Vierailija

eivät toisi leluja lahjaksi?

Nimittäin lapsi ei niillä leiki.

Lukee kirjoja ja leikkii pallolla tai ihan joillain muilla kuin leluilla, mutta ei juuri koskaan leluilla.

Kehittävät lelut on paikallaan, mutta tilaa vievät, äänekkäät ja pölyä keräävät lelut on vaan turhaa rahan hukkaa ostajillensa..

Kommentit (13)

kyllä nuo lelut joskus kelpaa jotka nyt turhia,pienet lapset kun ei jaksa kauaa kiinnostua samasta.Joskus olen sanonut kun joku vaatetta haluaa ostaa mistä on tarve,muuten vieraat saa käyttää hoksottimiaan.

Itse ajattelin esikoisen kanssa vähän tuohon tapaan, mutta nyt on pakko todeta, että toisen lapsen kanssa on paljon helpompaa, kun on reilusti leluja, ei vain paria pientä lelukoria.

Kaikilla leluilla on oma aikansa, ei niillä vauva-ajan leluilla tee mitään parin vuoden päästä. Voi laittaa niitä kierrätykseen tms.

1v:lle voi ostaa vaikka mitä kivaa! Sinäkin voi yllättyä kun esim. pikkuastiat on pop, toisin kuin olet odottanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jiihaa, eikö vieraat todellakaan saa tuoda mitä itse haluavat jos eivät kysele!!? en ikinä voisi ruveta vaatimaan että tuokaa meidän jaskalle tätä EIKÄ MISSÄÄN NIMESSÄ tuota.... huoh!

ja niitä myös aika hyvin noudattaneet. Kivoja yllätyksiäkin on kyllä tullut :). Oletko tullut ajatelleeksi, että vaikka lapsesi ei vielä leiki leluilla, niin tilanne saattaa muuttua piankin? Esim. 2, 4, 6 jne. kk:n kuluttua? Itse olen ainakin huomannut, että jotkut lelut ovat vasta viime aikoina alkaneet kiinnostamaan (poika 1,5-vuotias). Mutta ymmärrän kyllä, jos ylipäätään et halua, että leluja tulee liikaa (näinhän sitä helposti käy)...

kehittävät lelut ja kirjat KYLLÄ, äänekkäät trendilelut EI.

Tämä toimii aikansa, mutta lapsi kasvaa ja oma tahto varttuu...

Minusta lahjatoive lapsen kutsussa olisi kyllä aika kornia.

Meillä on vuosien saatossa siirrytty tuollaisiin muistamisiin, kun kaikilla on nurkat väärällään turhaa kamaa. Mummukin tuo aina jotain hyvää ruokaa, hedelmiä, leipää, vähän karkkia, sellaista käyttötavaraa.

Ja vaatteita ostellaan myös. Lelut on vaan sellaisia piirrustusjuttuja, kirjoja ja sen sallaista.

Sillä muoviromulla kun ei tosiaan mitään tee.

Pidä itselläsi listaa, mitä olet kenellekin sanonut. Ja tee siis se lista etukäteen jo valmiiksi. Eiköhän se siitä. Epätoivotut lelut sitten heti kirpparille, kelpaavat käyttämättömät lelut varmasti jollekin!

Kyllä me ainakin ilmotetaan mistä lapsi pitää tai mitä ei missään nimessä kannata ostaa. Jokainen toki saa tuoda mitä lahjoja haluaa, mutta kyllä sen on huomannut, että hyvin on menneet vinkit perille. ;- )

mutta mietin sitten onko se epäkohteliasta tms.

Täällä on ollut niin suuri haloo siitä, että on olemassa häälahjatoiveita, niin saati sitten syntymäpäivälahja toivelista...

Kun en todellakaan vieraita lahjojen takia kutsu, mutta harva osaa tulla tuomatta mitään. Ja onhan se lapselle kiva saada uusia juttuja

(kirjoja esim.)

Toinen kummi on kyllä samanlainen ideologialtaan kuin minä joten se ei ole ongelma, mutta sit on näitä ystäviä joiden mieletä ainut oikea lahja lapselle on joku (mieluiten trendi-) lelu.

Kirppariakin olen miettinyt, mutta sekin nolottaa jos sit ei löydykään heidän tuomaansa lahjaa enää meiltä...

Ja kuten joku kirjoitti siitä, että lapsi saattaa innostua leluista muutaman kuukauden päästä. Olen kyllä ajatellut sitäkin, mutta meillä on jo pari korillista (toinen vähän isompi, toinen pienempi) leluja. Ja tytöllä ikää vähän alle 11kk...

Joulukin kohta tulossa.. Kauhistuttaa se leluvuori mikä meillä on kolmenkin vuoden päästä ja muistan omasta lapsuudesta, että vaikka niitä leluja oli PALJON, ei niistä leikkinyt kuin ihan muutamilla.

(itsekin olen tykännyt lukemisesta ja toiminnalisista leluista ja peleistä, kuten myös mieheni)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat