Vierailija

Ystävättäreni pyysi varovasti, että voisinko hoitaa yhden yön yli heidän 9kk:n ikäistä vauvaansa ja 2-vuotiasta poikaansa. Tietysti suostuin, mutta nyt iski paniikki!

Nimittäin olen itse lapseton enkä ole koskaan ollut pikkulapsen kanssa kahden. Miten keksin tekemistä pikkupojalle ja miten ihmeessä viihdytän vauvaa, jos se vaikka (kauhistus) alkaakin itkeä??? Hyvät ohjeet saan varmaankin, mutta sittenkin jännittää niin pirkaleesti.

Älkääkä yhtään naurako siellä =D, tämä on kuulkaa vakava asia sinkkutytölle.

Kommentit (6)

ja sinut ja että te varmasti pärjäätte. Ehkäpä hänen lapsensa nukkuvat yönsä hyvin. Älä pelkää lapsen itkua, lapset itkevät jos siltä tuntuu enemmän tai vähemmän. Riittää jos pidät pienempää sylissä ja rauhoittelet niin kauan kuin itkee. Ja varmasti sinun on ihan hyvä hoitaa heitä jos kerran olette ennestään tuttuja. Rutiinit on hyvä tietää. Hyvin se menee varmasti!

Muistan itse pelänneeni samoja asioita lastenhoidossa aikoinaan kun ei vielä ollut omia. Kyllä ne lapset kestävät.Ohjelmaa ei välttämättä tarvitse kummemmin keksiä 2v.lle. Kuuntele mitä hän kertoo sinulle ja näyttää ja ole kiinnostunut. Leiki kuten äidinkin läsnäollessa olet tehnyt. Vanhempi on varmasti tosi tohkeissaan kun saa olla sinun kanssasi ilman äitiä. onnea vaan!

ystävä avuksi iltatoimiin van jos voit. Pärjäät varmasti yksinkin.

Kaksivuotias katsoo jo teletappia, että sitä vaan kehiin, jos paniikki iskee...

Muista kyläillä usein ennen hoitokertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

et oikein tiedä mitä kaikkea siihen kuuluu. Mietitte yhdessä ja hoidatte yhdessä ensin. Olet vaikka mukana lasten iltatoimilla ja nukuttamisessa. Musta olisi ainakin parempi jos lastenvahti sanoisi suoraan ettei ole oikein varma itsestään. On takuulla paljonkin juttuja joita sun on kyseisten lasten rutiineista hyvä tietää ennenkuin hoidat. Onnea matkaan!

itse en ottaisi noin pieniä jos ei olisi omia (enkä muutenkaan) jollei ystävä joutuisi sairaalaan tai muuta yhtä yllättävää. Ei kuulu sinkkutytön hoitoon noin pienet lapset. Mutta jos nyt kerta otat niin varmsita, että saat hyvät ohjeet, ota mahdollisesti ystävä mukaan jne.

poika varmaan tykkää ihan leikkii vaikka autoilla tai piirtää, vauva varmaan vaan konttailee ympäriinsä, mut älä hermoile siitä itkusta, aika varmasti pienempi ainakin jossain vaiheessa itkasee, ei maailma siihen kaadu, huolehdit vaan et on kuivat vaipat ja ruokaa masussa tarpeeksi lapsilla, niin hyvin menee, nukkumisrituaalit tosiaan kannattaa kyllä selvittää hyvin jottei sulla mene siihen touhuun tuntitolkulla aikaa, niin ja opettele vaihtaan vaippa jos et ole ennen vaihtanut, vauvakin voi yöllä herätä itkeen, mut sit vaan hyssyttelet (kannat sylissä)sen takasin uneen tai tarjoot tuttia jos sellanen on. Hätätapauksia varten voi myös isommalle vuokrata jonku lastenvideon (teletappi tai nallepuh), eli jos jossain vaihees tuntuu et pitää rauhottaa tilanne niin sit vaan video pyöriin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat