Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä asuu ja on sitten sitä vielä hurjimmasta päästä. Ihmettelen vaan sitä et osaa läksyt tehdä hienosti ja yleensä kaikki ovat oikein. Läksyjen teon jälkeen saa järkkyjä raivareita tyyliin " et hän ei jaksa tehdä näitä ja hän inhoaa opea kun se antaa läksyjä ja hän tarvii lomaa ja et kyl hän koulussa voi käydä jos siellä tehtäis ne läksyt ja muut ja kotona sais sitte vaan olla" ... jne..

Olen joutunut muutaman kerran suuttumaan ja oikein tosissani raahannut lapsen omaan huoneeseensa miettimään. Käytös on muutenkin muuttunut välillä tosi kamalaksi mm. tänään hän piereskeli ruokapöydässä ym ja itseasiassa tuosta sitten suutuinkin kun hän vaan naureskeli paukkunsa jälkeen.

En sitte vaan tiedä mikä on hyvä mut sen tiedän et tästä väsyy itse tosi paljon kun yksi on aina naama norsunvit... eikä mikään auta!

Sivut

Kommentit (20)

Mikään ei sovi,kiinnosta tai huvita 7v. poikaamme.Kyllä välillä on pinna tiukalla kun taloudessa on 2v. uhmaikäinen myös.Vuorotellen saavat raivareita :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lisäksi mun tokaluokkalainen (esikoinen) kiukuttelee aina läksyistä! Tänään kun joku läksy meni pieleen, tyttö huusi " mä tapan itteni" ja sai hillittömän itkuraivokohtauksen... *huokaus*. Onkohan tuo enää edes normaalia :/

kun haluaa leikkiä kotona ja koulussa välitunnilla :-/

Jep,jep meninkin vielä mainitsemaan kun läksyt ei kiinnosta ja kiukkuaa kotona.Sain kyllä keskustelusta käsityksen että,ekaluokkalainen ei saa enää olla lapsi.

Mutta tekemistä on kun lapsi on niin usein huonolla tuulella. Kokevat kai jotakin ahdistusta kun elämä muuttuu niin rajusti tarhan jälkeen. Kamalan paljon vaatii lapselta kyllä jo tuo 1 luokka.

Vierailija:

Lainaus:

kun haluaa leikkiä kotona ja koulussa välitunnilla :-/

Jep,jep meninkin vielä mainitsemaan kun läksyt ei kiinnosta ja kiukkuaa kotona.Sain kyllä keskustelusta käsityksen että,ekaluokkalainen ei saa enää olla lapsi.

Pian pitää osata valita ammattinsakin jo kolmannella...

kun ekaluokkalainen saa raivareita, joiden aikana esim. karjuu poliisia apuun, koska äiti hakkaa (poikaa ei ole koskaan kuritettu muuten kuin aikalisällä omassa huoneessa) jne. Toivoton olo ja hyvät neuvot tervetulleita...

kasvatuksesssani on mennyt niin vikaan. Meillä on ihan tavallinen perhe, jossa on yritetty opettaa käytöstapoja. Nyt tämä äkillinen HIRVEÄ vastaanhangoittelu on hermojaraastavaa. Kaikkea, mikä on kiellettyä/ hyvien tapojen vastaista, tehdään. Järjen puhuminen, uhkailu, lahjonta....mikään ei auta. KOSKA TÄÄ LOPPUU....APUAAAAAH!

Se johtuu elämän suurista muutoksista, kun lapselta odotetaan yhtä sun toista, toisaalta ollaan liian pieniä ja toisaalta liian isoja, riippuen aina asiasta. Ensimmäisenä kouluvuotena (tai eskarivuotena, jos eskari on koulussa) etsitään sitä omaa itseään ja turhaudutaan, kun ei täytetäkään heti kaikkia ympäristön aiheuttamia vaatimuksia.

Kyllä, meilläkin asui viime ja edellisvuoden kiukkuinen eskarilainen. Normaali vaihe ikäkehityksessä, sanoo joku minua viisaampi. Ja töissä usein kuulen " luulin jo, että uhmaiästä päästiin 3 vuotta sitten" .

terv. esi- ja alkuopetuksessa työskentelevä lastenohjaaja

ihan kauheeta vastaan sanomista,mikään ei ole hyvä ja viimeseen asti väittää asiasta kun asiasta.Läksyjä kun tekee niin kiemurtelee pöydän ääressä ja sanoo en mä tiedä,vaik ei vaan viitsis.Osaa sit kun keskittyy.On nimittäin ollut aina arka ja hiljainen,nyt kaikkea muuta,oikea pikku raggari.

Vaatteet onkin sit toien juttu,mikä kelpaa ja mikä ei:)

tästä aiheesta jutellut. Itse olen huomannut että klo 15 on se jokin kiukkuaika meillä. Voi olla että lapsen verensokeri on alhaalla, se sitten kiukuttaa. Ja onhan se koulu lapselle " työtä" . Ja tietenkin pitää muistaa että lapsi saa nukkuu tarpeeksi paljon. Meillä ainakin maanantaiaamut näyttää olevan vaikeimpia heräämisen suhteen. Vaikka viikonloppuna ei olisi mitään erikoista, ja yöt on nukuttu hyvin.

Kouluun lähdöt oli jotain IHAN KAMALAA ja monessa muussakin tilanteessa meinas mennä äidiltä hermot. Nyt meillä on oikein fiksu ja tasainen tokaluokkalainen joten kyllä se siitä teilläkin.

Ensimmäinen kouluvuosi on aika raskas lapselle ja on luonnollista et se näkyy oikkuiluna

Koko ajan " turpa rullalla" ja ärsyttää minua tahallaan. Yritän pitää aikuisuuteni ja jaksaa huutamatta selvittää tilanteita. Mutta.. aina en onnistu.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat