Vierailija

Yritin etsia ketjua, muttei toi haku taas toiminut, en loytanyt mitaan siis.

No kuitenkin, 8kk yritysta nyt takana, ja menkkojen vali tuntuu vain pitenevan ja pitenevan. En ymmarra miksi. Noin 16 vuotta wsovat tulleet kellon tarkasti noin 27-28 paivan kierrolla, mutta viime kuussa kestivat 32 pv ja nyt tassakin kuussa meni jo 34 paivaa. Mika mua vaivaa? Olenko tulossa kohta vaihdevuotiseski??

Arsyttaa niin hitosti! Itse olisin halunnut lapsen jo pari vuotta sitten, mutta mies halusi pitaa pitempaa taukoa. No taitaa jaada lapsi kokonaan tulematta!

Kommentit (12)

ja olen myos huomannut ovislimojen "havinneen". Ennen huomasin kunnon sellaiset oviksen aikaa, mutta silti ovistestit nayttaa plussaa kun olen kokeillut.

Outoa!

ajattelematta jättäminen kaikilla auta. Me ollaan yritetty 2v 9kk ensimmäistämme. Mitään vikaa ei kummastakaan ole löytynyt ja hoitojakin ollaan jo läpikäyty. Samoin tähän aikaan on mahtunut isäni vakava sairaus (hän melkein kuoli, oli tajuttomana 3kk), mieheni vakava sairaus (joka ei vaikuttanut yritykseemme), työpaikan vaihdokseni ja muutto..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siis edelleen harrastettiin kyllä seksiä ;) mutta jätettiin itse lapsiasia hautumaan. Toki se ei auta, jos oikeasti kärsii todellisista ongelmista raskaaksi tulon kanssa. Että ei ollut tarkoitus kehottaa ap:ta lopettamaan yritystä tai harrastaa mitään "av-logiikkaa", se oli vain yksi neuvo muiden joukossa.

Edelleen peukkuja ap:lle, toivottavasti tärppää.

-6-

Tosi ikävää =( Minkä ikäinen olet? Oletko tikuttanut ovista?

Yrittäkää vielä kesä ja sitten aika lääkärille. Auringonvalo lisää hedelmällisyyttä, joten jospa se auttais. Tiedän myös pari tapausta, että kun ovat käyneet nuuhkimassa vastasyntynyttä, niin on tärpännyt heti sen jälkeen. Jos kunnallinen lääkäri ei ota, niin sitten yksityiselle. Monesti yksityisillä on jalka myös sairaalan oven välissä ja sitä kautta voi päästä sairaalaan tutkimuksiin ilman, että maksais maltaita.

t. toinen syksystä asti yrittänyt (1 keskenmeno takana)

Tuosta yrityksen lopettamisesta... käytännössä se tarkoittaa sitä, että joko lopetaan yhdynnät tai otetaan luotettava ehkäisy käyttöön. Muussa tapauksessa yritys on aina päällä. Pelkkä aamulämmön mittaamisen lopettaminen ei tarkoita yrityksen lopettamista.

Me yritettiin nyt 11 kk poikaamme vuosi, ennen kuin tärppäsi. Mittailin joka aamu ruumiinlämmöt ja sitä rataa, mutta ei vaan tärpännyt. Ainakin omalla kohdallani veikkaan, että ne menkat antoivat odotuttaa itseään, koska toivoin niin kovasti olevan raskaana ja stressasin menkkojen alkua - sit se pettymys oli aivan kamala joka kerran kun ne alkoi.

Tää nyt vähän klisee, mutta meillä toimi: lakattiin yrittämästä. Unohdin lämmönmittaukset sun muut ja keskityin kaikkeen muuhun. Sit tein yks kerta testin ihan muuten vaan, olin sata varma etten ole raskaana mutta halusin sen testin alta pois ja kappas - plussasin sitten kuitenkin :)

8 kk ei keskimääräisesti ole pitkä aika yrittää, vasta vuoden kohdallahan aletaan puhumaan lapsettomuudestakin. Mutta hiton pitkä aika se on varmasti teille. Koittakaa jaksaa ja toivottavasti pian tärppää.

Meilla siis on ennestaan lapsia jotka tarppasivat tosi helposti. Olisikohan iasta johtuuvaa myoskin, olen 32v nyt. Kuopus on 4v. Eihan mun nyt mikaan mummo pitaisi viela olla, monet vasta aloittavat lasten mietintaa tassa iassa!

Mitakohan silloin laakarit voisivta tehda jos ovulaatitestit nayttaa ovuloinnin, mita sitten tutkitaan tai mita laakitysta voisi antaa?

Kavin ultrassa tasan vuosi sitten kun etsittiin kadonnutta kierukkaa (joka oli sitten siella missa kuuluikin olla) ja silloin ultraaja katsoi kunnolla kohtua ja munasarjoja ja sanoi etta kaikki nayttaa ihan ok. Kasvavatko myoomat ym nopeasti, eli voisiko olla jotain talla aikaa tulla? No joo vuodessahan nyt ehtii vaikka mita tietysti...

Ja viela se etta pudotin painoa tosi nopeasti, ja vuosi sitten lopetin dieetin ja sen jalkeen onkin sitten yullut taas painoa roppakaupalla. Eikos tuollainenkin vaikuta hormoonitoimintaan?

ap

Jos olet todella lapseton, niin se ei auta sinua. Aamulämmön mittaaminen on jokseenkin turhaa, sen sijaan ovulaatiotesti kannattaa ainakin muutamassa kierrossa tehdä. Itse asiassa lapsettomuustutkimuksissa kysytäänkin ovulaatiotestien tekemisestä, ja jos niitä ei ole tehnyt, niin lääkäri määrää tekemään.

Me yritettiin ihan viimeisen päälle, ja lapsi on nyt tuloillaan ivf-hoidon ansiosta. Av-logiikan mukaan ei kai pitäisi edes olla raskaana.

mutta mustakin puolen vuoden yli venynyt yritys oli yhtä tuskaa! Eka lapsemme tärppäsi 3 kuukaudessa ja niin odottelin toisenkin kohdalla, mutta tahkosimme häntä prkl 14 kiertoa ennen kuin tärppäsi. Ja sitten tämä kolmas 5 kk yrityksellä. Jos ikää on yli 35, tutkimuksiin heti!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat