syystä (en siis ollut kolauttanut minnekään). Kipu hävisi aivan kertaheitolla rv 16. Synnytin jakkaralla ja sain 3 tikkiä vaatineen repeämän, joka ei oikeastaan vaivannut ollenkaan.

Minua on synnytyksen jälkeen vaivanneet " luustokivut" . Synnytyksen jälkeen " istumaluut" mukaan lukien häntäluun olivat niin hellänä, että jouduin istumaan etukenossa. Samoin jouduin nukkumaan pari viikkoa tyyny jalkojen välissä, vaikka ennen synnytystä en nukkunut niin kertaakaan. Reisiluihin sattui, jos jalat olivat yhtään ristissä tai haarallaan makuulla. Yritin mainita kivuista muille synnyttäneille tuttaville, mutta heiltä en saanut mitään vastakaikua, joten jätin asian sikseen.

Paranin lihanvaurioista viikossa, mutta yhdyntöihin jäin erikoinen kipu, joka pitkään esti koko yhdynnän. Jossakin noin emättimen puolessa välissä peräaukon puoleisella sivulla teki kipeää, vaikka jälkitarkastuksessa ei näkynyt mitään vaurioita siellä. Olen päätellyt, että häntäluu on syyllinen. Noin kahden kuukauden kohdalla yhdyntä onnistui irvistäen. Nyt kolmen ja puolen kuukauden kohdalla kipu on lähes hävinnyt, mutta silti olen ajatellut selvittää, mistä oli kyse. Ihan jo ajatellen mahdollista tulevaa raskautta ja synnytystä helpottaisi omaa mieltä. Onko muilla kokemuksia samasta asiasta?

oli häntäluu todella kipeenä esikoista odottaessa. Alkoi joskus 20 viikolla ja oli melkeen loppuun saakka. Yhessä välin oli jo niin kipeä, että pehmeällä patjallakin istuminen teki tosi kipeetä! Meni kuitenkin ohi, eikä luu murtunut synnytyksessä, vaikka puoli-istuvilteen ponnistinkin. Nyt vaan oottelen, että mahtaako tässäkin raskaudessa tulla sama juttu:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja kyllä se ihan häntäluu oli, eikä liitoskipuja. En halua pelotella, mutta mulla murtui sitten häntäluu synnytyksessä, en tiiä ennakoiko se raskaudenaikainen kipu jo sitä, vai mistä johtui.

Mutta mulle sanottiin nyt että se puoli-istuva ponnistusasento, missä itse ponnistelin esikoisen pihalle(lopulta imukupin avulla) on pahin häntäluulle, kun siinä paine tulee pahiten siihen. Eli nyt sitten suositeltiin kyljellään tai kontallaan ponnistamista.

Oksaska rv 34+6

Välillä sattuu niin älyttömästi tonne häntäluuhun ja sitten siihen ympärille. Kävellessä etenkin kipu tulee ihan kamalaksi.

Osaako joku sanoa, että onko tämmöinenkin kipu liitoskipua vai mitä??

Talvikki 30+0

Itseasiassa en ole ihan varma onko mulla kyseessä nimenomaan häntäluun kipuilu vaiko jokin pikkiriikkinen lihas tai vastaava lähimaastossa, joka on kipee.. Etenkin jos istuu yhtään pidenpään, niin ylösnoustessa sattuu niin että tulee ruma sana. Mutta olen myöskin lukenut, että kipu häntäluussa on loppuvaiheessa normaalia, itselläni vasta viikko 20 ja tää alkoi noin kolme viikkoa sitten. Mitä lie..

kipeänä 13 ja 14 rv:n paikkeilla. Varasin ajan osteopaatille, joka ilmoitti häntäluun " ympärillä" olevan ristiluun vääntyneen väärään asentoon. Ilmeisesti raskaudella oli siihen jonkinlaista vaikutusta, sillä aiemmin minulla ei vastaavanlaista vaivaa ole ollut. Ristiluu saatiin paikoilleen ja sen myötä myös kivut hävisivät. Jos olisin uskonut neuvolatädin " se on ihan normaalia" -selitystä, olisin ollut kipeänä jo kaksi kuukautta..

- Delice rv 22

mulla kipeytyi häntäluu siinä rv 15 paikkeilla ja kipua kesti ihan loppuvaiheille asti. Kävin asian tiimoilta myös lääkärissä ja voi johtua kuulemma hormoonien vaikutuksesta ja sitten tietysti painopisteen muutoksesta. Nyt synnytyksestä on kuukausi ja häntäluukipu on palannut aiempaa äkäisempänä..en tiedä mistä nyt johtuu:) Istumatyöläinen kun olin niin apua sain terveyskeskuksen apuvälinelainaamosta lainatulla " makuuhaavatyynyllä" ja pahimpaan särkyyn otin panacodia. (tosin en ottanut kuin muutaman koko aikana) Viheliäinen vaiva ja sitä poistavaa keinoa ei kuulemma ole muuta kuin synnytys..ja näemmä ei aina sekään:)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat