Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Eipä näkynyt vielä tämän viikon pinoa, joten ajattelin aloitella. Saa joku fiksumpi laittaa sen jäsenlistan tänne. Pakko päästä tänne tuulettamaan, kun en oo voinut vielä miehellekään kertoa. Soitin tänään parin viikon takaisen s-prog kokeeni tuloksesta, ja siitä selvisi, että oon ovuloinut viimekierrossa!!! Tuntuu tosi mahtavalle, että kroppani on alkanut toimimaan vihdoinkin niinkuin pitää yli vuoden takkuilujen ja pitkien kiertojen jälkeen. Nyt on varmasti vaan ajan kysymys, koska täällä plussataan, näin ainakin uskon ja toivon. Nyt mennään kp 7, eli alussa ollaan taas. Oon ajatellut tilata ovistestejä tälle kierrolle avuksi.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Ja toivotaan, että aurinko välillä pilkistelisi kunkin päivään...on niin harmaata ollut jo pitkään!

Kommentit (15)

Oltiin pudottu sen verran kauas, että tässä vähän nostoa viikonloppua odotellessa. Miten Maya79 on alkanut clomien syönti? Toivottavasti tehoaa nopeasti ja tulisi uusia plussauutisia! Hankihippiäiselle onnea, että kaikki on hienosti! Oli varmaan upeaa käydä ultrassa ja nähdä, että kaikki on niin kuin pitääkin.

Omaa napaa: täällä ei muuta kuin lääkärin odottelua. Kp on 36 ja mistään ei ole mitään merkkejä... Jospa löytyisi selvyys tähän ja saisi lääkitystä, jos tarvetta on. Yksi merkki myös hormonitoiminnan häiriöstä on näppylät naamassa :( Siitä asti, kun jätin nuvaringin pois, niin finnejä ilmestyy kuin teinivuosina. Ihan alkuun luulinkin, että olen heti tullut raskaaksi, kun esikoista odottaessa naama oli ihan kauheassa kunnossa. Voisiko muuten nämä näpyt kertoa jostain tietystä ongelmasta? Esim. liittyykö pco:hon tai johonkin muuhun huono iho?

Hei kaikille! Mukavaa viikon alkua. Mulla oli kommentteja teidän teksteihin, mutta kun pääsin tähän vastausosioon, niin unohdin nimimerkit... sen verran uutena tässä pinossa, etten aktiivisesti vielä muista kuka on kuka... Siis omaa napaa:

Mennään kp 33 ja ovista testailin kp 15-31 ja sitten jo tikut loppuivatkin. Mitään merkkiä ovulaatiosta ei ollut eikä tullut, joten äsken varasin aikaa lääkärille. Sain parin viikon päähän 21.11. ajan. Ajattelin pyytää ultrausta, että nähtäisiin missä on vika. Kunpa jotain selvyyttää löytyisi tähän tilanteeseen. Hiukan on surullinen mieli, kun elimistö ei ota lainkaan käynnistyäkseen.

Olikohan se Veera24 (sori, jos nimimerkki meni väärin) joka kertoi s-prog arvoista ja, että niiden perusteella ovis oli ollut. Mikä tämä arvo on ja mitä se siis mittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

heippa van kaikille!!! veera24:lle onnea oviksesta, se on juhlimisen arvonen juttu! Ja Mia79: Yritä vielä vähän aikaa pitää vauvelit sisällä, niin hyvää tulee. Ihanaa että ne syntyy ihan kohta!

Omaa napaa sen verran, et täti tuli tänään kylään(näin aikasin!!!!)kierron pituudeks jäi 31!!!Eli aika varmasti luulen ovuloineeni kp17-18 ja nyt meni just se 14vrk, kun menkat alko. ja ilman teroja!! Oli kyllä pieniä (=isoja) tärppiodotuksia, mut pienet itkut itkin eilen, kun illalla tuli pientä rukseaa tuhrua.Mies siinä yritti lohduttaa, et ees menkat alko, että näyttää mulla jonkin näköstä OMAA hormonitoimintaa olla. Mut kai sitä pitää olla realistinen, et luultavasti tän vuoden yrittämisen aikana oon mahdollisesti ovuloinu n.4kertaa, et ehkä yritykset pitäis laskea niistä.

Joten ylihuomenna alkaa mun ensimmäisten clomien popsinta, yks. tabl. kp3-7. saa nähdä tuleeko musta hormoonihirviö;)

Ai niin, tänään ku täti tuli sit oikeesti, ni olin tyynen rauhallinen tilanteeseen nähden. En ees tiiä mistä se kaikki usko tulee tähän touhuun...

Palaillaan!!!! JA KAUHEESTI PLUSSIA MEILLE!!!

-maya-

Upeaa [color=red]Veera24[/color], että oot ovuloinut! Meidän pinossa tosiaan juhlitaan vähän erilaisia asioita: kuukautisia, ovulaatioita ja sitten tietenkin myös niitä plussia. :) On myös hienoa, että tuollaisia tuloksia on saatu aikaan laihduttamalla ja metuilla. Peukut pystyyn! bd

Tervetuloa uusille munkin puolestani!

Olin tänään taas vaihteeksi Naistenklinikalla ja tällä kertaa pienten painoarviot olivat 2468g ja 2431g. Masussa alkaa siis jo olla melkoinen määrä vauvaa. :) Menin vähän hiljaiseksi, kun sisätutkimuksen tehtyään lääkäri totesi, että kohdunkaulaa on jäljellä enää alle 2 senttiä ja se on mennyt pehmenemään, on sentään vielä kiinni. A on myös alkanut asettua lantioon, joten taitaa lähtölaskenta olla alkanut. Jaiks! En millään tajua, että kyse on enää viikoista, ei kuukausista.. Paineet ovat mulla nousseet, ovat jo 143/89, mutta lääkärin mukaan ei vielä huolestuttavaa. Seuraava käynti onkin jo ens viikolla, joten loppuraskaus seurataan tilannetta tiheästi. Perjantaina sf-mitta oli 40 cm, joten melkoinen möhkö mulla alkaakin olla. Yksösraskaudessa rv40 sf on keskimäärin 34cm ja yläkäyrällä 36cm, joten kyllähän tuota keskivartaloa on reippaasti kasvateltu.

Toivottelen kaikkea hyvää teille kaikille! Käyn enää varsin harvoin koneella, koska on pakko alkaa lepäillä kunnolla, mutta yritän aina välillä kurkistaa, mitä teille kuuluu. Ja tottakai ilmaannun kertomaan kuulumisiani.

Mia79 ja touhukaksikko rv 34+1

Hieno homma Veera, että olet ovuloinut! Ja ihan painonpudotus ja metuthan sulla oli? Tosi lupaavaa, että et tarvinnut ovuloimiseen muita ihmeempiä poppakonsteja. Toki en todellakaan väitä että painonpudotus ei olisi " ihmeempi poppakonsti" , se on valtavan työn tulos yleensä, mutta tarkoitin lähinnä näitä lääkkeellisiä juttuja. Jäämme siis odottamaan sinulta uutisia lähitulevaisuudessa;)

Ja Mialla on jänniä aikoja luvassa ehkä jo piankin. Muistan kyllä, kun plussasit, ja sehän oli ihan hetki sitten!! Onnellista loppuodotusta sinulle.

Pantteri, hakeudu vaan mahdollisimman pian lääkäriin. Aina parempi olisi mennä heti jollekin lapsettomuusjuttuihin erikoistuneelle, niin homma lähtee heti käyntiin. Itse menin keväällä ihan normaalille gynelle joka vaan käski popsia ensin pelkkiä teroja, joista nyt pcossa (eli mulla) ei ole mitään hyötyä. Syyskuussa menin sitten lapsettomuusjuttuihin suuntautuneelle gynelle, joka kirjoitti heti metut ja clomit ja plussa pärähti hyvällä tuurilla ekasta clomikierrosta.

Mayalle onnea clomikiertoon. Ei ne ainakaan mulle ihmeempiä sivuvaikutuksia tehneet, ainakaan tolla yhden napin annoksella. Uutisia odotellaan sinultakin, meetkö follikkeliultraan?

Omaa napaa: ekassa ultrassa on käyty varmistamassa että joku todella köllöttelee kyydissä, ja kyllähän siellä syke pompotti. Kauhea km:n /tuulimunan pelko vaivasi koko alkuajan, jokohan voisi relata vähän.. Kävin ultrassa rv 7+3 tai 7+2, mutta alkion koko vastasi rv 6+6. Se minua (yllätys yllätys) kovasti huoletti myös, mutta gyne sanoi että on ihan normaali, ja millinkin mittavirhe tulee helposti.

Heippa hei kaikille ja pidetään toisemme ajantasalla!!!

Niin ja Mörötin, muista tulla kertomaan kun tiedät toiko inssi plussan!

minä kävin tällä viikolla gynellä ihmettelemässä pitkiä kiertojani, ja näköjään pelkkä siellä käynti auttoi, vaikka ei mitään edes tehty...nimittäin seuraavana päivänä alkoikin jo menkat ja kierto oli vain 31 päivää. Yleensä se on aina ollut yli 40. Mutta voihan tämä tietysti olla vain joku poikkeus ja seuraava kierto taas venyy. Nyt kuitenkin kp 3 ja toiveikkaampi mieli kuin pitkään aikaan.

Mitään vikaa ei tutkimuksissa löytynyt. Verikokeeseen pääsen vasta ensi viikolla, joten sen jälkeen ollaan sitten vähän viisaampia.

Tässä kierrossa aion taas tikutella ovista, ja aloitan sen jo hyvissä ajoin. Viime kierrossakin sain ovistestiin kaksi viivaa, mutta en uskonut sitä kun luulin että kierto olisi pitempi eikä ovis olisi millään voinut olla niin aikaisin. Mutta kyllä se taisikin näyttää ihan oikein, kun kierto nyt sitten olikin lyhyempi. Ja kun en uskonut tulosta niin eipä sitten edes puuhailtu mitään oviksen aikaan. Mutta tässä kierrossa kyllä sitten takuulla puuhaillaan jos on minusta kiinni! Ollaan tosin niin minä kuin mieskin lähdössä reissuun loppukuusta ja yhteensä pari viikkoa ollaan näkemättä toisiamme. Joten täytyy nyt vain toivoa, että ovis ehtisi olla ennen sitä. Saisi yrittää saada vauvan alulle vielä ennen joulua!

Tosiaan clomioen syöminen alkaa torstaina. En oo mikää clomi-asiantuntija, jos tarkempaa tietoa haluat, niin tossa kohdassa haku, löytyy lukemattomia vastauksia. Mut näin lyhykäisyydessään: Clomit siis aikaansaa munasolun irtoamisen(ei kaikilla) ja kypsyttää munasoluja ja stimuloi munasarjoja. Itellä pitää kuitenkin olla jonkin näkönen oma estrogeenituotanto, jotta lääke vaikuttaa kyseisellä tavalla. Riskinä on siis monisikiöraskaudet ja munasarjojen ylistimulaatio.

Sivuoireina voi tulla kuumia aaltoja,pahoinvointia ja oksentelua yms. mielialojen vaihteluja.

Toivottavasti vastaus ees vähän autto:)

Pantteri kyseli s-prog kokeesta. Eli sehän mittaa verestä progesteronipitoisuuden, joka on korkeimmillaan noin viikko ovulaatiosta, jos ovulaatio on tapahtunut. Tällöin myös koe otetaan. Mun arvo oli 25 nmol/l ja on kuulemma normaali arvo ja osoittaa ovulaation tapahtuneen. Saattaahan ne finnit liittyä PCO:n. Näin oon lukenut, että siihen saattaa liittyä aknea. Mutta esim. mulla ei oo ollut ihon kanssa mitään ongelmia ikinä, kun taas pitkien kiertojen, karvojen ja painon kanssa on ollut, että yksilöllistä sekin.

Joku kyseli, että painonpudotus ja metformiinikö mulla on vain apuna, ja näin on. Tammikuussa saatan saada Clomitkin avuksi, jos en oo raskautunut. Pitää nyt toivoa, että näitä ovulaatioita alkais olla ihan normaalisti, ettei tää nyt ollut joku kerran vuodessa tapahtuva ihme. Tilasin ovistestejä, ja tarkoitus olis enstiistaista asti tikutella. Saas nyt sitten nähdä, miten käy tässä kierrossa.

Kiitos vaan monille, jotka onnitteli oviksesta! Toivon niitä teille kaikille ja tärppejä myös!!!!!!! Ja hyvää viikonloppua! : )

Kuulostipa hyvälle Veera24. Onnea vaan uuteen kiertoon ja toivotaan, että nopeasti tulisi muitakin hyviä uutisia!

Täällä odotellaan edelleen menkkoja, kp 51 nyt menossa. Voisiko muuten munasarjojen kohdalla toispuoleinen aivan pieni jomotus ja nivustaipeessa oleva lievä kipu olla oireita siitä, että hormonitoiminta yrittää kovasti lähteä käyntiin? Vai liekö liittyvän johon aivan johonkin muuhun. Eipä sitä osannut kuvitellakaan aiemmin, että sitä niin kaipaisi noita kuukautisia ja ihmettelisi tuntemuksiaan ; )

Mitä kuuluu teille muille?

Mukavaa viikkoa kaikille!

Onnea ..no hitsi, nyt unohin, no sille joka oli ovuloinu! (tää on sitä, ku ei muista ikinä noita nimiä, sori)

Ja nyt tuntuu etten muista mitään muutakaan. Olin jo autuaasti unohtanu oman kiertopäivänkin, mutta laskin sen tuossa ja tulos: 44. Eikä mitään tietoa menkoista. Alkaa kohta vähän ärsyttään, ja sehän tietty vaan pahentaa asiaa. Mutta minkäs teet. Ehkä tämä tästä rauhottuu kun saan miehen viikon päästä kotiin (on ollu yk-joukoissa vuoden) ja jospa ne menkatkin alkais sitten. Kun niillähän on taipumusta pilata kaikki kiva.;D

Ja kukahan se mahtoi kirjoitella että mahtaako nivusissa tuntuva " kipu" ja munasarjojen kohdalla tuntuvat tuntemukset viitata hormonien heräämisee.. Toivottavasti! Nimittäin sellasia on täälläkin.. Tosin ollut jo monta viikkoa. Mutta toivotaan silti.

Viikon jatkoa kaikille! Palailen kuhan saan ajatukset kasattua.;D

Lainaus:

[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]

[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]

[color=darkorchid]katjuska12[/color] [color=deeppink]minä kohta 22 ja mies 29 ja ensimmäistä kuumeillaan kovasti! Heinäkuussa jätin pillerit ja sitten kestikin 3 kk ennen kuin tulivat seuraavat menkat ja nekin teroluteilla! Kierrot sen jälkeen kp 46, 36 ja nyt meneillään kp 56! Eli todella pitkät ja epäsäännölliset kierrot ja se on piinaavaa![/color]

[color=darkorchid]KirPPuli[/color] [color=9BCD9B] Minä 21v, mies 23v, tyttö 12/2002, kierrot ollut sekaisin 8/2003 lähtien->23-80kp. Primolut 1/04 ja terolut aloitettu 2/05[/color]

[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 23v, mies 27v, pillerit jätetty pois 10/04, jonka jälkeen kuukautisia ei kuulunut => Primolut-kuureja. 8/05 todettu pco => clomit+terot.[/color]

[color=darkorchid]Lilli78[/color] [color=9BCD9B]Ikä 26 ja mies 29. Yritys aloitettu 10/04. Kierrot huitelee 20. - 45 välillä.[/color]

[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]25-vuotias ensimmäisten odottaja, mies 28vee. Pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta.[/color]

[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v, mies 29v (pian 30v), Tytär 02/2004 (yritystä ½v ennen häntä), ehkäisy jätetty pois 05/2004, jonka jälkeen terot. Nyt lapsettomuushoidoissa, clomit käytössä, kierrot ilman lääkitystä >40pv, hormoniavusteisesti n.28-31pv

[color=darkorchid]pikmin[/color] [color=deeppink]Olemme 28-vuotiaita ja esikoista olemme kuumeilleet 1/05 alkaen. Minulla on aina ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Terolutteja kokeilin alkuvaiheessa, mutta kierrot lyhenivät 20:n ja ovis jäi kokonaan pois. Ovista tikuttelin n. 7-8kk. Nyt odotellaan ensimmäistä aikaa lapsettomuusklinikalle 12/05.[/color]

[color=darkorchid]JJ-82[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v ja aviopuolisoni on 26v. Esikoista ollaan yritetty kesästä 2004. Käyty tutkimuksissa 04/05, jolloin minulle määrättiin clomit neljän kierron ajaksi.[/color]

[color=darkorchid]quiero3[/color] [color=deeppink]Olen 23 v. ja mies 24 v. Jätin pillerit pois joulukuussa, kun ei maltettu enää odottaa, että päästäis toteuttamaan vauvahaavetta. Eka kierto oli lähes normaali, eli 29. Nyt menossa toinen kierto ja kp35 eikä mitään kuulu...[/color]

[color=darkorchid]redhead81[/color] [color=9BCD9B]Ikä 24, aviomies 32, poika 2,5. Yritystä reilu vuosi, teroja popsitaan, muuten tutkimukset vasta aluillaan. Kierrot on aivan mitä sattuu, välillä myös terojen kanssa.[/color]

[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=deeppink] Minä ja mies 25 v. meillä 2 kissaa. Pillerit jätetty 5/04. Kierrot 32-52...ja nyt yli 100, ei lääkitystä vielä[/color]

[color=darkorchid]vikli80[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, mies 30, Olen 5-v tytön äitipuoli, Ensimmäisen yhteisen yritys aloitettu 7/04, Kierrot ennen pillereitä 28-72 ja pillereiden jälkeen 30-42[/color]

[color=darkorchid]haaveilija3[/color] [color=deeppink]olen 25v ja kuumeilen kolmatta. Ukko on 28v. kävin eilen lääkärissä ja tänään aloitin sitten terot. kp on tänään 76. Sain kolmen kuukauden satsit. Jospa sitten kierto tulis tasaisemmaksi tai parempi olisi jos jäisi sattuneesta syystä 9kk pois :). [/color]

[color=darkorchid]hankihippiäinen [color=9BCD9B]vähän alta 30-vee, ensimmäistä kuumeillaan, kierrot venähtivät pitkiksi (40-50) pillereiden lopetuksen jälkeen alkusyksystä. Ei lääkitystä vielä. [/color]

[color=darkorchid]Alexiana[/color] [color=deeppink]Minä 27, mies 26. Vauvahaaveita 2003 alkaen, 3/04 pillerit pois, 5/04 alkaen yritystä, 11/04 pco-havainto, vahvistus siitä 12/04, mutta lääkäri vain kehotti odottelemaan. 1/05 toiselta lääkäriltä lähete julkiselle tutkimuksiin, 4/05 eka käynti ja miehen tutkimuksia odotellaan ennen kuin alan syödä clomeja. Kierrot 2-3 kk pitkiä.[/color]

[color=darkorchid]Sonja_79[/color] [color=9BCD9B]Olemme mieheni kanssa molemmat 25-vuotiaita ja kuumeilemme pikkukakkosta (01/2005 alusta). Esikoinen syntyi 06/2004. Syksyllä minulla oli säännöllinen kierto 29-33pv, mutta nyt takana yksi 53 päivän kierto ja tällä hetkellä kp42. Suunnittelen lääkärille menoa, jos vaikka saisi Terolutit kiertoa tasaamaan.[/color]

[color=darkorchid]PIPSA1[/color] [color=deeppink]Ikää 25v, pillerit pois 7/2004, jonka jälkeen ei vuotoja 3 kk, 1 kk terot = vuoto, 3 kk ei vuotoa, taas terot, joilla vuoto ihan ok, tosi nyt jostain syystä kiertopäivänä 12 alkoi taas vuoto... Eläessäni olen " saanut" 6 normaalit kuukut 14 - 15 vuotiaana...[/color]

[color=darkorchid]mörötin-81[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mieheni ollaan molemmat 24v. ja esikoista ollaan yritetty syyskuusta 2004 saakka. Kahden yrityskierron jälkeen kierrot muuttuneet epäsäännöllisiksi ja pitkiksi. Huhtikuussa 2005 tutkimuksissa huomattu pco-tyyppiset munasarjat, clomeista ei apua, lapsettomuushoidot aloitettu 10/05 (IUI) [/color]

[color=darkorchid]Illuminatus[/color] [color=deeppink] on yhden lapsen äiti, nyt odottaa toista. Pitkäkiertolainen olen ollut " aina" , mutta nyt kierrot karanneet täysin käsistä. Viimeksi oli kp 41, nyt lähestytään kp 50. Myös tuhrutteluvuoto on uusi asia.[/color]

[color=darkorchid]mimmu_78[/color] [color=deeppink]Minä ja mies 27v. Esikoinen täyttää kesällä 2v. Toista yritetty marraskuusta -04. Kierrot 25-x [/color]

[color=darkorchid]punatilhi[/color] [color=9BCD9B]76 syntynyt, noin kymmenen vuoden pillereiden (Diane Nova) syönnin lopettamisen 09/04 jälkeen ei menkkoja. Primolut 11/2004 kolmeksi kuukaudeksi. Eikä taaskaan menkkoja! Ensimmäistä yritellään![/color]

[color=darkorchid]Leppis78[/color] [color=deeppink]Minä 27 ja mies 30v. Ensimmäistä yritellään. Yritys aloitettu 06/04. Kierrot 31-42 [/color]

[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=9BCD9B]Eli ikä 25v. mies 31v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen seuraavakierto oli 53 päivää pitkä ja nyt tässä kierrossa mennään jo päivää 58...Ensimäistä yritellään.[/color]

[color=darkorchid]Brooke73[/color] [color=deeppink]Olen 31-vuotias ja mies yli 4-kymppinen. Ensimmäistä kuitenkin vasta aletan yrittelemään. Pillerit jätin pois joulukuussa ja kumit jätettiin vasta viime kuussa. Eka yrityskierto siis takana. Mulla on aina olleet kierrot pitkiä[/color]

[color=darkorchid]flaming[/color] [color=9BCD9B]minä 24v mies 34v tyttö 1v8kk. pco kierrot 28-56 olleet aina sellaiset. tyttö saatiin aikaan luomuna 20kk yrityksen jälkeen ja nyt yritystä luomuna takana 19kk tai heinäkuu on 19. kk. menkkoja taas odotellaan. niin joo ja kaarinasta me.[/color]

[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=deeppink]minä 25 v, mies 24v, ensimmäistä kuumeillaan espoossa. Pillerit lopetin 10/04, ja siit lähtein kierrot alkuun 32-35+yks mega pitkä kierto yli100. Pco havaittu 08/05 ja nyt vuos yritystä tasan täynnä:( ja clomit 3kk ens kiertoon.[/color]

[color=darkorchid]tuplis2[/color] [color=9BCD9B]Minä 30 ja mies 29v, meillä entuudestaan kaksoset 12/00 ja kolmatta yritetty reilu vuosi nyt[/color]

[color=darkorchid]kaipuu[/color] [color=deeppink]Oon 39 v, mieheni 50 v. Kierrot pitkiä ilman lääkitystä, lääkkeillä 31. Lasta toivottu 04/94 alkaen...[/color]

[color=darkorchid]krista-75[/color] [color=9BCD9B]minä 30v ja mies 35v.meillä 10v tyttö.menkat oli vuoden pois.porimolut kuuri ja lugestrone kuuri menkat oli 7pv.nyt lugestrone kuuri huomenna loppu.[/color]

[color=darkorchid]pantteri[/color] [color=deeppink]Minä 30-v, mies 31-v, tyttö 2,5-v. Toisen yritys aloitettu 06/05. Kierrot nuvaringin jälkeen täysin hukassa ja teroilla käynnistelty. Ensimmäinen sai alkunsa hyvällä tuurilla, vaikka kierto silloinkin aivan sekaisin.[/color]

[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=9BCD9B]Iltatähtemme, eli kolmas lapsemme on ollut työn alla heinäkuusta -05 lähtien. Meillä on jo ennestään 7v tyttö ja 6v poika. Ikää meillä vanhemmilla on jo 32v. Poistatin kierukan (Levonova) tuolloin heinäkuussa ja kuten silloin joskus monta vuotta sitten, (ennen kierukkaa), kierto on jälleen mitä sattuu. Ensimmäinen kierto oli 41pv ja nyt mennään jo kp:ssä 50...[/color]

[color=darkorchid]Rainy[/color] [color=deeppink]ikää minulla on 25v ja miehellä 27v. Pillerit jätin pois viime jouluna ja kokonaan ehkäisyn jätimme pois elokuussa. kuukautiseni eivät ole koskaan olleet säännölliset ja pillereiden lopetuksen jälkeen niitä tuli neljät. Heinäkuussa kävin lääkärillä ja sain terolut -kuurin, sen jälkeisistä menkoista kulunut nyt 81pv. eilen sain verikokeiden tulokset, joista ei löytynyt mitään normaalista poikkeavaa... Nyt odotan gynekologiselle tutkimukseen menoa.[/color]

[color=darkorchid]wäiski74[/color] [color=9BCD9B]Minä 30v ja mies 29v, ei lapsia. Pillerit jätetty pois v.2001. Vuoden odottelun jälkeen hormoonitutkimuksiin,jossa todettiin ettei kropassa ole tarpeeksi estrogeeniä eikä ovulaatiota tapahdu. Söin 3kk kuurin sekä clomeja että teroja, jonka jälkeen tilanne taas sama. Tilanne muuttunut itsestään positiiviseen suuntaan 2vuoden aikana, kp45-55. En oo käyttänyt mitään lääkitystä ton ekan kerran jälkeen enkä ollut missän tutkimuksissa.[/color]

[color=darkorchid]Nuuhistelija[/color] [color=deeppink]Olen 24v ja mieheni 26v. Pillerit jätin pois vuoden vaihteessa, jonka jälkeen tuli luomumenkat 4-5 kertaa. Sitten menkat katosivat ja söin keltarauhashormonikuurin jolla ne alkoivatkin.[/color]

[color=darkorchid]-Mariposa-[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v tyttönen täältä etelä-lapista ja toiveissa ois eka pikkunen joskus tässä. =) Pillerit oon jäätänyt pois ihan vasta ja eka luomukierto siis menossa.[/color]

[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=deeppink]Olen 29 ja mieheni muutaman vuoden vanhempi. Ensimmäista lasta toivotaan ja e-pillerit olen lopettanut nyt heinäkuussa. Pillereitä ennätinkin sitten syömään reilut 10 vuotta.[/color]

[color=darkorchid]Elovena77 [/color] [color=9BCD9B]Minä ja mies molemmat -77, esikoinen 8/04. 12/03 mulla todettu pco, eikä sitä juuri keretty hoitaa, kun olinkin jo raskaana - luomusti :)Kierrot kyllä vaihdelleet vuodesta -96 alkaen... paras taitaa olla kp 90 tai jotain.... alkuun hoidettiin e-pillereillä sittemmin teroilla. Toinen toiveissa, mut kierrot on taas ruvenneet venymään.[/color]

[color=008B45] [size=3] Plussanneet pitkikset [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Illuminatus[/color] [color=FF6A6A] la 18.12. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Mia79[/color] [color=FF6A6A] la 18.12. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] vikli80[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Sonja_79[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Pomppis03[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Alexiana[/color] [color=FF6A6A] la 20.2.[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Mikaela77[/color] [color=FF6A6A] la 24.2.[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] mimmu_78[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] KirPPuli[/color] [color=FF6A6A] la 28.4. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] katjuska12[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Leppis78[/color] [color=FF6A6A] la 5.5. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] suklaavohveli[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] haaveilija3[/color] [color=FF6A6A]la[/color] [/size]

[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]

[color=darkorange] [size=2] Pips[/color] [color=crimson] (la 30.10.) Tyttö syntyi 20.10 rv 38+4, paino 3210g, pituus 48 cm ja pipo 33,5 cm [/color] [/size]

Tänään on kp20 ja pieniä nippailuja on alkanut tuntua alavatsalla. Voisi olla ovis ovella...Tätä iloa hämmentää tuhruttelu, joka alkoi kp13 tienoilla ja päättyi kp19:ään. Ilmeisesti hormonit heittelee...

Peruutin sen gyneajankin. Jänistin. Ajattelin, että nauravat minut sieltä ulos kun ei olla yritetty kuin vasta vajaa 4kk. Joo, hölmö olin kun en mennyt. Itseänikin harmittaa. Noh, jos tämä kierto ei tärppää, varaan ajan vuoden vaihteeseen ja sitten kyllä menen ihan varmasti.

Oli kiva lukea, että pitkissä kierroissa tapahtuu oviksiakin...itselläkin on siis vielä toivoa, vaikka tiedän, että Clomien syömiseksi tämäkin tästä vielä päätyy omalla kohdallani. En vain jaksa uskoa, että tärppäisi tässäkään kierrossa...

Hyvää viikonloppua kaikille Pitkiksille!

Mariposa, ihmettelin tosiaan tuota toispuoleisen nivusalueen kipuilua, mullakin ollut sitä jo useamman viikon, joten tiedä mitä se sitten on. Kovaa kipua se ei kuitenkaan ole, eli en ole ollenkaan huolissani siitä, pitääpähän vain toivoa yllä, jos jotain eloa siellä munasarjoissa olisi ; ) Kp 55, eikä menkoista tietoakaan...

Pantteri, tuosta aknesta ja PCO:sta sen verran, että mulle gyne sanoi aikoinaan, että yleensä akne ja PCO kulkevat käsi kädessä. Mulla ollut vaikeahko akne nuoruudessa, ja useammalla roaccutan kuurilla sain sen väliaikaisesti aisoihin. Kun lopetin kesän lopussa diane nova pillerit, pelkäsin että iho alkaa taas kunnolla kukkimaan, mutta ei sen pahempaa kukkimista tullutkaan. No, ei tainnut olla ihan vastaus sun kysymykseesi, mutta jotain aiheesta noin omasta kokemuksesta. Sen muuten olen itselläni kokenut ihon kannalta hyväksi, että en käytä raakaa sokeria ollenkaan. Ja on tosiaan auttanut. Liekö sokeri jotenkin vaikuttavan hormoneihin tai aineenvaihduntaan, sitä en tiedä.

Näin nopeasti hieman kommenttia meidän pinoon.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Mia79:lle tsemppiä loppuraskauteen. On varmaan aika rankkaa kantaa kahta masussa loppumetreillä. Koita lepäillä tarpeeksi ja kerätä voimia synnytykseen. Hyvin se menee! Ihanaa, kun syntyy pitkisvauvoja!

Maya79: Ensimmäinen clomi-kierto siis alkamassa? Mietit, että tuleeko susta " hormonihirviö" . Miten clomit oikein vaikuttavat ja onko niistä odotettavissa pahoja sivuvaikutuksia?

Omaa napaa...

Eilen kuvittelin kuukautisten alkavan, mutta tulikin vain pieni tuhru, nyt mennyt vuorokausi, eikää enempää kuuluu...!? Oli pakko testakin, ku popsin clomeja + teroja, niin ajattelin, että jos kuitenkin terot olis aiheuttanut pientä vuotoo vaikka olisikin tärpännyt, mitä kuitenkin suuresti epäilin. Ja negahan sieltä tulikin.

Soittelin eilen vielä lääkäriinkin ja olisin kysellyt jatkosta, mutta sovittiin hoitajan kanssa, että menen käymään siellä maanataina uusimassa reseptin ja samalla selvitetään hieman tilannettani!

Nyt vaan odotellaan, että menkat tulisivat kunnolla ja päästäisiin seuraavaan kiertoon, johon meinaan hommatta ensimmäiset ovistestit.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat